14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

Novinky z Absurdistánu

Pak se čekalo, co udělá ANO, hlavní opoziční strana. Čas plynul a někdo už mohl nabýt dojmu, že ve vedení ANO zavládlo cosi jako rozum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Renjascu 9.5.2023 10:12

Tušil jsem, že nemám zmiňovat to, že Rusko jednu dobu uvažovalo o vstupu do nato, že to použijete k dalšímu odklonu od tématu. Ale i to mi stačí, protože neodpověď je vlastně svým způsobem také odpověď...

A jinak asi nemáte na mysli spojenectví pro mír, ale partnerství pro mír, které mělo sloužit ke komunikaci mezi nato a Ruskem a nikoliv jako nějaká čekárna v které nikdo nikdy neseděl... Západ prostě a jednoduše Rusko podvedl, nechal jej splnit jeho sliby a když už bylo jasné, že je nemůže vzít zpět, tak ty své bez problémů porušilo. A o tom, jak si USA chrání "svojí" polokouli už jsem psal...

J. Lukavsky 9.5.2023 19:27

"Západ prostě a jednoduše Rusko podvedl, nechal jej splnit jeho sliby a když už bylo jasné, že je nemůže vzít zpět, tak ty své bez problémů porušilo" no nemáte náhodou na mysli Budapešťskou dohodu, kterou Rusko podepsalo, Ukrajina (neprozřetelně) splnila a Rusko .....? No o vstupu Ruska do NATO se opravdu kdysi hovořilo. Pohádku o tom, že USA slíbily SSSR že NATO se nerozšíří se už tady probírala. Je klidně možné, že o tom diskutovali nějací podržtaškové z obou stran, ale těžko lze uvěřit, že by se takto závažná věc nenapsala a nepodepsala na nejvyšší úrovni. No seznam slibů, které SSSR/Rusko porušilo by asi byl dosti dlouhý. Kupř. "éto váše ďélo...". J.L. end

J. Lukavsky 9.5.2023 9:06

"přes všechny kecy o demokracii se současný západ bojí referenda jako čert kříže." no svým způsobem máte pravdu, jak již říkal W.Churchill: Demokracie je nejhorší způsob vlády, až na to, že nic lepšího nemáme. A nejsilnější argument proti demokracii je pětiminutový rozhovor s prostým voličem. No nepochybuji, že referendum v Rusku by nyní drtivě vyhrál V.V. no ale stejně tak A.Hitler v Německu dejme tomu v r. 1941. No zblbnout některé občany není zase tak složité, viz u nás. Jiná věc ale je šéfovat stát roky tak, že pak prezident či premiér či král může odejít do důchodu a užívat si ho pár let. J.L. end

A. Renjascu 9.5.2023 9:18

Pletete referendum s volbami. A zblbnout občany? Tak to má vždy více možností, ten kdo je u vesla. Koneckonců pro vstup do EU to platilo jakbysmet a samozřejmě o setrvání se už každý referendum udělat bojí a tak se ohání průzkumy,. že EU (nato...) mají mezi obyvateli podporu. Používat slova o nedokonalosti demokracie, jako argument proti referendu je obyčejný argumentační faul a projev nepochopení toho co to ta demokracie je. Churchillův výrok nebyl zamýšlen jako argument pro zrušení voleb či jiných demokratických nástrojů, ale jako vyjádření víry, že i tak je demokracie to nejlepší co je k dispozici. Nevolal po omezení demokracie...

J. Lukavsky 9.5.2023 10:01

Referendum je více-méně jen výzkum veřejného názoru, ano. A jak jsem říkal, Hitler by tenkrát v Německu dostal naprostou většinu a Stalin v SSSR 105,5%... Volby jsou jistě spolehlivější, ovšem pokud jsou opravdu tajné a volič může volit a ne jenom hodit pod bdělým dohledem komise obálku do urny aby mu nevyhodili děti ze školy. Ano je zajímavé, že demokratické státy se furt potácí v nějakých problémech a mění se tam vlády, ale žijí. Monolity sice září, ale najednou se sesypou (SSSR). J.L. end

A. Renjascu 9.5.2023 10:24

No pokud se vážně domníváte, že referendum je jen výzkum veřejného názoru a ne jeden z nejdůležitějších nástrojů demokracie, tak to naše debata asi nemá cenu. Škoda, že jste tím neargumentoval, když jsme vystupovali do EU. Vlastně je možná zbytečné dělat i volby a můžeme vládu ustavit na základě průzkumu Kantaru a STEMu. Neustále odbihate od tématu...

