23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

EVROPSKÁ UNIE: Dost bylo Leyenové

kancléř Scholz souhlasil s opětovou nominací Leyenové na post šéfky Evropské komise, ale rezolutně odmítl úvahu, že by se mohla stát novou generální tajemnicí NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 23.2.2024 17:47

Von der Leyen je za CDU, prý "pravicovou stranu"... A než vznikla AfD jste asi také volila CDU, že? CDU před merkelismem byla pravicovou stranou, jenže nyní je levicová, k nerozeznaní od SPD, Zelených, Levice, ale to víte sama lépe než já...

D. Laurencikova 23.2.2024 18:10

CDU neni pravicova strana. Oni sami si rikaji "politicky stred". Problem je v tom, ze ten "stred" je dnes v Nemecku posunuty velmi doleva. Ursula v. d Leyen je clenkou CDU, ale je to socialistka. Angela Merkel byla take clenkou CDU a jako takova zrealizovala vsechny levicove projekty. K nerozezani od SPD, Zelenych, Levice... Presne tak jak rikate. Driv jsme volili CSU, pokud nas volby vubec zajimaly. Dokud bylo Nemecko in Ordnung, ani jsem k volbam nechodla. Poradne me zpolitizovala az "bezalternativni" politika Angely Merkelove. Protoze ke vsemu je nejaka alternativa. Jenom k smrti ne. :-/

O. Kaucký 23.2.2024 18:19

To je vyzkoušená praxe, líný a chytrý vedoucí je lepší než aktivistický blb. Ten chytrý chrání a stará se o své zaměstnance a oni makají za něho a na něho.

D. Laurencikova 23.2.2024 18:37

Ja jsem mela jednou blbou a pilnou sefku. Do vseho se hrnula, vsechno chtela delat a vzdycky to dopadlo tak, ze jsme museli po ni vsechno predelavat, resp. delat to znovu a to jeste pri sve praci. Ja vim, proc to rikam.

J. Kostelanský 23.2.2024 11:00

Souhlas. Až na ty spalovací motory. Za 11 let budou asi tak zajímavé jako parné lokomotivy. Svézt se s nimi výjimečně je supr, ale jezdit parným vlakem denně do práce by asi nechtěl nikdo. Jelikož nové elektrovozy budou levnější než spalováky, tak je přirozené, že i ty ojeté elektrovozy nebudou moc drahé a budou dostupné. Řekl bych, že v roce 2035 budou dostupnější než jsou teď spalováky. Předpokládá se, že letos se celosvětově vyrobí na 20 milionů nových elektrovozů a každý další rok tohle číslo poroste o několik milionů. Ojetých elektrovozů tedy bude víc než dost.

V České republice byl loni podíl elektrovozů kolem 3 %. Letos by to mělo být 5 %. Zkušenosti ukazují, že po překročení 5 %-ní hranice křivka prodejů začne strmě růst (je to obecné pravidlo platící nejen pro elektrovozy).

Klidně by se ten zákaz spalováků od roku 2035 mohl zrušit. Jen se obávám, že by to evropským automobilkám spíš ublížilo než pomohlo. Mohly by se totiž až moc spoléhat na to, že spalovací motory budou tady "věčně". Když ovšem existuje tohle nařízení, tak visí nad nimi alespoň Damoklův meč, který je nutí o budoucnosti o něco více přemýšlet.

P. Diviš 23.2.2024 11:08

O co levnější je auto na elektriku, o to dražší a nepohodlnější je energie, potřebná k jeho provozu a její skladování. Dokonale je to vidět na tom, že neexistují reálně použitelná letadla na elektriku, ani kamiony.

V cenách dělá bordel politika protlačování "zelené" technologie dotacemi a administrativní a mnohdy i daňovou podporou, takže nelze s určitostí říci, co je a bude výhodnější.

V. Petr 23.2.2024 11:51

Až na to, že u 10 let starých elektromobilů musíte měnit baterii, která sama stojí tolik, jako levnější nový benziňák.

P. Diviš 23.2.2024 17:10

Možná i dříve.

O. Kaucký 23.2.2024 18:15

Má to malou chybičku, ojeté elektroauto je prakticky neprodejné. Tedy pokud kupující používá mozek.

M. Novák 23.2.2024 20:51

Jedná se o pana Kostelanského, tudíž vaše podmínka v poslední větě může jen vrátit hlášení: ERROR 404 - not found.

M. Hoblík 23.2.2024 9:45

Je to marné! Najde se jiná kráva... Snad se konečně podaří rozbít EU!

O. Kaucký 23.2.2024 18:21

Však ono se jí to podaří, už jí mají všichni plné zuby.

J. Novák 23.2.2024 9:33

Kam noha Leynové vstoupí, tam sto let tráva neroste.

O. Machluf 23.2.2024 10:09

To jste optimista.

M. Kocián 23.2.2024 8:34

Zatím se ještě ani nepřehodnotila úloha Merkelové a jí podobných.

F. Navrátil 23.2.2024 8:28

Leynovou vnímám pozitivně. Pomáhá rozkládat bruselskou říši. Sice škodí, ale na správném místě.

P. Pepax 23.2.2024 9:03

R^

K. Filip 23.2.2024 8:16

Tahle ženská se už naškodila dost

Ať se radši věnuje vnoučatům. To je příšerné, co furt přichází z EU.

D. Polanský 23.2.2024 7:49

Že by za vše mohla Leyenová? Neboli: přijde-li někdo jiný, a bude lépe?

P. Diviš 23.2.2024 11:10

Za vše pochopitelně ne a hlavně ne ona osobně, ale její vodiči, převážně z velkých a vlivných států EU.

O. Machluf 23.2.2024 7:26

Schopní lékaři se věnují svému povolání. Ti neschopní politice.

D. Polanský 23.2.2024 7:48

To ale platí pro všechny profese. :-)

I. Krahula 23.2.2024 8:26

Lékařskou fakultu nevystuduje neschopný, tahle paní je opravdu vzdělaná. Navíc, na rozdíl od některých našich političek, umí rodit děti. Ovšem politika je něco poněkud odlišného.

O. Machluf 23.2.2024 8:38

Budu citovat : Nohy roztahnut, to vie každá fena. A to, co následuje, nejspíš taky. Schopnost se rozmnožovat z vás skutečně dobrého politika neudělá.

J. Novák 23.2.2024 9:35

Na doktora nemusíte být žádný extra "lumen". Stačí mít dobrou paměť.

J. Pokoutný 23.2.2024 13:41

No, lékařka+ekonomka, to je tak kombo na šéfa nemocnice, který nikdy nikoho nevyléčil.

V. Mokrý 23.2.2024 6:55

Více než dost, je celé současné EU/celé Bruseli - volené, natož nevolené !

J. Pilny 23.2.2024 5:42

Měli by jí to vedení NATO dát. Budeswehr zničila, EU téměř zničila, třeba by i NATO zničila a byl by klid.

J. Nevrkla 23.2.2024 7:51

R^R^

Taky si říkám, nakonec bychom za dřívější kolaps těchto institucí mohli být vděční. Pro opětovný normální život a prosperitu je nezbytnou podmínkou.

V. Patrik 23.2.2024 8:04

Jasně, přišel by zase Rusák a byl by klid jako jako za Husáka.