6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

POLEMIKA: Zelený úděl EU a „dezinformace“

I kdyby bylo pravdou, že existuje přímá souvislost mezi emisemi kysličníku uhličitého ze spalování uhlí a změnou klimatu, je Čína jasně včele pomyslného žebříčku producentů. Staví více uhelných elektráren než celý zbytek světa dohromady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šálek 10.2.2023 11:22

Plácáte nesmysly, viz https://neviditelnypes.lidovky.cz/klima/klima-o-rychlosti-zmen.A201202_203259_p_klima_wag

M. Boháček 10.2.2023 13:22

R^

L. Burget 10.2.2023 8:49

Nesnáším jakoukoli propagandu a ten článek na Idnes je jednoznačnou propagandou. Klimatická změna probíhá a lidstvo ohrožuje, tady bych opravdu nezpochybňoval, že jde o fyzikálně exaktně doložitelná fakta. Ale místo propagandy a ekonomické sebevraždy typu Green Dealu by měl svět řešit tyto věci:

- klima se mění a měnit bude, i kdybychom se na hlavu stavěli. Je třeba se přizpůsobit, ne se snažit čůrat proti větru. Na to jsme proti matičce Zemi, Slunci a dalším kosmickým vlivům opravdu jen kapkou v oceánu.

- tvrzení, že s klesajícím objemem skleníkových plynů dojde k výraznému omezení klimatické změny není exaktně doloženo, může se klidně jednat o tzv. "chybu automatického předpokladu", fenomén z vědy a techniky dobře známý svojí zákeřnou nebezpečností.

- pokud nám opravdu záleží na snížení obsahu skleníkových plynů v atmosféře, pak je třeba, aby co nejvíce průmyslové produkce bylo realizováno u nás a ne v Číně, ostře proti tomu však jde likvidace evropského průmyslu v důsledcích Green Dealu a jeho právně závazných aplikací.

- pokud nám jde o to, aby Čína snižovala svoje emise, je jaksi třeba s ní mluvit jinak, než jako s tou "ošklivou komunistickou diktaturou" - tu si vždy vzpomenu na jednoho fanatika toho času redaktora zpráv na ČT.

D. Mach 10.2.2023 9:41

"Klima se mění a měnit bude, i kdybychom se na hlavu stavěli. Je třeba se přizpůsobit:"

To přizpůsobení je v podstatě Green Deal. Snaží se tím změnu korigovat či zpomalit, abychom měli čas si "zvyknout".

L. Burget 10.2.2023 9:53

Green Deal není přizpůsobení se. Je to odevzdání ekonomiky do rukou ekologicky nezodpovědných zemí a korekce nebo zpomalení klimatické změny bude v důsledku Green Dealu sotva měřitelné, bude-li jaké a to vzhledem k objemu emisí, které vypouštějí země řídící se Green Dealem, a které vypouští zbytek světa. Naopak vysoce pravděpodobně převáží negativní důsledek stěhování produkce do zemí, které si s ekologií hlavu nelámou. Takže důsledkem Green Dealu bude s vysokou pravděpodobností propad evropské ekonomiky a zvýšení celoplanetárních emisí skleníkových plynů.

R. Langer 10.2.2023 16:50

Nesmysl! :-P

P. Rada 10.2.2023 9:43

Pane Burgete na hlavu postavená je i Vaše argumentace.

- Klima se mění v důsledku masivního narušení uhlíkového planetárního cyklu člověkem. Konkrétně CO2 lidstvo vypouští více jak stonásobek průměrné sopečné činnosti. Za posledních 30 let takto bylo vypuštěno podobně jak za celou předešlou civilizační epochu. Nezměníli se masivnost lidské negativní intervence je iluzorní, že se lze přispůsobit. Pokud ovšem za "přispůsobení" nepokládáte civilizační kolaps s vyhynutím mnoha druhů.

- Exaktě jsou doložené fyzikální principy jevů. Realita geohistorie kterou popisuje paleoklimatologie to stále věrohodněji dotvrzuje.

- Ostrost reakcí by měla odpovídat efektivitám při produkci externalit tak aby co možná bylo dosaženo udržitelnosti která ve podmíněna recyklovatelností.

Na Čínu se sice běžně sočí s hediska celkové masivnosti ale z hlediska měrných imisí doposud při stejné efektivitě práce produkuje jedinec čínan zhruba polovinu co jedinec evropan a čtvrtinu co jedinec sevoroameričan a to momentálně bez započtení kumulativních dopadů které ale jsou pro dopady podstatné.

Klimaticky se tedy chováme vesměs jako pokrytci. Proč nereflektujeme občanskou odpovědnost ale schováváme se stádně za státnost?

https://chmibrno.org/blog/emise-co2-a-dalsich-sklenikovych-plynu/

L. Burget 10.2.2023 9:56

- klima se mění částečně v důsledku přirozeného vývoje, částečně v důsledku lidské činnosti, její vliv je zde pravděpodobně dominantní.

- toto tvrzení není nijak v rozporu s tvrzením, že se to klima měnit bude i nadále, ať uděláme cokoli. A ano, tím přizpůsobením klidně může být civilizační kolaps a vyhynutí řady druhů.

- ostrost reakcí by měla odpovídat pravděpodobnosti jejich úspěchu.

- Čínská produkce se zvyšuje, stejně jako produkce na obyvatele, stejně jako počet obyvatel, a to nejen v Číně, ale i v Indii a dalších zemích. Čili nehledíte-li na trendy, nýbrž na aktuální situaci, dopouštíte se právě opaku toho, před čím nás údajně prozíravý Green Deal má ochránit.

M. Boháček 10.2.2023 10:03

https://www.naturalnews.com/2023-02-08-global-cooling-continues-eighth-straight-year-noaa-data.html

Žiadne globálne otepľovanie: Podľa dát NOAA, už ôsmy rok pokračuje globálne ochladzovanie. Podľa najnovších údajov amerického Národného úradu pre oceán a atmosféru (NOAA) za posledné desaťročie nedošlo k žiadnemu „globálnemu otepľovaniu“.

Namiesto toho globálne ochladzovanie pokračuje už ôsmy rok po sebe! Satelitné údaje NASA uvádzajú pokles priemerných globálnych teplôt o 0,11 °C v prepočte na desaťročie počas posledných ôsmych rokov a piatich mesiacov.

Ak sa hodnoty CO2 neustále zvyšujú a CO2 je primárnou a rozhodujúcou príčinou otepľovania, ako je možné, že za posledných 8 rokov došlo k ochladzovaniu?

P. Pepax 10.2.2023 8:24

Čína ma zřejmě zcela jiné plány než tzv. západ a nejen Čína, ale celá Asie včetně Ruska, staví jaderné a uhelné elektrárny, protože i malé dítě by mělo vědět že průmysl nelze provozovat z větrníků a solárních panelů a to průmysl všeho druhu.

M. Boháček 10.2.2023 8:06

https://www.naturalnews.com/2023-02-08-global-cooling-continues-eighth-straight-year-noaa-data.html

Žiadne globálne otepľovanie: Podľa dát NOAA, už ôsmy rok pokračuje globálne ochladzovanie. Podľa najnovších údajov amerického Národného úradu pre oceán a atmosféru (NOAA) za posledné desaťročie nedošlo k žiadnemu „globálnemu otepľovaniu“.

Namiesto toho globálne ochladzovanie pokračuje už ôsmy rok po sebe! Satelitné údaje NASA uvádzajú pokles priemerných globálnych teplôt o 0,11 °C v prepočte na desaťročie počas posledných ôsmych rokov a piatich mesiacov.

Ak sa hodnoty CO2 neustále zvyšujú a CO2 je primárnou a rozhodujúcou príčinou otepľovania, ako je možné, že za posledných 8 rokov došlo k ochladzovaniu?

J. Vintr 10.2.2023 8:31

Nebojte se, vědci určitě přijdou s teorií, že za globální ochlazování může člověkem produkovaný CO2 a bude se s ním bojovat dál....

E. Tkadlec 10.2.2023 7:47

Tyto příspěvky o dezinformacích, které žádnými dezinformacemi nejsou, nás jen přibližují ke státní cenzuře. Ve veřejním prostoru se v drtivé většině vyskytují názory, které samy o sobě jsou subjektivní a nemají pravdivostní hodnotu. U faktických informací, které lze testovat, jde v drtivé většině o polopravdy či nepravdy. Pokud někdo věří nějakému faktu, nemůže to být nikdy dezinformace, ale jen nepravda. U dezinformace musíte prokázat úmysl manipulovat rpostřednictvím záměrné lži. Dezinformace ve veřejním prostoru proto nejsou žádným problémem, a proto s nimi nemusíme ani bojovat. Ale jak jiná zdůvodnit zavedení cenzury, že?

L. Novák 10.2.2023 8:33

Vládní opatření jsou vyvolána (a totéž v celé EU i v USA) masívní RUSKOU VÁLEČNOU LŽIVOU PROPAGANDOU, která má své jasné cíle. Tak do toho nepleťte názory a to, jestli někdo věří Green Dealu.

Skutečnost je taková, že i s alarmistickými klimahysteriky je spojená masívní a LŽIVÁ propaganda o neodvratitelnosti "klimatické katastrofy", kterou vykřikují i politici ve vysokých funkcích (viz starý idiot Guterrés jako šéf OSN). Na ně by se měla opatření na potlačení dezinformací vztahovat taky!

Řítíme se do klimatického pekla, řekl Guterres na klimatické konferenci

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/klima-metan-emise-petr-fiala-cop27-egypt-cesko-konference.A221107_092647_zahranicni_erb

E. Tkadlec 10.2.2023 12:23

Mohl byste, prosím, doložit, že vládní opatření k "dezinformacím", jak to pěkně nazýváte, jsou vyvolána lživou ruskou propagandou? Nebo je to jen Váš názor?

R. Langer 10.2.2023 16:51

To je názor bolseviků z Brusele. ;-)

V. Církva 10.2.2023 7:29

Škoda že to pan Bartoň začal popřením některých fyzikálních zákonů. Skleníkový jev není tak složité si nastudovat. Fyzika nefunguje tak, že se ignorují některé podmínky, to je špatný výpočet. Je ale pravda že se pravděpodobně ignorování reality pan Bartoň naučil od ekoteroristů. Ti ignorují minimálně druhou část článku.

Se zbytkem totiž naprosto souhlasím. Evropa pracuje na sebevraždě průmyslu, kultury a náhradě obyvatelstva. Což je dokonce pravda zakázaná říkat! Meteorologie je složitá a některé vlivy jsou možná špatně započítané. Přesto uvažování o těchto jevech je dezinformace. Dnešní společenské jevy a jejich příčiny jsou jednoznačnější. A přesto se o nich musí lhát.

Prostě totalitáři. Ať už jde o bolševiky, nebo progresivisty s neomarxisty. Každý extrém je škodlivý.

F. Navrátil 10.2.2023 7:23

Boj za záchranu planety bude tak intenzívní, že na ní nezbude ani kámen na kameni.

J. Novak 10.2.2023 7:18

Presne!

Cinani pouzivaji mozek.

L. Novák 10.2.2023 7:05

Článek na iDnes, na nějž reaguje autor, psal student filozofické fakulty a je přístupný jen v placeném režimu.

