Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Připojím se k nepopulárním.
Měl jsem nedávno tu dlouhodobější smůlu, že jsem potřeboval váícečetné opravy tělesné schránky. Bylo mi fakt blbě.
Rád bych vzal zdravotníky v ochranu. Pracují jako jiní. Ne hůř. Možná líp. Doktoři nebo sestry. Za celou dobu jediná sestra byla protivná jak osina mezi půlkami. Možná zrovna měla ty věci. Já jsem taky někdy protivnej jak činže a menses se mnou necvičí. Jako všude. Některý doktor je šikovnější, některý být instalatérem, vyhnal bych ho od trubek potěhem. (Ostatně tak bych je taky platil: jako každé jiné řemeslo. To by ošem nesměl platit zákon tvorby cen ze složky snobské potřeby a složky životní nutnosti.)
Lidi neblbnětě! Doktoři jsou taky lidi. Na automechanikovi nežádáte, aby vás opečovával jako blba. Doktor dělá, co může a umí. Řízne, vykuchá, sešije, o srůstání se musíte snažit vy.
Vážený pane doktore Kiliane
Jsem opravdu hodně znechucen některými diskuzními příspěvky, které tady napadají šmahem všechny lidi pracující ve zdravotnictví. Denně je v našich ordinacích, nemocnicích ošetřeno, operováno, tisíce lidí, je jim zachraňován život a navráceno zdraví a to i ve státních, tolik zatracovaných, státních nemocnicích. Sám jsem nějaké operace a následné léčení absolvoval, bylo jich dost, byly to náročné operace, za to, že jsem naživu, moc vděčím právě těmto obdivuhodným a obětavým lidem, kteří jsou zde dnes špiněni některými noobjektivními pomlouvači. Jistě najde se nějaký nedostatek, ale jinak je naše zdravotnictví , ve všech směrech, bezesporu, na světové úrovni, s napadenim našich lékařů min. Julínkem nesouhlasím, mrzí mne zlostná demagogie některých jeho uživatelů, pacientů, odsouzeněhodných nevděčníků, kteří se možná dnes vesele flákají a budou se statečně flákat celý život. Přeji Vám hodně zdraví a optimismu a děkuji za článek, jsem s Vámi a pevně doufám, že jistě nejsem sám.
Re: Vážený pane doktore Kiliane
No, sapére, v prvním momentě mne hned napadlo, jestli ty tvé operace se netýkaly změny pohlaví, totiž na pejzlarku! Ale když jsem si přečetl tvůj příspěvek celý, tož jsem ten nápad hned opustil. Máš totiž ve všem, co jsi napsal, nevyvratitelnou pravdu. Já sám jsem zatím měl to štěstí, že jsem v nemocnici přišel jenom o žlučník, ale můj syn pracuje v jedné velké nemocnici, tak vím voco go! Stres, únava, nevděk po té, co se takový rambo sotva oklepe z nejhoršího, někdy i nadávky, to vše musí snášet a nejhorší to je, když má služby na záchrance! Na plat si při tom nestěžuje, ale ono to totiž není všechno jenom o penězích!
Jinak mi nezbývá nic jiného, než se připojit k tvému přání panu doktorovi Kilianovi!
Neustále tady čtu
o špatném chování. Sám jsem se s tím nikdy nesetkal. Může tady konečně někdo napsat o co vlastně jde? To jako sestra vyleze ze sesterny a už to jede? Ho.vada, další! Idi.te máte kartičku pojišťovny. Sestři, pošlete mi sem toho pitom.ce.
Re: Co to je to EBM?
Evidence Based Medicine-medicína založená na důkazech
Řešení etických problémů ......
Paušální hodnocení nikdy nemúže vystihovat skutečný stav. V každém profesi pracují lidé odborně vynikající, dobří, horší a lidé, kteří se chovají slušně a také lidé, kterých chování má ke slušnému chování daleko. Fakt je, že tam kde jsou přímé platby zákazníkem a kde je konkurence, tak i ten nešlušný se musí ovládat. Uživatel zdravotní péče se mnohdy chová k personálu hůř jak řeznický pes. A příbuzní jsou mnohdy ještě horší. To je z velké části taky proto, že neplatí přímo, ale zprostřdkovaně přes pojišťovnu.
Řešení etických problémů ve zdravotnictví, je v popisu práce zejména České lékařské komory. Ta by měla řešit etické problémy interpersonální a také problémy ve vztahu zdravotní personál a pacient. Ta ovšem nefunguje a stará se o všechno ostatní, jenom ne o to o co se starat má.
Poslání a náplň činnosti
1) Etická komise České lékařské komory (dále jen "etická komise") je poradním sborem orgánů České lékařské komory (dále jen "komora") pro etické otázky spojené s výkonem lékařského povolání .
Re: Řešení etických problémů ......
Takže stručně - zdravotní pojištění /daň/ výrazně zhoršuje mezilidské vztahy a vede h zhrubnutí a vulgarizaci komunikace. Jako socialismus sám.
No, ono je to
tak. Člověk, kterému až tak nic moc není je z jednání doktorů zhnusen. Běžná bývá arogance, nekomunikativnost a nedodržování ordinačních hodin. Na dveřích je napsáno v 7:00, doktorka přichází v 7:20, potom smích, telefonování, cinkání šálků na kávu . V 7:35 se otevřou dveře a sestra se zhnuseným výrazem ve tváři zve prvního pacienta dál. V 10:15 doktorka odchází, neobtěžujíc se komukoli v čekárně sdělit, na jak dlouho. Po urgencích sestra sdělí, že za pacientem, doba návratu neznámá. Jindy přichází elegantní pán, v ruce kufřík z krokodýlí kůže, zřejmě dealer farmaceutické firmy. klepe na dveře, úsměv - pojďte dál, pane inženýre... A hodina v . Jinak to asi vypadá, když se jeden rozseká v autě nebo ho doktoři vyléčí z rakoviny. To je pochopitelně pacient vděčnej. Ale to jsou nesouměřitelné situace - jinak budete hodnotit jídlo, jdete-li s přáteli posedět do nóbl restaurace, a jinak, nabídne -li vám beduin trochu kuskusu a vody, když v poušti umíráte hladem a žízní. Asi na něho budete klást jiné nároky než na restaurační personál a budete mu vděčný, i když podaný pokrm nebude odpovídat přísným hygienickým a kulinářským normám.
Kolombo,
ovsem reseni je zcela proste. Povinne pojisteni se vsemi nevyhodami sociku skutecne potrebujete jenom pro ty bouracky a rakovinu. Bezna pece u praktiku by se mohla platit hotove a hned by se ukazalo, ze arogance, nekomunikativnost a nedodrzovani hodin muze polozit i ordinaci nejenom restauraci.
Osobní zkušenost
Absolutní souhlas... z osobních zkušeností ! Pro doktory je člověk jen pacient resp. diagnoza. Ne zákazník !
Re: Osobní zkušenost
Pro doktora pacient co pro zedníka cihla.Ne vždy ovšem je toto tvrzení pravdivé.
Tak kadeřník má za
svou práci víc peněz než doktor. Tak je to logické, ne?
Exalted:
to neni jenom v absolutni velikosti platby. Cvicne si predstavte, ze svemu kadernikovi zaplatite pausalem vzdycky na zacatku kalendarniho roku na cely rok dopredu. Asi by kvalita sluzeb a pristupu ponekud poklesla, ze?
Pane Kilián, čeká se déle ve Vaší ordinaci,
nebo v nejbližším autoservisu/ bance...
Pacienti se nestanou klienty dokud nebudou v ordinacích platit hotově jako se platí všude jinde...
V žádné jiné firmě jsem nestrávil tolik času čekáním jako v ordinacích různých lékařů, o chování personálu někdy jindy...
Zlobíte se zbytečně, ono to tak je.
Pane doktore, nenechte slepou vášeň cloumat svým majestátem. On má p. ministr pravdu a přitom to není žádné ostouzení lékařů a sester. Je to tak - soukromý subjekt, ať už autoservis, zdravotnické zařízení, či jiný podnik, se musí setsakra starat o klienty. Jinak k němu totiž přestanou chodit. Ten státní, polostátní, krajský (dříve socialistický) má trochu jiné starosti a priority. To je dáno jeho postavením. Nikdo neříká, že se ti lidé v něm nechtějí, nebo neumějí starat. Ujišťuji Vás však se vší vážností, že mnohem raději navštěvuji privátní zdravotnická zařízení, neboť se mi zde dostává podstatně vlídnějšího zacházení. To je moje zkušenost.
Re: Zlobíte se zbytečně, ono to tak je.
Znaméná to "vlídnější zacházení" i kvalitnější lékařskou péči?
Re: Re: Re: Zlobíte se zbytečně, ono to tak je.
Kupodivu je. Chodil jsem k zubařce , velmi příjemné i ohleduplné. paní. Jenže 2 plomby mi vypadly a po zvrzané korunce jsem ji opustil a hledal jinde...
Re: Re: Zlobíte se zbytečně, ono to tak je.
Ypsilone, ovsemze neznamena, to prece vite. Bude tam korelace, ale nemusi byt prilis tesna. Mimochodem, u vcerejsi debaty mam dotaz a doporuceni pro Vase doktorandy.
Zlobíte sbytečně, ono to tak je.
Pane doktore, nenechte slepou vášeň cloumat svým majestátem. On má p. ministr pravdu a přitom to není žádné ostouzení lékařů a sester. Je to tak - soukromý subjekt, ať už autoservis, zdravotnické zařízení, či jiný podnik, se musí setsakra starat o klienty. Jinak k němu totiž přestanou chodit. Ten státní, polostátní, krajský (dříve socialistický) má trochu jiné starosti a priority. To je dáno jeho postavením. Nikdo neříká, že se ti lidé v něm nechtějí, nebo neumějí starat. Ujišťuji Vás však se vší vážností, že mnohem raději navštěvuji privátní zdravotnická zařízení, neboť se mi zde dostává podstatně vlídnějšího zacházení. To je moje zkušenost.
Re: Zlobíte sbytečně, ono to tak je.
Klasickým příkladem je péče v soukromé léčebně pro dlouhodobě nemocné, o které psala před několika dny MFD. Už si tam zamluvte místo.
Re: Re: Zlobíte sbytečně, ono to tak je.
No done,ona tá medicína je také velice ošklivá práce a neumíte si ani předstvit,jaké sebezapření musí ti dojtoři a všechen pesonál v takovýcvh zařízeních mít.Nemá každý na takovou prácí žaludek.Chce to trošku pochopení pro ty doktory a personál ve zdravotnictví.A lidí je ve zdravotnictví velice málo v nemocnicích v ČR.Právě proto,že je to práce mnohdy hnusná a málo placená a přitom to zdravotnictví stojí hodně,neunosně hodně..
Re: Re: Re: Zlobíte sbytečně, ono to tak je.
Jenomže majitelé LDN z toho mají 2 třetiny vývaru!!
Re: Re: Zlobíte sbytečně, ono to tak je.
Done, nekolikrát jsem o tom od l minulých dní lkpsal, je to na blití!!!
Re: Re: Re: Zlobíte sbytečně, ono to tak je.
Já tím vůbec neútočím na zdravotníky, ale nesouhlasím s paušálním hodnocením, že soukromý=kvalitní, státní=póvl. Tomu p. redaktorovi, který tak děsivě popsal situaci v oné LDN bych chtěl navrhnout, aby tam zkusil jít pracovat za plat zdravot. personálu příslušné kvalifikace ne dva měsíce, ale např. pět let. V tom posledním roce ať pozve někoho nepříliš nakloněného MFD (mohl by ho např. delegovat M.Zeman či J.Paroubek), aby zhodnotil jeho postoje, výroky, názory, přístupy atd. Pak může mluvit, resp. psát. Kdo ví, jak by dopadlo, kdyby podobný špion nastupil do redakce MFD a pak popsal zákulisí poměrů u nich.
Zdravotnictví funguje i proti zdravotníkům, nejen proti pacientům
Ač jsem subjektivně ůplně zdravá, čeká mě operace. I přes všechna sofistikovaná, drahá a odborně provedená vyšetření není možno zjistit zvenku, co to v sobě uvnitř mám. Dobře, po operaci bude jasněji. Zatím jsem byla pozvána k nástupu na předoperační vyšetření.
Napřed se docela hekticky, v mé přítomnosti, hledalo místo, kam mě uložit, když je přece plno. Úplně plno. Pak se jedno místečko našlo (objednána jsem tři týdny). Pokojíček jako dlaň, se dvěma velmi nemocnými babičkami. Aspoň od pohledu. Koukám jako kakabus, velmi se snažím o zdvořilost, docela mi to jde. Dotazy na jiný pokoj, na placený pokoj, možnosti ohledně jiného času, jiné nemocnice. Sestry pomalu ztrácejí trpělivost, já se furt snažím. Přijde žena v bílém, po několika větách pochopím, že je to lékařka. Nakonec přijde na originální řešení. Vyšetří mě, sestry mě naberou, udělají EKG, zajdu si na snímek a můžu domů na propustku. Vrátit se mám den před operací. To všechno jim trvá k mému úžasu jednu hodinu. Lékařky se ptám, proč mne tedy naplánovali na třídenní hospitalizaci před operací. Prý SE TO TAK DĚLÁ.
Výsledek - ušetřena kapacita nemocnice pro skutečně nemocného. Ušetřeny peníze za dvoudenní ubytování zdravého v nemocnici. Sestrám ušetřeny nervy s protivnou pacientkou, budoucí pacientka čeká na závažnou operaci ve svém domě, obklopena milující a podporující rodinou. Nemocné babičky dostanou jinou spolubydlící, pravděpodobně taky nemocnou.
Nakonec ta operace byla o dva týdny odložena, z provozních důvodů nemocnice (operační sál nadlouho zabrán polytraumatem).
Tak vidíte, i když to fungovat má, musí se vyhádat výjimka, aby to fungovalo opravdu. Tedy, k operaci nastupuju v pondělí, k operatérovi mám důvěru. Co bude pak, uvidím. Když to někoho bude zajímat, dám vědět. Doufám.
Re: Zdravotnictví funguje i proti zdravotníkům, nejen proti pacientům
Nechte si pro zajímavost poslat na konci roku výpis z pojišťovny, kolik dnu hospitalizace si na vás nakonec naúčtovali :-)