Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠAMANOVO DOUPĚ: ŘSD nerozumí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Kočí 2.12.2023 10:36Článek nic moc, ale problém dálnic obrovský. Největší problém vidím v plánovačích, kteří jsou cca 10 let pozadu. Příklad - napojení výpadovky z Barrandova na D0 - evidentně chybí minimálně 2 km rozšření o 1 pruh. Každý den se to ucpe jenom provozem. To nikdo nečekal. Totéž napojení D0 na D1. Nebo rekonstrukce D1. Zajímalo by mě, kdo rozhodl o rozšíření o 60 cm. Větší blbost jsem neslyšel. Vím to já, bavíme se o tom s přáteli, ale někdo chytrý tenkrát rozhodl ne 3 pruhy, 2 nám přece stačí. Představuji si to tak, že tam sedí dopravní expert, který pamatuje, jak se stavěla D1. Tak proč to dělat jinak? Korupce a doživotní zaměstnání na ministerstvu. |
I. Lyčka 2.12.2023 20:02Vidím to jako záměr. Nějak kolem roku 2000 se stavěla rychlostní silnice Frýdek-Místek na Nový Jičín a Hranice. Dva pruhy sem, dva pruhy tam. No a v současné době se silnice předělává na dálnici. Asi to nešlo udělat už tenkrát. |
L. Žaloudek 2.12.2023 8:53Ono to s tím zipováním není v praxi jednoduché. Pokud jsou oba pruhy plné, tak to jde - prostě se v místě zúžení zipuje a oba pruhy se pohybují zhruba stejně. Ale čím je levý pruh volnější, tím víc do něj přijíždí nových řidičů, kteří se ale vnucují doprava dřív, než přijde zúžení. A tím je pravý pruh stále pomalejší, až někteří nevydrží a vyjedou do levého atd. atd. To blokování levého pruhu kamiony je vlastně docela rozumné - jinak by taky mohly zůstat v pravém pruhu navždy. |
O. M. 2.12.2023 19:41Ono by stačilo, kdyby při té rekonstrukci D1 na ní po jednom - dvou kilometrech anainstalovali funkční proměnné značení - pak by šlo snadno regulovat provoz na dálnici - v případě potřeby snížit maximální povolenou rychlost, zakázat předjíždění náklaďáků nebo všech, + registrovat přestupce. |
L. Žaloudek 3.12.2023 8:11No ano, na dálnici. Já jsem myslel situaci na dvouproudových tazích v Praze, např. po Patočkově a Bělohorské na Vypich atd. |
F. Navrátil 2.12.2023 7:58Pro kamion jsou svodidla něco jako černožlutá výstražná páska. Vymezují prostor. |
F. Žůrek 2.12.2023 2:56Ukazuje se, že o svodidla ani tak nejde... Po každé však jde... o řidiče |
M. Šejna 2.12.2023 0:40Technický analfabet Kovanic, včetně poradce premiéra, netuší, že kamion má okolo 24 tun, které při rychlosti okolo 80 km/h nezastaví žádná svodidla a které jsou schopny v této rychlosti probourat i silnou zeď. |
J. Jurax 2.12.2023 1:44Ono trochu záleží na úhlu, pod nímž kamion do svodidel najede. A samozřejmě na rychlosti. |
M. Šejna 2.12.2023 8:17Ano, samozřejmě. Při úhlu zhruba do 10 stupňů to svodidla u kamionu zvládnou. |
I. Schlägel 2.12.2023 12:01Tak že na co jsou ta svodidla vlastně certifikována, když podle Ředitelství silnic a dálnic měla ten náraz vydržet? |
R. Langer 2.12.2023 12:07To by ale někdo musel vědět, o co v té certifikaci vlastně jde. |
I. Schlägel 2.12.2023 15:58A ví to pan Šejna? |