Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

EVROPA: Co takhle dát si měnovou reformu?

Taky rádi sledujete historické dokumenty a dělá vám při nich dobře pomyšlení, že doba se už změnila? Říkáte si: Zapltaťpámbu, že už jsme tak daleko od války, od předválečné Velké krize, od Mnichovské dohody, od měnové reformy…?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J. Jurax

10. 6. 2013 22:54
Jojo,

a nejsou tady na místech nejvyšších jedinci, co chtějí zavést euro? Do pěti let?

0 0
možnosti
TM

T. Marek

10. 6. 2013 11:59
Ono je to ještě horší.

neexistuje žádný spolehlivý způsob jak si uchovat majetek, ať v penězích, ve zlatu či v nemovitostech. Když je civilizace v úzkých, tak není jisté nic, ani vlastní život. Této civilizaci říkám zkráceně "kapitálová", protože je založena na růstu kapitálu. S tím logicky souvisí jeho koncentrace. Oba principy mají jedno společné - ekonomický růst opřený ne o kvalitu života, ale o růst spotřeby (výroba potřebuje odbyt), a dále neovladatelná koncentrace kapitálu - obojí vede do absurdnosti. Otázka není v tom, zda je to sociální či ne. Sociální hlediska jsou v této civilizace umělá a v lepším případě slouží k udržení úrovně pracovní síly. Jenže pracovníků bude potřeba stále méně (i když třeba kvalitnějších, ale ani to není jisté). Ve sci-fi románech se sázelo na rozvoj služeb. Jenže nezaplacené služby jsou jako sociální dávky, takže tudy cesta také nevede (občané Říma dostávali chléb a hry a stejně to nevydrželo). Prostě hra na maximalizaci spotřeby je slepá ulička. Chudáci v Africe a Asii to nezachrání, neboť ty je třeba brzdit, aby pracovali za nepatrnou odměnu, vlastně skoro jako otroci. Možná tato krize ještě není ta finální, ale ona přijde a poměrně dost brzy. Co bude potom - inu zase jiná civilizace a cyklus se bude opakovat se všemi chybami i ztrátami na životech.

0 0
možnosti
KL

K. Luboš

10. 6. 2013 12:51
Re: Ono je to ještě horší.

Souhlasím s Vámi, že „neexistuje žádný spolehlivý způsob jak si uchovat majetek“ (přinejmenším dlouhodobě). Ale zkuste to vysvětlit naší vládě tak úporně zavádějící 2. pilíř důchodové reformy. Že do toho banky jdou, je celkem logické. Ty nic neriskují a nemohou tedy nic ztratit...

0 0
možnosti
KL

K. Luboš

10. 6. 2013 11:53
Přesně nechápu,...

...co se tady řeší. Pokud si střadatelé a investoři uložili do kyperských bank peníze a banky tyto peníze prošustrovaly, tak je celkem logické, že kromě pojištění nikdo nic nemůže dostat. Takže jaká měnová reforma?

0 0
možnosti
TM

T. Marek

10. 6. 2013 12:02
Re: Přesně nechápu,...

nemusíte totiž dostat ani to pojištění.

0 0
možnosti
VP

V. Plocek

10. 6. 2013 10:33
EVROPA: Co takhle dát si měnovou reformu?

Ano, peníze drobných střadatelů lákají a to bez ohledu na politické zřízení. A nedělejme si iluze, že to bude do budoucna jinak. Ve finančních krizových situacích totiž nikdy ryba nesmrdí od hlavy, ale vždy zespoda, protože informační náskok má bohužel právě hlava. A konečně někdo finanční rejdy politiků a také všech finančních zlodějů musí zaplatit. A v žádném případě to  nebudou banky  (s výjimkou celosvětového totálního  kolapsu = krize).

0 0
možnosti
JS

J. Síbek

10. 6. 2013 9:32
Autorka poněkud přehání

mám dojem,že Euro je jen jedno a říkat že existuje Kyperské Euro které jinde neplatí je nesmysl.

0 0
možnosti
PV

P. Vaňura

10. 6. 2013 10:24
Autorka vůbec nepřehání, pouze

se vyjadřuje nepřesně. Nebylo "Kyperské euro," ale celoevropské euro v kyperských bankách. A to bylo zkonfiskováno ve prospěch krachující BANKY, tedy něco NAPROSTO NEUVĚŘITELNÉHO a naplňující skutkovou podstatu několika trestných činů.

