29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SVĚT: Evropa sestupující k válce

Vladimír Putin ztotožnil ve svých představách sám sebe s Ruskem. Vůdcům velkých států se to občas stává. Jeden z největších amerických psychologů Robert J.Lifton to pojmenoval syndromem supervelmoci. Patří k tomu narativ ať už reálného nebo smyšleného kolektivního traumatu, jaderné zbraně, a to, čemu profesor Lifton říká "mentalita Armagedonu". Nedá se to léčit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Ševeček 23.3.2014 8:28

"Evropa sestupující k válce"

Válka, rozvrat, nepokoje a bída - to je přesně to, co Rusko potřebuje v současné době uurčitě nejvíc!

M. Stuchlik 23.3.2014 8:31

Re: "Evropa sestupující k válce"

Přinejmenším rusko dělá maximum, aby ten rozvrat a válku vyvolalo. A pokud budeme toto nebezpečí bagatelizovat tak k tomu dojde velmi rychle.

J. Urban 23.3.2014 12:51

Re: "Evropa sestupující k válce"

Jsme již několik týdnů přesvědčen, že Rusku jde o válku. Nevím jen, až k jakému rozměru si to to kágébácké ho-wado přeje dohnat.

I. Teren 22.3.2014 23:24

Zaujimave

Kolko politikov, hlbokomyselnych kometatorov, s tolkou lahkostou rozpravaju o moznej vojne. Mnohi z nich pravdepodobne nevystrelili zo vzdochovky alebo videli tazku autonehodu. Populacia sa asi nudi a lacne hollywodske vojnove filmy uz asi nestacia.

Na Belehrad !

M. Stuchlik 23.3.2014 8:24

Re: Zaujimave

Druhá možnost je nedělat nic a za pár let dopadnout jako Krym. Protože si pamatuji ruské tanky v českých ulicích, jsem pro předběžnou opatrnost.

J. Boleslav 23.3.2014 8:28

Re: Zaujimave

Opatrnost je málo, KGBáckou swini je třeba zastavit všemi prostředky a naše republika by tomu měla v rámci svých možností maximálně přispět.

M. Stuchlik 23.3.2014 8:33

Re: Zaujimave

Jenže to by v čele státu nesmělo být tolik KGBáckých swiní, to by BIS musela pracovat ve prospěch ČR, ne ve prospěch okupantů.

J. Boleslav 23.3.2014 8:39

Re: Zaujimave

Kremelské archivy se bohužel dosud zveřejnit nepodařilo. A asi tomu tak bohužel ještě dost dlouho bude.

J. Brunner 23.3.2014 10:27

Re: Zaujimave

Pánové. Pomalu si zabalte " atombordel" , nafasujte zbraň,  střelivo a jako dobrovolníci hurá na Moskvu. Nebo chcete aby to za vás vybojovali jiní?

J. Boleslav 23.3.2014 10:33

Re: Zaujimave

Nějak jste asi nezaregistroval, že na rozdíl od dob zas.raného bolševika zde máme profesionální armádu a jsme součástí NATO.

J. Gogo 22.3.2014 23:06

Tak třeba disident Urban konečně něco udělá pro vlast.

Vezme flintu a půjde na frontu místo hloupých  keců, kterými se živí celý svůj život. Ldyž slyším slovo disident, tak si představím Vondru, Havla, Bendu, Boka, Šusterovou, Rumla, Landovského a je mi na blití.

J. Kulišek 23.3.2014 7:28

Re: Tak třeba disident Urban konečně něco udělá pro vlast.

Byli to zradci, kteri zradili stranu a vladu.

M. Stuchlik 23.3.2014 8:23

Re: Tak třeba disident Urban konečně něco udělá pro vlast.

Zrádci, kteří zradili zemi ve prospěch okupantů, byli komunisti a celý jejich státní aparát. Proto měla být provedena totální dekomunizace, rusům, kteří se účastnili okupace zakázán navždy vstup do ČR.

J. Boleslav 23.3.2014 8:44

Re: Tak třeba disident Urban konečně něco udělá pro vlast.

Ruskou pátou kolonu u nás (rusáky i bolševiky) je třeba poslat domů, do jejich říše zla.

J. Kanioková 22.3.2014 20:40

S článkem nesouhlasím,

nesnáším paranoické výlevy. Konspirace.

Už pár let dostávám z německé firmy pravidelně rady pro investory a už od konce loňského roku se to jen a jen hemží varováním před šílenou krizí a óbr krachem v r. 2014. S výčtem všech možných západních nešvarů a průšvihů. Najednou po krymském referendu to dostalo zcela jiný ráz - za VŠECHNO může Putin.... nějak podezřele se jim to hodí do krámu, aby všechny finanční problémy západu mohli svést na nutné kroky, protože Rusko..

Ti neumětelové, kteří mají na svědomí počátky této ukrajinské krize, kteří pak jezdili na Majdan jásavě vykřikovat o všemožné podpoře a pomoci, tak teď ještě vymysleli sankce, které nebudou bolet jen Rusko. Naopak, budou jako bumerang.. A k tomu EU bude muset výrazně pomáhat sanovat bankrotující Ukrajinu... hm, ani ne tak EU, jako evropští daňoví poplatníci.

Naprosto souzním s komentáři pana Vyhnalíka..

S. Vaněček Šauerová 22.3.2014 21:55

Jak překvapivé ! :-)

A, paní Kanioková, kdy už zkrachuje to euro ? Příští týden ?

J. Václavíková 22.3.2014 22:01

Re: Jak překvapivé ! :-)

Pan Urban má bohužel pravdu, idyla s Ruskem skončila, teď už je jen otázka, jak to Putin vyhrotí, nebo jak jej nechají ti, co jsou s ním u kormidla. Co říkáte, paní Sylvo, na tu horečnou kozáckou aktivitu? Viděla jste, jak Barabanov už ztrácel proti Kalouskovi dekorum?

M. Stuchlik 23.3.2014 8:26

Re: Jak překvapivé ! :-)

S Ruskem nikdy žádná idyla nebyla. Jen levicoví hlupáci a na ruskou mafii napojení veksláci  nechtěli vidět, že se z ruska stává brutální tyranie nebezpečná vlastní zemi i okolním státům.

J. Boleslav 23.3.2014 8:29

Re: Jak překvapivé ! :-)

Přesně tak.

S. Netzer 23.3.2014 8:51

Vy si raději "čtěte"

DWN.

S. Ševeček 23.3.2014 9:49

Re: S článkem nesouhlasím,

Děláte dobře.

(Já taky)

S. Netzer 23.3.2014 19:42

To musí hřát u srdce, paní Kanioková,

když máte souhlas estébáka.

M. Kozák 22.3.2014 20:31

Přesně dle pravidla dvou metrů

Váženej Urbáne, nevím jak dlou jste se učil matiku a s jakým prospšchem, snad dokážete srovnat dvě veličiny. USA vydává na zbrojení 10 krát více než Rusové. USA vedlo a zaútočilo po roce 1989 na tyto země: Jugoslávie, Irák, Afganistán, Libye s výsledkem statisíců mrtvých civilistů. Rusové vedli válku jen na svém územi v čečně proti spolku mezinárodních islámských teroristů. V Osetii jen odráželi napadení geruzíny pitomcem Sáakašvilim. USA má asi 400 základen na cizím území. Rusové jen jednu. Rusové dodrželi to na čem se dohodl Gorbačev s Bushem. Rozpustili Waršavskou smlouvu, stáhli se z těchto zemí i z Německa. Amričane nedodrželi z toho nic. Nato se naopak rozšiřuje tam kde se Bush zavázal, že nepůjde na území Waršavské smlouvy. Jakto, že jední musí smlouvy dodržovat a druzí né. Kosovo ano, ale Osetie ? V čem je rozdíl? Jak to, že při osamostatnění se vymezují hranice, které vymezili zločinci,diktátoři, jako Hitler, Stalin, nebo Tito? To vám nevadí, Co se tak zeptat lidí co na těch ůzemích žijí co chtějí? Ale jako správný čecháček to nemůžete připustit a uctívate zásadu tu obtížnou menšitu zlikvidovat a nebo vyhnat, pardón odsunout, že? Tak to jen o těch základních věcech p. Urbane. Na vás je jasně vidět rozdíl mezi vzděláním empirickým  a exaktním.

P. Vaňura 22.3.2014 20:45

Vy to asi nevíte, ale v době, kdy Putin napadl Čečnu,

NEBYLA Čečna součástí ruského území. Ona se totiž Ruská federace sestavovala tak, že se formálně rozpustila a pak znovu smluvně zřídila, jenže dva formálně v té době samostatné státy novou smlouvu NEPODEPSALY. Jeden z nich byla Čečna a druhým Tatarstán. S tím Tatarstánem se to myslím později vyřešilo.

P. Vaňura 22.3.2014 21:03

Mezi Kosovem a Osetií není formálně ŽÁDNÝ rozdíl,

ale jinak v Kosovu probíhala téměř vyhlazovací válka a v Osetii se jednalo o dost neumělý pokus Šakašviliho o její obsazení.

V případě Kosova chtěli Srbové všechna Albánce ze země VYHNAT a Evropa se bála milionu uprchlíků.

Jinak, milý pane, když se v 60 letech zakládala Organizace africké jednoty, rozholy se tehdy vzniklé státy hned na ustavující konferenci že se s hranicemi nebude hýbat. Věděli totiž, že jinak to skončí serií válečných konfliktů. Dost dlouho jim to dokonce vydrželo ale dnes se celý kontinent vrátil do předkoloniální éry a podle toho to tam vypadá.

Hranice, které vymezil Hitler dnes NEEXISTUJÍ. A pokud by se mělo Rusko vrátit k hranicím, které Stalin nestanovil, které tam už byly před ním, znamenalo by to, že by Rusko muselo vrátit území Finsku, Německu a Japonsku! Podotýkám, že Japonsko SSSR vojensky NENAPADLO a byl to naopak SSSR, kdo v rámci dohod z Postupimi porušil japonsko-sovětskou smlouvu o neútočení. Hranice na území bývalé Jugoslavie tu byly PŘED Titem.

M. Stuchlik 23.3.2014 8:28

Re: Mezi Kosovem a Osetií není formálně ŽÁDNÝ rozdíl,

Osetie patřila Gruzii. Umělý etnický konflikt tam vyvolali rusové, aby měli záminku k okupaci.

M. Kozák 23.3.2014 10:05

Re: Mezi Kosovem a Osetií není formálně ŽÁDNÝ rozdíl,

Takže pár poznámek. V kosovu opravdu se vedla vyhlazovací válka proti srbům. Výsledek je 300 000 vyhnaných srbů.

Příklad s OAJ neví co tím chcete říci. Jen to potvrzuje, že je třeba nechat lidí aby si rozhodli jak si chtějí uspořádat svůj stát.

Samozřejmě, že nemohou existovat hranice poraženého diktátora = Hitler. Ale druhý diktátor zvítězil, tak nalajnoval hranice včetně Ukrajiny. Ta do té doby nikdy neexistovala  Chruščev, co by Stalinův pohrobek se choval stejně.

Vy nechápete podstatu toho co bymělo platit. Pokud se rozpadá nějaký stát, tak se musí dát právo těm lidem co na tom území žijí, ke komu se chtějí připojit a né to co chce ta více řvoucí většina. Samozřejmě, že se to čecháčkům také nelíbí. Když Masaryk udělal svou životní chybu a podlehl pržským šovinistům a rozbil CaK, tak také měl nechat udělat plebiscit a sudeťáci si měli rozhodnout, ke komu se připojit a Hitler by neměl důvod.

Ve svém příspěvku jen říkám, že pro tzv západní demokraty je uzavření smlouvy jen cár papíru. Důvodů je hafo. Pro nás Mnichov, pro svět dohoda Gorby-Bush a nejnověji to co dohodli velmistři zahraniční Francie, Německa, Polska s Janukovyčem a "děmográty" Majdana. Nějak rychle na to zapomenuli, co?!

J. Kulišek 23.3.2014 7:32

Re: Přesně dle pravidla dvou metrů

Kazdopadne muzeme byt radi, ze se Rusko dokazalo ubranit zakernemu napadeni Gruzii.

J. Boleslav 23.3.2014 8:26

Re: Přesně dle pravidla dvou metrů

:-)

J. Slanina 23.3.2014 10:37

Re: Přesně dle pravidla dvou metrů

Jako ironie by se mu to docela povedlo, jenže tenhleten exot to myslí docela vážně.