A demokracie zde je? No spíše by bylo dobré uvést, že zbytky toho čemu se dříve říkalo demokracie. A když si vezmu poslední volby v USA, které by jim i Lukášenko záviděl, tak už možná ani ty zbytky, jen zdání...

Jinak to monolitické Rusko (ve skutečnosti národnostně pestré) má zadlužení 20% , méně regulací pro podnikání a rezervy (byť se je západ snaží ukrást) ve výši 600 mld dolarů. To co nazýváte eufemisticky demokratické země má mimo roztomilých deficitů demokracie v drtivé většině zadlužení přes 100% HDP, upadající školství i morálku, monofonetické zprávy a hodnoty, které slouží už jen jako klacek na druhé...

J. Lukavsky 9.5.2023 16:49

Výzkum veřejného mínění, referendum i "volby" a volby mají plynulou škálu. Od předem objednaného "výzkumu" po všeliká referenda s předem zadanými výsledky až po "volby" a volby. Pokud nemá volič možnost si jasně vybrat mezi variantami v tajných volbách tak jsou to "volby". Kupř. i u nás se kdysi "volilo", kdy si volič mohl "vybrat" z jednotné kandidátky NF a skoro nikdo si netroufl jít za plentu. Jinak souhlas, že korespondenční volby v USA jsou paskvilem na volby. No ale co se toho skvělého Ruska týče, nevím zda najednou věřit co o sobě samo říká. Po zkušenostech s ním. Spíš bych koukal na hlasování nohama a to pro něj nevypadá zrovna nejlíp. Kdo mohl a může uteče. J.L. end

A. Renjascu 9.5.2023 23:21

Tak třeba pokud jde o hlasování nohama, tak dle ukrajinského statistického úřadu odešlo z Ukrajiny od roku 1991 do roku 2016 více než 10 milionů lidí. No a teď bych to odhadoval na dalších 10 milionů, takže bych si tipnul, že Ukrajina nemá v současnosti více jak 30 milionů obyvatel. Ale samozřejmě to už jsme až příliš daleko od původního tématu, kterým bylo porušování slibů západu vůči Rusku a neustálá snaha západu Rozšiřovat svůj dvorek a přibližovat své základny i rakety směrem k Rusku

J. Lukavsky 10.5.2023 7:36

"neustálá snaha západu Rozšiřovat svůj dvorek a přibližovat své základny i rakety směrem k Rusku" tady bude jádro pudla v tom, jestli: A) USA prostřednictvím NATO se rozšiřuje k Rusku a to přes odpor zemí jako Německo, Polsko, Slovensko, Česko, Estonsko, ...... prostě najednou se tam objeví jacísi zelení mužíci bez označení, pak dotlačí premiéra dotyčné země pistolí v zádech k podpisu... nebo B) zda země, které se desítky let hřály v teplé náruči SSSR (kde tak vólno dýšet čelověk) se do toho NATO mocí mermo necpou, neb to považují za jedinou možnou ochranu proti Rusku. Nu za Česko bych řekl, že B platí, Rusa jsem si tady užili od r. 1945 dosti a postupně z něj spadaly převleky osvoboditele i budovatele a předvoje lidstva. Ukrajina byla desítky let součástí SSSR a Ukrajinci si to užili vrchovatě. Proto hned jak bylo možno si šli vydělat na Západ, stejně jako Češi hodně často si vydělávají v Rakousku, Německu.... řekl bych ale, že většina se hodlá vrátit, až ta Úspěšná mírová speciální vojenská operace skončí. J.L. end

D. Mach 8.5.2023 23:31

Něco konkrétního, nebo jako vždycky?

J. Fridrich 8.5.2023 22:41

Pozor, pozor. Forejtovci jsou dnes jaksi-taksi hlubokomyslní... Dnes oprášili tu svou konspirační teorii o těch "vládcích světa" z pozadí... Tím občas straší hlupáky náchylné věřit těmto jejich pakárnám...

P. Boleloucký 8.5.2023 22:55

Současná realita vás nepřesvědčila ? To blbé poručníkování EU se vám nezajídá ?

L. Novák 8.5.2023 22:59

Ruské bylo mnohem horší. Rv!!

Z. Linda 8.5.2023 23:01

Co horší, jediné z nejhorších!

P. Boleloucký 8.5.2023 23:07

Není všem dnům konec. Hrne se to na nás pěkně.

D. Mach 8.5.2023 23:33

Jo, léto už buší na dveře!

J. Fridrich 9.5.2023 6:18

Mne EU neporučníkuje. Vás ano ? Pokud ano, tak na vás platí mnou již napsané "Dnes oprášili tu svou konspirační teorii o těch "vládcích světa" z pozadí... Tím občas straší hlupáky náchylné věřit těmto jejich pakárnám.."

L. Kolman 8.5.2023 22:36

Dnešní projev Petra Pavla k výročí kapitulace nacistického Německa, považuji za nejostudnější politickou řeč v dějinách samostatné České republiky. Nesmělé kuňkání, neustálé přeřeky vyústily ve zcela nesouvislý tok prázdných floskulí.

Adorovat v souvislosti s osvobozením naší země Ukrajinu, jejíž převážná část po většinu trvání druhé světové války kolaborovala s Hitlerem (podle přeživších vězňů z Osvětimi byli ukrajinští dozorci ti nejkrutější) a ani slůvkem nezmínit český odboj či naše legionáře bojující za naši zem na straně Velké Británie i SSSR, pak ani nemohu komentovat, protože mě žádná slušná adjektiva nenapadají. Přirovnat rozsah konfliktu na Ukrajině k rozsahu 2. světové války už může pouze člověk, který ztratil jakoukoliv soudnost. Je mi stydno, když sleduji tu bezbřehou servilitu, která je tak vlastní všem zaprodancům v historii našeho národa - ať už ve vztahu k SSSR před rokem 1989, tak ve vztahu k EU a Ukrajině v současné době.

Petr Pavel je jeden z mála, který dokonce stihl obojí.

P. Diviš 8.5.2023 22:37

Od kterého kolaboranta jste to opsal?

S. Lazárek 8.5.2023 22:41

Hele a není to jedno? Vy ty jeho litanie čtete?

P. Diviš 8.5.2023 22:46

Záleží na tom, čemu říkáme čtení. Podrobnosti zajisté ne, přelétnu okem, zareaguji nebo ne, podle nálady.

V. Zadák 8.5.2023 22:42

Soudruh prezident Pávek je manekýn a slouha. Tak slouží.

L. Novák 8.5.2023 22:45

A ty jsi komunistický K;-OKOT srovnatelný s nácky - popírači holocaustu. Rv!!

P. Diviš 8.5.2023 22:46

Co se v mládí naučil ...

... nebo byl naučen ...

D. Mach 8.5.2023 23:39

Není manekýn, tak závidí. A závist, ta umí hrozné věci.

Z. Linda 8.5.2023 22:42

Děkuji za velmi přesné vyjádření. Tomuto bezcharakternímu pánovi se to vrátí i s úroky.

A. Renjascu 8.5.2023 22:43

Souhlasím. Zatímco II WW přinesla přes 70 milionů obětí a z toho bylo 27 milionů ze SSSR, tak současný konflikt přinesl dle tvrzení Ukrajinců (já jim to nevěřím, ale jsou to jejich slova) méně obětí než zemětřesení v Turecku. PP opravdu trpí ztrátou reality... To už více obětí zvládli ušáci v Iráku, kde jen v prvních dnech válka způsobily přes 170 tisíc civilních obětí. A PP mlčel a ještě jsme obdivovali jak krásně ty ušácké rakety zasahují Irácká města

L. Novák 8.5.2023 22:47

Už zase SPROSTĚ LŽEŠ, RUSKÝ K;-OKOTE??!!Rv

A. Renjascu 8.5.2023 22:52

Nefňukej a nedolejzej, argumenty nemáš a způsoby také ne. Běž za svýma progresivistickýma soudruhama budovat šťastné EU zítřky. A chovej se konečně jak chlap, kdo má to tvé holčičí skřehotání pořád poslouchat

S. Lazárek 8.5.2023 23:03

Na vás Pes i mluví? Tak to jste tu asi jedinej:-)