23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

ZELENÁ IDEOLOGIE: Tvrdá korekce

V minulých dnech rezonovala na západ od nás zpráva, že společnosti JPMorgan Asset Management a State Street opustily v polovině února koalici investorů v hodnotě 68 bilionů dolarů, která se zaměřuje na dekarbonizační úsilí v podobě norem ESG.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 27.2.2024 9:54

To víš, dementní komunisty s StBáckou minulostí já miluju!!!Rv

L. Novák 27.2.2024 9:53

Už zase meleš ;-O kraviny, zastydlej komouši?? Rv

M. Kocián 27.2.2024 7:27

Je škoda, že jsme ji alespoň na chvíli nikdy nevyzkoušeli (nebo alespoň už hodně dlouho). Pak bychom skutečně mohli srovnávat, případně i odsuzovat.

J. Pallas 26.2.2024 23:44

Váš překlep mi navodil citát:

„Von byl degere... degenere... zkrátka byl blbej!“

M. Pivoda 26.2.2024 20:03

To, co následuje níže, není polická propaganda. Je to tvrdá korekce naivních očekávání. Vo co go?

Čína by měla dominovat budoucnosti elektromobilů. Proč? Díky, alespoň částečně, letům včasného pečlivého investování a plánování ze strany jeho vlády (S

i Ťin-pching

a). (China is set to dominate the future of electric cars. Thanks, at least partly, to years of careful investment and planning by its government.)

J. Jurax 26.2.2024 19:13

Budiž.

A ta technicky méně vyspělá se nebude schopna uživit, neboť nebude dostatečně technicky vyspělá, takže k redukci popsaným způsobem stejně dojde.

R. Langer 26.2.2024 18:37

Ano, někdo má 21 let starý funkční vrak, a někdo si koupí elektromobilní nefunkční vrak už jako nový. ;-D

R. Langer 26.2.2024 18:34

Žádnou existenci chřipky nepopírám, demagogu Šejno, naopak neustále tvrdím, že je tady běžně dvakrát do roka, ale nemá nic společného jakoukoliv vaší smrtící pandemií, což podporují ty vaše vylhané ideologie z EU. A doufám že je brzy prohlédnou i ostatní. :-P

R. Langer 26.2.2024 18:30

Třeba ty kecy o osmileté životnosti akumulátorů s následnou 80% účinností při běžném denním provozu. Tomu může věřit jenom naprostý blb. ;-D

R. Langer 26.2.2024 18:28

Ano, ale techničtí analfabeti jako vy na to ještě nepřišli, nemají na to totiž mozkovou kapacitu. ;-D

R. Langer 26.2.2024 18:26

Jo, ale podle těch vašich reklamních keců, demagogu Šejno. :-P

R. Langer 26.2.2024 18:25

Mluvte za sebe, demagogu Šejno. Vy neovládáte evidentně ani trojčlenku. :-P

R. Langer 26.2.2024 18:22

Tak vznikl elektromobil, a tak taky skončil. ;-D

M. Šejna 26.2.2024 17:59

Vy ano?

Co jste z toho vyčetl.

M. Šejna 26.2.2024 16:54

A to proto, že je této Renault slepá vývojová větev a odporuje fyzikálním zákonům. ;-D

M. Šejna 26.2.2024 16:48

On v té knize píše, že tehdy nikdy nepomrzly meruňky a broskve? ;-D

M. Kocián 26.2.2024 16:11

Ne, pouze bude technicky vyspělá populace velmi rychle nahrazena jinou.

P. Diviš 26.2.2024 15:44

Časem zjistíte, že Pivoda je na jakoukoliv logiku imunní.

P. Diviš 26.2.2024 15:43

Pivoda hlavně neví, co to ta neviditelná ruka trhu je. A že podobně jako přírodní zákony platí všude, kde je příroda, tak neviditelná ruka trhu všude, kde trh je. I za socíku, tam ovšem na trh černý.

M. Pivoda 26.2.2024 15:27

Lejnovák je na mne evidentně alergický.

L. Novák 26.2.2024 15:10

A Pivoda se probudil s rukou v nočníku... :-P

M. Pivoda 26.2.2024 13:51

V rámci diskusního příspěvku nelze zodpovědět všechna navozená témata J. Matěnou.

Přesto všechny jím naznačené problémy mají i svá pozitivní řešení.

Obecně lze k tomu říci jen následující: Čeká nás totiž budoucí systémová změna. Tzn. nikoliv jen změna jedné jediné komponenty ve stávajícím systému.

Ilustrační analogie z historie

Automobily vznikly kdysi tak, že spalovací motor strčili do stávajícího koňského kočáru. Tzn. novou komponentu strčili do starého systému.

M. Zasazabanovaný 26.2.2024 13:33

V roku 2010 amsterdamská InterAcademy Council (IAC), vedecký orgán zložený z vedúcich národných vedeckých akadémií po celom svete odhalila nedostatky v procese vzájomného hodnotenia IPCC a ďalšie procedurálne problémy, na ktoré už dlho poukazovali skeptici v oblasti globálneho otepľovania.

Podrobne tu:

https://archive.ipcc.ch/pdf/IAC_report/IAC%20Report.pdf

M. Zasazabanovaný 26.2.2024 13:29

Detekcia a prisudzovanie otepľovania zemského povrchu na severnej pologuli (1850 – 2018) z hľadiska ľudských a prírodných faktorov: Problémy s nedostatočnými údajmi (https://www.mdpi.com/2225-1154/11/9/179) zverejnená 28. augusta 2023, pod ktorou je podpísaných 37 vedcov je reakciou na hodnotiace správy Medzivládneho panela OSN pre zmenu klímy:

„Medzivládny panel OSN pre zmenu klímy (IPCC) vo svojich posledných troch hodnotiacich správach, mnohé z našich poznatkov prehliadol. To znamená, že vysoko vplyvné tvrdenia IPCC v týchto správach, že dlhodobé globálne otepľovanie od 19. storočia bolo „väčšinou spôsobené ľudskou činnosťou“ a predovšetkým emisiami skleníkových plynov, boli vedecky predčasné a vedecká komunita ich bude musieť prehodnotiť.“

1. Zásadným problémom pre údaje o globálnej teplote súše zostáva skreslenie urbanizácie; 2. stále nie je jasné, ktoré (ak vôbec nejaké) z mnohých časových radov Celkového slnečného žiarenia (TSI) v literatúre sú presnými odhadmi minulých TSI; 3. Vedecká komunita ešte nie je schopná s istotou určiť, či otepľovanie od roku 1850 je väčšinou spôsobené ľudskou činnosťou, väčšinou prirodzené, alebo nejakou kombináciou.

IPCC bol vytvorený v roku 1988 najmä vďaka úsiliu Mauricea Stronga, miliardára ,ropného magnáta a člena Rímskeho klubu, ktorý bol jedným z pôvodných klimaalarmistov. Strongovi sa v roku 1972 podarilo vytvoriť Environmentálny program OSN a pôsobil ako jeho prvý výkonný riaditeľ. Už v roku 1972 tvrdil, že do nezvratnej klimatickej katastrofy máme len 10 rokov!!! Strong bol následne zapletený do korupcie v rámci programu OSN Ropa za potraviny a odstúpil zo svojich pozícií v OSN.

... ams

J. Matěna 26.2.2024 13:22

.....a nebo silně negativní dopady. K dobíjení elektroaut ještě přibude starost kde dobíjet a parkovat svého osobního humanoida. A to se nebavíme o revizích, aktualizacích, servisu, požáru baterek, pojištění a zdanění...... Napadá mne, že nakonec to bude mít tolik výhod, že to bude muset být asi povinné ;-D Jako ta elektroauta.

M. Zasazabanovaný 26.2.2024 13:21

https://www.infovojna.bz/article/norsky-statisticky-urad-popira-klimaticky-narativ-co-je-prilis-slaby-na-to-aby-ovlivnil-teplotu -

Ale nová studie publikovaná v „Journal of Climate“ poukazuje na výrazně nižší citlivost globálního klimatu na CO2. Vědci uvádějí, že i kdybychom přisuzovali veškeré globální oteplování CO2, zdvojnásobení koncentrace CO2 na 760 ppm by vedlo pouze ke zvýšení o 0,55 stupně Celsia.

https://wattsupwiththat.com/2024/02/23/a-curious-paleo-puzzle/

Jak vysvětluje Willis Eschenbach v článku na klimatickém blogu „Watts Up With That,“ primáti (tj. naši předci) se objevili asi před 55 miliony let, kdy byla hladina CO2 kolem 1 300 ppm. Dnes jsme těsně nad 400 ppm. Autor také jasně ukazuje, že existuje pouze omezený vztah mezi teplotami a úrovní oxidu uhličitého v atmosféře.

M. Zasazabanovaný 26.2.2024 13:20

Beckova data měření CO2 byla zveřejněna po jeho smrti v roce 2022 ve vědeckém článku (https://scienceofclimatechange.org/wp-content/uploads/Beck-2010-Reconstruction-of-Atmospheric-CO2.pdf) s názvem: „Rekonstrukce hladin pozadí atmosférického CO2 od roku 1826 z přímých měření na úrovni země,“ který analyzoval 979 technických článků z 1901 stanic pro odběr vzorků vzduchu.

Naměřená data od 19. století do poloviny 20. století vykazují značnou variabilitu. Mezi lety 1939 a 1943 dosáhly globální úrovně CO2 v atmosféře 383 ppm, což je stejné jako v roce 2007.

Později však úroveň CO2 klesla na 310 ppm koncem 40. let. Tyto výkyvy jsou v souladu se změnami teploty mořského povrchu v závislosti na teplotě, což naznačuje, že teplota řídí změny CO2.

Analýza naznačuje, že z nárůstu CO2 o 90 ppm od roku 1958 lze maximálně 12 ppm připsat antropogenním emisím. Ještě na počátku 40. let, kdy byly hladiny CO2 383 ppm, byl vliv antropogenních emisí považován za minimální. To zpochybňuje konvenční chápání dynamiky CO2 a zdůrazňuje složitou souhru přírodních faktorů a lidských činností. Takže zde vidíme data a fakta, které je bezpodmínečně nutné vzít v úvahu v debatě o atmosférickém oxidu uhličitém a strašení o změně klimatu.

M. Zasazabanovaný 26.2.2024 13:16

M. Šejna: A do pätice :-). Že je za nárast CO2 v atmosfére rozhodujúcim spôsobom zodpovedné ľudstvo, je blud, tvrdí nasledujúca štúdia (nielen ona).

Beckova data měření CO2 byla zveřejněna po jeho smrti v roce 2022 ve vědeckém článku (https://scienceofclimatechange.org/wp-content/uploads/Beck-2010-Reconstruction-of-Atmospheric-CO2.pdf) s názvem: „Rekonstrukce hladin pozadí atmosférického CO2 od roku 1826 z přímých měření na úrovni země,“ který analyzoval 979 technických článků z 1901 stanic pro odběr vzorků vzduchu.

Naměřená data od 19. století do poloviny 20. století vykazují značnou variabilitu. Mezi lety 1939 a 1943 dosáhly globální úrovně CO2 v atmosféře 383 ppm, což je stejné jako v roce 2007.

Později však úroveň CO2 klesla na 310 ppm koncem 40. let. Tyto výkyvy jsou v souladu se změnami teploty mořského povrchu v závislosti na teplotě, což naznačuje, že teplota řídí změny CO2.

Analýza naznačuje, že z nárůstu CO2 o 90 ppm od roku 1958 lze maximálně 12 ppm připsat antropogenním emisím. Ještě na počátku 40. let, kdy byly hladiny CO2 383 ppm, byl vliv antropogenních emisí považován za minimální. To zpochybňuje konvenční chápání dynamiky CO2 a zdůrazňuje složitou souhru přírodních faktorů a lidských činností. Takže zde vidíme data a fakta, které je bezpodmínečně nutné vzít v úvahu v debatě o atmosférickém oxidu uhličitém a strašení o změně klimatu.

Tak, M. Šejna, nemiešajte vy hrušky s jablkami, vašu vieru s faktami. Ďakujem. ;-)

J. Jurax 26.2.2024 13:14

A dokud se nezamuslimilo ...

J. Jurax 26.2.2024 13:13

Jednoduše.

Nebude energie, rozvrátí se hospodářství a průmysl, budou nepokoje, války, epidemie a hladomory, což povede k redukci populace ... :-)