26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

VOLBY: Vítězství pravice v Izraeli je triumfem demokracie

Izraelští politici vyznávající ideologii „Jen ne Bibi“ rozšířil svou platformu, jakmile se dostal k moci, a změnil své cíle tak, aby zahrnovaly boj proti vztahu náboženství a státu, vlasteneckému cítění cítění a rodinným hodnotám. Snížil úroveň osobní bezpečnosti a systematicky poškozoval osadnický podnik - a nejen to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 8.11.2022 21:06

Držím židovskému státu palce s nadějí, že se nové vládě podaří navázet na vše dobré, čeho zatím Izrael v boji za přežití v moři nenávistných Mahmúdú dosáhl, a vnitřně se - za tímto cílem - dokáže sjednotit v usmíření rozdílných názorů. :-)R^

J. Farda 8.11.2022 21:01

Bobtná ... :-(

J. Hrazdil 7.11.2022 22:00

Demokracie potrebuje pravici a levici, co nepotrebuje jsou fanaticti extremiste. Techto typu je v soucasnosti podstatne vice na levici...

M. Krátký 7.11.2022 18:33

zalez a nafackuj si důkladně - jsi mimořádný hulvát, tak zalez !!!!!!

P. Diviš 7.11.2022 18:24

:-P

D. Hrubý 7.11.2022 9:56 Já se nikdy nemýlím.

:-P

Nějak se to tu množí.

:-(

V. Kuhaj 7.11.2022 13:47

Je mi ctí stát názorově na straně člověka, jako jste vy. Vlastně i příspěvky lidí jako "Hrubý" jako by mě ujišťovaly, že stojím na té správné straně. Vaši odpůrci jsou dílem hloupí a dílem vyznávající názory, které já nikdy vyznávat nebudu.

V. Novak 7.11.2022 13:29

To není zájem...

L. Stejskal 7.11.2022 13:09

REAKCE ČTENÁŘE NA PŘÍSPĚVEK D. HRUBÉHO (v diskusi níže)---Musím se autorky zastat. Především: H. Lukešová, pokud jsem se nepřehlédl, nikde ve svém článku o Bibli nepíše; pouze jednou zmiňuje "studium Tóry". Dále: Pokud p. Hrubý zaměnil autorkou zmíněné heslo "JEN NE BIBI" za "JEN NE BIBLI", pak to především znamená, že obsahu jejího článku vůbec nemohl porozumět. To mu ale nezabránilo v hrubé urážce autorky ("nomen omen"): " Autorka sama nejspíš ani pořádně neví, o čem píše"; navíc ji nazval "kozou", v dalším příspěvku pak "husou". Za to by se měl autorce omluvit. --- Chyba je výlučně a jednoznačně na straně p. Hrubého, v jeho neznalosti toho, kdo je "Bibi" a v následné nesmyslné argumentaci ohledně toho, jak se vlastně jmenuje to, co nazýváme Biblí. V tom si udělejme pořádek. Bible z křesťanského pohledu se dělí na Starý a Nový zákon. Židé (náš) Starý zákon takto samozřejmě neoznačuji - neuznávají žádný Nový zákon. To, co my nazýváme Starým zákonem je pro ně Tanach, ten se skládá z Tóry (5 knih Mojžíšových), Proroků a Spisů (vše mimo prvních dvou). Až na výjimky bylo tyto posvátné texty psány hebrejsky, proto se někdy používá termín Hebrejská Bible. Vedle Tanachu (čili nikoli pouze Tóry) existuje také Talmud, v tom má p. Hrubý pravdu. Nikoli ovšem v tom, že, jak uvádí, "Židi mají svou Tóru a Talmud a ne bibli, které jsou součástí Starýho zákona" - to je zmatení pojmů. Tóra je součástí (našeho) Starého zákona, v jejich názvosloví Tanachu čili Bible (Hebrejské Bible), Talmud ovšem nikoli.---Smutné na tom všem je, že p. Hrubý je natolik nesoudný, že na základě svého vlastního omylu vycházejícího z jeho nevědomosti uráží autorku, která je v tom zcela nevinně. Jediným férovým řešeni, opakuji znovu, pokud je p. Hrubý gentleman, je omluva adresovaná autorce H. Lukešové.

H. Lukešová 7.11.2022 13:06

Nevím, já nejedu na vlně "Antibabiš" a Babišova kauza je mi celkem ukradená, nějaké Čapí hnízdo mě vůbec netrápí.

V. Kuhaj 7.11.2022 12:57

No už léta se říká, co všechno udělal. Ale zatím tedy jaksi, důkazy nikde, že...

J. Černý 7.11.2022 12:54

A co udělal Babiš?

H. Lukešová 7.11.2022 12:42

Tak to máte pravdu, pane Kuhaji, bez uznání pana Hrubého se vážně obejdu, jinak vám moc děkuji za váš postoj, vážím si ho.

H. Lukešová 7.11.2022 12:41

Ano, vadí. Bibi nic neudělal. Ale to je strategie celé levice kdekoliv na světě, v Izraeli nevyjímaje, když nemůžou izraelští levičáci porazit pravicového vlasteneckého politika demokraticky ve volbách, spřádají temné zákulisní plány a nikým nevolená levicová izraelská elita, takový izraelský "Deep State" ("Hluboký stát") se ho snaží zničit soudně a politicky.

V. Kuhaj 7.11.2022 12:32

Jo, tomu už se věřit dá. Kdyby paní Lukešová změnila přístup, ideálně byla více levicová až propalestinská, asi byste jí opravdu říkal madam. Doufám že vydrží a bez vašeho "uznání"se obejde.

J. Černý 7.11.2022 12:24

Vadí vám, že Bibi stojí před soudem ?

D. Hrubý 7.11.2022 11:59

Znáte přísloví na hrubý pytel hrubá záplata? :-)

D. Hrubý 7.11.2022 11:53

Odpověděl jsem vám výše. A dobře vám tak. Jste husa a koza. Změňte přístup a budu se držet madam. A jak už jsem zmínil, zameťte si před vlastním prahem.

D. Hrubý 7.11.2022 11:50

Kdybyste chtěla být přínosná, upozornila byste, že nejde o Bibli, ale o Bibiho. Čím jste začala? Hmm? Že Židi mají starý zákon. Psal jsem o Starým zákonu? Nepsal. Napsal jsem, že mají Talmud a Tóru. Řekněte, mají nebo nemají? MAJÍ!!! V kontextu toho mýho příspspěvku je to ale jen okrajové téma, které jsem ani nerozvíjel. Nebyl důvod, protože těžiště bylo jinde. To, že si z vás teď utahuju, mi opravdu nedělá radost, ale dělám to, protože jste na mně ošklivá a jen oplácím, Zameťte si před vlastním prahem.

H. Lukešová 7.11.2022 11:42

Hůl jste chtěl na mě nalézt vy, ne já, hádat se chcete jen vy, ne já. Všechny vaše příspěvky postrádají vypovídací hodnotu, neobsahují žádná fakta, celé jsou jen o hrubých urážkách a invektivech, "husa" a "koza" atd. atd. nejsou žádné argumenty, ale primitivní urážky, ale váš jazyk a vaše výrazivo vypovídá jen o vás a já neklesnu na vaši úroveň.

J. Sládeček 7.11.2022 11:41

Pravice a demokracie, jde to vůbec dohromady? 😆🤭

H. Lukešová 7.11.2022 11:36

Hádat se chcete jen vy, bez důvodu mě hrubě urážíte, já vím o čem píši, je to tak, jak tvrdím a váš jazyk a vaše výrazivo vypovídá jen o vás, já neklesnu na vaši úroveň a nebudu vás osobně urážet.

D. Hrubý 7.11.2022 11:34

Tímto vás vítám do klubu lidí, jejichž zájem mi lichotí. :-) Ale upřímně - máte to zapotřebí? Proč ani jeden z vás tří nenapadne tu absurditu, která je vlastně pointou? Lukešová chtěla najít hůl na psa. A zamotala se do vlastní argumentace. Ten, co se přidal, jak rychle začal, tak skončil. Vy jakbysmet. Navíc, když řeknu, že se nemýlím, byla spíš provokace. Nikdo není neomylný.

D. Hrubý 7.11.2022 11:23

Věřte, že toho napíšu ještě spoustu. Třeba vám natruc. :) Ab třeba už jen pro to, že i vás nejspíš pěkně štvu. Chtěl jste si honem přihřát polívčičku? Tak se vám to moc nepovedlo.

D. Hrubý 7.11.2022 11:18

No, ale je to pravda. Otevřel jsem nechtěně téma bible a - nemýlím se.

D. Hrubý 7.11.2022 11:16

Pozor! Nepleťe si jablka s hruškama. Já nemám problém přiznat, že jsem něco nevěděl a nepovažuji to za slabost. To, že jsem psal o bibli a ne o Bibim neznamená, že se mýlím. Byť je to off topic.

V. Kuhaj 7.11.2022 11:10

Jo ona měla ta vaše blbost takovéhle pokračování, aha, to jsem nevěděl, pane Hrubý! Čím dál tím líp! Ta vaše věta "Já se nikdy nemýlím", je za okolností, kdy si pletete Bibi a Bibli, téměř půvabná. Doufám že máte dost soudnosti a dneska už sem nenapíšete ani řádek!

D. Hrubý 7.11.2022 11:08

To, že se Netanjahuovi říká Bibi jsem netušil. Ostatně nikdo nemůže vědět všechno. A měl jsem to za překlep, kterých je v tom článku spousta. Nic to ale nemění na faktu, kterým jste sama potvrdila tu chronologii. Svatou knihou Židů je Starý zákon. Nikoli Bible, jejíž součástí spíš není, ale obsahuje spoustu odkazů na něj. Sami křesťané se ke Starýmu zákonu nehlásí, resp. uznávají svou Bibli. A než Bible vznikla, určitě Starýmu zákou Židi neříkali neříkali Hebrejská Bible. Takže jsem se vlastně nespletl. I když se hádáme o kravině, protože pointa mýho sdělení je jinde. Jsem na vás hrubý, protože se chcete hádat. A i když jsem tou neznalostí s Bibim otevřel nechtěně jiný téma, pořád vás mám za husu, protože pořád platí, že Židi mají svou Tóru a Talmud a ne bibli, které jsou součástí Starýho zákona, kterážto skutečnost je mi známá, nicméně to jsem neřešil.

V. Kuhaj 7.11.2022 11:07

Takhle to dopadne, když někdo něco neví a ještě k tomu se při četbě přehlédne. Tak tenhle příspěvek se vám, pane Hrubý, opravdu nepovedl!;-D

H. Lukešová 7.11.2022 10:48

Tak to čtete velmi špatně, nepíši "„Jen ne Bibli“", ale "jen ne Bibi", tj. kohokoliv jen ne Netnjahua, který je nazýván Bibi. A Starý zákon je součást Bible, jinak označována jako hebrejská Bible. Takže se laskavě naučte číst a přestaňte mě hrubě urážet.

D. Hrubý 7.11.2022 10:44

Starý zákon rozhodně není bible. Bible z něj pouze vychází a vychází z něj i Korán. A lichotí mi i váš zájem.