21.2.2024 | Svátek má Lenka


Diskuse k článku

EVROPA: Nesmiřme se s barbarskou budoucností

Paříž, sobota, 24. března 2018. Otvírám raník Le Figaro a titulek na úvodní stránce stačí, abych pochopil, že islamisté zase zabíjeli. Uvnitř článku se dozvídám, že terorista byl (snad) jen jeden, zato oběti jsou tři, další dva lidé bojují se smrtí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 28.3.2018 16:41

Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

K. Janyška 28.3.2018 16:41

CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

M. Vondráček 28.3.2018 16:32

Re: Kde muslim, tam nebezpečno.

U Vás je to poučení stejně k ničemu.

M. Prokop 28.3.2018 16:16

Re: Jistě není každý nebezpečný

Jo, v tom Kosovu je to stěhování krajová zvyklost. Křesťanští sousedé dělali totéž.

M. Prokop 28.3.2018 16:15

Re: Bojovat!?

No a narazíte na blba s Koránem v levé ruce u srdce a šavlí v pravé a boj bude vyrovnaný. :-P

R. Langer 28.3.2018 15:59

Re: Muslimové nejsou civilizovaní. To je hlavní problém.

To možná platí pro křesťany, pro mě nikoliv.

V. Student 28.3.2018 15:59

Re: Já celkem souhlasím, ale

Děkuji.

R. Langer 28.3.2018 15:56

Re: islam je obslahnute krestanstvi bez francouzske revoluce

Veškerou víru v pohádkové bytosti hážu do jednoho pytle, protože si nic jiného nezaslouží. Je 21. století.

D. Polanský 28.3.2018 15:14

Bojovat!?

Ovšem první a zásadní krok před tím, než se stanoví formy boje, musí být jasně řečeno, že islám není jenom náboženství, ale i návod k boji a nenávisti všeho neislámského, tedy je to i ideologie. Po 2. světové válce byla nacistická ideologie an block zakázána. Jenomže k takovému kroku se u islámu v geografickém prostoru Západu nikdo neodváží. Takže pan profesor vyzývá k boji, ale jak bojovat neuvádí. To je celá bída podobných textů. V levé ruce u srdce Bible, v pravé meč.

D. Polanský 28.3.2018 15:04

Jistě není každý nebezpečný

ani v Kosovu nebyl každý nebezpečný, ale jakmile bylo ustaveno Kosovo, tak se do té doby mírumilovný muslimové nastěhovali do domů svých křesťanských sousedů, předtím je pochopitelně vyhnali. Viz podobný problém s Němci za 2. světové války, nebo jak se chovají Romové, když ovládnou určitý prostor, že dominují. Pak jsou nebezpeční všichni.

Tyhle jevy docela přesně popisuje davová psychologie.

R. Tichý 28.3.2018 14:30

Re:

Hromadně odpovídám:

Dvořák si vybral úplně stupidní příklady. Ani omylem ho nenapadli němečtí záměčníci, francouzští ševci. Napadly ho rovnou "profese" úplně závislé na socialistické podpoře EU, profláklé v novinách. Takových máme sami dost.

Typická ukázka nepochopení smyslu textu, ať už záměrná nebo učiněná z hlouposti.

Dál nereaguji

M. Pesat 28.3.2018 14:19

Re: islam je obslahnute krestanstvi bez francouzske revoluce

Vite, soudruhu Vintre, me je vcelku jedno na ci/jakou stranu se Ahmed postavi. Co ale vim na 100%, ze v zemi kde jsem se narodil si musim udelat poradek sam. Na rozdil od vas nebudu brecet na internetu jako ustrasena ovce, vemu flintu a vypraskam muslimy ze sve zeme. Ja obecne Cehuny moc nemusim , prave proto ze postradam hlasy ktere si nenechaji diktovat. Ona pohostinnost je pekna vec ale ne ze se nekdo bude roztahovat v mem obyvaku a rikat mi co mam/nemam/smim/nesmim.

Cest :-)

M. Pesat 28.3.2018 14:10

Re: islam je obslahnute krestanstvi bez francouzske revoluce

tady si, soudruhu Vintre, muzte pocist o krestanstvi/pokud umite polsky/, a to o krestnastvi z nejvysiho patra/soudruh papez. Cest :-)

"W styczniu 897 r. papież Stefan VI kazał wydobyć z grobu ciało swego poprzednika, nieżyjącego od dziewięciu miesięcy Formozusa; ubrać go w szaty papieskie, posadzić na tronie i poddać sądowi. Sam – jak wspomina kronikarz – osadził się w roli oskarżyciela i sędziego.

Zarzucił mu krzywoprzysięstwo i liczne zbrodnie przeciw ludziom i Kościołowi. Przez trzy dni przed całym zgromadzeniem biskupów trup Formozusa był przesłuchiwany i poniżany. Miał nawet adwokata, ale ten bał się odezwać. Po wyroku skazującym zwłokom Formozusa odcięto trzy palce (którymi błogosławił), a następnie wrzucono je do Tybru. Wydarzenie przeszło do historii Kościoła jako „trupi synod" i stało się symbolem obsesyjnej nienawiści i profanacji.http://www.rp.pl/Komentarze/180329307-Chrabota-o-degradacjach-Trupi-synod-i-generalowie.html

J. Vintr 28.3.2018 14:10

Re: Muslimové nejsou civilizovaní. To je hlavní problém.

