8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

POLEMIKA: Tragédie, realita a ruská propaganda

Zjevnou sympatii a vstřícnost k ruským přáním se autor pokouší maskovat právě onou tragickou scenérií vypůjčenou od pana Vlka a následným přidáním směsky rádoby objektivních důkazů úpadku Západu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ganaur 2.4.2024 16:57

R^:-)....a současného zločince Putina!;-€

P. Diviš 2.4.2024 18:03

Jo, většina z toho opravdu nebyla, případně byla jinak.

Ale ty ruské pohádky vám fakt jdou, asi máte pilného řídícího důstojníka.

Pokud by Rusáci chtěli denacifikovat, musí začít v Kremlu.

V. Němec 2.4.2024 12:54

Běžte už všichni s tím Mnichovem do...historie. Jestli si vy stateční chciválkaři myslíte, že kdyby se smlouva nepodepsala, druhá světová by nebyla, tak jste na omylu. Byla, jen by se odehrála jinak a naší zemí by se provalila fronta tam i zpět. Strategickým cílem byl pro Hitlera životní prostor na východě, "Drang nach Osten." Cíl zůstává stejný, jen aktéři jsou odlišní a použila se Bismarckova vize, tzn. nejdříve rozkmotřit Rusko a Ukrajinu.

[>-]

P. Smetana 2.4.2024 13:08

"Kdo se nepoučí z historie, bude si jí muset prožít znovu". Vy už se, zdá se, nemůžete dočkat.

D. Laurencikova 2.4.2024 14:23

Ale vzdyt jste to vy a vam podobni, kdo se zapojili do valky s Ruskem. Byt Putin takovy, jako nasi chrabri politici, tak uz tady tu atomovou valku davno mame!

P. Smetana 2.4.2024 14:32

Vůbec netušíte o čem je řeč. Že mě to u vás nepřekvapuje.

D. Laurencikova 2.4.2024 16:46

Nemusim tusit, ctu, o cem je rec. Pan Nemec odmita to soustavne, absurdni srovnavani s Mnichovem a vy tvrdite, ze se nepoucil s historie a ze ji bude muset prozit znovu. Nebo se mylim?

J. Jurax 2.4.2024 14:49

Mýlíte se.

Vite, jsem celkem zvědav - byť si to opravdu nepřeji - co by se stalo, tedy jaká by byla reakce tzv. Západu, kdyby Putin použil na Ukrajině jen malou taktickou jadernou zbraň nebo aspoň bojové plyny.

J. Ganaur 2.4.2024 15:09

Nejlepší by bylo, kdyby je Ukrajině poskytl také.A nejlépe hned!!!:-)

J. Jurax 2.4.2024 15:37

Z mnoha důvodů politických i vojenských nebylo.

J. Ganaur 2.4.2024 16:55

Bylo!:-)Nebyly by použity!!![UA][UA][UA]

D. Laurencikova 2.4.2024 16:33

Zapominate, ze Zapad celou tuto valku vyprovokoval. Vy se mylite. Nasi politici prekracuji jednu cervenou linii za druhou zrejme v nadeji, ze Putin svoje hrozby nesplni. Jinou garanci nemaji. Ted chteji vysilat vojska na Ukrajinu a porad jeste tvrdi, ze to neni ucast na valce. Ohrozuje Rusko zeme NATO, napadlo nekterou, ze tam chteji zeme NATO vyslat i vojska? Spolehaji se na Putina, ze si netroufne? Nebo nespolehaji na nic? Nemysli? Jsou tady takovi, kteri chteji hazet bomby na Moskvu, na tamni ministeria. Jsem opravdu zvedava, kolik je jeste potreba, aby ta horka valka mezi NATO a Ruskem konecne vypukla. A vzhledem k tomu, ze NATO je silnejsi nez Rusko, konvencni valka to asi nebude.

J. Krejčová 2.4.2024 13:16

Ano, byl to Bismarck, který řekl, že Ukrajina je měkké břicho Ruska.

Z. Lapil 2.4.2024 13:23

Tak především by druhá světová válka nebyla, kdyby byl "Západ", tady včetně SSSR, schopen vrátit úder. Měl na to několik let, řekněme od nástupu Hitlera k moci.

Celé slavné československé opevnění mělo být dokončeno r. 1948, Maginotova linie taky měla své meze a obrana Londýna a Velké Británie vůbec fungovala jen velmi částečně.

My už víme, jak to celé dopadlo, ale ještě v r. 1942 to VŮBEC nebylo jasné.

V. Kučer 2.4.2024 14:13

Československé opevnění mělo zadržet nepřítele než bude provedena mobilizace ale dva mírotvorci, Chamberlain a Göring zařídili že se nám válka z větší části vyhnula.

J. Ganaur 2.4.2024 14:38

8-o8-o8-o???

J. Jurax 2.4.2024 15:05

No, přes Slovensko a část Moravy fronta přešla a bombardování se nám taky nevyhnulo.

A obětí války mezi byvšími čs. občany bylo přes 300 000 - z toho ovšem významná část, přes 200 000, povražděných Židů. Dlužno dodat, že údaje se v mně dostupných pramenech dost liší; plus minus o 50 až 60 tisíc.

Mj. těch přes 300 000 je číslo zhruba stejné jako padlých Američanů v Pacifiku, severní Africe a v Evropě.

