20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

DEZINFORMACE O IZRAELI: Média proti soudní reformě

Změnu v soudním systému si vynutilo nahromadění vážných až existenčních problémů Izraelského státu, v jejichž řešení brání dnešní nejvyšší soud. Vlastně jde spíše o „protireformaci“, neboť skutečnou reformu, a podle jejich vlastních slov dokonce „revoluci“, provedli v soudnictví aktivističtí soudci v 90.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plzák 31.7.2023 10:16

Jenom bych rád, kdyby mi autor vysvětlil následující:

"nezapomeňte, že NYT referovaly v roce 1932, že na Ukrajině se lidé přejídají, a v roce 1944, že Židé se mají v Německu výborně".

Jak je to vůbec možné, když NYT je vysloveně židovský plátek?

Jiná a také zajímavá věc je, vysoké procento Židů ve vedení komunistických organizací, jako Sovětský svaz, KSČ a mnoho dalších, podobných.

J. Plzák 31.7.2023 9:59

Článek mne potěšil. Již před časem mne napadalo, že není přece možné, aby soud korigoval něco, co rozhodne většina parlamentu - v tomto případě izraelského. Bohužel je to u nás podobné, viz Ústavní soud.

Mluvit o nepřiměřenosti nějakého zákona, který vzešel z rozhodnutí vlády a byl schválen demokraticky zvoleným parlamentem, je nedemokratické, odporující všem zásadám demokracie.

Tyto tendence se projevují nejen v Izraeli, ale i v naší osvícené Evropě. Množství politiků a jim přisluhujícím škrábálkům, se zdá nutné, likvidovat vše co jim připadá pravicové.

Trump, Meloni, LePen, Okamura, nebo Babiš mají být politicky (zatím jen politicky) zlikvidováni bez ohledu na to, kolik za nimi stojí voličů.

J. Jurax 30.7.2023 14:21

No jo no, kde se dostane k moci levice byť jakkoliv kamuflovaná, jde prosperita státu do prdele.

Když jsem se díval na záběry demonstraci, tak prakticky všichni demonstranti byli mládež. Je sebevědomá, vzdělaná na školách ovládaných woke neomarxisty, nemá zkušenosti a je tudíž přirozeně levicová; kdo nebyl ve dvaceti levičák, nemá srdce, kdo je jím ještě po třicítce, nemá rozum.

K. Machala 30.7.2023 3:16

Levice v novém woke hávu tlačí směr k totalitě a má za sebou paradoxně velké peníze s totalitními sklony.

Nelze než držet palce, aby menšina levicových soudců NS nemohla blokovat vůli voličů. Protože co se vyplatí, bude zopakováno. I jinde.

R. Chvátal 30.7.2023 1:45

"Musí se naučit žít pospolu..."

Jak chcete donutit naučit lidi, "aby žili pospolu"?Můžete to prosím konkretizovat?

"Militantní Židy,kteří by neschvalovali Mír s ostaními sousedními státy..."

Izrael už prokázal nespočetně, že usiluje o mír, také nás to stalo tisíce mrtvých, kdy si to palest.vůdci znovu a znovu vykládají jako slabost, kterou jim dal Alláh a tím mají povinnost toho využít na maximum.

A co s militantními Araby, co nechtějí mír s námi, ti jsou nevinní?

Podle posledních průzkumů z nás i Palestinců nesouhlasíme s dvoustátním řešením, byť každý ze zcela rozdílných důvodů.

"Mimo Židů ,žijí na okupovaných územích i lidé" "Nejdřív lidem pak Židům"

Můžete mi říct, co tím myslíte ;-O? Jste jen obyčejný antisemický hnus.

Omlouvám se ostatním za tento výrok, ale nedá mě to. Ať mi klidně Admin zruší psát komentáře.

H. Lukešová 30.7.2023 7:57

Za nic se neomlouvejte, nacista Uher je antisemitská zrůda, takový člověk nezaslouží oslovení "pan". Ne Vy, ale Uher by měl dostat ban za vyjadřování nacistického antisemitismu.