To, že se světská moc vzdala křesťanství, nás skutečně dovedlo do stavu, kde jsme dnes. Krok před propastí.

J. Vintr 28.3.2018 14:04

Re: islam je obslahnute krestanstvi bez francouzske revoluce

Vy, podobně jako dnes už většina naší populace, víte o křesťanství kulové. Proto můžete idiotsky házet křesťanství do jednoho pytle s islámem. Pokud nejste dost starý, tak se o tom rozdílu nejspis přesvědčíte na vlastní kůži.

J. Farda 28.3.2018 13:46

Re: Kde muslim, tam nebezpečno.

Podle sebe soudím Tebe? U Vás signiofikantní! Nu, přej a bude Ti přáno, tedy Vám přeji, aby Vás, oddanou obhájkyni islámských sympaťáků, nějaký sympatický islám vousáč co nejdříve navštívil na přátelský potlach ... inšalláh! :-)

P. Lenc 28.3.2018 13:44

Re: Přírodní katastrofa roli má a podstatnou.

Pane Vintře, je to zbytečné, to je prostě Valenta...

S. Netzer 28.3.2018 13:38

Re: Kde muslim, tam nebezpečno.

Děkuji za poučení.

S. Netzer 28.3.2018 13:37

Re: Kde muslim, tam nebezpečno.

Udělal byste líp, kdybyste se zamyslel nad vlastní "kvalitou".

O tom, že je to beznadějné, mě nemusíte přesvědčovat.

S. Donát 28.3.2018 13:34

Re: Já celkem souhlasím, ale

Ano, tak bych to také viděl. Ale pořád nemohu považovat prezidenta Zemana za hráz proti muslimům :)

J. Uzel 28.3.2018 13:33

Re: Kde muslim, tam nebezpečno.

Za Herodesa muslimové neexistovali...

J. Vintr 28.3.2018 13:25

Re: islam je obslahnute krestanstvi bez francouzske revoluce

Ve třicátých letech nebyli ani zdaleka všichni Němci nacisté. Byli to jen Němci. I ten váš Ahmed je jen muslim. Na čí stranu myslíte, že se postavá, až tady převezmou muslimové?

J. Farda 28.3.2018 13:22

Re: Kde muslim, tam nebezpečno.

Vaše odpověď dokladuje Vaši kvalitu. Děkuji za verifikaci ... :-)

S. Netzer 28.3.2018 13:07

Re: Kde muslim, tam nebezpečno.

"*ovno", řekl by Tesařík.

Idiotovi, kterého takový zločin inspiruje k myšlence, že "každý muslim nebezpečný" nemám co říct.

R. Langer 28.3.2018 13:07

Re: Muslimové nejsou civilizovaní. To je hlavní problém.

Ano, a proto je také křesťanství náboženstvím otroků, a proto také když se nakonec dostali k moci, tak terorizovali ostatní jak se dalo.

J. Farda 28.3.2018 13:00

Re: Kde muslim, tam nebezpečno.

https://zpravy.idnes.cz/pariz-vrazda-knollova-holokaust-antisemitismus-francie-pei-/zahranicni.aspx?c=A180327_110452_zahranicni_vekr

Copa poučného mi k tomu napíšete? :-)

J. Vintr 28.3.2018 12:57

Re: Muslimové nejsou civilizovaní. To je hlavní problém.

Běžte do háje s Antikou a římským právem. Antika byla krutá, barbarská a život obyčejného člověka v ní neznamenal vůbec nic. Osvícenství byla jen směšná domněnka vzdělanců, kteří si mysleli, že už obsáhli všechno vědění světa. Z toho by zaručeně nic dobrého nevzešlo. Jinak křesťanská společnost byla o staletí před muslimským světem už v době, kdy o odluce světské moci od církve nikdo ani neuvažoval. Prudký nárůst technického pokroku nenastal z ničeho nic, na ten se ve společnosti zakládalo staletí dopředu.

S. Netzer 28.3.2018 12:56

Re: Kde muslim, tam nebezpečno.

Kojenci především.

To už věděl i Herodes.

R. Langer 28.3.2018 12:49

Re: Já celkem souhlasím, ale

Aha, máte pravdu, to já jsem špatně pochopil, kdo má mít ten vliv na terorismus u nás. Nicméně, někde se začít musí. A právě Drahoš v tomto bodě začal tím, že rovnou skončil. ;-)

R. Langer 28.3.2018 12:42

Re: islam je obslahnute krestanstvi bez francouzske revoluce

Je. A právě proto si o křesťanech myslí to samé co křesťan o muslimech. Prostě Víra na ho*no. A už to jede. Ale nejhorší jsou stejně ti nevěřící ďauři, v tom se s křesťany shodnou raz dva. ;-)