28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Hudzieczek 17.1.2011 23:09

historie se opakuje

Demokracie se vyčerpala a je čas na osvícenou diktaturu. Není třeba nad tím lkát, taková období již v minulosti nastala a civilizace se tím nezastavila. Doufejme jen, že to přijde postupně a ne ze dne na den. Čína ukazuje cestu, jak by mohla diktatura vystoupat do  čela světové ekonomiky. I tzv. "asijští tygři" mají režim, který zhýčkaným euroamerickým demokratům může připadat jako autoritářský. A on funguje. Je třeba se vrátit k dobrým evropským tradicím a nehlásat bezbřehou svobodu.  I ta diktatura se jednou vyčerpá a pomine.

A ještě dovětek - nepochybujte o tom, že vojenskoprůmyslový komplex má v USA pořádně silný hlas. Husák byl všelijaký, ale rozhodně nebyl hloupý. Hlupáka  se z něj snažili udělat někteří zakomplexovaní disidenti.

M. Prokop 17.1.2011 16:57

Ono to šídlo z pytle kouká

čím dál, tím víc, že celý oteplovací humbuk je jenom k obohacení některých.

Čemuž demokracie sice nepříliš účinně, ale čím dál, tím více brání, takže pryč s ní!

B. Rybák 17.1.2011 14:52

Šílenec, nebo pročínský užitečný idiot?

Představa, že Čína se nechá "oblbnout" a něčím teď ohrozí tempo svého hospodářského růstu je stejně zločinně hloupá, jako ta, podle níž EU převálcuje Čínu (a zbytek světa) pomocí byrokraticky vyvíjených a prosazovaných, (většinou o celá staletí známé principy se opírajících) t.zv. enviromentálních technologií. V pro ni vhodném okamžiku Čína (a USA) pomocí svých vzdělaných a pracovitých občanů ovládne i reálnou perspektivu mající části tohoto trhu (a pak teprve se ustálí ideová orientace Číny).

Poražení ultralevicoví aktivisté z r. 1968 na západě a nedlouho po nich i terotisté z "rudých brigád" obsadili původně skutečné ochraně přírody nakloněné "zelené hnutí" (odešli mnozí zakládající členové Greenpeace) a přetvořili ho patrně nenapravitelně ve hnutí mocensko-finančně politické (přinejmenším do pádu reálného socializmu pomocí KGB ovládané).

Už v.r. 1974 se v materiálu "slavného" Římského klubu objevila formulace „Země má rakovinu a tou rakovinou je lidstvo“, kterou r. 1976 člen téhož klubu, P. Ehrlich v knize "Populační bomba" vylepšil o:

„Musíme přestat s naší snahou léčit symptomy a přikročit k vyříznutí rakoviny. Tato operace bude vyžadovat zřejmě mnoho brutálních a bezcitných rozhodnutí.“ (I velký učitel Pol-Pot by ho jistě pochválil)

A tak není divu, že když se prokázalo, že pavědecky zdůvodněný zákaz DDT (EU stále vyděračsky v Africe vyžadovaný)působením malárie zabil až 50 milionů afrických dětí P. Ehrlich (dosud nebyl odsouzen jako spolupachatel možná největšího vraždění v lidských dějinách) si liboval jak velký je to úspěch v boji proti přelidnění.

J. Anděl 17.1.2011 11:16

Příroda

O víkendu jsem slyšel dobrou hlášku. Malý kluk cca 6tiletý chtěl hodit plastovou lahev z mostu do řeky. Babička mu v tom bránila a chlapec argumentoval: "přiroda si s tím poradí" (říkal to tím tónem, ze kterého vytušíte, že dítě opakuje něco, co často slyší doma). Nesouvísí to úplně s tématem, ale já se o to musel podělit.

Já se na to dívám taky podobně, příroda si s tím poradí. Tu flašku v řece za sto tisíc let nikdo nenajde. Příroda si poradí nakonec úplně se vším.

M. Rejman 17.1.2011 12:10

Re: Příroda

Vážený pane Anděli,

nikdo rozumný jistě nepochybuje o tom, že je správné vštěpovat dětem - a nejen jim - úctu k přírodě, správnost nehyzdit krajinu zahozenými odpady, ekonomickou vhodnost třídit papír, sklo, plasty, kovy. Nikdo rozumný nepochybuje, že je dobré odsířit a odpopílkovat kouř z tepelných elektráren, čistit odpadní vody, to všechno v zájmu jak lidí, tak přírody. Ale nikdo rozumný by  se neměl domnívat, že k tomu je zapotřebí hraběcích rad zelených, fantastů, nebo zločinných akcí a lží levicových ekoteroristů, kteří se z ideologických důvodů snaží zničit kapitalistickou společnost. Ta lidstvu přinesla prosperitu, se kterou ostatní politické a hospodářské "teorie", které vedou vždy jen k zaostalosti a ztrátě svobody, nemohou soutěžit ani v nejbujnější fantazii.  

J. Anděl 17.1.2011 12:24

Částečně souhlasím, ale :-)

No, byly to možná takové ty studentské akce sbírání odpadků po lese, které přiměly lidi trochu se snažit přemýšlet nad tím, jestli je obal od tatranek dobrá dekorace v maliní. I to třídění odpadu mělo ze začátku hodně těžký život. Spousta věcí, které Vám dnes připadají jako normální, nezbytně dříve (v dobách socialismu, pokud mohu soudit) nebyla. A pořád existují černé skládky, pořád nacházíte někde pohozené pneumatiky. Němci je prý (pamatuji si to zpravodajství, nevím, jak bylo reálné) vozívali přes hranice k nám do lesů. Ono totiž těch rozumných lidí není zas tak moc.

Hraběcí rady je nutno s rozumem třídit. Ale neignorovat. 

Když doma člověk vykřikuje, co si to ti ekologističtí fanatici dovolují a že příroda si s tím přece poradí (třeba s ropou v Mexickém zálivu), nedochází nám, že dítě, které to poslouchá, pak bude chtít hodit lahev do řeky. Mě to třeba nenapadlo, ale je to normální a logická dětská reakce. Říkám: uberme na té agresivní a nenávistné kampani vůči všemu, co nějak souvisí s ekologií, ať se nám to nevymstí.

J. Václavíková 17.1.2011 12:36

Re: Částečně souhlasím, ale :-)

Znáte to, od pankejtu k pankejtu, náš prostonárodní sport. Vzpomínám, jak jsme za komunistů byli naštvaní, že ti nahoře mají k ekologii takový, dnes bych řekla, ryze liberální přístup! Hlavně žádné překážky! A hlavně znečišťovatelům. To bych nečekala, kolik nostalgiků se objeví. Asi nezbývá, než jim té žádané medicíny nechat užít dosytosti.

J. Anděl 17.1.2011 17:13

Re: Částečně souhlasím, ale :-)

Taky jsem měl takový pocit. Příspěvky pana Nováka či Prokopa pode mnou mi narušují důvěru v mé vzpomínky. Možná jsme opravdu byli na komunisty za tohle naštvaní jenom "my". A to znamená, jak všichni víme, pravdoláskaři. A protože pravdoláskaři a ekoteroristi jsou jedna ruka, pak vlastně nikoho nepřekvapí, že tady píšeme umírněné reakce ve smyslu, že přeci jen trochu má smysl se o tu přírodu starat.

V. Novák 17.1.2011 16:31

Snažím se snažím.

Ale při vzpomínce na 90. léta, kdy ekoteroristé měli exkluzivní přístup do všech médií, kdy vykládali nehorázné lži, aniž by bylo možno je korigovat... A koneckonců, když si uvědomím jaké šílenosti jsou schopní vyplodit - a zcela vážně prosazovat - o GMO...

Opatrnost je na místě.

M. Prokop 17.1.2011 17:02

Re: Snažím se snažím.

A co teprve, když se ta banda zelenorudá dostala do Parlamentu a do vlády. Důsledky  (ve spojení s jejich podporou z Brusele) neseme ke své škodě stále, každou chvíli nějaký průser vykoukne.

http://www.lidovky.cz/milionu-rodin-zdrazi-teplo-dds-/ln_noviny.asp?c=A110113_000002_ln_noviny_sko&klic=240770&mes=110113_0 

http://www.lidovky.cz/weiss-lobbiste-spali-0r7-/ln_nazory.asp?c=A110113_074652_ln_nazory_pks  

M. Tauš 17.1.2011 19:10

Re: Snažím se snažím.

Vážený pane Prokope,

Společnosti typu ČEZU při schvalování zelených zákonů rozhodně nespaly a dokonale se přizpůsobily. ČEZ skupuje projekty slunečních elektráren a plánuje postavit největší sluneční elektrárnu v republice. Kdo rejžuje na dotacích za biomasu si můžete přečíst v časopise Ekonom z minulého týdne. Zelenorudá banda to opravdu není. Proti připravované novele zákona o obnovitelných zdrojích energie pan Bursík vehementně protestuje, neboť dle jeho názoru tato novela zvýhodňuje právě bohaté investory na úkor těch investorů drobných. Lobisté ČEZU opravdu nespí, jak naznačuje pan Weiss z Vašeho odkazu. 

 

J. Anděl 17.1.2011 17:06

Re: Snažím se snažím.

To je zajímavé, s tou pamětí. Já se nemůžu přít, v devadesátých letech jsem byl sotva plnoletý a teprve jsem se rozkoukával. Nevybavuju si, že by média byla plná ekoteroristů, kteří by tam usilovně lhali. Nevybavíte si nějaké příklady?

V. Novák 17.1.2011 17:25

Co třeba Temelín?

Stop ČSSRnobyl! a další.

Pořad Nedej se! nebo jak se to jmenovalo v ČT, kde používali i podprahových sdělení - např. záběr na temelínské věže, střih na náhrobní křížek, smutná hudba atd atd. To dokonce vytkla pořadu i tehdejší Rada. Výběr naprosto tendenčních názorů, potlačování osborníků, stavění názorů Jihočeské Kuchty na stejnou úroveň (ba nadřazování) Drábové - ta je přece vyštudovaná přes jadernou energii - tak je podjatá!, to nevytkli.

Výklady "odborníků", jak Temelín nutně bouchne, jak je nekvalitní, šrottreaktor, kolik za něj zaplatíme jedenkaždý na daních atd atd atd. Beránek: Temelín dusí Severní Čechy! Kolik horníků přijde kvůli Temelínu o práci a jak zdraží elektřinu. Je nespustutelný, stejně nikdy fungovat nebude, to jenom atomová lobby si připravuje pomník, o který se bude muste starat.

Zajímalo mě tohle téma, tak si taky tohle pamatuju nejlíp - ale co Just a kůrovec na Šumavě?

J. Anděl 17.1.2011 17:46

Re: Co třeba Temelín?

Máte pravdu, na tohle si vzpomínám.

Na začátku trochu odbočím - tendenčnost a podprahová sdělení je ve zprávách pořád. Zrovna nedávno jsem si toho (opět) všiml. Ani se to netýká ekoterorismu. Prostě cokoliv chce zpravodajství sdělit, nacpe to do několika akčních pikosekund, pár obrázků, správná hudba, správný komentář a tradá, jedeme na další téma. Řekl bych, že dneska v tom budou šikovnější, než v devadesátých letech, tak to možná tolik netluče do očí. Jen drobnosti - v reportáži o ČSD záběr na nové vagóny plné veselých lidí - ty ale kvůli nějaké chybě jen tak jezdit nebudou. Staré vagóny, špinavé a rozbité, ty jezdit budou. A světe div se, v těch pikosekundových záběrech v těch vagónech sedí smutní a depresivně se tvářící lidé. Už jen tohle je manipulace. Dejte tam záběr lidí s kytarama, jak jedou starým vlakem na čundr, a lidi nebudou vůbec naštvaní, jak to ta ČSD špatně vede. A málo naštvaní a otrávení lidé, to je nízká sledovanost zpravodajství, to jsou nízké zisky. A paradoxní na tom je, že tvůrci to ani nedělají jako cílenou manipulaci. Oni jen vybírají vhodné obrázky k dotvoření atmosféry a sdělení. Ale neuvědomují si, že tím to sdělení vytvářejí, resp. že vytvářejí její emocionální význam.

K Temelínu - chápu. Temelín ovšem stojí a funguje a je to asi dobře. Že se o tom debatovalo bylo ale myslím taky dobře. Ostatně užívali jsme si po revoluci to, že do toho taky můžeme kecat. To bych neměl nikomu za zlé. V devadesátých letech se děly horší věci, než debaty v televizi.

Na dnešní kalibr manipulací to myslím nemá. Ale jak píšu - máte pravdu, tohle bylo.

B. Uhlich 17.1.2011 20:54

Re: Snažím se snažím.

Kdyby jenom v 90tých letech....!!!! V 90tých letech to jen začalo a prakticky kontinuálně to pokračuje až do dnes...pouze s tím rozdílem, že po porážce "zelených" v posledních volbách to trochu polevilo. Já všechny sdělovací prostředky nesleduji, ale např. v Českém rozhlase mám pocit , že není možné dělat redaktora pokud nejste fanatickým zastáncem "zelených ideí"....  jenom ty debaty a podobně. Prakticky neexistuje, aby se k  jakémukoliv problému vyjadřoval nějaký odborník.....ke všemu se vyjadřují jedině aktivisté, kteří jsou v českém rozhlase považování za výhradní odborníky....a čím blbější aktivista tím větší přístup do většího množství pořadů. Začíná to naprosto slabomyslnými a infantilními pořady redaktorky Tomášové a končí to tím, že se ke všemu vyjadřují výhradně aktivisté hnutí Duha a Dětí Země.

Podle tendenčnosti všech pořadů jak v ČT tak v ČRo se domnívám, že například oteplovači vedou naprosto na celé čáře...prakticky neexistuje pořad ve kterém by se nad tímto tématem alespoň trochu nezapochybovalo. Připadám si jak v sedmdesátých  letech, kdy mladí svazáci dělali rozhlasové pořady a ani na sekundu nenechávali nikoho na pochybách, které názory jsou jediné správné a platné.......

J. Skotnica 17.1.2011 10:57

Tak to chodí...

Když špičkový vědec ovládne svůj obor, myslí si, že stejně bravurně může ovládat i společnost, je to hloupost. Ale když totéž dělá člověk, který je jenom přesvědčený, že je vědec a proto chce zachraňovat svět, ten by měl jít do blázince.

K. Janyška 17.1.2011 11:03

Re: Tak to chodí...

Ano, vědci jsou svým způsobem velmi nebezpeční lidé ! Jedním z nejnebezpečnejších byl bezesporu Albert Einstein !  Zejména svým socilistickým přescědčením. Viz jeho esej z knihy Z mých pozdějších let Proč socialismus ? Dzp.

J. Skotnica 17.1.2011 11:18

Re: Tak to chodí...

Kdyby si chtěl někdo přečíst, už tady sice bylo, ale neškodí:

http://www.sds.cz/docs/prectete/epubl/aei_ps.htm

a v originále:

http://www.monthlyreview.org/598einstein.php

P. Kylchap 17.1.2011 12:48

Janyško,

Vy jste hňup,který není schopen pochopit ani newtonovskou fyziku, natož Einsteina. Tak raději držte ústa.

K. Janyška 17.1.2011 12:56

Re: Janyško,

Blbe !!! Pitomý !!! Dzp.

R. Tesařík 17.1.2011 13:02

Re: Janyško,

takže Einstein měl se socialismem pravdu??

J. Skotnica 17.1.2011 15:45

Re: Janyško,

Pane Kylchape, zkuste si Einsteinův článek přečíst. Jestli s ním souhlasíte, pak chápu Váš výlev. Einsteina jako fyzika nikdo nezpochybňuje, ale jako společenský vědec??

J. Skotnica 17.1.2011 19:44

Re: Janyško,

Takže jenom nadáváte?

K. Janyška 17.1.2011 8:53

Ale to dělají socani, tedy i ideologičtí klimatologové, vždy ! Vždyť je to jejich svět ! Dzp.

K. Kužel 17.1.2011 5:51

Čínská vládnoucí oligarchie

je všechno, jen ne padlá na hlavu. Pokud ve své zemi bude podporovat greenpissové zdroje, pak jen naoko. Ty skutečné zdroje prospěchu pro svou zemi vidí úplně jinde - viz

http://karelkuzel.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=165113