15.11.2019 | Svátek má Leopold



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


PRÁVO: Opravdu je u nás zrušen trest smrti?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 25, poslední: 25.4.2010 13:45, přehled diskusí

Opravdu je u nás zrušen trest smrti?:
Autor: M. Titman Datum: 25.4.2010 9:38

Souhlasím s tím, že metody stíhání stejně jako trestu by měly být úměrné závažnosti páchaného trestného činu.Jde také ale o vlastní metody. Honičky v autech jsou často na hraně smysluplnosti. V boji se zločinností je třeba používat prostředky, evidentně převažující nad prostředky zločince. Vidíme, jak zatýkání hospodářských zločinců provádí jednotka rychlého nasazení(nebo něco podobného,nejsem expert). V případě, že zločinec používá automobil, by měla policie nasazovat vrtulníky a ve spolupráci s pozemními složkami jistě existují méně riskantní metody zastavení automobilu než riskantnějším způsobem jízdy, než předvádí stíhaný, auto dostihnout a zastavit střelbou.

Hovořit o těchto případech jako o přetrvávání trestu smrti je ale přehnané a hlavně zavádějící. O tom svědčí i reakce čtenářů.

Pro mne za mne:
Autor: J. Schwarz Datum: 24.4.2010 21:36

ať si Policie zločince honí a třeba po nich i střílí, jen ať není výsledkem akce propuštění z vazby, popřípadě trest půl roku podmíněně. Jest otázkou, kdo ohrozil "nevinné občany" víc - jestli policie nebo stíhaný zločinec. Pokud zločinec, pak by se to ohrožení mělo promítnout do výměry trestu.

Opravdu je u nás zrušen trest smrti?:
Autor: T. Kočí Datum: 24.4.2010 19:28

Je to pravda.Sledování zásahů US policie je poučné.

Vážená paní Aničko!:
Autor: M. Bílý Datum: 24.4.2010 17:35

Vzala jste si na mušku policii. Kolik je takových případů do roka, že někdo nevinný při policejní přestřelce je zraněn, nebo přijde o život? Pět? Sedm? Víc asi ne! Je to smutné, ale jakto, že Vám nevadí, že na našich silnicích zemře za rok asi  tisíc lidí a toho asi polovina, možná i víc, je popravena, ne katem ale člověkem s katovským oprávněním, kterému se říká řidičák. Opravdu je u nás zrušen trest smrti? (Máte řidičský průkaz?)

Re: Vážená paní Aničko!:
Autor: I. Hil Datum: 25.4.2010 0:13

Jo a taky: Neplivejte na zem, vzpomeňte na potopu světa!

Něco na tom je:
Autor: D. Streit Datum: 24.4.2010 12:37

Líbí se jim hrát si na šerify. Skoro před rokem jsem napsal:

http://streit.blog.idnes.cz/c/94556/Jsme-na-nejlepsi-ceste-k-policejnimu-statu.html

Náběh k policejnímu státu má vzestupnou tendenci:

http://streit.blog.idnes.cz/c/131724/Pecina-nad-zakon-Zkousi-to-pres-marihuanu.html

http://streit.blog.idnes.cz/c/119653/Praskac-kajicnik-a-praskacnaseptavac-Pry-boj-s-korupci.html

Re: Něco na tom je:
Autor: T. Pansky Datum: 24.4.2010 18:06

Pane Streite, dekuji za Vase odkazy.  Vase clanky jsem si s chuti precetl.  Naprosto s vami souhlasim.  Uvolnila se opona a lide se citi byt svobodni, protoze si jednou rocne vyjedou do Jugosky pres Rakousko.  Skutecne mala cast lidi se snazi najit a ukotvit dustojnou pozici cloveka ve spolecnosti,  kde spolecnost je soubor svobodnych lidi, ne prostredi k nadvlade jedne skupiny nad druhou.  Ale tohle jsem byl schopen pochopit az pote, co jsem zil po nekolik let mimo nasi republiku.  Dnes uz mnohe veci probihajicich v Ceske republice nechapu ci se ptam, proc si to lide nechavaji libit.  Jenze po nekolika vterinach mi vzdy dojde, ze se v celkovem pojeti vztahu stat-obcan zase az tak moc za poslednich dvcet let nezmenilo.  Politici nechapou svoje zamestnani jako verejnou sluzbu a policie k tomu take neni vedena.  Osobne neviim, jak z toho ven, a zmena bude urcite trvat generace a mozna ani to nebude stacit, jak mi dochazi pri pozorovani zminovaneho p. Peciny.  S pozdravem, top0625top@hotmail.com

Re: Něco na tom je:
Autor: D. Streit Datum: 25.4.2010 13:45

Ano, ale chtěl bych být větším optimistou...Díky za názor.

Nejde jen o policii, ale o každého z nás.:
Autor: K. Loucký Datum: 24.4.2010 12:33

Takže podle autorky, když ve svém bytě vyruším lupiče, který si myslel, že nejsem doma, a on na úprku po schodech srazí nic netušící sousedku (která s jeho pokusem o vyloupení mého bytu opravdu neměla nic společného), tak jsem vlastně také svévolným vykonavatelem trestu smrti - to, že si sousedka nezlomila vaz, ale jen kotník, je nepodstatná náhoda.

Re: Nejde jen o policii, ale o každého z nás.:
Autor: I. Hil Datum: 25.4.2010 0:17

Pkud po něm budete házet ze schodů kladivo a podobně, tak ano.

Divná logika:
Autor: O. Vašek Datum: 24.4.2010 11:06

Takže když nafetovaný blbeček porazí chodce, je to totéž, jako trest smrti od policistů bez soudního procesu?

Kajan:
Autor: K. Janyška Datum: 24.4.2010 8:30

Policisté musejí dělat svoji práci i uprostřed města ! Nedá se nic dělat ! Dzp.

Re: Kajan:
Autor: I. Hil Datum: 25.4.2010 0:18

I přes mrtvoly?

nesouhlasím:
Autor: I. Nápravníková Datum: 24.4.2010 8:12

Když jsem viděla  tuto honičku na internetu, napadly mne dvě věci. Jednak velké uznání policejním hlídkám za zákrok a jednak  obava, že se určitě najde nějaký  veleduch, který celou akci otočí proti policii.  No, nezklamala jsem se.

Naprosto nechápu myšlení lidí, kteří prosazují, aby policie nekonala. A vám, autorko, přeji, abyste rychlou a akční pomoc policie nepotřebovala. Protože  co kdyby pomoc  nepřišla s odůvodněním, že by mohla  ohrozit ostatní obyvatele města. To by byl zase článek! Jen s úplně jiným vyzněním, že?

Re: nesouhlasím:
Autor: P. Manda Datum: 24.4.2010 10:55

Já nesouhlasím s vámi, plácáte páté přes deváté. Asi jste od policie a jste tam dlouho. v článku se vůbec nepíše o nekonání, alo o absenci jakékoliv myšlenky při stíhání zloděje.kapišto???

Re: nesouhlasím:
Autor: I. Hil Datum: 25.4.2010 0:22

To jsou nesmysly. Kovbojové to tentokrát přehnali. Ostatně jejich honičky už zavinili smrt dosti lidí, byť zlodějů aut, nebo v lepším případě někoho s dostatečným počtem bodů.

No a když jsem naši chrabrou policii a její "rychlou a akční pomoc" sklutečně potřeboval, přijeli asi za hodinu, protože "kolegové byli na obědě".

Ad absurdum:
Autor: P. Zelenka Datum: 24.4.2010 6:24

Nadpisem autorka říká, že policie svým jednáním vykonává svévolně trest smrti.

Článkem pak požaduje změnu stylu práce policie, tedy auta a zbraně využívat až v neobydlených částech měst, lépe však za městy a v obydlených částech pak pěší. možná mobilní, každopádně ale bezpečně se pohybující policisty, možná ozbrojené, nicméně s nemožností zbraň použít a to vše z důvodu bezpečnosti všech občanů.

Jaký bude zákon, taková bude policie. Změňte zákon, stačí-li vám, že bezmocný policista se urputně avšak bezpečně pro okolí, nejlépe pěšky, s plastovou zbraní neschopné střelby, kvůli ušetřeným státním výdajům za zbraně, které stejně nelze použít, pustí do pronásledování zloděje vašeho vozidla a následně vyhodnotí tuto akci jako velice úspěšnou neboť nedošlo k újmě na zdraví a majetku osob ačkoliv pachatel nebyl dopaden pak bych vám navrhl pro úsporu nákladů zrušení této katovské složky státu a ušetřit tak spousty miliard i bezpečí občanů.

Proč se však zastavovat u ochrany občanů naší republiky a tak zákonem nařiďme armádě, že nesmí střílet směrem do obydlených zón sousedních států z důvodu ochrany jejich obyvatel a vymezit se na varovné výstřely do vzduchu, ale pouze za předpokladu uzavřeného bezpečného vzdušného prostoru, eventuelně pro bezpečnost armádu odzbrojit nebo z důvodu úspor zrušit.

Budeme bohatý a bezpečný stát.

Kdyz nekdo udela jakykoliv zlocin, mam za to, ze na sebe automaticky:
Autor: P. Sulc Datum: 24.4.2010 4:27

bere nasledky, at uz jsou jakekoliv. Jestli domaciho lupice srazite ze schodu a on si polame hnaty nebo zlomi vaz, no, nemusel loupit, ze ? A urcite ho nikdo nebude litovat, snad krome vas.

Re: Kdyz nekdo udela jakykoliv zlocin, mam za to, ze na sebe automaticky:
Autor: M. MATOUŠEK Datum: 24.4.2010 9:55

Budete se divit ale litovat ho bude soud.Soud bude studovat zda jste něco neporušil,zda obrana bylo přiměřená.Možná byste u soudu prohlrál,protože útok na Vás již nepokračoval,zloděj či násilník už byl na odchodu.To není scifi,takových rozsuků již bylo více.

Česká policie se ráda honí a střílí:
Autor: T. Krystlík Datum: 24.4.2010 3:33

a to je špatně. V prvé řadě by policajti měli posoudit, zda podstoupení eventuality ohrožení na životě, zdraví a majetku v souvislosti s honičkou nebo střílením je přiměřené třeba krádeži auta. Spíše by se měli učit, jak ujíždějícímu zablokovat silnice tam, kde taková nenebezpečí nehrozí. Typický příklad: Mělník před několika lety - mrtvá kolemjdoucí žena, protože policajt se netrefil. Naprosto neprofesionální je též celkem nedávný pokus o zadržení dvou odjíždějících zlodějů aut, že se jim policajt napůl vecpe do rozjíždějícího se vozu a pak, nevěda co dál, střílí. Podle mne byl cz-policajti měli být cvičeni se ovládnout a při zvážení rizik nechat pachatele prchnout.

V necem ma autorka pravdu, jinde je nutna oprava. ...:
Autor: T. Pansky Datum: 24.4.2010 1:29

O ceske policii nebudu hovorit, nemam k ni nejvrelejsi vztah.  Ac nas premalovani policejnich vozu stalo miliony, sluzbu a ochranu si predstavuji jinak.  Ale snad doplnim par slov k policii ve jmenovanych Statech.  "Jakmile se stává pronásledování podezřelého pro zdraví účastníků

silničního provozu a mimojdoucích chodců nebezpečným, je akce okamžitě

ukončena."  Pri cteni jsem nabyl dojmu, ze autorka se snazi rici, ze policie proste necha pronasledovaneho uplachnout.  Opak je pravdou.  Na prvnim miste pri prchani pachatele je ochrana zdravi verejnosti.  Policie proto zvysuje tlak na pachatele.  I pachatel ma pravo na bezpecne zastaveni, to znamena, ze muze zpomalit a nasledovan policii bezpecnou jizdou jeste ujet nekolik mil, nez se rozhodne bezpecne zastavit.  Paklize se pachatel rozhodne neuposlechnout vystrazneho policejniho majaku, je policii nasledovan v tesne blizkosti.  Policii to dava cas na povolani volani zakladny a zktivovani posil.  Opet se casto stava, ze prchajici behem minuty pozna, ze nema uniku a rozhodne se zastavit.  Tyto honicky ovsem mohou trvat i mnoho minut, protoze neplati, ze musi byt ukonceny za kazdou cenu.  To se ovsem meni v okamziku, kdy: 1) prchajici pouzije strelne zbrane nebo 2) lze predpokladat, ze velmi riskantni jizdou ohrozi ostatni ucastniky provozu.  Pri pouziti strelne zbrane temer okamzite dochazi ke snaze o ukonceni pronasledovani bez ohledu na hmotne skody, protoze je v prvni rade chraneno zdravi obcanu a policie.  Pri riskantni jizde v huste obydlene oblasti muze nastat totez, nebo se policie rozhodne zvolnit pronasledovani (zvlaste vhodne, kdyz uz v te dobe je pachatel sledovan ze vzduchu vrtulnikem) a nezvysovat tlak na pachatele, coz by mohlo mit hmotne nebo zivot ohrozujici dusledky.  Nikdy !!! ovsem neni akce ukoncena tim, ze si policiste proste reknou, ze pujdou domu, protoze uz se to zdalo nebezpecne.  Jejich povinnosti je chranit obcany a k tomu patri chytani pachatelu.  top0625top@hotmail.com

Re: V necem ma autorka pravdu, jinde je nutna oprava. ...:
Autor: T. Pansky Datum: 24.4.2010 1:37

Kazdy pripad, kdy dojde ke hmotnym skodam, je nasledne prostudovan a dojde k vyjadreni ci doporuceni pro podobne pripady.  Ano, i tady se stava, ze prchajici zpusobi skody narazem do jinych ucastniku provozu nebo zpusobi skody na majetku obcanu.  Tomu se nikdo nikdy nevyhne.  ...   Je tu ovsem vseobecne jiny vztah k policii (ted mluvim predevsim o lokalni policii).  Obcane chapou, ze policii potrebuji jako policie chape, ze bez obcanu se neobejde.  Arogance ceskych policistu by byla ukoncena velmi rychle jejich vyhozenim z prace, nebot jinak by byli mistni politici vyhozeni z prace pri pristich volbach.  Tohle v Cechach chybi.

Re: V necem ma autorka pravdu, jinde je nutna oprava. ...:
Autor: V. Kusý Datum: 24.4.2010 19:55

Doufám, že v rámci politické korektnosti naši politici přijmou zákon, který zakáže pronásledování zločinců všeobecně, neboť je jím pošlapáváno jejich právo na svobodný projev jejich morální integrity.

Re: V necem ma autorka pravdu, jinde je nutna oprava. ...:
Autor: I. Hil Datum: 25.4.2010 0:25

To už jistý ministr zrušením různých složek u policie udělal.

Re: V necem ma autorka pravdu, jinde je nutna oprava. ...:
Autor: O. Vašek Datum: 25.4.2010 10:03

Honby policie a přestupníků zákona jsou dost častým tématem pořadů typu "zničeno ve vteřině" a podobně. Při jejich sledování rozhodně mám dojem, že jsou chodci a ostatní řidiči ohroženi velice velmi. Někdy je dokonce ohrožen i prchající řidič. A policie pronásleduje dál...