Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Lidé přehlašují děti jinam
..a to tam, kde se učí a kde nehrozí, že díky i jen jednomu žáku výuka není prakticky možná. Inkluze je skvělý prostředek na degeneraci a zničení vědomí národa a O TO TADY PŘEDEVŠÍM JDE !
Základní škola
má naučit základy, tedy číst a porozumět textu, psát bez gramatických chyb a srozumitelně, počítat, aby absolvent nenaletěl šmejdům, geometrii, aby si uměl uspořádat byt, dům a pozemky, chemii, aby si dokázal vařit, konzervovat, natírat i vyčistit, biologii, aby obdivoval krásu Božího stvoření a vážil si jí a také aby věděl proč udržovat čistotu, fyziku, aby si ulehčil práci a rozuměl světu, zeměpis, aby zjistil kde je, dějepis, aby věděl odkud pochází, kdo je a kam směřuje (historia magistra vitae), hudební a výtvarné nauky pro radost ze života a tělesná cvičení, aby tělo zdravě rostlo a udržoval si soulad těla i ducha. Vše nad to je zbytečné a propaganda.
Často je to nuda, ale pokud si človíček nenavykne povinnosti, pak se bude nudit celý život. Není nutno být přímo veselo, ale nuda znamená lenost (nyní prokrastinace) a z ní pramenící hloupost. Smyslem výchovy není udržovat vychovávané šťastné, ale připravit je na život, aby se dokázali uživit, i svou rodinu a bližní. To platí v celé živočišné říši a člověk není výjimkou, není mimozemšťan.
Re: Základní škola
Myslíš, že to ti svazáci ( každé doby a režimu ) někdy pochopí ? V současné době ne. K tomu musí nastoupit jiná generace, která bude schopná navázat na to všechno dobré, co vytvořili Naši předkové.
Ať se stát neplete do vzdělávání!
I když Marie Terezie zavedla povinnou základní školu, pro bohaté to pochopitelně neplatilo. V dnešní době je povinná školní docházka přežitek. Stát takto rozhazuje peníze, o které by mohl snížit daně.
Námitka, že se bez povinného ... nedostane vzdělání ke všem, není na místě, protože lidé se starají o své děti, jak umí, a je jim jedno , jak se o ně starají druzí. Vzdělání je soukromá záležitost.
Re: Ať se stát neplete do vzdělávání!
Nesouhlas. ̈
Nebyla-li by povinná školní docházka, nalezlo by se dost hňupů (a nemylte se, ne jen mezi jistou minoritou), co by usoudili, že vzdělání jejich harantům netřeba, že je škola stresuje a že k podpisu formulářů socdávek se stačí umět podepsat. Jednak by svou blbostí své potomky celoživotně handicapovali, jednak by zvýšili pravděpodobnost, že by stejně dopadli i jejich vnukové.
A kdyby se i základní škola musela platit (když pravíte, že stát takto rozhazuje peníze, o které by mohl snížit daně, tak z toho lze dovodit, že předpokládáte placené školství od první třídy), tak by výšenaznačený scénář hrozil tuplem - to tak, vyhazovat love za učení!
Ano, lidé se starají o své děti, jak umí - ale někteří neumí a/nebo by jim bylo líto peněz.
Re: Ať se stát neplete do vzdělávání!
Proč by měli být lidé, kteří by neposílali děti do škol a kteří si myslí, že jim vzdělání netřeba, hňupové?
Copak si nemohou žít po svém? A možná, jak se často stává, by jejich děti navzdory svým rodičům usilovaly o své vzdělání samy.
Co je vám do nich?
Re: Ať se stát neplete do vzdělávání!
Odpověď na první otázku: lidé, co si myslí, že dětem - jejich dětem - vzdělání netřeba, a neposílají děti do školy, jsou hňupové právě pro tento názor a konání.
Na druhou otázku - ne, nemohou si v tomto punktu žít po svém. Ono se to jmenuje zanedbání povinné péče nebo tak nějak, a ty děti by na blbost svých "rodičů" těžce doplatily - tedy když by to těm rodičům prošlo. A že by děti navzdory svým rodičům usilovaly o vzdělání samy - v šesti letech věku toho moc nenausilujete; a kdyby i později prohlédly, jak myslíte, že by ztracený čas dohnaly?
A co je mně do nich - to by byl námět na traktát. V té nejpřízemnější - nikoliv nejdůležitější - rovině třeba to, že se takto vychovají lidé, kteří se v moderní společnosti stěží uživí, snad až na výjimky, a budou doživotně zátěží sociálního systému placeného i z mých a i z Vašich daní, platíte-li nějaké.
Re: Ať se stát neplete do vzdělávání!
Tito vaši Hňupové, znám jich několik, neumí počítat a číst, ale žijí si spokojeně, dokud se jim nezačnou plést do života lidé jako vy. Nejsou závislí na státu, kydají hnůj v kravíně, starají se o koně, pomáhají na stavbách atd.
Předvídám, že vzniknou soukromé školy, kam budou
chodit děti bohatších rodičů a kde žádní "momentálně zaostalí" nebudou, no a těm chudším zbude "džungle před tabulí". Nebo se můžete vy mladší podívat na film "Panu učiteli s láskou". Moc pěkné.
Co se inkluze týče, tak profesor Nejedlý (pro ty mladší: komunistický ministr školství, jehož touhou byla jednotná škola) se musí v hrobě vrtět jako vrtulka. Takhle jednotou školu si nedokázal představit ani v nejbujnějších snech.
Vracíme se do středověku, co žák to učitel. Takhle to fungovalo bohatých rodinách. Prostě dítku (většinou chlapci) najali soukromého učitele. Časem se totiž bude poukazovat na platy tzv. asistentů a bude se požadovat vysokoškolské vzdělání a k tomu odpovídající plat. To je směr Valachová. Nebo se vrátíme k ekonomickému stylu, tj. jeden učitel naučí více žáků číst, psát, případně počítat atd. atd.
Re: Předvídám, že vzniknou soukromé školy, kam budou
Vzniknou, co by nevznikly. Ale pro běžného občana je důležitá dostupná veřejná bezplatná škola. Ty se nyní tzv. inkluzí "nenápadně" připravují na příliv cizojazyčných žáků, kdy se jim v rámci "inkluze" bude (tempem, jaké unesou) vpravovat do hlavy také vyučovací jazyk, což celý učební proces ještě více znehodnotí a zpomalí. Domácí populace se takto bude "bez námahy" tlačit do nižší (žádoucí) intelektuální úrovně.
Re: Předvídám, že vzniknou soukromé školy, kam budou
S takovými jako je neomarxistka Valachová se můžeme dočkat,že jako další předmět může být Korán.
Dobrý pláč, ale na špatném hrobě. Zajděte do kanclu za Vendelínem Amnestovičem a zeptejte se ho, proč to nastartoval!
Re:
Souhlasím s Vámi. Za vše může Klaus. Dokonce jsem slyšel, že dělá i ty tajemné kruhy v obilí ...
Článek je
co se týče úrovně českého školství ještě velice "krotký", ale veskrze pravdivý.
Školské systémy, které neučí teorii spontánního řádu,
zemíéna pak spontánního řádu lidské interakce a lidského světa, jsou k smíchu. Tedy, všechny školské systémy světa, inspirované marxismem, a jiné nejsou, jsou k smíchu... Dzp.
Re: Školské systémy, které neučí teorii spontánního řádu,
Nechal jste se unést.
Letopočty spontánní nejsou. Zjistěte si, kdy začala povinná školní docházka (v Čechách za Marie Terezie, nepletu-li se) a kdy se narodil Karel Marx.
Re: Školské systémy, které neučí teorii spontánního řádu,
K smíchu jste Janyško notnou dobu právě vy i se svým spontánním řádem a Dzp! Co vás vede setále dokola mlet jako flašinet? Je to vnitřní hlas? Tak zkuste jiného doktora nebo jiné prášky.
Re: Školské systémy, které neučí teorii spontánního řádu,
Je to skutečná podstata všeho a vy o ní nevíte nic. Nikdo, to mě vede... Dzp.
Vážený autore,
problémy českého školství jsou už docela dobře popsány, tedy obrazně řečeno, s Vaším textem jen nosíte dříví do lesa. Mě by však zajímalo, zda Institut VK již vypracoval nějaký fundovaný návrh řešení.
Re: Vážený autore,
Najděte si program stínového ministra školství ODS Klause mladšího.
Fušujete mladému Klausovi do řemesla, bacha :o)
PS - lidi jsou rozcapený a choděj na školy, jak je napadne, to by chtělo zarazit, že?
Co obnovit umístěnky a rozhodovat o školách dětí v uličních výborech nebo na vašem sekretariátu?
Re: Fušujete mladému Klausovi do řemesla, bacha :o)
O tom Václav Klaus ml. nepíše.
Václav Klaus píše o tom, že žáci nebudou určovat co se mají učit/co je baví. A že vysoká škola nebude založena podle soudružky Vladimíry Dvořákové a produkovat nezaměstnatelné antropology komiksu. Zkráceno. Máte něco proti myšlenkám pana Václava Klause ml., velice úspěšného ředitele renomovaného gymnasia??
Klinicky jest to obsese. U Vás.
Chcete, aby Vaše děti škola učila, naučila, vychovala, nebo aby tam vesele lelkovaly nad googlem? Rovněž zkráceno.
Re: Fušujete mladému Klausovi do řemesla, bacha :o)
Děláte chytrýho a nevšiml jste si smajlíka na konci mého výroku? Jste divnej, asi trpíte obsesí ...
Neviditelná pracka
ve školství nějak nefunguje. Jak je to možné?
Re: Neviditelná pracka
Je to možné tak, že tam vůbec není.
Protože mluvit o tržní (máte na mysli, předpokládám) pracce v oboru, kde máte shora definované termíny, rozsah, cenu, kvalitu a vlastně i zákazníky a dodavatele je jaksi... bezpředmětné.
Tímto se nevyjadřuji k tomu, jestli to mám za dobré či špatné.
Re: Neviditelná pracka
Myslela jsem to takhle: proč chodí mladí lidé studovat na podřadné školy a riskují budoucí nezaměstnanost, případně potácení se od jednoho špatně placeného mista k druhému, místo aby se naučili kvalitní řemeslo, když už se jim teda nepodaří dostat se na dobrou školu.
Re: Neviditelná pracka
Anebo jinými slovy: školství je vázáno na trh práce. Z nějakého důvodu neviditelná pracka nefunguje, ačkoliv práce je nejdůležitější komodita.
Re: Neviditelná pracka
Ale ona ta pracka funguje.
Protože být absolventem VŠ, jakékoli VŠ, je podmínkou zařazení do vyšší platové třídy tam, kde na kvalitě vzdělání vůbec nezáleží. A to jsou úřady.
A protože hodně mladých tržně směřuje na úřady, kde je jistota dlouhodobého zaměstnání, růstu platů s dobou zaměstnání, bez prokazování nějakého smysluplného výkonu, tak toto vzdělání (propustku k vyšším platům s nižším výkonem) chtějí získat ekonomicky a proto volí nejsnadnější školy. Úřednických míst je hodně a neustále přibývají.
Za zvenčí nastavených podmínek se tedy mladí lidé chovají čistě tržně.
Re: Neviditelná pracka
Pak je to proto, že nevidí souvislost mezi školou a výdělkem. A obávám se, že ji nevidí proto, že A/ je mizivá, nebo B/ mají pravdu, že kecy jsou placené lépe, než práce.
A nebo je pravdivá nejdrsnější představa, totiž že mají sociální jistoty spočívající v tom, že když nebudou pracovat, dostanou peníze zadarmo.