6.6.2024 | Svátek má Norbert


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 15.5.2024 11:15

NEJSMUTNĚJŠÍ NA TOM JE,

že jim to ostatní státy dovolují a podpořily ho tím, že dovolily sloučení Německa !

R. Řezníček 16.5.2024 12:52

Víte, co mě překvapilo? V roce 1991 jsem pracoval v Německu a největším odpůrcem sjednocení Německa tehdy byli – vysokoškolsky vzdělaní Němci!

V podstatě předpověděli, k čemu sjednocení Německa povede.

Tehdy jsem je měl za blázny...

I. Padrta 14.5.2024 14:06

Čína nic nesabotuje a autor lže. Předpokládá, že nikdo z čitatelů si Pařížskou dohodu nepřečetl. Signatáři totiž uznali Čínu jako rozvojovou zemi a souhlasili s tí, že do roku 2030 bude stavět uhelné elektrárny bez omezení.

L. Peleška 14.5.2024 10:47

Myslím, že levicoví Němci ( jiní v Německu nejsou od dob, kdy Marx napsal Kapitál - i NSDAP je národní socialistická dělnická strana práce) jsou evropskou pohromou, skončíme v khalifátu?!

M. Zasazabanovaný 14.5.2024 8:57

https://www.thegatewaypundit.com/2024/05/sick-climate-scientist-suggests-culling-human-population-deadly/

Bill McGuire, profesor geofyzikálních a klimatických rizik na University College London (UCL), napsal v neděli tweet, ve kterém lamentoval nad skutečností, že emise uhlíku neklesají zdaleka tak rychle, jak by bylo potřeba.

Proto navrhl vyřešit údajnou „klimatickou krizi“ smrtící pandemií, která by vyhladila části lidské populace.

--- „Mám-li být brutálně upřímný, jediný realistický způsob, jak vidím, že by emise mohly klesat tak rychle, jak je potřeba, aby se zabránilo katastrofickému klimatickému zhroucení, je vyhubení lidské populace pandemií s velmi vysokou úmrtností,“ napsal. ---

Po spravedlivém odporu uživatelů sociálních sítí McGuire svůj příspěvek smazal a stěžoval si, že lidé jeho slova záměrně vytrhávají z kontextu.

Poté lhal a tvrdil, že jeho původní příspěvek byl o klesající ekonomické aktivitě, přestože jasně odkazoval na pandemii, která zabíjí lidstvo.

Jak poznamenává National Pulse, McGuire je nechvalně známý tím, že je členem britského vládního orgánu, který radil politikům v reakci na COVID-19.

O. Berkovský 14.5.2024 0:55

Omluva všem, nevím, proč je to dvojmo.....

O. Berkovský 14.5.2024 0:54

Dobrý večer. Zdejší dozor (jazykový purista?) nepropustí v příspěvcích vulgární či jinak závadné výrazy. Nebylo by pro zachování věcné diskuze mezi normálními lidmi možné označit slovo Rada (jen s velkým R) za vulgární či nepřípustné? Věcnosti a kvalitě všech diskuzí by to velmi prospělo. Děkuji.

O. Berkovský 14.5.2024 0:54

Dobrý večer. Zdejší dozor (jazykový purista?) nepropustí v příspěvcích vulgární či jinak závadné výrazy. Nebylo by pro zachování věcné diskuze mezi normálními lidmi možné označit slovo Rada (jen s velkým R) za vulgární či nepřípustné? Věcnosti a kvalitě všech diskuzí by to velmi prospělo. Děkuji.

P. Rada 14.5.2024 5:03

Mám na rozdíl od Vás za to, že existují zásadní rozdíly v diskusních dopadech mezi "věcností" ne-antropocentricky pojatou (např. popis příčin a projevů změn klimatu...)

---- oproti rádoby věcnému ventilování egoistických afektivních projevů u naturelem hulvátů, kteří se nejspíše cítí v natolik v tísni, že už neunesou věcně probrat nepříjemné pravdy (např. že neobnovitelnosti jednou nutně dojdou...)

Je mi Vás a podobně uvažujících o prospěšnosti a kvalitě VŠECH diskusí poněkud líto.