Akorát nechápu, proč nemohli okradení střadatelé poslat banku do konkurzu! Že by nějaký výběrově nastavený zákon???? Protože pak by banka MUSELA vyplatit všem poměrnou část vkladů a ne někomu všechno a ostátním zlomek. A vklady do 100000 Euro by musel dorovnat nějaký zajišťovací fond a protože ten by nestačil, pak vláda!

0 0
možnosti
KP

K. Pavlik

10. 6. 2013 2:29
To nedava smysl

Eu resi, mozna blbe, pitomosti ktere delaji banky nebo/a vlady suverenich zemi. Cesko ma jednoduchou metodu jak zabranit pruseru: nemit deficit a kontrolovat aby se banky nepomiluly. K tomu snad Cesko nepotrebuje souhlas EU.

0 0
možnosti
PG

P. Götze

10. 6. 2013 10:46
Re: To nedava smysl

Ano, dokud ma Cesko vlastni menu. Pokud nemate vlastni menu, nemate menovou politiku a defacto neovladate banky pusobici na vasem uzemi. Tuto pravomoc nemate, ovsem ona nezanikla, ona vam ta pravomoc byla jen odnata a aprevedena na nekoho jineho. A ten uz nejedna v zajmu vaseho uzemi, ale v zajmou nejakeho jineho celku. V zajmu celku, kde to vase puvodni uzemi je nicotne, pod rozlisovaci schopnost noveho kontrolora a mimo nejakou citovou vazbu mezi kontrolorem a uzemim (mezi ECB a Kyprem). To je to obrovske riziko, ktere to prinasi. Bohuzel lide v euru vidi jedine, je to prima, vsude muzu platit jednema papirkama a nemusim smenovat bankovky, tak to prece musíi bejt super byt v eurozone. negativa se samozrejme zamerne tak nejak upozaduji.

0 0
možnosti
PS

P. Scheck

10. 6. 2013 2:12
Podrbat na hlavě?

Vážená madam Šichtářová, nechci se s Vámi tentokrát přít, jak bývá mým zvykem. Nicméně není zarážející, že po Vašem příspěvku skočil do této chvíle (2X) okamžitě člověk tak nedůvěryhodný, jako je paní Kanioková? Není to k zamyšlení či podrbání na hlavě, jakou sílu Váš článek měl? (pana Vintra nemám tak zmapovaného)

0 0
možnosti
PS

P. Sulc

10. 6. 2013 3:24
Re: Podrbat na hlavě?

Nevim co je na pani Kaniokove neduveryhodneho, rozhodne se nezmuzete na asgumenty. Vy ovsem jste duveryhodny asi tak jako krysa v kanale. Vlaste jestw mene, te kryse jde  o zivobyti, vy jste jen hadavy kverulant.

0 0
možnosti
JV

J. Vintr

10. 6. 2013 1:11
Neustále pokračující a vzrůstající zadlužování

všech států Evropy NEMŮŽE vést k ničemu jinému, než okradení občanů o jejich úspory a je jedno, jestli to bude nějakou formou "měnové reformy" nebo třeba inflací.

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

10. 6. 2013 0:48
Kdo ví, čeho se ještě dočkáme a hlavně kdy...

Evropa (naše civilizace) je už spíš jen barák z hlíny a je jen otázkou, v jaké četnosti a síle budou lijáky. Holt... prožrala si svou budoucnost.

Naléhavá potřeba k rekapitalizace evropských bank - http://jdem.cz/28b35

12 jasných signálů, že americká ekonomika opravdu slábne - http://jdem.cz/28ft3

18 signálů, že masivní ekonomické problémy propukají po celé planetě - http://jdem.cz/28f36

Velcí zaměstnavatelé umožní Číně ovládnout 1000 společenství v USA - http://jdem.cz/28fn6

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

10. 6. 2013 0:51
Fix, v Chrome to sází nefunkční odkazy.. takže v IE

Naléhavá potřeba k rekapitalizace evropských bank - http://jdem.cz/28b35" target="_blank">http://jdem.cz/28b35

12 jasných signálů, že americká ekonomika opravdu slábne - http://jdem.cz/28ft3" target="_blank">http://jdem.cz/28ft3

18 signálů, že masivní ekonomické problémy propukají po celé planetě - http://jdem.cz/28f36" target="_blank">http://jdem.cz/28f36

Velcí zaměstnavatelé umožní Číně ovládnout 1000 společenství v USA - http://jdem.cz/28fn6" target="_blank">http://jdem.cz/28fn6

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz