Diskuse
POLITIKA: Vyhoďte značky do šrotu
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Hrušky a jablka paní Šichtařové
Jako obvykle paní Šichtařová zachází účelově s fakty a míchá hrušky a jablka. Experimenty s minimem dopravního značení pochází téměř výhradně z měst a obcí. Před odstraněním značek je obvykle třeba provést nákladné úpravy, tedy pokud se nejedná vyloženě o místa s minimálním provozem. Článek o experiementech v UK je třba zde http://www.citylab.com/commute/2013/04/lots-cars-a.../
Na druhé straně automatické měření rychlosti se téměř výhradně uplatňuje na tazích s velkou hustotou provozu, v Praze typicky Jižní spojka a celkově okruhy. I v Británii mají podobných kamer spoustu, hodně i na dálnicích. Podle mé zkušenosti z Jižní spojky zejména úsekové měření hodně pomohlo. Před zavedením se tam proplétali řidiči rychlostí 120 i vyšší, teď se jezdí v měřených úsecích 80 a i mimo ně se rychlost moc nezvyšuje. Podle mne jednoznačný přínos.nejen pro bezpečnost, ale i pro plynulost.
Re: Hrušky a jablka paní Šichtařové
Ještě bych dodal, že ani v uvedených experimentech bez značek nebyla zrušena maximální povolená rychlost.
Nejde o to eliminovat znaceni uplne
ale o jeho radikalni zjednoduseni. Jenze problem je mnohem hlubsi. Jeden priklad za vsechny - evropske pracky na pradlo maji ovladani slozite, jako space shuttle, kdezto vetsina tech americkych maji ovladani jednoduche jak facka. Evropane chteji mit vse slozite, mit hafo funkci, mit vse specializovane...
U dopravnich znacek se vyzivame v kryptickych znacich, coz je castecne vynucene vysokym poctem znacek na vsechno mozne. Amerika/Kanada maji znacky jednoduche, casto slovne popsane, vsak to take je cast sveta, kde auta maji jen dva pedaly uz drahny cas, zatimco v Evrope se to teprve zacina chytat, ale i tak, pravoverni na manualni paku nedaji dopustit, i kdyz jen jezdi po meste pro pivo do supermarketu.
Re: Nejde o to eliminovat znaceni uplne
Protoze jsme vetsinove primitivove, resime vse represemi. Tedy zachazime s clovekem jako s dobytkem, a on se, svete div se, pak take jako dobytek chova. Jak logicke, Watsone...
K tomu dopravnimu znaceni - semafory mame pred krizovatkou, protoze dobytek by se jinak hrnul do krizovatky az ke svetlum... zatimco za morem je maji za krizovatkou, takze ridic prvni v lajne nemusi kroutit hlavou aby zahledl zmenu svetla na zelenou a vsichni tam poslusne zastavi, kde maji.
A. Alda
Peltzmanův efekt
funguje spolehlivě.
Podobně jako třeba Maxwelovy zákony.
Re: Peltzmanův efekt
Ano, funguje spolehlivě, ale jen za určitých podmínek.
Když jsme u těch automobilů, tak například zimní gumy nebo ABS mohou zvyšovat rizikové chování, protože si jako řidič řeknu, že auto zvládne situace, které by bez nich nezvládlo. Ovšem omezená rychlost nebo zákaz telefonování za jízdy obecně bezpečnost zvyšují, ke zvyšování rizika tak sama regulace přispívá jen v některých případech a nelze ji zavrhnout jako celek.
A úředníci nebudou mí co žrát :-)
To jste tomu dala, takhle brát nesvéprávným iluze.
J. Kopeček 533
Opravdu bylo odstraněno veškeré označení?
Anebo autorka zase blafuje, jak je ostatně jejím zvykem?
Souhlas.
Nejenže se vyhazují naše peníze lidmi, kteří si tím hojí svoje mindráky (kolik politiků by bylo schopných se samo živit bez možnosti vysokého platu z našich daní a různých bokovek), ale omezuje se osobní svoboda. Jen opravdový blbec může říci, že bude klidně hlídán a šikanován, protože on není grázl a tak se mu nemůže nic stát. Takový blb si měl přečíst Orwella. Ovšem blbové většinou nečtou, jen buzerují.
Všeho s mírou.
Moc značek, zákonů a vyhlášek škodí, žádné taky není proveditelné.
Ovšem, co dělat s tím mechanismem, že za dobrého je považován prakticky výhradně politik, zvyšující represi a úředník, zesložiťující právní prostředí, to nevím.
No a v dopravě, nejen silně redukovat značky, ale hlavně zakázat policajtům "preventivní" buzeraci, akce, lekárničky, etc. Ať se soustředí na zjevné přestupníky a nebuzerují "jen tak".
Dopravní značení a dopravní "předpisy"...
Méně znamená mnohdy více, kdy v jednoduchosti tkví dokonalost. Ta redundance dopravního značení je někdy "na mrtvici", navíc mnohdy si ve svých kategoriích a prioritách protiřečí (svislé, vodorovné, dočasné značení). Jako bývalý IT a matematik, dnes prduch, jezdím s poštou, mohu glosovat. Dopravní značení je leckde tak logicky zmatečné, že strejcovi pod kloboukem musí vzniknout "prádelna", jak se mu kštice zapaří, když třímá volant. Nic proti, nikdo není dokonalý, sám dotyčné toleruji, pouze si jen něco mumlám pod vousy, a oči mám "na šťopkách", netroubím, nepovykuji, ani negestikuluji, abych strejce v klobouku nevystresoval k větším hovadinám (to platí i pro "ručkující" dámy). Nebudu soudit nerozvážlivě, ale opravdu, není na našich silnicích les nesmyslného značení? Posuďte sami...
Tohoto chaosu kouzelně využívá parta vechtrů (označená titulem "Městská policie") k inkasu "výpalného" do městské kešeně a jejich prebendám. Zkušenosti mám, ale relevanci nechám na mých případných kriticích, neboť neznalost dienstreglamá neomlouvá (pane řidiči, značky dočasného omezení rychlosti jste si nevšiml? Bude to za "litřík", bylo tam 30, rychlost jste překročil o 12, finito). Nic jsem jim nedal, asertivně jsem je poslal do "pihele" s tím, že si to vyřídím u komise na pověřeném OU. Jak to dopadlo? Dobře, protože značka přenosná tam byla umístěna v předstihu dvou dnů, než tam měla být umístěna. MP si z toho udělala "rejži". Myslíte, že byl šéf MP plísněn? Nikolivěk, prý dělal prevenci, aby si řidiči zvykli (cash). Kouzelné zdůvodnění, nicméně jsem "ušetřil litřík", nikolivěk ale čas, kdy jsem se na amtu musel onanovat. Místo, aby hovada z MP eliminovali bordeláře ve městě, převraceče košů a vyřvávače rušení nočního klidu, potažmo neuklizené psí exkrementy pejskařů, měří radarem rychlost na pozemních komunikacích. "Šedej mor" za totáče byl,ale měl pouze pravomoc kontrolovat nahnilé zelí, hovna a opilce (obecní vechtr). Dnešní MP (jukněte na habitus), skoro jako SOCOM. SA magistrátů.
Nehody způsobují převážně lidé
kteří nedodržují dopravní předpisy. Pro ně jsou dopravní značky stejně zbytečné. Ostatní by se určitě bez značek dokázali obejít. Pud sebezáchovy a ohleduplnost by dokázaly vyřešit většinu situací.
Fakt dobrý
velmi zajímavé bude až na silnici I. třídy se bude dávat přednost okresce (pravidlo pravé ruky).
Návrh autorky předpokládá počet aut a kvalitu silnic před sto lety
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz