16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 11.4.2024 18:35

Notak, kmotře Petře, odhalte natvrdo tu hroznou pravdu, že Srbsko je okupováno NATO! ;-)

K. Křivan 11.4.2024 19:08

Kosovo.

J. Václavíková 11.4.2024 19:27

A Kosovo anektovalo NATO? Nejste poněkud zmatený?

V. Čermák 11.4.2024 19:48

Jen si tam Amíci vybudovali velkou Mírovou základnu NATO...;-D

J. Václavíková 12.4.2024 9:47

Tu měli i Rusáci na Ukrajině. Ovšem dokud tamní vojáci neobsadili zbytek Krymu a nenahnali lidi k jimi organizovanému ,,referendu", anexe to nebyla.

K. Křivan 13.4.2024 12:29

Ano. USA tam mají největší základnu v Evropě a Bez USA by NATO neexistovalo.

K. Salajka 11.4.2024 22:05

V kosovské základně Bondsteel proběhlo referendum o odtržení od Srbska ? Neslyšel jsem. Jinde nejde o území ale o suroviny - například nedostaly USA žádný zvací dopis a vesele těží ropu v Iráku a Sýrii, kde to pěkně napřed rozmlátili. Za dvacet let z Afghánistánu udělali jedno makové pole a při odchodu ukradli zlatý poklad v hodnotě 8 mld dolarů. Dnes už také na Vaší Ukrajině patří Ukrajincům jenom nášivky a vlajky. To co vynáší, laskavě převzala sdružení Monsanto a Blackrock.

J. Farda 11.4.2024 18:37

Já zase slýchám fóry z Kremlu, že Rusko je mírumilovné - a zatím nejlepší kameňák zazněl od Pútina před 24. únorem 2022, že Rusko Ukrajinu nenapadne! ;-)

V. Čermák 11.4.2024 19:45

Normální předválečné Blafování, Putinův Satelite. USA také nechtělo Irák napadnout, pozabíjet statisíce civilistů, zničit infrastrukturu a iniciovat Islámský stát...

A. Teply 11.4.2024 16:21

Souhlasím, že miliónová vítězná ruská armáda může být pro NATO problém.

Je ale třeba otevřeně napsat, že tuto armádu NATO vytvořilo.

Usilovným "zvaním" neutrální Ukrajiny do NATO, protiústavním Majdanským pučem, vyzbrojováním Ukrajiny pro roce 2014, ignorováním ruských varování, zákazem příměří prakticky uzavřeného po nepříliš zdařilé ruské spanilé jízdě, další a další eskalací válečného konfliktu.

A srovnávání HDP je k ničemu, když Západ rozvíjí hlavně "ekonomiku služeb" - tj. že si "navzájem pereme ponožky". A pak s překvapením zjistí, že mu chybí suroviny a těžký průmysl.

V. Petr 11.4.2024 17:56

"A srovnávání HDP je k ničemu, když Západ rozvíjí hlavně "ekonomiku služeb" - tj. že si "navzájem pereme ponožky". A pak s překvapením zjistí, že mu chybí suroviny a těžký průmysl."

Přesně tak!

P. Pepax 11.4.2024 18:25

R^ s tím popisem ekonomily služeb jste to docela trefil.

M. Kocián 11.4.2024 18:55

Pravda.

J. Václavíková 11.4.2024 18:01

Když pominu ostatní krávoviny, co píšete, můžete dát jediný relevantní odkaz, kdy NATO zvalo Ukrajinu za člena? Nemusí to být ani usilovně.

V. Petr 11.4.2024 19:50

Roku 2008 jednalo NATO o přijetí Ukrajiny a Gruzie. Vetovaly to Německo a Francie!

https://mocr.army.cz/nato/summity/2008/summit-nato-je-pozitivnim-okamzikem-10948/

J. Václavíková 11.4.2024 23:49

Takže tím odkazem sám dokazujete, že členství nebylo nabízeno, ale bylo odmítnuto. Co tam máte dál?

Z. Koutecký 12.4.2024 3:13

Co se dělo v zákulisí nevíme, ale oficiálně NATO nikdy Ukrajině členství nenabízelo. Žádost Ukrajiny o vstup do NATO se však projednávala na summitu v Bukurešti v roce 2008. Tu žádost podporoval Bush a některé další státy. Proti však bylo zejména Německo a Francie s odůvodněním, že je zbytečné dráždit Rusko. Takže MAP nebyl ještě Ukrajině vydán, i když jí bylo sděleno, že jednou přijata bude, termín však stanoven nebyl. Summit NATO ve Vilniusu v roce 2023 skončil v podstatě se stejným závěrem. NATO prostě zatím riziko případné války s Ruskem podstoupit nehodlá.

P. Pepax 11.4.2024 15:48

Autor snad i věří slovům ve svém dlouhém článku, a my bysme se měli povinně k němu připojit jinak jsme dezoláti, jiná možnost zde není.

K. Novak 11.4.2024 15:23

Muzete nalyt do obranneho prumyslu kolik chcete penez, dokud se nezmeni system, vetsinu shrabou akcionari a do skutecnych investic jde minimum. Zamestnance do prumyslu perspektivou zivoreni na ubytovnach take moc nenalakate. Uz si to uvedomuji i v USA.

K. Novak 11.4.2024 15:27

Muzete lamentovat nad tim jak jsou na zapade lide preplaceni, ale problem je na strane zivotnich nakladu, nemuzete platit vyrazne mene nez jsou naklady. Import cizincu to resi jen castecne, naopak zvysuje zivotni naklady pro mistni. Prumyslovi delnici v Cine a Rusku maji sanci dosahnout na dustojny zivot.

K. Novak 11.4.2024 15:36

Vygooglete si clanek: "Stock buybacks in defense: What drives them, and how that can change?"

K. Křivan 11.4.2024 15:08

Může mi někdo vysvětlit proč si mám přát vítězství země, kde na každém rohu stojí památník nebo socha těch, kteří bestiálně vraždili volyňské Čechy ?

K. Zelený 11.4.2024 16:17

No, tohle vám vysvětlit nemůžu, ale můžu vám vysvětlit, že s utkvělou představou o ukrajinských nárožích obsazených sochami vrahů volyňských Čechů by vám mohl pomoci Street View třeba rovnou Kyjeva a pokud ani to ne, pak psychiatr.

V. Petr 11.4.2024 18:04

Ke 14 divizi SS Galizien podle Wikipedie

"Kromě toho v Ivano-Frankivsku (ulice Ukrainskoi Dyvizii / вул. Української Дивізії) a v Ternopilách (ul. Vojáků divize "Galičina" / Воякив дивізії "Галичина") nesou ulice jméno podle této SS divize, či bylo za posledních třicet let na Ukrajině postaveno přes tři desítky památníků upomínajících ukrajinské esesáky z "Galičiny". K divizi se ideologicky hlásí (vojáci nosí její znak na rukávu) mimo jiné jednotka ukrajinské armády Karpatska Sič (49. samostatný střelecký prapor „Karpatska Sič“), Cholodnyj Jar (93. samostatná mechanizovaná brigáda "Cholodnyj Jar") a další do pravidelné armády kooptované dobrovolnické bataliony vzniklé z prostředí ukrajinské krajní pravice.

Veteráni SS divize "Galizien" kteří se na Ukrajině dožili změny režimu v r. 2014 se dočkali oficiálních poct a v případě úmrtí státního pohřbu s vojenskými poctami."

K. Zelený 11.4.2024 18:21

Nejste trochu mimo? Galizien vraždili volyňské Čechy nebo spíš ruské bolševiky? Galizien má sochy na každém rohu?

V. Petr 11.4.2024 19:45

https://en.wikipedia.org/wiki/14th_Waffen_Grenadier_Division_of_the_SS_(1st_Galician)

K. Salajka 11.4.2024 16:36

R^

K. Zelený 11.4.2024 16:57

Vám taky.

J. Lukavsky 12.4.2024 18:00

Inu když v Rusku může stát na každém rohu socha Stalina, proč by Ukrajinci nemohli stavět sochy Bandery? Bandera byl ubohý břídil ve vraždění ve srovnání s takovými giganty jako byl Lenin, Stalin, Mao... Každý národ uctívá své velké řezníky, malé vrahy zavírá nebo věčí (Páral). Francouzi uctívají Napoleona, nakonec my Žižku. Nic nového pod Sluncem. A Bandera strávil válku v koncentráku. J.L. end

M. Zasazabanovaný 11.4.2024 13:09

Článok 5 Charty NATO. “Galský kohút” môže skončiť sám na Ukrajine vyšklbaný.

https://www.armadnymagazin.sk/2024/04/11/clanok-5-charty-nato-galsky-kohut-moze-skoncit-sam-na-ukrajine-vysklbany/

“Galský kohút” podnietil Nemecko, aby sa bližšie pozrelo na základné ustanovenie Charty NATO o kolektívnej obrane. Berlín sa zmieta v nepokoji. Rozruch sa začal po tom, ako prezident Emmanuel Macron pohrozil vyslaním pravidelných francúzskych jednotiek na Ukrajinu. Nie nejakých “vojakov šťastia”, ale bojovníkov krajiny NATO, ktorí sa nevyhnutne ocitnú pod údermi ruských ozbrojených síl. Nemci, zdá sa, nechcú ísť do vojny s Ruskom kvôli ambíciám “galského kohúta”. Preto sa na parlamentnej úrovni aktivizovala diskusia o povestnom článku 5 Charty NATO.

Rada expertov Bundestagu dospela k záveru, že na normu sa nemožno odvolávať v situácii, keď niektorá z krajín bloku zavedie svoje vojská na Ukrajinu a následne proti nim zasiahne Rusko.

A čo tunajší chciválkovia? Pôjdu na Rusa spolu s Francúzmi aj bez Nemcov? ;-)