Pátek 20. září 2024, svátek má Oleg
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

HODNOTY: Neomarxistická kulturní válka o pivo

aktualizováno  7:30
diskuse (46)

Anheuser Busch zapojil do propagace svého piva Bud Light transgender aktivistu. Prodeje dramaticky klesly. Následovaly staré osvědčené vlastenecké reklamy, které dosud nezabraly. A minulý týden se do kauzy vložily transgender organizace.

Pokud padne Amerika, nebude kam utéct

Anheuser Busch je součástí největšího světového výrobce piva a do stáje jeho značek patří Budweiser nebo Stella Artois. Pivo v Americe vaří od roku 1850.

Před čtyřiceti lety přišel Anheuser Busch s novou značkou piva Bud Light, která se po svém debutu rychle stala nejprodávanějším pivem v USA.

Před LGBT nikdo neuteče

Podle Wall Street Journal podporuje Anheuser Busch dlouhodobě LGBT komunitu. Masivní reakci zákazníků vyvolala teprve poslední kampaň, kterou firma spustila v dubnu tohoto roku a během které se spojila s transgender osobou jménem Dylan Mulvaney.

Dylan Mulvaney je muž, který na sociálních sítích dokumentuje svůj přerod z muže v ženu. Jeho popularita je taková, že byl v říjnu minulého roku na návštěvě v Bílém domě, aby s prezidentem hovořil o právech transgender osob.

Ženy oslovíme za pomoci muže, který se vydává za ženu

Anheuser Busch poslal v dubnu Dylanu Mulvaneymu plechovky Bud Light jako součást reklamní kampaně, ve které lidé mohou vyhrát finanční odměnu, pokud se natočí se spoustou plechovek piva. S nápadem přišla marketingová manažerka značky, podle které je důležité, aby kampaň „byla inluzivní a líbila se mužům i ženám“.

Dylan Mulvaney se s pivem Bud Light natočil v ženském převleku, aby oslavil své první výročí přeměny na ženu. Na záběrech je vidět i plechovka Bud Light, na které je podobizna Dylana Mulvaneyho.

Zákazníci: dejte už nám pokoj!

Zákazníci Bud Light nezareagovali pozitivně. Rocker Kid Rock na videu rozstřílel pár plechovek a country zpěvák Travis Tritt oznámil, že se Bud Light nebude prodávat na jeho koncertech. Zjevně nebyli sami, komu se kampaň nelíbila.

Prodeje piva Bud Light začaly okamžitě klesat. Naopak konkurenční značky si polepšily o více než 10 %. Za celý měsíc duben klesly prodeje Bud Light o 25 %. Firma zpočátku nereagovala. Po dvou týdnech vydala prohlášení, ve kterém pouze uvedla, že je důležité dávat lidi dohromady.

Co omluva?

Nicméně klesající prodeje donutily Anheuser Busch, aby vytáhl starou osvědčenou reklamu s koněm Clydesdale, která hraje na city americkému patriotismu. Nic. Následovala reklama ve stylu country music, na níž lidé reagovali na sociálních sítích většinou negativně, takže firma musela vypnout komentáře. Některé komentáře zmiňovaly, že omluva by pomohla.

Další na řadě má být redesign plechovek, které budou ve stylu vojenské kamufláže a budou odkazovat na program na podporu rodin válečných veteránů, hasičů a policistů.

Přestože bojkoty značek většinou nemají dlouhého trvání, klesající prodeje Bud Light pokračovaly v květnu, někde i o čtvrtinu. Obchodní řetězce začaly prodávat Bud Light s výraznou slevou, která v některých obchodech přesahuje i 50 %.

Podle Wall Street Journal oznámil Anheuser Busch, že bude od distributorů, kteří většinou distribuují pouze piva značky Anheuser Busch a jsou tak pochopitelně nervózní, vykupovat veškeré neprodané nebo prošlé pivo. Navíc bude firma poprvé v historii sponzorovat válečné veterány. A bude dále pokračovat v reklamě ve stylu country music.

Firma přijde o pozitivní LGBT hodnocení

Reakce Anheuser Busch na celou kauzu ovšem vyvolala tvrdou odpověď největší americké organizace na podporu LGBT práv, Human Rights Campaign. V dopise, který organizace firmě Anheuser Busch zaslala, oznámila, že jí ruší hodnocení Corporate Equality Index, které na základě mnoha kritérií určuje, jak jsou společnosti inkluzivní. Jeden z autorů dopisu řekl, že odstoupení firmy od podpory LGBT komunity posílá vzkaz zákazníkům, zaměstnancům a akcionářům, že firma není připravena bránit hodnoty diverzity.

Pozn. autora:

S teorií, že svobodnou společnost lze nejsnáze rozvrátit za pomoci menšin, přišla Frankfurtská škola, která navázala na dílo Antonia Gramsciho.

„Žít a nechat žít“ je minulost. Problém údajně utlačovaných menšin, kterou je téměř každý kromě bílého heterosexuálního muže, je součástí všeho od rána do večera. Nikým nevolené skupiny štědře podporované státem nařizují firmám, co mají, nebo nemají dělat. Varianta zeleného vyděračství neboli ESG je již běžnou součástí firemního rozhodování.

Málokdo se odváží nesouhlasit, protože tlak médií a nevolených organizací je neúprosný. Firmy utrácejí stamiliony za Potěmkinovy vesnice, aby mohly vyděračským organizacím používajícím naprosto subjektivní kritéria vykázat nějakou činnost. Tisíce poradenských firem se živí tím, že sepisují bláboly nazývané směrnice, ve kterých obratně lžou, doufaje, že to vyděračské organizace uspokojí.

Ve velkých firmách znamená pro jednotlivce vyjádření svobodného názoru v lepším případě zaražení postupu a odstavení na okraj, v horším vyhazov. Šílenosti se stupňují. Podporu ženám vyjádří firma tak, že dá peníze chlapovi, který se obleče do ženských šatů. Kritizovat se to nedá, leda za cenu vyhazovu.

Ovšem žádná z firem si neuvědomuje, že neomarxistickým ideologiím je nemožné se zavděčit. Vždy přijde ještě větší fanatik, kterému předchozí zuřivé mávání mávátky nebude stačit a bude se dožadovat dalšího důkazu oddanosti.

Tak stále dokola, dokud dostatečný počet občanů nesebere odvahu a neřekne dost. Žádný politik ve funkci to nedokáže. Odvaha je vzácné zboží.

Aston Ondřej Neff
20. 9. 2024

Jestli vás napadlo „z louže pod okap‟, pak je to v pořádku, tak jsem to myslel.

Ondřej Neff
20. 9. 2024

Neuplynulo ani dvacet let a padlo rozhodnutí, zřídit si domeček na nářadí, tam bude schované.

Ivo Fencl
20. 9. 2024

Těžko říct, co všechno Káju a Jaroslava přimělo k adaptování pověstného televizního seriálu o...

Modrý pták
20. 9. 2024

Proč vlastně lidé vynakládají tolik úsilí na uspokojení požadavků vrtošivého tvora, kterému se...

Karel Wágner
20. 9. 2024

Éře elektromobility v příštích letech může konkurovat jen vývoj alternativních paliv.

Aston Ondřej Neff
18. 9. 2024

Bude to energetika… bude to obchod… Nakonec to pro Jozefa Síkelu je komisariát pro partnerství a...

Aston Ondřej Neff
17. 9. 2024

Ani velká voda nemůže zastavit přípravu voleb do krajů a třetiny senátu. Byly takové nápady,...

Jan Kovanic
18. 9. 2024

Dánové (a Uršula) chtějí zachránit planetu elektromobily, které mají „nulové emise“. Čím je budou...

Aston Ondřej Neff
19. 9. 2024

Voda na mnoha místech stoupá, jinde opadá a odhaluje ohromující rozsah škod. Zabránit přírodním...

Dalibor Matušinský
19. 9. 2024

Účelem Sikelova úřadu není rozsévání dobra mezi černoušky, ale zajištění ekonomických zájmů EU.

Martin Zvěřina
20. 9. 2024

Letošní obměna třetiny Senátu nemůže s poměrem sil v horní komoře nic velikého udělat. Převaha...

Lidovky.cz, ČTK
19. 9. 2024

Třetí hrací den fotbalové Ligy mistrů odstartoval debaklem Feyenoord Rotterdam. Svěřenci bývalého...

tty Tereza Tykalová
19. 9. 2024

Poslední televizní debata před krajskými a senátními volbami se nesla opět v mnoha přestřelkách...

Lidovky.cz, ČTK
19. 9. 2024

Jihokorejský prezident Jun Sok-jol při čtvrtečním jednání v Praze ujistil českého prezidenta Petra...

Karel Oliva
19. 9. 2024

Vážený pane ministře školství, mládeže a tělovýchovy, obracím se na Vás ohledně financování...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz