2.3.2024 | Svátek má Anežka


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Bude vánoční stůl poloprázdný?

Britský deník The Times přinesl před pár dny na obvyklém místě kreslený vtip: stojí dlouhé řady kamionů bez řidičů a mezi nimi i onen červený dvoupatrový autobus z kampaně brexitářů před referendem s nápisem, jak bude po brexitu skvěle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. De Winter 7.9.2021 10:24

R^R^

R. Langer 7.9.2021 16:12

R^ [>-]

V. Novák 7.9.2021 8:40

Neviditelná ruka trhu to vyřeší...

A potravinová soběstačnost je přece přežitek a nesmysl - tak jaképak copak.

R. Gramblička 7.9.2021 8:13

Hm, a co třeba osekat štědré sociální dávky a přinutit tisíce pijavic jít pracovat? Třeba jako řidiči TIR.

J. Jirka 7.9.2021 8:44

A úředníci, přisátí na sociální penězovody a žijící z přerozdělování nebudou mít co žrát. Tohle byste těm dobrým lidem udělal?

R. Gramblička 7.9.2021 13:37

;-D;-D;-D

Jo, s velkou chutí ;-D

J. Nevrkla 7.9.2021 8:11

Nechme to laskavě na Britech a jejich demokraticky zvolene vládě. Evidentně nestojí o to, aby jim někdo něco nařizoval a radil z venku. Obávám se, že v EU budeme mít brzy daleko větší problémy než Britové. Emitovat hodnotou nekryté peníze a vytvářet obrovské dluhy rozhodně nebudeme moci do nekonečna. A čím později s tím skončíme, tím bude havárie větší.

R. Tichý 7.9.2021 7:59

Kam zmizeli zajemci o rizeni aut. Cim se misto rizeni ti lide zivi?

A. Forman 7.9.2021 8:35

Dělají to samé, jen jinde, systémem "kdo dá víc". A někteří šli do důchodu, a u některých jsou i jiné důvody.

J. Jirka 7.9.2021 8:49

Povzdech majitele klubu Lávka k nedostatku personálu: "Lidé odešli do obchodů, skladů, na stavby, ale nejvíce jich odešlo do státní správy. Mají tam jistotu a už se nechtějí vracet, i když jsme jim chtěli přidat.“

A s lidmi, kteří odešli z Británie zpět do Unie to bude podobné, protože úředníků není nikdy dost...

V. Novák 7.9.2021 11:40

Když je povyhazoval, tak by se neměl divit, že jdou za jistotou.

V. Petr 7.9.2021 12:32

Tento typ jistoty by ale vůbec neměl existovat. Fridrich Vilém první povyházel přes polovinu státních úředníků a zbylé přinutil pracovat tak, že měl jednu z nejlepších státních správ v Evropě. Jiný podobný příklad neznám!

R. Tesařík 7.9.2021 7:32

Oni se s tím srovnají, vzdor vašemu škodolibému článku.

S. Sidlichovsky 7.9.2021 9:49

R^R^R^

Pane Neffe, má NP takovou primitivní propagandu zapotřebí?

P. Zima 7.9.2021 11:29

Jen to tu nechte! Pluralita názorů je zapotřebí i přes to, že se tak dostane i na názory vysloveně debilní či lživé.

J. Jaroš 7.9.2021 7:14

Inu, domnívám se, že bude lépe až přejdou na baterkový náklaďáky. To bude nedostatek kočí. Ti se ale nechají nahradit v této oblasti kvalifikovanými imigranty.

F. Kusák 7.9.2021 7:05

No nevím, jak s tím souvisí Brexit. Pracovní síly těchto a podobných profesi chybí všude, i u nás. Jen mně není jasné, co dělají všichni ti nově příchozí z Afriky, Blízkého a Středního Východu.

P. Dvořák 7.9.2021 7:30

Všichni ti nově příchozí z Afriky, Blízkého a Středního Východu přece mají příliš vysoké vzdělání na to, aby byli jen obyčejnými šoféry.

V. Mokrý 7.9.2021 6:57

Že by šíření poplašné zprávy ?

Oni se z toho časem vylížou, jen skončí zpovykovanost.

J. Kasenčák 7.9.2021 6:20

Minulý měsíc volal bývalý zaměstnavatel z Anglie zaměstnanci který dělal rozvoz prádla s prádelny pro hotely . Nejsou řidiči!!