V. Petr 2.4.2024 14:21

Jde o to, že Mnichoivem se GB a Francie zbavily nikoliv bezvýznamnéhoi spojence s velkým válečným průmyslem a s výzbrojí, jakou třeba Polsko roku 1939 nemělo (tanky LT 35 a později LT 38, které se zůčastnily války ve Francii a počáteční války s SSSR).

J. Jurax 2.4.2024 15:31

No, v době německého útoku v září 1939 Poláci měli přibližně 130 kusů tanků 7TP všech provedení a k tomu i necelé čtyři desítky upravených vozidel Vickers.

Sedmitunové tanky 7TP vycházely vycházely z britské konstrukce Vickers E (mmch. stejně jako sovětské T-26, jež se od 17. září účastnily útoku na Polsko podle dohody Molotov-Ribbentrop) a byly vyrobeny v Polsku. Odpovídaly zhruba PzKpfw III raných verzí i našim T-35 a T-38, resp. PzKpfw 35(t) a PzKpfw 38(t), jež byly Němci též v Polsku použity.

Mimoto měli cca stovku beznadějně zastaralých prvoválečných tanků Renault FT a cca dvě stovky kulometných tančíků TK-3 (licence Carden-Loyd Mk. VI, odpovídajících našim tančíkům vz.33) a z nich vycházejících modernějších TKS, z nichž část byla vyzbrojena 20 mm kanónem.

P. Smetana 2.4.2024 12:35

Už sedmdesát si historici, a já s nimi, kladou otázku "co by, kdyby". Měli a mohli jsme se v r. 38 nacistickému Německu bránit? Počítají se divize, tanky, bunkry atd. Jen jedno se vůbec nebere v úvahu. Vnitropolitická společenská atmosféra. To, že tu byli, stejně jako dnes, "chciválkové", kteří se zbraní v ruce chtěli bránit svou vlast a "chcimírové", kteří v zájmu klidu a míru byli ochotní předat svou vlast Hitlerovi na stříbrném podnose. V takové atmosféře byla úspěšnost obrany vlasti více než sporná a "chcimíři" slavili. Dnes je atmosféra velmi podobná. Doufejme, že se lidé z historie poučili.

V. Kuhaj 2.4.2024 12:39

Na divize, tanky a bunkry sázeli Francouzi. Maginotova linie se to jmenovalo. Přes tu prý Němci neprojdou. No, neprošli. Obešli to přes země beneluxu a bylo po boji. Do týdne se Francie vzdala, takže prakticky bez boje.

Tak si tak říkám, jak by se z těch našich šumavských bunkrů bojovalo proti Němcům, kteří by přišli přes později obsazené Polsko, anšluslé Rakousko a Slovenský štát...

J. Krejčová 2.4.2024 12:46

U nás v severních Čechách je těch bunkrů spousta. Chátrají, na některých jsou cedule NA PRODEJ. Když jedu kolem, cítím smutek ani nevím proč.

Z. Lapil 2.4.2024 13:25

Já vám řeknu proč: byla to zbytečné práce.

V. Kuhaj 2.4.2024 14:53

R^!

P. Smetana 2.4.2024 12:49

Máte ve všem pravdu. Jen myšlenka mého příspěvku vás minula.

V. Petr 2.4.2024 14:18

Motáte páté přes deváté. Mnichov byl tuším 29.9.1938 a Polsko bylo napadeno 1. 9. 1939.

Hitler ale skutečně Maginotovu linii obešel, dílem přes Ardeny, dílem přes Belgii. Belgie si "střežila" svoji neutralitu a úspěšně!!! protestovala, když Francie chtěla budovat opevnění i na hranici s Belgií. Naprosto odmítala spolupráci s GB a Francií, které získávaly informace o belgické obraně pomocí výškových špionážních letadel. Nakonec belgickou pevnost Eben Emael dobyli z kluzáků vysazení němečtí parašutisté....

J. Jurax 2.4.2024 15:52

No, nebojovalo by se, neboť po Mnichovu bylo území s pevnostními liniemi v Čechách a na Moravě vesměs postoupeno Německu. Pouze na Slovensku zůstaly linie (jen řopíků, sruby tam nebyly) na území okleštěné republiky. Slovenský štát ovšem o území s nimi vídeňskou arbitráží převážně přišel.

Mimoto časová osa byla anšlus, Mnichov, obsazení zbytku Čech a Moravy a zároveň vznik Slovenského štátu.

J. Jurax 2.4.2024 15:54

Mimoto časová osa byla anšlus, Mnichov, obsazení zbytku Čech a Moravy a zároveň vznik Slovenského štátu a pak přepadení Polska.

J. Jurax 2.4.2024 15:35

No, tehdejší chcimírové u nás vesměs mluvili německy.

J. Lukavsky 2.4.2024 15:50

"společenská atmosféra" no První Republika měla 3 miliony Sudteských Němců. Nevím kolik % jich bylo v armádě a kolik % z těch % by bylo ochotno bojovat za E. Beneše a nikoli za Hitlera. Mít takovouto "Pátou kolonu" v armádě by nebylo zrovna terno. Ale hlavní důvod Mnichova asi byl, že Anglie naprosto zanedbala po 1.sv. válce armádu, měla vlastně jen vojenské námožnictvo. Takže sice vyhlásila Hitlerovi válku (když tento podle smlouvy Ribbetntrop-Molotov si bratrsky rozdělil se Stalinem Polsko), ale na začátku byla schopna dprosadit jen a jen námořní blokádu. Bez masivní pomoci USA by byli "v khélu". Ale stejně tak SSSR a Hitler by mohl ten první rok války vydržet.... J.L. end