17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

NATO: 650. den invaze

Spojenci budou dále stupňovat politickou a praktickou podporu Ukrajiny v boji za nezávislost, suverenitu a územní integritu (GenSec Stoltenberg), •

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 5.12.2023 17:22

Pro potěšení pana Kauckého svodka odjinud - z kanálu Rossija 1 v pořadu moderátora Vladimira Solovjova:

Ruští propagandisté plánují v Evropě obnovení Rakouska-Uherska. O novém útvaru, který by nahradil několik států včetně Česka, mluvili na kanálu Rossija 1 v pořadu moderátora Vladimira Solovjova. Chtějí v něm i mít své vojsko. ... V zemi by ale podle jejich plánu nevládli Habsburkové, jako tomu bylo kdysi. ... "Od Polska k Středomoří až na Balkán," shodli se propagandisté na rozsahu.

Území chtějí obsadit vojensky. Podle nich by to ale nebyla agrese, nýbrž ochrana nového státu.

"Dokonce tam dáme vlastní kontingent, aby na ně nikdo nezaútočil," uvedl Solovjov." ;-)R^

https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/531686-rusove-chteji-v-evrope-vytvorit-novy-stat-pro-cesko-by-to-znamenalo-zanik

Takže mírumilovné Rusko opět prokazuje svůj sklon k osvoboditelskému šlechetnému ochranitelství, které ještě dobře pamatujeme ze srpna ́68, bo se protáhlo až do roku 1991. Ušli s uma, duraki?! :-(Rv

D. Laurencikova 5.12.2023 18:22

Rakousko-Uhersko by bylo super! Muj dedecek na tu dobu velmi rad vzpominal a byl docela vztekly na ty Mladocechy, kteri prispeli k jeho zaniku. "Ted mame jenom malinkou republicku, driv clovek mohl vandrovat od more k mori", vzpominal starec.... No vidite, konecne docela dobry napad maji ti rusaci. Ackoliv, ted uz jsme zase soucasti jakehosi mnohostatniho utvaru (EUSSR), tak nevim, jak to chteji realizovat... Muzete neco prolinkovat?

H. Lukešová 5.12.2023 18:28

No jo, ale čeští vlastenci považovali Habsburskou říši a Rakousko-Uhersko za "žalář národů"...

D. Laurencikova 5.12.2023 18:41

Tak s timto hodnocenim muj dedecek - obycejny to clovek, hospodar, absolutne nesouhlasil, jestli si dobre vzpominam.

D. Laurencikova 5.12.2023 18:41

Tak s timto hodnocenim muj dedecek - obycejny to clovek, hospodar, absolutne nesouhlasil, jestli si dobre vzpominam.

H. Lukešová 5.12.2023 18:49

Je možné, že má Váš dědeček pravdu, to nemůžu posuzovat, neb jsem v době R-U nežila a v dějepise často záleží, kdo Vás vyučuje a jaké jsou jeho postoje.

D. Laurencikova 5.12.2023 18:56

Ja jsem take za Rakousko-Uherska nezila. Ale, mezi nami, kdyz ctete "Babicku" od Bozeny Nemcove a to jeji: "Cisar pan, to byl hodny pan"... Tak nemate ten dojem, ze by prosty lid byl kdovijak nastvany. ;-)

Rakousko-Uhersko bylo de facto predchudcem dnesni EU.

H. Lukešová 5.12.2023 19:01

No já si také nemyslím, že doba R-U byla tak zlá. Konec konců císař František Josef I. vydal roku 1867 ústavu, která zaučovala všem lidem náboženskou svobodu a České země byly průmyslovým srdcem Rakouska-Uherska, myslím si, že Češi nemřeli bídou, hladem a utrpením.

D. Laurencikova 5.12.2023 19:04

Ano, a kdyby do toho ti Mladocesi porad nevrtali, mohlo byt vsechno jinak.... Ale jak, to uz se nedozvime. :-/

H. Lukešová 5.12.2023 19:09

Vím, že do historie nepatří žádné "co kdyby ne kdyby", ale možná bylo chybou, že Habsburkové ve Vídni nevytvořili z Habsburské říše Trojstátí Rakousko-Uhersko-Česko. Dualismus (Rakousko-Uhersko) někteří čeští vlastenci těžko nesli, chtěli mít stejné právní postavení jako Maďaři. Ale jak píši, jsou to jen mé dohady, "co kdyby, ne kdyby" do historie nepatří.

J. Farda 5.12.2023 19:56

S dualismem chtěl Haničko skoncovat Fedinana d ́Este a z R-U vytvořit federální stát, protože neměl rád Maďary. Ta jeho vražda v Sarajevu, kdy řada indicií svědčící o riziku návštěvy byla úřady ignorována, a možná o programové liknavosti v čele s generálem Potiorkem, který neměl Ferdinanda rád, překvapivě neobsadil ulice vojskem a nechal to jenom na poliicii, byla prostě malér. Jo, máte pravdu, kdyby ... kdyby ... kdyby ... přeji Vám hezký večer, a nejen do této zimy zdraví, zdraví a zase zdraví! :-)

H. Lukešová 5.12.2023 20:02

Děkuji Vám, pane Fardo, také Vám přeji krásný večer a hodně zdraví. To potřebujeme všichni.

P. Diviš 5.12.2023 22:02

Koncem roku 2018 už R-U nechtěli ani rakouští Němci .... :-P

D. Laurencikova 5.12.2023 22:13

Opravdu? Tomu se říká zpoždění.

D. Laurencikova 5.12.2023 22:13

Opravdu? Tomu se říká zpoždění.

J. Farda 5.12.2023 18:46

Jó paní Laurenčíková, kdyby tenkrát Tygr Clemanceau v sedmnáctém roce Velké války neproflákl do tisku ten dopis císaře Karla I. s nabídkou R-U na separátní mír, po kterém musel Karel v Berlíně sklopit uši, a dal si od Viléma II. nadiktovat faktický hospodářský a vojenský protektorát Německa na 20 let, mohlo to všechno dopadnout jinak. Souhlasím s Vámi, pod Rakouskem se Čechům rozhodně špatně nedařilo, kdyby vydrželo, bylo by lépe. Ovšem ruský protektorát rozhodně nechci, i Vy, možná v akci Asanace, jste odsud emigrovala, koneckonců jsem nedávno v seznamu těchto emigrantů (dokumentu na ČT) zahlédl i jméno Laurenčík. Takže jen ten link v příspěvku, jiným bohužel nemohu, alespoň zatím, sloužit ... ale jeden, poněkud historický, o císaři Karlu I., mluvícím česky a považovaném víceméně za čechofila, přeci jen pro Vás mám - tak zatím vinšuji do Němec příjemný večer! :-)

https://www.stoplusjednicka.cz/posledni-cisar-rakousko-uherska-jak-se-karel-i-pripravoval-na-prevzeti-vlady

J. Farda 5.12.2023 18:47

oprava - a dát si nadiktovat ...

D. Laurencikova 5.12.2023 20:10

Dekuji a preji Vam totez. Na ten link se podivam, hned jak budu mit chvilku. Jenom jeste podotknu, pane Fardo, ze na ten "rusky protektorat" ja opravdu neverim.

J. Farda 5.12.2023 20:21

Mluvili o tom oni u Solovjova, já jen rozvíjím citované ... ;-)

D. Laurencikova 5.12.2023 20:43

Ano, ctu tady take, ze jmenovany Solovjov dsti ohen a siru na Nemecko a Annalenu Barbock zahrnuje nelichotivymi slovy... "Kam vedeš německý lid?" To se ovsem cim dal vic pta i nemecky lid sam, pane Fardo. Nemecka pravice ma Annalenu Baerbockovou zrovna tak za nekompetentni nanu a soucasnou nemeckou vladu vubec za idioty a obrovske bezpecnostni riziko.

Ve Vasem linku se docitam, ze rusky propagandista "vyzval k vytvoření nového a podle něj neutrálního státu ve střední Evropě"... a sice "po vyhrane valce" a vzhledem k rozpolozeni v jednotlivych statech.. Ja bych hrozne rada slysela original a rada bych to slysela v souvislostech. Neverim hned vsemu a v takove forme, v jake se mi to k vereni predklada. ;-)

D. Laurencikova 5.12.2023 19:02

Ja myslim, ze Ceska Republika radeji zanikne v ramci EU a prijme casem Islam, jako statni nabozenstvi a de facto zrizeni... Ne, ze by nebylo na vyber. ;-)

J. Farda 5.12.2023 20:01

Myslíte systémem dle knihy "Podvolení pana Houellebecqa? ... Zatím to spíš tak vypadá pro západní Evropu - Belgie, Francie etc.etc. Pámbu s námi a zlý i s islamisty pryč! Rv

D. Laurencikova 5.12.2023 20:21

Ale my jsme prece soucasti teto Evropy, ne? Pro Vasi utechu, pro muzske ta vyhlidka - aspon v Houllebecqove romanu - zas tak zla nebyla. To "podvoleni" ani tak nevyplyvalo z nejakeho suroveho nasili, jestli se nemylim... Ale je to uz dyl, co jsem to cetla.

J. Farda 5.12.2023 20:30

Na vyhlídky pod islamisty kašlu, ač nekřtěnec, hodlám, tedy rád bych dožil, a i život pro mé děti - tedy pro všechny děti - v židokřesťanské civilizaci. A Houllebecq, původem (žid?) reemigrant z Alžírska (přezdívka černé nohy) tu prognozu podvolení, a vůbec své názory na islám a jeho agresivitu, si v prezidentské kampani pěkně odskákal. Tak konec žvanění, dobrou noc. :-)

D. Laurencikova 5.12.2023 20:49

Kazdy, kdo zkritizuje islam si to pekne odskace. Vetsinou se pak uz neobejde bez ochranky.

Vy jako takovy muzete udelat jednu jedinou vec: Nevolit zadnou ze stran, ktera se na soucasnem stavu podilela. Nebo to nechat konovi. By the way - Zidokrestanska civilizace je minulost. Dnes v EU vladnou "evropske hodnoty" a ty jsou opakem hodnot krestanskych. Dobrou noc.

P. Hák 5.12.2023 20:43

A já myslel, že se Vám to bude líbit. Tady se k Rakousku-Uhersku lepšolidi v podstatě modlí.

O. Kaucký 5.12.2023 15:41

Ten článek se má jmenovat: „Svodka z ukrajinských novin, portálů a televize”.

J. Kostelanský 5.12.2023 14:55

27.11.2023 jsem na portálu Telegram shlédl video, na kterém je televize a na ní je puštěn nějaký ukrajinský zpravodajský kanál. Ve spodní části je dynamický banner, na kterém se zobrazují aktuální zprávy. Jedna ze zpráv z toho bannera je neuvěřitelná: během bojů mezi Ukrajinou a Ruskem zatím zahynulo nebo je nezvěstných 1 126 652 ukrajinských vojáků. Zpráva se v televizi "ohřála" jen několik málo hodin, pak se na příkaz Zelenského již neobjevila.

To číslo je šokující, i kdeby v něm byly zahrnuty "jenom" mrtví, nezvěstní a vyřazení z boje kvůli těžkým zranením. Pokud ovšem to číslo je správné, tak pro Ukrajinu by to byl neskutečný masakr.

P. Diviš 5.12.2023 16:27

"Na příkaz Zelenského", to vám řekl on, nebo nějaký desinfo web?

Číslo ani nekomentuji, to už by Rusáci byli v Kyjevě.

Z. Linda 5.12.2023 16:29

!!Budou!!