Úterý 21. 5. 2024Monika polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 107
  • Poslední: 25.12. 2017 0:13
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Braun 24.12.2017 0:07

Re:

A něco k těm rozdílům o prosazování hodnot by nebylo?

M. Prokop 23.12.2017 17:49

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

Jak známo, ďábel se ukrývá v detailu. Takže každé to krásné slovo či pojem lze vykládat a obvykle i je vykládáno všelijak.

Kupříkladu, ti Poláci se nepochybně domnívají, že tomu všemu dokonale vyhovují a EUrosoudruh Juncker se zase domnívá, že ne.

Jako když vznešeně kecal o sjednocení daní a doma dával velkým firmám vyjímky.

V. Braun 23.12.2017 19:03

No tak pro vládu práva potřebujete nezávislého arbitra, který podle práva rozhoduje spory, tedy nezávislé soudy a soudce. Pokud jsou soudy podřízeny moci výkonné tak je něco špatně, už jen proto, že moc výkonná bývá často jednou stranou sporu. Ostatně, posouzení zda Poláci něco porušili nebo ne bude na ostatních členských státech, tak uvidíme.

M. Prokop 23.12.2017 20:24

Re:

To je asi jako polemika, zda je lepší státní zástupce volit (USA), nebo jmenovat (většina Evropy). Oboje má svoje plusy a minusy. Ledaže by ten nezávislý soudce spadl odněkud z Marsu, nebo tak nějak. Vždycky na něj má někdo vliv. Víte vůbec, jak je to u nás? A prakticky nikde nejsou soudy podřízeny moci výkonné. Ani v tom Polsku. Není to ano/ne, je to, všude, méně/více.

V. Braun 23.12.2017 20:55

Re:

A proto to ení EK, ale jednotlivé členské státy, kdo budou posuzovat, zda v Polsku jsou nebo nejsou naplňovány hodnoty EU. EK jen spustila danou proceduru. Pokud je někde vyhlášeno, že je něco závazné tak musí existovat procedura, která posoudí, zda jsou závazky plněny. Nic více a nic méně. Osobně na tom, na rozdíl od autora článku, který si ani nezjistil zda jsou EU hodnoty definovány, nic špatného nevidím.

M. Prokop 23.12.2017 22:51

Re:

To jsme zase kruhem zpět.

EU spustila proceduru a kromě nasraných Poláků žádný výsledek nebude (tedy, v lepším případě). Ty hodnoty prostě definovány nejsou. Je jen taková pěkná proklamace, pod kterou si může každý představovat co ho jen napadne. Na definici by byl třeba podrobný popis, co ještě ano, co už ne. Toho se zákonitě všichni bojí co čert kříže, protože by se na tom nikdy neshodli všichni.

EU může mít nějaké směrnice, předpisy, zákazy. Je jich tolik, že dodržovat všechny ani není možné a nikdo s tím ani nepočítá. Jen je možno něco v případě potřeby vytáhnout na menší nebo nový stát (na zakládající členy ani náhodou). to je jakž takž popsáno a použitelné. Hodnoty popsané nejsou.

V. Braun 24.12.2017 0:10

Re:

Hodnoty nejsou zákony, aby měly paragrafované znění. Už byste si měli vy EU skeptici vybrat, prodrobné směrnice vám nevoní, to je byrokracie. Stručný výčet zřejmých hodnot vám také nevoní, to je málo definované. Připomíná mi to Trautenberka z pohádky o Krakonošovi, "to kyselo je kyselý a bramboráky moc bramborový".

M. Prokop 24.12.2017 0:36

Re:

Ano, je to skutečně tak jednoduché.

Hodnotami se dá šermovat k podpoření nějakého konkrétního názoru (dobrého i špatného).

Podrobné směrnice jsou alespoň konkrétní, což je občas jejich výhoda, většinou ale jejich slabost. Takže velcí je nedodržují, slouží jen jako klacek na nové a menší.

P. Remeš 23.12.2017 15:22

Hodnoty EU ovšem neznamenají automaticky Evropské hodnoty.

V. Braun 23.12.2017 16:11

Re:

Já jsem poskytnul odkaz na definici hodnot EU, můžete vy odkázat na zdroj, kde jsou definovány Evropské hodnoty? Děkuji.

J. Pospíšil 23.12.2017 19:59

Re:

Evropské hodnoty jsou univerzální zdůvodňovač a neznamenají nic.

Nikdy nikdo neřekne, jaké hodnoty to jmenovitě jsou, čím jsou specifické a které se liší od hodnot řekněme všelidských. Neřekne také, které jsou neevropské a kdo konkrétně ty neevropské prosazuje.

Takže, chcete-li něco prosadit, tak řeknete, že to je důležité pro prosazení evropských hodnot a když chcete něco nebo někoho odsoudit, tak řeknete, že to neodpovídá evropským hodnotám nebo že on není v souladu s těmito hodnotami.

M. Prokop 23.12.2017 22:55

Re:

Jo. To je praktické využití toho gumového pojmu.

C. Horák 23.12.2017 16:13

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

Jestli Vám odkazovaný slovní salát připadá být hodnotovou specifikací, pak se nutně vtírá otázka - povedzte Braun, čo Vy si predstavujete pod takým pojmom "specifikace"?

V. Braun 23.12.2017 16:16

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

Pokud vám hodnoty jako svoboda, demokracie a vláda práva připadají jako slovní salát tak to o vás asi něco vypovídá.

C. Horák 23.12.2017 16:26

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

Jistě. Vypovídá to třeba o tom, že nemám hlavu jen na to, aby mi nepršelo do krku, jako třeba Vy. Kdybyste ji měl i na něco jiného, tak byste totiž chápal, že zmíněné bezobsažné pojmy jsou jen marketingovým trikem, prázdnými pytlíky, jež můžou držitelé moci naplnit zcela libovolným obsahem. Hint: Je KLDR demokracií?

V. Braun 23.12.2017 17:01

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

Inu děkuji za informaci, že hlavu mám proto, aby mi nepršelo do krku, až do teď jsem nevěděl na co ji mám. Abych pravdu řekl, snad jsem ani netušil, že mám hlavu. Musím se sklonit před vaší moudrostí a jsem si jist, že takové lidi jako jste vy, nikdy nepochopím.

C. Horák 23.12.2017 17:53

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

Je toho zjevně víc, co nikdy nepochopíte. Brání Vám v tom totiž charakterová vada, již dobře ilustrujete mj. i v tomto krátkém vlákně:

Já: reakce ad rem

Vy: reakce čistě ad personam

Já: reakce ad rem vč. ad personam, abyste se chytil za svůj marxistický rypák

Vy: znovu naprosto čistě ad personam.

V. Braun 23.12.2017 20:49

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

Jistě, v posledním přísěvku jsem byl osobní, ovšem vám jsem jen poděkoval a řekl, že vás nikdy nepochopím, o vás osobně jsem jinak nijak nemluvil ani jinak nehodnotil. Ostatně, nehodnotil jsem vás osobně nikde, jen jsem otevřeně řekl, že váš příspěvěk o vás vypovídá, což je obecně pravda o všech příspěvcích. O tom, o čem to vypovídá, nechť si udělá úsudek každý čtenář daných příspěvků sám.

S. Netzer 23.12.2017 16:18

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

"respect for human dignity and human rights, freedom, democracy, equality and the rule of law" je slovní salát?

J. Schwarz 23.12.2017 16:44

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

Je. Ovšem vy se nejspíš domníváte, že důstojnost a lidská práva těch ženskejch obtěžovaných ve Frankfurtu o Silvestrovské noci byla dodržena stejně tak jako svoboda oněch "uprchlíků" si trochu užít. A aby neutrpěly jejich "citlivé duše" pak si vždy korektní mediální pracovníci dali bobříka mlčení. Kupodivu stejní dobrodinci velebí kampaň #me_too, kde si všelijaké potrhlé ženštiny po půl století vzpomínají jak jim bylo nepříjemné, když jim nějaký dnes slavný chlápek tenkrát na LSD mejdanu sáhl na (_._)...

V. Braun 23.12.2017 17:03

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

Ano, a co se domníváte vy? Možná by bylo lepší napsat váš názor, než prázdně spekulovat o tom, co si myslí někdo jiný.

M. Prokop 23.12.2017 18:01

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

Můj názor je, že to zní vznešeně, ale vykládá si to každý jinak a příchozí 3i o tom mají ponětí co prase o parketách, u nich to ale kupodivu zřejmě nevadí. A Poláci se do toho pohodlně vejdou.

C. Horák 23.12.2017 18:08

Re: EU hodnoty nikdo nespecifikoval?

Co se domnívá pan Schwarz, je naprosto irelevantní, bystrouši. Smyslem jeho příspěvku je zjevně jen snaha naznačit těm pomalejším, že obsah pytlíků s názvy "důstojnost", "lidská práva" a "svoboda" je jen věcí vkusu každého soudruha.

F. Navrátil 23.12.2017 11:44

Dvojka euromasérů

Také pozoruji, že umanutý Farský přebírá funkci Kalouska a ze Svobody se v České televizi stává tiskový mluvčí EU.

V. Kain 23.12.2017 11:58

Re: Dvojka euromasérů

To jsou ti odborníci jak Babiš nasliboval.Něco tak strašného jsme ve vládách ještě neměli.Lesba ministryní obrany.To je ještě horší než Parkanová.Šlechtová se během několika hodin vžila do situace v obraně.Předtím tam byl Hamlet Stropnický z kterého si dělali posměšky.

R. Morava 23.12.2017 11:27

Rakousko, Polsko....

Už jste to pochopili? Venku probíhá revoluce! Zatímco naši Jakešové plácají o cestě na socialisticoliberální totalitu protože to se stalo ze Zápasu (ten Svoboda a Farský jsou skutečně divní)

Budeme jako obvykle v revoluci poslední?! Jasně, Češi jsou spíš na prachy tak volí Babiše s dotační ekonomikou a neslaněnemastnými Eurosvazáky jako je Pelikán, Šlechtová a Stropnický. No nic moc!

Pravda Francie už prohrála, tam už jedině přes válku jako tehdy v Rumunsku. Německo, tam je 12:00. Tak třeba tu Merklendu pošlou za Honeckerem a Schulze za Hitlerem.

P. Aron 23.12.2017 11:54

Re: Rakousko, Polsko....

Jo, jo souhlas. K té Merkelové a Schulzovi : Kéž by se to stalo !

B. Lukáš 23.12.2017 11:04

Poláci zasluhují obdiv a uznání.

Poláci jsou hrdý a statečný národ, který si zaslouží obdiv a uznání, I při drtivé přesile protivníka se statečně brání a i když prohrají, nevzdávají se a za svá přesvědčení a svobodu nepřestávají bojovat, dokud je nezískají. Mentalita nás Čechů a Poláků je nesrovnatelná.. Dokladem toho je tolik oslavované Pražské povstání, kdy pražští "vlastenci" povstali proti již na hlavu poraženým a vzdávajícím se německým okupantům, zatím co Poláci, nehledě na brutální přesilu hitlerovské po zuby ozbrojené armády, navíc podporované stalinskou Rudou armádou, postavili se nepříteli na odpor. Krutě na to doplatili, ale jako národ nevyhynuli ,znovu povstali a byli to opět oni, co byli hlavní silou při osvobozování východoevropskch států z područí komunistické ideologie bývalého sovětského Ruska..

R. Morava 23.12.2017 11:33

Re: Poláci zasluhují obdiv a uznání.

Určitě souhlas, ale je třeba připomenout už Sobieckého a vůbec zásluhy v boji proti Muslimanům. A to v době, kdy si Západ sladce zahálel. A komunismus začali klížit už. roce 1980, poté co se Jan Pavel II pomodlil! Jinak z polské, rakouské a trochu i maďarské politiky mám radost. My a Slováci jsme mimo. Naši odtržení politici řeší Babišovo hnízdo a kolem probíhá revoluce

J. Kanioková 24.12.2017 17:01

Poláci zasluhují obdiv a uznání.

I já to tak cítím a ctím. A vždycky mě těší, když na TVP trefím na jejich diskuse. Jsou skvělé.. To není žvanírna jako u nás. To mluví sebevědomí lidé, kteří si neberou servítky..

M. Pesat 23.12.2017 10:24

no, tak to bych ubral z nadseni

"PiS se totiž rozhodla III. polskou republiku (III. Rzeczpospolita Polska), což je od r .1997 ústavní pojem, očistit od postkomunismu a bezbřehého neoliberalismu a vrátit jí tvář státu stojícího na křesťanských základech, které mají v polském národě hluboké kořeny."

-------------------------------

no, tak to bych ubral z nadseni, poske noviny ctu denne, pokud bych vyse uvedenou citaci chtel k necemu priblizit, tedy strasaku jmenem politicky islam. Prectete si knihu Snow,Orhan Pamuk, o pocatcich politickeho islamu v Turecku. Zjistite, ze isalmiste argumentuji uplne stejnymi hodnotamu jako jsou v citaci. V zasade jde o tzv. klerikalismus/politicky katolicismus a s tim jsou historicky spojene rezimy frankistickeho Spanelska/salazarovskeho Portugalska/cernych plukovniku v Recku, Slovensky stat 1939-45,ustasovske Chorvatsko/banderovska Ukraina. Na druhou stranu je nutne stane PiS v Polsku priznat zmeny/reformy vyrazne k lepsimu, jenze i ve Spanelsku dodnes najdete spoustu lidi, co na vladu Caudillo Franco vzpominaji s nostalgii. V kazdem pripade/s nadsazkou/ dnesni Polsko silne pripomina Erdoganovo Turecko. Cest :)