Výživná je ovšem diskuze pod článkem... ;-)

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zelena-dohoda-green-deal-dezinformace-zdrazovani-klimaticka-zmena.A230206_104352_domaci_idvs/diskuse

P. Hák 10.2.2023 7:05

"...tvrdí, že s rostoucí koncentrací kysličníku uhličitého v atmosféře stoupá schopnost absorbovat sluneční záření a množství energie vyzářené ze Země se tak snižuje. To jednoznačně odporuje fyzice, protože pokud se na jakémkoliv tělese ve vesmíru zvýší jeho povrchová teplota, musí vyřazovat více energie."

Tady je to s živými systémy trochu složitější. Dokážou energii ukládat ve formě svých tkání a byl bych opatrnější ve vyjádřeních. Je pravděpodobné, že skutečně "stoupá schopnost absorbovat sluneční záření", neboť roste víc vegetace, která ho absorbuje. Na druhou stranu to samo o sobě je z hlediska "palivové" bilance pozitivní, i když to nemusí být takhle jednoduché a je třeba zahrnout další efekty jako šíření pouští... které samo o sobě nebude způsobeno jen teplotou. Země je tak složitý systém, že nelze vytrhnout jednu věc a tu učinit viníkem všeho, resp. vše odbýt jednoduchým popřením.

Klimatická změna skutečně probíhá, to je patrné z pozorování, ale redukovat vše jen na teplotu a CO2 je omezené a budí to dojem politické účelovosti. Zjednodušujícím politickým soudům by se měly vyhnout obě strany.

J. Fráňa 10.2.2023 7:01

Není pravdou, že Green Deal nemá výsledky. Kupříkladu smogová situace v Londýně je jednoznačně výsledek Green Dealu a všichni jsou nadšeni. Chtěli udělat zelenoduhový průvod ulicemi na oslavu, ale není vidět na krok, tak to zrušili.;-D

J. Vintr 10.2.2023 8:34

CO2 nezpůsobuje smog....

R. Langer 10.2.2023 16:53

Ale boj proti němu značně. ;-)

P. Hák 10.2.2023 6:49

Překvapení paní Mindekové z Institutu nad tím, že někdo něco zpochybňuje, je pozoruhodné, tedy pokud se paní považuje za vědkyni nebo se chce o vědě nějak vyslovovat. Zpochybňování je totiž podstatou vědy, Popperova kritéria pořád ještě platí.

Nezpochybnitelné pravdy jsou doménou ideologů.

R. Langer 10.2.2023 7:01

Já bych přidal ještě "vědecký konsensus". ;-)

P. Hák 10.2.2023 8:07

Copak o to, vědecký konsensus je běžná věc, ale vyhlašovat ho slavnostně na konferencích, to je tak nějak.. no... ;-D

R. Langer 10.2.2023 16:54

Ano, vědecký konsensus o placaté Zemi jako středu vesmíru známe dost dobře. ;-)

P. Hák 11.2.2023 9:35

Tak já nevím, zda zrovna TOHLE byl vědecký konsensus. Vědci byli o kulatosti Země přesvědčeni od antiky a nemyslím, že by astronomové středověku staré poznatky ignorovali, Ptolemaiův model se běžně používal pro astrologii, dával docela slušné výsledky.

Plochá Země byla představa mezi lidem, který se nepochybně poškleboval vědcům, co si představují kulatou Zemi - přece by z ní museli spadnout!

Vědecký konsensus je třeba to, že v celém Vesmíru platí stejné fyzikální zákony - rozšířený Koperníkův princip. Z něčeho vyjít musíte.

Pokud někdo přijde se zásadním objevem, konsensus přestane platit, změní se paradigma. To je podstata vědy. Už se to stalo mockrát. Klasický příklad je Michelsonův pokus.

Samotný konsensus je v pořádku, blbě je to politizování. Věda má sebeopravné mechanismy, viz výše, politika ne.

J. Moravec 10.2.2023 6:08

Pan Bartoň objevil Ameriku. Informace o spotřebách energií a s tím souvisejících emisích jsou známá desítky let.

Jaký vliv to má na konání zastánců té nejušlechtilejší myšlenky - “záchrana planety Země”? Zatím žádný.