J. Kindl 31.7.2023 15:46

Které území Izrael okupuje. Marně po tom pátrám.

J. Uher 29.7.2023 23:41

Je opravdu nejvyšší čas konečně vyřešit otázku Židů a jimi okupovaných a terorizovaných území.Snad jen ozbrojené a předem vyškolené jednotky EU, zabrání další eskalaci.Je logistický užitečné,že se Židé zdržují(mimo okupovaná území) v jednom státním celku.Až se najde konečně řešení otázky kolem Židů a Palestinců,bude Svět zase bezpečnější.Musí se naučit žít pospolu...vždyť jsou sousedi !?Militantní Židy,kteří by neschvalovali Mír s ostaními sousedními státy,bych pohnal k mezinárodnímu soudu.Mimo Židů ,žijí na okupovaných územích i lidé.Těm se hlavně snažme pomocí.Nejdřív lidem pak Židům,co strádají,třeba z jiného přesvědčení nebo víry a jsou svými soukmenovci separováni.

R. Chvátal 30.7.2023 1:20

J.Uher :

"nejvyšší čas konečně vyřešit otázku Židů..."

Tohle zní z vaší strany zlověstně, kde už jsem to jenom slyšel?

"Vyškolené jednotky EU" - to už jsme u nás v Izraeli jednou měli a utíkali jako zajíci, respektive byli EU odvoláni.

Mám na mysli slavný "Filadelský koridor" mezi Egyptem a Gazou se EU zavázala zamezit pašování zbraní do Gazy a poslala tam své pozorovatele(defakto neozbrojené pohraniční síly).

Pár měsíců poté, co Hamás ve svém projevu jen tak mimochodem naznačil(nikoliv pohrozil), že "nemůžou zaručit bezpečnost těchto sil", EU okamžitě tyto síly stáhla bez náhrady a tím podpořili teroristy.

H. Lukešová 30.7.2023 7:55

Jo, tak vy byste chtěl opět řešit židovskou otázku? To zní jednoznačně nacisticky. Židé chtějí žít v míru s tzv. Palestinci, ale ti jakékoliv mírové iniciativy odmítli.

Např. v letech 1937 návrh rozdělení Peelovou komisí, která by poskytla Židům jen nepatrný kousek území, o deset let později 1947 rezoluce č. 191 o rozdělení Palestiny na židovský a arabský stát- Arabové, palestinští i ti z okolních arabských států opět odmítli, dále po šestidenní válce 1967 Izrael nabídl arabským státům mír- ale arabský postoj byl jasný- žádný mír, žádné jednání, žádné území

Dále po roce 1993, kdy Izraelci uzavřeli s tzv. Palestinci z OOP "mírovou smlouvu" palestinský teror nejen neustal, ale znásobil se, dále Arafat odmítl mírovou dohodu s Ehudem Barakem roku 2000 v Camp Davidu, Barak nabízel téměř celá území za Zelenou linií, tj. území za hranicemi roku 1967, 2005 Šaron jednostranně vyklidil osadníky z Gazy a čtyřech obcí v severním Samaří, Arabům to opět nestačilo, 2008 tu samou nabídku míru, kterou nabízel Ehud Olmert, odmítl Mahmúd Abbás, dále Abbás odmítl i Trumpův mírový plán roku 2019.

Před soud by měli být hnáni palestinští teroristé, ti vždy a za jakýkoliv okolnostíé odmítají mír s Izraelem, vymývají hlavy palestinským dětm genocidní protižidovskou nenávistí, financují prgram Pay tu Slay- "placení za zabití", tj. čím více palestinský Aram sumrtí Židů, tím větší pobírá důchod.

A pro Vás Židé nejsou lidé? No co říci, jste jen podlá antisemitská zrůda, nic víc, nic míň.

P. Diviš 30.7.2023 9:27

Z takovýhle bláznivin vznikl komunismus.

F. Kusák 30.7.2023 10:58

Asi jste si spletl komunitu. Tady nevedeme agresivní rétoriku, ale pokud možno, rozumně diskutujeme. Asi byste chtěl udělat z EU Drittes Reich. No pěkně děkuji, takto otevřeně to ještě nikdo neřekl.

J. Jurax 30.7.2023 14:24

Tím řešením míníte Endlösung der Judenfrage?

J. Jurax 30.7.2023 14:30

Mimo Židů ,žijí na okupovaných územích i lidé - pravíte, byť s prohřeškem proti českému pravopisu.

Nuže, dalo by se to přeformulovat v opačném gardu - mimo lidí žijí na okupovaných územích i palestinci (to malé p je záměrné).

J. Plzák 31.7.2023 10:03

Tak se uklidni, Uher! Všichni víme, že jen tak provokuješ.

Je ovšem možné, že jseš navedenej a nebo to děláš za peníze. Každopádně chytrej nejseš.

L. Stejskal 29.7.2023 23:06

REAKCE (I)---Jelikož jsem byl v článku zmíněn, dovolím si stručně zareagovat na tu pasáž, která se mé maličkosti týká. Panu autorovi děkuji za kompliment; také k němu chovám úctu. Ovšem, a on sám to z naší korespondence dobře ví, ač oba stojíme na pravé straně spektra, ne ve všem se shodneme.---1. Nejsem „ovlivněn informacemi světových médií“, ale pokud jde o soudní reformu, čerpám výlučně z izraelských anglickojazyčných serverů; názor si však vytvářím dle vlastního úsudku.---2. Autor píše, že já o izraelské reformě říkám, že „princip přiměřenosti je sice gumový...“; to je ovšem nepřesné. V mém článku, na který odkazuje, je napsáno: „Jde sice o princip z POHLEDU PŘEDKLADATELŮ novely ́gumový...“ - čili to o té „gumovosti“ neříkám já, ale předkladatelé normy. Na první pohled jde o detail, ale ten je dosti podstatný – tímto způsobem se rodí dezinterpretace.---3. Sama skutečnost, že volání po konsensu bylo izraelskou levicí odmítnuto by neměla mít valného významu, pakliže platí údaj autora, že ze 46 opozičních poslanců z židovských stran patří 42 k pravici, přičemž otevřeně proti reformě jsou pouze izraelští labouristé (což jsou 4 zákonodárci). Předpokládám, že tito nelevicoví politici kompromis striktně neodmítají: je tedy, nemýlím-li se, s kým jednat. Jiná otázka je, jestli také vládní koalice má na tomto kompromisu zájem – ne verbální, ale upřímný. Myslím, že v tomto smyslu je zapotřebí chápat postoj Bílého domu.

L. Stejskal 29.7.2023 23:07

REAKCE (dokončení)------4. Jako křesťan, snad mohu prozradit, že i křesťanský sionista, plně chápu, že studium Bible není zlo, ale součást židovské kultury. Méně už rozumím tomu, proč by všichni zdravotně způsobilí studenti (resp. absolventi) ješiv neměli vykonat základní vojenskou službu, nota bene službu, která by pro ně měla být nejvyšší poctou, neboť jde o obranu země, kterou jim jako jejich vlast zaslíbil sám Bůh. Připomínám 4. kapitolu knihy Nehemiášovy. Při obnově jeruzalémských hradeb polovina lidí pracovala a polovina byla ozbrojena a fungovala jako obrana před nepřáteli. A i ti, kdo stavěli hradby, „pracovali jednou rukou na díle a v druhé drželi zbraň“. Analogicky tedy: i ti, kdo studují Tóru by měli participovat na obraně Státu Izrael.