V. Církva 7.9.2021 6:15

Tak, myslím, že Britové (alespoň ti rozumnější) nějaké problémy a utažení opasků čekat museli. Ono někdy má smysl se uskromnit, aby vzniklo něco nového, v tomto případě, aby se Britové naučili pracovat i v zaměstnáních kdy se jen nepočítají peníze v bankách atd.

V každém případě doplatili na vlastní pokrytectví. Brexit byl dost i o migrantech. Jen si nějak jasně neřekli, že ti polští pracovníci takovým problémem nejsou. Ty poslali pryč, ale problémem jsou pákistánské znásilňující gangy i nefachčenka na podporách z celého světa.

Brexit, vzhledem ke stavu EU by smysl i měl. Jenže to by nesměla být Británie stejně progresivistická, ještě víc multikulturalistická a feministická. Británii tak Brexit nic moc nepřinese.

V. Mokrý 7.9.2021 6:58

R^

S. Sidlichovsky 7.9.2021 9:40

Je ještě hodně brzo, ale první dividendy Brexitu se již objevily. Liam Halligan - renomovaný britský ekonom - v článku (odkaz jsem dal níže) uvádí firmu, která nakupovala v EU u 50 firem. dnes si 2ˇ3 těchto komponent díky novým technologiím vyrábějí sami. A to je obecnější úkaz v Británii., zužuje se tak ten úděsný deficit v obchodě s EU - 90 miliard. Exporty do EU jsou v květnu a červnu 2021 nad před-exitovými hodnotami. Ten návrat výrob domů samozřejmě zvyšuje napětí na trhu práce, ale inflace v červnu byla cca 2 % - méně než v mnoha státech EU. V průměru za poslední 3 měsíce UK vykazovalo 953 000 volných pracovních míst.

Článek Liama H. ilustruje silný optimismus britských manažerů. Jediným vážnějším problémem je prudký růst cen v dodavatelských vztazích, ale to postihuje všechny.

The eurozone itself is suffering just as badly from supply chain issues – with the gap between the output of eurozone manufacturers and the orders they receive hitting a 24-year high in July. The region’s manufacturers – not least the big carmakers – have struggled to keep up with global demand given input and labour bottlenecks, just as in the UK. That’s a major reason eurozone inflation just hit 3pc – a 10-year high.

S. Sidlichovsky 7.9.2021 9:43

A o žádném vyhozeným kvalifikovaným pracovníkem nevím. Polsko si vede dobře a ten výdělkový gap se zužuje. Ostatně k návratu je vyzýval i polský předseda vlády.

A. Forman 7.9.2021 6:06

Málo řidičů v kamionové dopravě není jen problémem Velké Británie, to je problém celé EU, a dost velkým. Poněkud jednostranná a zavádějící informace o situaci v UK. Spíše mi to připadá trochu propagandisticky o chybě brexitu. Problémy se vyskytnou vždy, ale Britové mají šanci si to vyřešit sami, bez bruselské šlechty, spíše tedy "šlichty".

V. Církva 7.9.2021 6:26

Tak samozřejmě, že to trochu propagandistické je. V Německu ale nejsou prázdné regály, tak tam asi takový problém s řidiči nebude.

Jasně, Britové mají šanci si to vyřešit, a přeju jim ať se jim to povede. Nestačí ale dělat to bez bruselské šlechty. Budou muset i opustit eurounijní návyky, a v těch se moc od EU neliší.

A. Forman 7.9.2021 6:44

Problémy s řidiči, potažmo s počty vozových jednotek, Němci mají, jako všichni v EU, ale řeší to, jako ostatní, pomocí dopravců a řidičů z východní Evropy a dále z východu. Dnes není problém potkat v EU kamiony a řidiče z Ruska, Ukrajiny, ba i z Gruzie. O Bulharech, Rumunech, Polácích ani nemluvě. I čeští dopravci a řidiči jezdí v "barvách" Německa, Rakouska apod.

Máte pravdu, eurounijních návyků se musí zbavit, a o ty prázdné regály v Británii osobně obavy nemám. Výpadky v dodávkách zboží byly, jsou a budou, ale nesmí to být trvalým problémem..... jenže, osobně vidím problém v tom, že se lidem šahá více a více do kapes za účelem ideologického bláznění. A až bude v kapsách lidí ze střední a nižší třídy málo nebo vůbec, tak to teprve bude "mazec".

V. Mokrý 7.9.2021 7:00

!! R^

V. Mokrý 7.9.2021 6:59

R^ !!

J. Černý 7.9.2021 13:51

Mnoho zbozi se prostě vozí sem a tam, firmy nechtějí mit sklady a nevyužívá se železnice.