Sobota 11. 5. 2024Svatava polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 82
  • Poslední: 26.7. 2008 22:45
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
. 11.7.2008 13:18

.

Vlad 10.7.2008 0:30

Připojím se k nepopulárním.

Měl jsem nedávno tu dlouhodobější smůlu, že jsem potřeboval váícečetné opravy tělesné schránky. Bylo mi fakt blbě.

Rád bych vzal zdravotníky v ochranu. Pracují jako jiní. Ne hůř. Možná líp. Doktoři nebo sestry. Za celou dobu jediná sestra byla protivná jak osina mezi půlkami. Možná zrovna měla ty věci. Já jsem taky někdy protivnej jak činže a menses se mnou necvičí. Jako všude. Některý doktor je šikovnější, některý být instalatérem, vyhnal bych ho od trubek potěhem. (Ostatně tak bych je taky platil: jako každé jiné řemeslo. To by ošem nesměl platit zákon tvorby cen ze složky snobské potřeby a složky životní nutnosti.)

Lidi neblbnětě! Doktoři jsou taky lidi. Na automechanikovi nežádáte, aby vás opečovával jako blba.  Doktor dělá, co může a umí. Řízne, vykuchá, sešije, o srůstání se musíte snažit vy.

Vodička-sapér 9.7.2008 19:06

Vážený pane doktore Kiliane

Jsem opravdu  hodně znechucen  některými  diskuzními příspěvky,  které  tady napadají šmahem  všechny  lidi  pracující  ve  zdravotnictví.  Denně  je  v našich  ordinacích,  nemocnicích  ošetřeno, operováno,   tisíce  lidí,  je  jim  zachraňován  život  a  navráceno  zdraví a  to  i ve  státních,  tolik  zatracovaných,  státních nemocnicích. Sám  jsem  nějaké  operace a následné  léčení  absolvoval,  bylo jich  dost,  byly to  náročné  operace,  za  to,  že jsem  naživu,  moc  vděčím  právě  těmto obdivuhodným a  obětavým  lidem,  kteří  jsou  zde  dnes  špiněni   některými  noobjektivními  pomlouvači.  Jistě  najde  se  nějaký  nedostatek, ale jinak  je naše  zdravotnictví ,  ve  všech  směrech,  bezesporu,  na  světové  úrovni,  s  napadenim našich lékařů  min. Julínkem  nesouhlasím, mrzí  mne  zlostná  demagogie  některých  jeho  uživatelů,  pacientů, odsouzeněhodných  nevděčníků,  kteří  se možná  dnes  vesele  flákají  a budou  se  statečně  flákat  celý život. Přeji  Vám  hodně  zdraví a   optimismu  a  děkuji  za článek,  jsem  s  Vámi a pevně  doufám,  že  jistě nejsem  sám.

jirka.s. 9.7.2008 23:13

Re: Vážený pane doktore Kiliane

No, sapére, v prvním momentě mne hned napadlo, jestli ty tvé operace se netýkaly změny pohlaví, totiž na pejzlarku! ;-D Ale když jsem si přečetl tvůj příspěvek celý, tož jsem ten nápad hned opustil. Máš totiž ve všem, co jsi napsal, nevyvratitelnou pravdu. Já sám jsem zatím měl to štěstí, že jsem v nemocnici přišel jenom o žlučník, ale můj syn pracuje v jedné velké nemocnici, tak vím voco go! Stres, únava, nevděk po té, co se  takový rambo sotva oklepe z nejhoršího, někdy i nadávky, to vše musí snášet a nejhorší to je, když má služby na záchrance! Na plat si při tom nestěžuje, ale ono to totiž není všechno jenom o penězích!

Jinak mi nezbývá nic jiného, než se připojit k tvému přání panu doktorovi Kilianovi!

:) 9.7.2008 17:53

Neustále tady čtu

o špatném chování. Sám jsem se s tím nikdy nesetkal. Může tady konečně někdo napsat o co vlastně jde? To jako sestra vyleze ze sesterny a už to jede? Ho.vada, další! Idi.te máte kartičku pojišťovny. Sestři, pošlete mi sem toho pitom.ce.

Sid 9.7.2008 17:45

Co to je to EBM?

Muze nekdo vysvetlit zaklinadlo skryte pod pismeny EBM?

baci 9.7.2008 20:45

Re: Co to je to EBM?

Evidence Based Medicine-medicína založená na důkazech

H.K. 9.7.2008 15:29

Řešení etických problémů ......

Paušální hodnocení nikdy nemúže vystihovat skutečný stav. V každém profesi pracují lidé odborně vynikající, dobří, horší a lidé, kteří se chovají slušně a také lidé,  kterých chování má ke slušnému chování daleko. Fakt je, že tam kde jsou přímé platby zákazníkem a kde je konkurence, tak i ten nešlušný se musí ovládat. Uživatel zdravotní péče se mnohdy chová k personálu hůř jak řeznický pes. A příbuzní jsou mnohdy ještě horší. To je z velké části taky proto, že neplatí přímo, ale zprostřdkovaně přes pojišťovnu.

 Řešení etických problémů ve zdravotnictví,  je v popisu práce zejména  České lékařské komory. Ta by měla řešit etické problémy interpersonální a také problémy ve vztahu zdravotní personál a pacient. Ta ovšem nefunguje a stará se o  všechno ostatní, jenom ne o to o co se starat má.

Poslání a náplň činnosti

1) Etická komise České lékařské komory (dále jen "etická komise") je poradním sborem orgánů České lékařské komory (dále jen "komora") pro etické otázky spojené s výkonem lékařského povolání .

Kolombo 9.7.2008 16:29

Re: Řešení etických problémů ......

Takže stručně - zdravotní pojištění /daň/ výrazně zhoršuje mezilidské vztahy a vede h zhrubnutí a vulgarizaci komunikace.  Jako socialismus sám.

F2 9.7.2008 16:42

Re: Re: Řešení etických problémů ......

R^R^R^

Kolombo 9.7.2008 14:48

No, ono je to

tak. Člověk, kterému až tak nic moc není je z jednání doktorů zhnusen. Běžná bývá arogance, nekomunikativnost a nedodržování ordinačních hodin. Na dveřích je napsáno v 7:00, doktorka přichází v  7:20, potom smích, telefonování, cinkání šálků na kávu . V 7:35 se otevřou dveře a sestra se zhnuseným výrazem ve tváři zve prvního pacienta dál. V 10:15 doktorka odchází, neobtěžujíc se komukoli v čekárně sdělit, na jak dlouho. Po urgencích sestra sdělí, že za pacientem, doba návratu neznámá.  Jindy přichází elegantní pán, v ruce kufřík z krokodýlí kůže, zřejmě dealer farmaceutické firmy. klepe na dveře, úsměv - pojďte dál, pane inženýre... A hodina v (Y). Jinak to asi vypadá,  když se jeden rozseká v autě nebo ho doktoři vyléčí z rakoviny. To je pochopitelně pacient vděčnej. Ale to jsou nesouměřitelné situace - jinak budete hodnotit jídlo, jdete-li s přáteli posedět do nóbl restaurace, a jinak, nabídne -li vám beduin trochu kuskusu a vody, když v poušti umíráte hladem a žízní. Asi na něho budete klást jiné nároky než na restaurační personál a budete mu vděčný, i když podaný pokrm nebude odpovídat přísným hygienickým a kulinářským normám.

Fafa 9.7.2008 23:03

Kolombo,

ovsem reseni je zcela proste. Povinne pojisteni se vsemi nevyhodami sociku skutecne potrebujete jenom pro ty bouracky a rakovinu. Bezna pece u praktiku by se mohla platit hotove a hned by se ukazalo, ze arogance, nekomunikativnost a nedodrzovani hodin muze polozit i ordinaci nejenom restauraci. ;-)

F2 9.7.2008 14:38

Osobní zkušenost

Absolutní souhlas... z osobních zkušeností  ! Pro doktory je člověk jen pacient resp. diagnoza. Ne zákazník !

Fišta 9.7.2008 15:47

Re: Osobní zkušenost

Pro doktora pacient co pro zedníka cihla.Ne vždy ovšem je toto tvrzení pravdivé.

exalted 9.7.2008 14:35

Tak kadeřník má za

svou práci víc peněz než doktor. Tak je to logické, ne?

Fafa 9.7.2008 23:06

Exalted:

to neni jenom v absolutni velikosti platby. Cvicne si predstavte, ze svemu kadernikovi zaplatite pausalem vzdycky na zacatku kalendarniho roku na cely rok dopredu. Asi by kvalita sluzeb a pristupu ponekud poklesla, ze?   

Gerin 9.7.2008 13:44

Pane Kilián, čeká se déle ve Vaší ordinaci,

nebo v nejbližším autoservisu/ bance...

Pacienti se nestanou klienty dokud nebudou v ordinacích platit hotově jako se platí všude jinde...

V žádné jiné firmě jsem nestrávil tolik času čekáním jako v ordinacích různých lékařů, o chování personálu někdy jindy...

Jan Svoboda 9.7.2008 10:13

Zlobíte se zbytečně, ono to tak je.

Pane doktore, nenechte slepou vášeň cloumat svým majestátem. On má p. ministr pravdu a přitom to není žádné ostouzení lékařů a sester. Je to tak - soukromý subjekt, ať už autoservis, zdravotnické zařízení, či jiný podnik, se musí setsakra starat o klienty. Jinak k němu totiž přestanou chodit. Ten státní, polostátní, krajský (dříve socialistický) má trochu jiné starosti a priority. To je dáno jeho postavením. Nikdo neříká, že se ti lidé v něm nechtějí, nebo neumějí starat. Ujišťuji Vás však se vší vážností, že mnohem raději navštěvuji privátní zdravotnická zařízení, neboť se mi zde dostává podstatně vlídnějšího zacházení. To je moje zkušenost.!

Ypsilon 9.7.2008 13:12

Re: Zlobíte se zbytečně, ono to tak je.

Znaméná to  "vlídnější zacházení" i kvalitnější lékařskou péči?

křovas 9.7.2008 13:25

Re: Re: Zlobíte se zbytečně, ono to tak je.

to je vážně argument...

Ypsilon 9.7.2008 14:58

Re: Re: Re: Zlobíte se zbytečně, ono to tak je.

Kupodivu je. ;-PChodil jsem k zubařce , velmi příjemné  i ohleduplné. paní. Jenže 2 plomby mi vypadly a po zvrzané korunce jsem ji opustil a hledal jinde...

Fafa 9.7.2008 23:09

Re: Re: Zlobíte se zbytečně, ono to tak je.

Ypsilone, ovsemze neznamena, to prece vite. Bude tam korelace, ale nemusi byt prilis tesna. Mimochodem, u vcerejsi debaty mam dotaz a doporuceni pro Vase doktorandy.

Jan Svoboda 9.7.2008 10:12

Zlobíte sbytečně, ono to tak je.

Pane doktore, nenechte slepou vášeň cloumat svým majestátem. On má p. ministr pravdu a přitom to není žádné ostouzení lékařů a sester. Je to tak - soukromý subjekt, ať už autoservis, zdravotnické zařízení, či jiný podnik, se musí setsakra starat o klienty. Jinak k němu totiž přestanou chodit. Ten státní, polostátní, krajský (dříve socialistický) má trochu jiné starosti a priority. To je dáno jeho postavením. Nikdo neříká, že se ti lidé v něm nechtějí, nebo neumějí starat. Ujišťuji Vás však se vší vážností, že mnohem raději navštěvuji privátní zdravotnická zařízení, neboť se mi zde dostává podstatně vlídnějšího zacházení. To je moje zkušenost.!

don 9.7.2008 11:13

Re: Zlobíte sbytečně, ono to tak je.

Klasickým příkladem je péče v soukromé léčebně pro dlouhodobě nemocné, o které psala před několika dny MFD. Už si tam zamluvte místo.

Marat 9.7.2008 11:53

Re: Re: Zlobíte sbytečně, ono to tak je.

No done,ona tá medicína je také velice ošklivá práce a neumíte si ani předstvit,jaké sebezapření musí ti dojtoři a všechen pesonál v takovýcvh zařízeních mít.Nemá každý na takovou prácí žaludek.Chce to trošku pochopení pro ty doktory a personál ve zdravotnictví.A lidí je ve zdravotnictví velice málo v nemocnicích v ČR.Právě proto,že je to práce mnohdy hnusná a  málo placená a přitom to zdravotnictví stojí hodně,neunosně hodně..

drak 9.7.2008 11:55

Re: Re: Re: Zlobíte sbytečně, ono to tak je.

:-D Jenomže majitelé LDN z toho mají 2 třetiny vývaru!!;-O

drak 9.7.2008 11:54

Re: Re: Zlobíte sbytečně, ono to tak je.

:-DDone, nekolikrát jsem o tom od l minulých dní lkpsal, je to na blití!!!;-O

don 9.7.2008 13:53

Re: Re: Re: Zlobíte sbytečně, ono to tak je.

Já tím vůbec neútočím na zdravotníky, ale nesouhlasím s paušálním hodnocením, že soukromý=kvalitní, státní=póvl. Tomu p. redaktorovi, který tak děsivě popsal situaci v oné LDN bych chtěl navrhnout, aby tam zkusil jít pracovat za plat zdravot. personálu příslušné kvalifikace ne dva měsíce, ale např. pět let. V tom posledním roce ať pozve někoho nepříliš nakloněného MFD (mohl by ho např. delegovat M.Zeman či J.Paroubek), aby zhodnotil jeho postoje, výroky, názory, přístupy atd. Pak může mluvit, resp. psát. Kdo ví, jak by dopadlo, kdyby podobný špion nastupil do redakce MFD a pak popsal zákulisí poměrů u nich.   

Plující oblaka 9.7.2008 9:29

Zdravotnictví funguje i proti zdravotníkům, nejen proti pacientům

Ač jsem subjektivně ůplně zdravá, čeká mě operace. I přes všechna sofistikovaná, drahá a odborně provedená vyšetření není možno zjistit zvenku, co to v sobě uvnitř mám. Dobře, po operaci bude jasněji. Zatím jsem byla pozvána k nástupu na předoperační vyšetření.

Napřed se docela hekticky, v mé přítomnosti, hledalo místo, kam mě uložit, když je přece plno. Úplně plno. Pak se jedno místečko našlo (objednána jsem tři týdny). Pokojíček jako dlaň, se dvěma velmi nemocnými babičkami. Aspoň od pohledu. Koukám jako kakabus, velmi se snažím o zdvořilost, docela mi to jde. Dotazy na jiný pokoj, na placený pokoj, možnosti ohledně jiného času, jiné nemocnice. Sestry pomalu ztrácejí trpělivost, já se furt snažím. Přijde žena v bílém, po několika větách pochopím, že je to lékařka. Nakonec přijde na originální řešení. Vyšetří mě, sestry mě naberou, udělají EKG, zajdu si na snímek a můžu domů na propustku. Vrátit se mám den před operací. To všechno jim trvá k mému úžasu jednu hodinu. Lékařky se ptám, proč mne tedy naplánovali na třídenní hospitalizaci před operací. Prý SE TO TAK DĚLÁ. 

Výsledek - ušetřena kapacita nemocnice pro skutečně nemocného. Ušetřeny peníze za dvoudenní ubytování zdravého v nemocnici. Sestrám ušetřeny nervy s protivnou pacientkou;-P, budoucí pacientka čeká na závažnou operaci ve svém domě, obklopena milující a podporující rodinou.  Nemocné babičky dostanou jinou spolubydlící, pravděpodobně taky nemocnou.

Nakonec ta operace byla o dva týdny odložena, z provozních důvodů nemocnice (operační sál nadlouho zabrán polytraumatem).

Tak vidíte, i když to fungovat má, musí se vyhádat výjimka, aby to fungovalo opravdu. Tedy, k operaci nastupuju v pondělí, k operatérovi mám důvěru. Co bude pak, uvidím. Když to někoho bude zajímat, dám vědět. Doufám.

Didi 9.7.2008 9:43

Re: Zdravotnictví funguje i proti zdravotníkům, nejen proti pacientům

Nechte si pro zajímavost poslat na konci roku výpis z pojišťovny, kolik dnu hospitalizace si na vás nakonec naúčtovali :-)