T. Guttmann 30.7.2023 2:12

Přeju hezkou neděli. Propaganda si často všímá haredim (ultraortodoxní, asi 10% Židů), kteří studují bibli mnohdy až do vysokého věku, ale nevšímá si sionistických náboženských Židů (asi 25%), kteří také studují v ješivách, ale zároven patří k nejlepším vojákům a dnes již tvoří většinu některých bojových jednotek, a také se nevšímá tradičních Židů (asi 30%), kteří i když nejsou přísně náboženští tak lpí na tradicích a patří mezi nejlepší vojáky. Propaganda si nevšímá toho, že i haredim začali již často chodit na vojnu, kde mohou skloubit vojnu se svými tradicemi. Propaganda si nevšímá levičáků z Tel Avivu, kteří jsou pod vlivem a z vojny se ulívají ze zdravotních důvodů. Takže izraelská pravice tvoří daleko větší část armády než levice (generálské posty si zatím drží levice). Ale i kdyby někteří Haredin nešli na vojnu, neměl by to být problém mimo Izrael - Izraelcům to nevadí. Nepatří to tady mezi hlavní problémy - zločiny Arabů a Levice jsou podstatnější.

T. Guttmann 30.7.2023 2:15

V té gumovitost jsem Vás citoval nechtěně nepřesně

L. Stejskal 30.7.2023 8:48

PRO P. GUTTMANNA---Zdravím do Izraele. Děkuji za užitečné doplnění a podotýkám, že jsem si vědom svého handicapu: vždy budu tahat za kratší konec provazu, neb čerpám toliko ze zdrojů, zatímco Vy v té realitě žijete. Nicméně: je samozřejmě špatné, že si propaganda nevšímá vychytralých levičáckých „refuseniků“ vyhýbajících se službě v IDF a na druhé straně ani oněch 25 % náboženských sionistů a 30 % tradičních Židů tvořících součást IDF. Osobně si hluboce vážím všech chlapců z ultraortodoxní komunity, kteří na vojnu jdou, mají mé upřímné sympatie. Právě proto si nemohu odpustit poznámku: není z lidského hlediska nefér postoj většiny haredim, kteří v IDF sloužit nechtějí a jejich vůdci dělají vše pro to, aby se na tom nic nezměnilo? Mám na mysli, jestli to není nefér i vůči těm 25 % a 30 % Vámi uvedených (a samozřejmě i vůči ostatním odvedeným mladým mužům). Lidsky to nefér je, právním pohledem viděno jde o nerovné postavení jedněch vůči druhým – a zde je role soudu nezastupitelná, jmenovitě v případě, kdy tuto nerovnost uzákoní parlamentní většina. Z hlediska kvantitativního skutečnost, že se většina haredim vyhne vojenské službě bezpečnost Izraele bezpochyby neohrozí (a dosud nikdy neohrozila), jde ale o věc principu. Není proto podstatné, jestli Izraelcům absence haredim v IDF vadí či nevadí, to je až sekundární hledisko. Souhlasím ale s Vámi v tom, že zločiny některých Arabů (teror) jsou podstatnějším problémem než právě uvedené. Pokud jde o „zločiny levice“, museli bychom – a tady na to není prostor – vzít případ po případu a rozlišit, co je skutečným zločinem a co politickou chybou a co ani jedno, ani druhé.---Vaše vysvětlení ohledně nepřesné interpretace „gumovosti“ přijímám a nepovažuji tuto věc v naší debatě za problém.

T. Guttmann 30.7.2023 15:14

Máte pravdu, že kdyby velký segment obyvatel odmítal sloužit v armádě, vznikl by problém. Ale situace kolem haredim vznikla již v roce 1948 za Ben Guriona a zatím se to všechny vlády snažily řešit na základě koncensu. Soudy se do toho moc nemíchaly. I pro studenty bible je samozřejmě užitečné se na čas odtrhnout od studia a být v terénu. Snad se to vše nějak vyřeší.

R. Chvátal 30.7.2023 17:47

"Ale i kdyby někteří Haredin nešli na vojnu, neměl by to být problém mimo Izrael - Izraelcům to nevadí"

Ono záleží kterým Izraelcům to nevadi.

Při posledním pokusu ultraortodoxních stran Judaismus Tóry těsně po schválení zákona o přiměřenosti připravit zákon, že studenti Ješiv by byli základním zákonem brány na stejnou úroveň jako povolaní rekruti do bojových jednotek(o čem vlastně psal p.Stejskal předtím) a tím vyvolal nebývalou negativní bouři v koalici.Proti je(aspoň podle jejich vlastních slov) velká část poslanců nejen v Likudu. Lídři Judaismus Tóry (hlavně z Agudat Jisra'el) se brání tím, že chtějí cenu za tichou podporu v hlasováních PRO za soudní reformu, která jim(ultraortodoxním) "vlastně nepřináší nic podstatně užitečného" (míněno "máme jiné preference").Opravdu nebývalá ostrá bouře reakcí v koalici mluví sami za sebe.

Pokud totiž by to opravdu šlo do Knessetu, koalice by nejen dala jenom další zbytečnou munici radik.levici v podobě lídrů demonstrací("říkali jsme vám to, se zákonem o přiměřenosti to pouze začíná"), ale hlavně by riskovala, že by to mohlo vyhnat do ulic pravic.liberální a nenáboženské voliče, kteří jinak podporují samotnou soudní reformu či jim je přinejmenším alespoň ukradená.

Tak jako u levice, která není jednolitá, ani my na pravici nejsme jednolití(všichni, co jsou proti soudní reformě v této podobě jsou automaticky "levičáci").

Píšete, že "podnikatelské kruhy jsou částečně levice", ale většina Hi-Tech lidí jsou právě voliči Likudu neboť to byl Likud, kdo před mnoha lety správně podpořil Hi-Tech technologie na úkor zemědělství a tím vyšvihl Stát Izrael mezi technolog.lídry světa. A ti dnes patří mezi nejvíce kritizující či alespoň varující před přijetím soudní reformy bez široké dohody.

V pátek už se přidali někteří další přední poslanci Likudu, ti nejhlasitější namátkou A.Dichter, J.Edelštejn, J.Gallant, D.Bitan, G.Gamli'el, Eli Cohen), kteří říkají dost schvalování soudní reformy bez široké podpory.Opozice musí začít seriózně jednat.

L. Stejskal 30.7.2023 20:06

A právě o to jde. Aby soudní reforma, která by měla platit ne jedno volební období, ale desetiletí, byla přijatá v rámci široké shody. Díky za tento příspěvek, mám stejný úhel pohledu.

J. Ošlejšek 29.7.2023 20:25

Je třeba otevřeně přiznat, že aktivistická ČT ve svém zpravodajství zcela přesně kopíruje NYT. Není den, aby některá z mluvících hlav s planoucím zrakem neinformovala o konci demokracie v Izraeli. A to vše za veřejné peníze.

O. Machluf 29.7.2023 20:13

Bohužel levice nadělala v tomto státě tolik škody, že se to nenapraví ani za 50 let. Mimochodem afričtí ilegalove - vzpomínám si, jak u nás v Be'er Sheve každou středu protestovali před misrad ha- pnim proti odsunu. Levicová média je popisovala jako hrozne ubožáky - ve značkovém oblečení a s těmi tehdy nejmodernějšími mobily. O těch nenávistných pohledech, které na nás místní vrhali, raději pomlcim. O jižním Tel Avivu, zejména okolí merkazitu, nemluvě, tam je to o strach. NS by měl být nezávislý a hlavně apolitický a řídit se zákony. A ty o tom, kdo má pravo na imigraci do Izraele, hovoří jasně.

J. Uher 29.7.2023 13:43

Izrael je fašistický a terorismus podporující stát.Přeji mu brzký KONEC.

H. Lukešová 29.7.2023 13:52

Na vašem přání naštěstí nezáleží. Jedinými nacisty jsou palestinští Arabové, kteří s nimi spolupracovali již za druhé světové války, takže stát při Izraeli je otázkou slušnosti a principu. Jenom zločinec podporuje podporuje nové nacisty- palestinské teroristy. Izrael je blyštícím klenotem Blízkého východu a islámští teroristé ho nepřemohou.

O. Machluf 29.7.2023 20:03

Nas Izraelce naštěstí vůbec nezajímá, co vy si přejete.

J. Jurax 30.7.2023 14:35

Pán ráčí být moslemínem nebo jenom fandou palestinských teroristů?

P. Brich 29.7.2023 12:44

Souboj demokracie se soudcokracií.

Tady to máme podobně.