Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Souhlas s poslední větou, Je ale neůplná
"Génius Evropy nespočíval nikdy v integraci, ve vytvoření impéria, ale v konkurenci jednotlivých států."
Souhlas. Ale něco podstatného v té větě chybí. Ten chybějící dovětek zní, že ta konkurence mezi jednotlivými evropskými státy často přerůstala ve války (s počtem mrtvých 50 milionů v poslední velké válce, tj. ve druhé světové).
Dnes není jasné, co všechno se rozbitím EU zlepší (což je skutečně možné), ale je naprosto jasné, co se dlouhodobě určitě zhorší.
Mach: Proč a jak vystoupit z EU
https://www.youtube.com/watch?v=DUe3etglXYQ
V klidu se na to video podívám. Lze parafrázovat: Proč a jak může vystoupit VB z EU?
Tip
S narůstajícím tlakem zpravidla sílí odpor. Situace se obrátí jen když dojde k destrukci tlačeného, či stlačovaného. Nemám pocit, že by před referendem mělo dojít k destrukci obyvatel Británie, či politicko-ideologických turistů z Bruselína a tudíž si dovoluji odhadnout, že stejně jako enormní tlak na nezvolení Zemana prezidentem udělal ze Zemana prezidenta, tak i zvyšující se tlak na Británii kvůli setrvání v Unii udělá z Británie zemi mimo Unii. Nejspíš můžete začít chladit šampus, pane Tomský, pokud tedy máte pocit, že je co oslavovat.
Uvidime
jestli se Britove zachovaji jako prumerni Cesi a nechaji si pro gros koleno vrtat.
To sou věci!
"Konzervativec" Cameron by se spojil i s ďáblem (zatím stačí zelení a levičáci :-)), aby dosáhl svého.
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/06/05/david-cameron-intensifies-tory-civil-war-by-uniting-with-leaders/
Re: To sou věci!
Dokud nebudou venku z EU,tak tomu neuvěřím.Vím, že proto aby setrvali se udělá jakákoliv levárna.USA také nejsou nakloněni vystoupení.
Kdo si mysli, ze po odchodu VB z EU se nebude EU mstit, tak je hodne naivni... A nemusi to souviset s obchodem, ale s propagandou... Cili cestovani, obchod a ostatni veci budou normalni, ale komunikace bude schvalne sabotovana a vse bude vramci propagandy hazeno na VB. Uvidite jak ct bude vysilat o narustu nezamestnanosti, o hromade bezcennych akcii, o nehumalnosti k uprchlikum, o brutalite a nasili... to co se ted taji, tak pote naopak bude zveliceno. A co se tyka mezistatni komunikace... bude to vypadat jak u nas s protikurackym zakonem, proste fraska ktera slouzi propagande...
Re:
Mnoho občanů ví, že pravda začíná tam, kde končí signál České televize. Takže hrůzostrašné zprávy ČT o Velké Británii po případném brexitu bude brát vážně málokdo.
Re:
EU se mstít nebude. Bylo by to asi jako bojovat proti nepřátelské armádě tím, že budu ostřelovat vlastní města. Pro Británii se nezmění skoro nic (až na to, že nebude přispívat do společného rozpočtu EU a UKIP ztratí smysl a po pár volebních obdobích...a nějakém tom skandálku, jak už to tak u vliv pozbývajících stran bývá...se marginalizuje pod hranici volitelnosti). UK bude dál obchodovat s EU a EU s UK, protože o peníze jde především a jedna věc jsou přihlouple naivní a hysterické výlevy figurek z Bruselínského člověče nezlob se a druhá věc význam skrytý za magickými slůvky profit, růst a obrat. EU možná nebude s UK v Schenghenu (jestli ještě něco jako Schenghen existuje), ale taky jen dočasu. Evropané si na volné cestování už zvykli a představa, že se teď zruší jen proto, že Bruselínským někdo šlápl na kuří oko (i když ve skutečnosti si na něj už dlouho šlapou sami) je asi taky trochu mimo. EU má jedinou šanci, jak se nerozpadnout úplně - její "elity" (to slovo už začíná mít skoro vulgární konotace, nemyslíte?) musí dostat rozum a začít se jím řídit. Bez politické korektnosti, zato s otevřenou upřímností. Jinak se bude scénář Brexitu po čase opakovat - někdo vyhlásí referendum, Bruselínští budou kopat čím dál silněji do svého názorového oponenta a to způsobí vystoupení dalšího člena. A pokud to bude člen ekonomicky silný, opět k ničemu podstatně zlému nedojde...Unie si totiž troufne jen na slabší a nejlépe nemocné kousky. Leda že by zasáhla bratrská pomoc a Bruselín vyslal armádu, aby jako ochránil Evropské hodnoty a obyvatele Brexitem nakažené země před sice demokratickým, ale ideologicky nesprávným rozhodnutím...ale to už jsme v úplně jiné pohádce. Snad.
Re:
Děkuji za upozornění, to jsem nevěděl. No vida, tak hned o jednu starost méně.
Dejž pánbůh
aby se britští občané nepos*rali a to nejen Angličané, ale i Skotové a Irové. Vždy upřednostňovali svobodu, tak by mohli i tentokrát. Bůh zachovej královnu (ta by jim taky měla promluvit do duše a říci, že EU není posvátná kráva).
Veškeré katastrofické předpovědi
jsou blábol. Bude se obchodovat, žít a cestovat jako jindy; budou ale platit pravidla, vyhovující zemi, která není v poručí přitroublých úředníčků EU.
Byl by to velký otřes, který může předznamenat katastrofu.
Hodně by záleželo, jak by se chovali jednotliví hráči. Je dost dobře možné, že by Skotové bez EU znejistěli a raději by volili UK, než vystoupení a vstup do celku, kde by hráli 25té housle.
Je pravděpodobné, že by EU volila spolupráci s UK, spíše než pomstu.
Ale je také možné, že Skotsko odejde, EU zavede opatření proti City a Fr/De utáhne opratě. Může následovat odklon od NATO..
Zrovna teď je
zajímavý článek o EU na Die Welt. Autor je právník, novinář a bývalý politik CSU. J. Fialová
"Diese EU verhindert unsere Freiheit! Das heutige Europa kann so nicht funktionieren, wie es sich Brüssel vorstellt. Es darf nicht verwundern, dass immer mehr Bürger den EU-Austritt wollen..."
http://www.welt.de/debatte/kommentare/article155964450/Diese-EU-verhindert-unsere-Freiheit.html
To si opravdu
v IVK myslí, že by EU měla Brity, po jejich případném odchodu, plácat po zádech? Jinými slovy. Když opustím nějaký svazek, což je v pořádku, musím počítat i s následky a ne kňourat už dopředu, co všechno mě za to provedou. Neprovedou nic. Jen se bude s Brity jednat jako s každou jinou zemí mimo Unii.
klasický blábol z dílny IVK
Institutu jaksi nedochází, že Britové nemají ani tak obavy z ekonomických následků brexitu, ale obavy mají z rozpadu Británie. Odchod z EU se libí jen Angličanům, zatímco Skotové a Irové jsou tvrdě proti a navíc mají tendence být nezávislí na Londýnu. Brexitem by se Británie osamostatnila tak výrazně, že by z Británie zbyla jen Anglie, zatímco Skotsko a Se.Irsko by se do EU zadními vrátky vrátily ihned zpět.
Re: klasický blábol z dílny IVK
Tak tomu říkám tuplovaný omyl! V referendu to možná dopadne pro zachování Utopie, ale zaj8ímavé budou skotské a irské hlasy! Nebudu překvapen, když většina bude pro exit! Fandím Brexitu!
Snad rozum zvítězí...
V roce 2015
exportovala Britanie do zemi EU zbozi a sluzby za 223 miliard liber, ve stejnem roce do USA za 95.1 miliard a do Ciny za 15.9 mld. Po zavedeni restrikci ze strany zemi EU na dovoz britskeho zbozi by se vypadek v trzbach britskym firmam znacne tezko nahrazoval. To je proste realita, nejaka zbozna prani trdel okolo IVK na tom nic nezmeni.
Britove nejsou blazni a cely ten Putinovsky cirkus okolo domovnika z proseckeho panelaku Klause (zase) bude ronit krokodyli slzy, tentokrat po 23.6.
Re: V roce 2015
To "vypadlé" zboží by bylo, pane Žitný, nahrazeno čím?
Re: V roce 2015
Bylo by diky clum pro spotrebitele v EU drazsi a ti by mohli dat prednost zbozi odjinud.
Re: V roce 2015
Nebo naopak Británii podpořit za její odvážný a důležitý krok a jejich zboží kupovat přednostně. Těžko dopředu vědět, že?
Re: V roce 2015
Nevěřila byste tomu, ale existují lidé, kteří si rádi připlatí, aby podpořili něco, co se jim líbí. Myšlenku, projekt, ale třeba i zemi, národ. Někdo se shlédl ve Fair trade, někdo kupuje ve větší míře zboží z Izraele, někdo zase vejce z biochovu, aby slepičky netrpěly. Každý jen nekouká na každou korunu a neobráží supermarkety se slevovými kupóny v rukou. Ale pokud to tak máte, nic proti :)