16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 11.4.2024 13:19

R^ ;-D !

M. Josovič 11.4.2024 9:43

Pane Smutný za dva roky si řekneme, jak je to s tou elektromobilitou.

R. Langer 11.4.2024 11:26

Rozhodně. Jestli ještě nějaká bude. ;-D

L. Novák 11.4.2024 12:49

A co by se za ty DVA roky mělo změnit, když po století vývoje jsem tam, kde jsme? ;-D :-P ;-)

P. Kubáč 11.4.2024 9:39

Ze světa, kde důchodce s kolečkovou taškou a dvouplotýnkovým vařičem - cenou své elektřiny dotuje zbohatlíkův elektromobil - mi není dvakrát dobře.

V. Kolman 11.4.2024 18:13

Rozumný důchodce si schová "dvouplotýnku" do sklepa pro sichr a koupí si úspornější indukční vařič. Potom vytáhne ze sklepa (nebo koupí v bazaru) prastaré litinové hrnce po prapraprababičce a šetří el. energii.;-D;-D;-D

J. Jurax 11.4.2024 19:34

Ehm ... vezmu masivní litinový hrnec po babičce, dám do něj dvě deci vody na kafe, ohřeju na 100° C ten hrnec a ta dvě deci vody, vypnu plotýnku odporovou či indukční, piju kafe a ŠETŘÍM, neboť onen masivní hrnec vychládaje vytápí mi obytné jádro. I v létě!

V. Kolman 12.4.2024 13:30

Juraxi - oceňuji váš smysl pro humor! Vaše úvaha je z fyzikálního i logického hlediska naprosto správná!!

VODU NA KAFE by si ale hřálo ve velkém litinovém hrnci (nejlépe papinově) pouze "momentálně" zaostalé individuum;-D;-D;-D.

("Šetřílek" nalije pouze ODMĚŘENÉ MNOŽSTVÍ VODY (nebo rumu?) na 1!! kafe do varné konvice a cca za 1 minutu zalévá. Movitější člobrdík si své ristreto uvaří v aparátu na preso, kam předtím dal ČERSTVĚ NAMLETOU kávu.)

L. Žaloudek 11.4.2024 9:12

Spousta lidí dnes bydlí na předměstí v domě s více garážemi. Pro ty může být elauto ideální na dojíždění do práce. Ale třeba na sídlišti je to blbost - ostatně dojíždět ze sídliště nebo dokonce z centra do práce autem je blbost, tam by měla fungovat perfektní MHD, jako třeba v Praze.

M. Šejna 11.4.2024 8:31

To musí mít autor článku radost, že už konečně končí ta slepá vývojová větev zvaná elektromobil, která odporuje fyzikálním zákonům. ;-D

Uniká mu ale, že růst nebo pokles akcií nemá občas nic společného s budoucností firmy a produktu. Spekulanti na burzách by o tom mohli vyprávět.

Pokles akcií firem s elektromobily souvisí s cenovou válkou, která tlačí ceny BEV dolů. A právě pokles cen BEV přivede nové zákazníky.

Autor článku by nám možná mohl prozradit, jaké akcie automobilky by si koupil on sám. Akcií výrobce elektromobilů, nebo akcie automobilky, která elektromobily odmítá nebo neumi vyrábět?

T. Hraj 11.4.2024 8:39

Ve světě, kde EV nejsou podporována vládami je odpověď na vaši otázku jednoduchá. Bohužel v takovém světě ale nežijeme. Je tedy opravdu možné vsadit na výrobce EV, ale s vědomím, že hodnota vašich akcie nezávisí na schopnostech dané firmy, ale právě na té podpoře a visí tedy na vlásku politického vrtochu.

J. Ganaur 11.4.2024 9:29

Šejno se dělá chytré, ale měl by se držet svojí zednické lžíce.;-DVždyť to vidíte i na tom, co právě napsal....

P. Brich 11.4.2024 11:39

Elektromobil není žádný nový vynález. S názvem "Ještěrka" rozvážel na nádražích poštu k vlakům snad od začátku 20.století.

L. Kuča 11.4.2024 12:34

Možná se pletu, protože nejsem nikterak sběhlý v nahlížení na náročnost procesu z hlediska masové výroby, ale, zdá se mi, že nyní "umět vyrábět elektromobily" již nepředstavuje žádnou zvláštní schopnost. Ba naopak se stylem znouzectnost snaží prodat jako pravý zelený progresivismus plný přechod na elektromobilitu u firem, které v poslední době zápasily se schopností inovovat přesnou mechaniku a efektivitu spalovacích motorů a posouvat ji na další úroveň (tímto zdravím Jaguar). To, že jsou spalovacím motorům házeny pod nohy ne klacky, ale rovnou dubové kmeny je další věc. Provozní cena je navíc momentálně šroubovaná spotřební daní, kterou bude třeba při masivním rozšíření elmobility nějak těchto uživatelů dostat jinak. Zda je to slepá větev či není, nevím. (Sám jsem tu už psal, že kdybych kupoval auto teď, byl by to plug-in hybrid s on-gearbox elektromotorem, i při vědomí složitosti tohoto konceptu.) Ale jak vypadá brutálně pokřivené tržní prostředí, to poznám už teď.

M. Smutný 11.4.2024 14:46

Pane Šejno, budete překvapen, nevlastním vůbec žádné akcie, natož nějaké akcie ČEZ či automobilek. Ovšem jako občan ČR, která vlastní v ČEZ 70 % akcií, jsem akcionářem ČEZ nepřímo. To, že český stát se dosud aktivně neujal vlastnických práv v ČEZ, to je jiný příběh. Nevsázím na tento (kapitálový) svět, který je zcela zdeformovaný závislostí na dotacích jako na drogách a milisekundovými spekulativními počítačovými operacemi na akciovém trhu. Jak mohla mít Tesla větší tržní kapitalizaci než Toyota se stabilním prodejem kolem 10 milionů aut ročně? Sázka na akcie elektromobilních výrobců se už blíží kdysi splasklé technologické bublině. Nicméně, kdyby český stát (MF) vydal jaderné obligace s jasným atraktivním a státem zaručeným zhodnocením, jimiž by napomohl financovat životně nutnou výstavbu nových jaderných bloků, tak bych si jako dárek pro své vnuky pro vyplacení za 25 let takové obligace koupil.

J. Ganaur 11.4.2024 15:47

Já taky.:-)R^R^

J. Vrabec 11.4.2024 8:17

Já jezdím už přes 3 roky Konu a jsem velmi spokojen a smějí se, když vidím ceny na těch pumpách. Spotřebu mám necelých 14 Kw a cena elektriky jde dolů. Inspekce nestojí ani polovinu spalovacích motorů a nějaké závady neexistují. Pan Smutný patří mezi fosilní obyvatelstvo, kterého je bohužel v Česku víc něž dost.

M. Šejna 11.4.2024 8:38

Brzy vám tu někdo napíše, že jezdíte slepou vývojovou větví. ;-D

Tesla model 3 má spotřebu okolo 12 kWh/100 km, pokud s ní jedete normálně podle předpisů. Elektřinu můžete dobít u supermarketu Lidl za 6 Kč/ kWh. Sto km tak ujedete za 72 Kč.

T. Hraj 11.4.2024 10:38

Super, takže si připravte milion, dámy a pánové. Strašně na tom ušetříte.;-D

L. Novák 11.4.2024 13:01

Šejna nemá žádnou ekonomickou gramotnost. Je to jenom za bolševika vyškolený POLITRUK. :-P

J. Hruška 11.4.2024 13:23

Ten výpočet spotřeby říká: závaží hmotnosti 1,2 tuny se přesunulo o 100 km při tření 0,36. Práce = síla x dráha. Máte něco lepšího,? pane Šejno, než trojčlenku.? Jóžín.

M. Šejna 11.4.2024 15:40

Jožine,

chcete nám tu sdělit, že spotřeba Tesly je podstatně vyšší?

Tak kolik má Tesla 3 spotřebu, trojčlenko Hruško?

K. Kubů 11.4.2024 8:42

Budiž Vám přáno. Zřejmě nabíjíte doma ze zásuvky a kapacita auta Vám stačí na řekněme 90% vašich jízd. Za tři roky nic rozbitého je standard, co bych očekával u každého vozu. Možná by stálo za to ještě vzít v úvahu pořizovací cenu a roční nájezd, aby ten obrázek byl celý.

Na druhou stranu doufám chápete, že tohle štěstí nesedne na každého dnešního majitele automobilu a tudíž je oprávněné brojit proti prechodu nařízeném shora.

J. Ganaur 11.4.2024 9:30

:-)R^

V. Vérosta 11.4.2024 9:11

Pokud nabíjíte přes noc, tak jste taky fosilní! :-D V Německu určitě! :-)

J. Ganaur 11.4.2024 9:31

;-DR^

J. Hanzal 11.4.2024 8:07

Z toho jasně plyne kam vede lidská hloupost - do prdele!! Ale je to marný, je to marný...:-/

M. Šejna 11.4.2024 8:39

Jo aha, takže elektromobil je lidská hloupost. ;-D

J. Hanzal 11.4.2024 8:58

Ne elektromobil, ale násilné prosazování na úkor těch co to nechtějí. Už jen to, že mi někdo nařizuje co je pro mě dobré a co ne ve mě zapíná červenou kontrolku se signálem POZOR!!

F. Kusák 11.4.2024 7:18

Jo to je tak, když marketéři oblbnou lidí falešným očekáváním. To platí nejen u elektromobilu, ale třeba i v politice.