16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

PROTEST: Doktor traktor přišel léčit klimafanatiky

Dotace přestaly být dárečkem, ale staly se vlastně platbou za veřejnou zakázku. Stát si jako by objednával (ve skutečnosti nařizoval) plnění mimohospodářských funkcí, které prohlásil za pozitivní externality.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 25.2.2024 14:02

Závěr: "... Nechte nás žít a pracovat, volají zemědělci ze svých traktorů. A my nebudeme potřebovat žádné dotace, protože umíme vyrábět kvalitně a levně, kdyby nám to stát dovolil."

Komentář (parafráze): Nechte nás žít a pracovat. A přehlížejte i začínající technologickou konkurenci, tj. hlavně umělou náhradu masa.

O. Kaucký 23.2.2024 19:02

Ona každá zásadní změna je těžká a bolí, ale stejně se k ní jednou bude muset dojít, ten stav je „neudržitelný” (dnes velmi frekventované slovo).

M. Kocián 24.2.2024 10:36

Neudržitelnost stavu se nazývá vývoj. Někdy ho lze trochu předběhnout, když se trefíme v odhadech, kam směřuje, ale stejně nás dohoní a donutí vrátit se k tomu, co jsme přeskočili. Hezká ukázka je dobývání vesmíru.

J. Krejčová 23.2.2024 15:38

Největším pokladem státu je půda. Na to ovšem naši "státníci" od devadesátek ještě nepřišli nebo přijít nechtějí. Unikátní černozem je na Ukrajině a také se kdekdo snaží jim ji ukrást. Za druhé světové vozili Němci z Ukrajiny vlaky a vlaky černozemě. Dnes jim ji ukradly nadnárodní korporace. Nevratně.

Pokud má stát dostatek ornice, má šanci na ní vypěstovat jídlo pro všechny obyvatele a tím si zajistit vlastní bezpečnost. I pouštní stát Izrael je z 80% potravinově soběstačný a tam jistě vědí co a proč dělají.

A pokud máme ornice dostatek k tomu aby nás uživila, je naprosto nepochopitelný její prodej zahraničním majitelům a její devastace v důsledku plnění nařízení EU.

P. Diviš 23.2.2024 15:44

Kecy v kleci. Z Ukrajiny nikdo půdu neodváží a z Česka také ne.

Všechno jídlo pro všechny stejně nevypěstujeme, některé rostliny v Česku moc neprosperují.

P. Čech 23.2.2024 16:05

To m o ž n á ne pane Diviši, ale staví se na ní parkoviště pro auta a pokrývá se betonem. To si děláme sami a o to je to horší.Samozřejmě zde nevypěstujeme třeba banány, bez nichž bychom za socialismu asi vyhynuli a museli jsme na ně stát fronty, nebo anannasy či liči nebo rýži. To jsou ovšem zbytné potraviny, bez nichž se žít dá. Všechny důležité potraviny ( obilí, brambory, téměř veškerá zelenina a maso) se u nás vypěstovat dá. Nikoliv ovšem na betonu, že?

O. Kaucký 23.2.2024 18:34

R^

J. Novak 23.2.2024 19:12

Tak, tak.

P. Diviš 23.2.2024 21:00

Souhlas stran betonu, ač to není velké procento.

Ty "důležité potraviny", jak to chcete za(na)řídit, pokud to producenty špatně uživí? Že by státní statky? Na jaké půdě?

L. Novák 24.2.2024 4:58

Tihle komouši z Putinovy Páté kolony jsou tak snadno průhlední a předvídatelní... ;-)

P. Čech 24.2.2024 9:53

Jak? Stačí se podívat do historie. Před druhou sv. válkou, ale i 3-4 roky po ní "živili" československé obyvatele zdejší sedláci a to svou prací. A ti rozhodně nebyli chudí. Především ony "státní statky" připomínají současné zemědělské akciové společnosti, pohrobci bývalých JZD.

J. Krejčová 23.2.2024 19:33

Česko je asi jediný pitomec, který dovolí skupovat půdu cizinci. Z Ukrajiny dnes nikdo půdu neodváží ale různé společnosti přímo vlastní území, na kterém ta černozem leží. Nevím čemu nerozumíte.

P. Diviš 23.2.2024 21:00

Vašim socialistickým představám.

J. Krejčová 23.2.2024 19:35

Samozřejmě jsme schopni vypěstovat všechno jídlo pro všechny.

P. Diviš 23.2.2024 21:01

Víte co je to čučche a jaké to má následky?

P. Han 23.2.2024 13:35

R^

L. David 23.2.2024 13:24

Dokud nepřijde morová pandemie na všechny zbytečné vyžírky (evropské úředníky, počínaje madam Von der Lejno) nic se nezmění, naopak bude vše horší a horší.

V. Chrastina 26.2.2024 11:44

TOŽ TAK!!

K. Vengi 23.2.2024 12:58

Jo, jo, tehle velebníček Výborný (je to snad i "jeho velebnost" od strany fráterníků), toť zajisté ten pravý boží hospodář a pastýř (jenom ty ovečky mu na boží salaši dělají bugr). Von ten zakrslík (nebožtík) Lux byl větší pruďas, skákal jako gumovej plukovník a vyřvával, že tomu všemu musí více rozumět, než jako Klausova babička. Pak na František (MZe) vnikl jakýsi magor nunvář, s úmyslem klerikála Luxe kudlou typu "šumavská houbička" zbavit moudí, to byl pak následný hukot. Byly holt doby, kdy jsem tam pracovně jezdil, tak nekecám. Nu, Bůh nám Luxe dal, Búh nám ho ale i vzal, zajisté ho více potřeboval pro své úradky.

M. Pesat 23.2.2024 12:16

tady se stale motaji dohromady dotace do zemedelskych surovin/prvovyroba=dotace, a potravin/potravinarsky prumysl+gastronomie =bez dotaci a samozrejne dalsi clanek retezu obchod/retezce. Bezny Franta z Horni/Dolni vnima cenu v Kauflandu/restauraci, na te ma ale prvovyrobce/zemedelec mnohdy podil 1/3 ci 1/2 z konecne ceny. Skutecne bohate firmy dnes uz maji prvovyrobu/suroviny, zpracovani/potravinarsky prumysl a odbyt vlastni prodejny/restaurace

L. Novák 23.2.2024 12:31

Motá se to vám v palici. Rv Autor článku popsal problém dotací v EU stručně a výstižně. :-P

P. Diviš 23.2.2024 12:31

Zemědělci dělají kravál (z velké části důvodně) kvůli zemědělským dotacím, ale hlavně příkazům a zákazům Brusele, založených na šíleném GreenDealu a ideologii bezuhlíkovosti.

P. Čech 23.2.2024 16:10

Ona celá ta Evropská unie je náš "zelený úděl" a podle toho to také vypadá. Je to shromáždiště vysloužilých a neschopných politiků, těch nejhorších ze všech států. Kdo z tohoto prapodivného společenství odejde dříve po vzoru Velké Británie, udělá nejlépe.

O. Kaucký 23.2.2024 18:35

R^

V. Chrastina 26.2.2024 11:50

Svatá pravda, pane Čechu!!V [>-]

J. Jurax 23.2.2024 12:11

Poslední věta měla znít: A my nebudeme potřebovat žádné dotace, protože umíme vyrábět kvalitně a levně, kdyby nám to stát pod kuratelou EU a zelených magorů jsoucí dovolil.

Jinak souhlas.

J. Kalina 23.2.2024 11:32

aby všem bylo jasno, toto všechno běží desetiletí a ještě před naším vstupem do EU. Však již v počátcích po listopadu bájný LUX v televizních debat skoro mlčel, ale na závěr dodal: nesmíme zapomenout, že zemědělství má i jiné úkoly, např. KRAJINOTVORBU!!

Socialisté a teoretici po pádu SSSR se přestali bát extrémně násilného socialismu ala Sovětský Svaz a vytáhli ze šuplíků schované všechny blbé nápady co nemohli 40 let uskutečnit neb SSSR reálně hrozil. Nyní vidíme, že se dá zničit celý kontinent i jinak než vládou dělnické třídy.

Akorát se kdysi říkalo, že mírové protesty ve světě (západní Evropa, USA) vlastně sponzoruje SSSR, nyní již sponzoringu netřeba, všichni ti zelení šílenci různých směrů si dávno našli cestu k rozpočtům svých vlastních zemí.

P. Diviš 23.2.2024 11:52

Ta krajinotvorba je a vždy byla realitou, jenom to dřív (před socialismem) bylo přirozenou cestou zodpovědnosti vlastníků.

P. Čech 23.2.2024 16:17

Sám pojem "krajinotvorba" je socialistický nesmysl. Pokud se člověk nezřekne touhy přetvářet (ničit) krajinu k obrazu svému, vytvoří si nepřijatelné životní prostředí a zahyne jako živočišný druh. Jsou na světě státy, např. Kanada, kde je do přírody zasahováno jen v nejnutnějších případech. Tam není třeba tvořit krajinu, ona se tvoří sama. Procestoval jsem tam cca 13 000 km a mohu odpovědně prohlásit, že je to nádhera. O něčem takovém se nám může jen zdát. Jdeme sami proti sobě, vážení

P. Diviš 23.2.2024 21:04

To je jedno, jak tomu říkáte.

Kanada na to má dost místa a málo obyvatel.