J. Minarčík 13.5.2024 20:58

Pokud nás čeká drastická změna života p.Rada,musíme se ji prvně příspůsobit,případně chránit,a ne vymýšlet praktiky na 100let dopředu bez zdrojů,celý svět na Evropu kadí a jede si podle svého,to nás srazí tak ,že už na gryndýl nebude a zelenorudí šílenci se budou nejen houpat,celou ji nacpou do chřtánu nějaké diktatůry-že by te Německé?:-/

P. Rada 13.5.2024 21:19

Máte žel pravdu, že většina světa na Evropu stále více "kadí". To prostě proto, že surovinové zdroje Evropa už prakticky nemá a v technologiích stále více zaostává.

Pokud jde o Česko tak to navíc patří ve spotřebě energií na tvorbu HDP mezi nejzaostalejší v Evropě.

https://www.ncp40.cz/aktuality/ceskou-energetiku-ceka-rychly-prechod-k-ekologii

Tak by mě zajímalo, jak si Vy pane Minarčíku za takovéto situace představujete "PŘISPŮSOBENÍ"?

K. Křivan 13.5.2024 19:46

Nejhorším znečištěním světa je jeho už dvacetinásobné přelidnění odpadem neschopných a líných dvounožců.

V. Petr 13.5.2024 21:06

R^R^R^

P. Rada 13.5.2024 22:02

Nacisti si notují.

M. Kocián 14.5.2024 7:18

No ony zvířata se taky zrovna nepředřou a o přemnožení bychom se od některých druhů mohli ledacos přiučit. Evoluce zjevně takto funguje.

P. Rada 14.5.2024 12:46

V prospěšnosti potenciálu přiučení se od zvířat (obecněji přírody) rozhodně souhlas.

Zvířata však (i přes rovněž rozvinutou sociální agresivitu) a rozdíl od lidí, sotva kdy praktikují vzájemné vykořistování, otroctví či zabíjení pro zábavu.

M. Kocián 14.5.2024 18:56

Vykořisťování se u zvířat říká parazitismus a je tak běžné, že se považuje za jeden z hybných motorů evoluce, otrokářství se věnují třeba mravenci a s tou zábavou jste mě dostal - jak mám vědět, co baví zvířata? Hra kočky z myší a fakt, že ji provozují i kočky, které žerou výhradně kočičí konzervy a granule, ledacos napoví.

J. Lukavsky 15.5.2024 7:41

"sotva kdy praktikují vzájemné vykořistování, otroctví či zabíjení pro zábavu" slyšel jste někdy o kukačce? No a co taková tasemnice, roupy... nakonec i pathogenní bakterie... to nejsou paraziti = vykořisťovatelé? Mravenci provozují otroky.... a kočka si (po nasycení) hraje s myškou. Jistěže Marx považoval fabrikanta za vykořisťovatele, sám totiž parazitoval na majiteli továrny Engelsovi. Nicméně ve vyspělé společnosti asi nemůžeme čekat, že by si soustružník koupil svůj soustruh, instaloval ho doma v obýváku, kupoval si suroviny a prodával svoje výrobky... to mu zajistí majitel továrny. A ten pak samozřejmě část nadhodnoty ukládá na horší časy. Učit se, učit se.... J.L. end

J. Pallas 13.5.2024 19:42

Oteplování je příčinou, nikoli následkem zvyšování koncentrace CO2.

Kdyby tomu bylo naopak, nikdy už by se neochladilo.

P. Rada 13.5.2024 21:37

Zásadně se mýlíte. Oba procesy jsou totiž fyzikálně možné a oba v geo-minulosti už nastaly.

Vždy záleží na tom co je za jaké situace proměnným dominantním podnětem.

Jde také o to, jak dlouhé období vnímáte pod slovem "nikdy". Takže konkrétně pokles koncentrace CO2 s hodnoty 420ppm (jako dnes) na hodnotu předindustriální (280ppm) trval koncem třetihor desetimiliony let!

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2020/cislo-9/jak-kolisal-obsah-co2-za-poslednich-23-milionu-let.html

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/veda/do-dvaceti-let-bude-v-atmosfere-stejna-hladina-oxidu-uhliciteho-jako-v-dobe-kdy-u-nas-zili-344168

J. Pallas 13.5.2024 21:53

Zelení khmérové tvrdí, že:

1. Lidstvo zvyšuje koncentraci CO2 v atmosféře.

2. Díky tomu se otepluje.

3. Díky oteplování se uvolňuje (nejen) CO2 z moří a permafrostu.

4. Díky tomu se dál otepluje.

atd.

A máme krásně zacykleno, takže kdyby měli pravdu, už nikdy se neochladí.

Jediné logické vysvětlení: Zvyšující se koncentrace CO2 v atmosféře není příčinou oteplování.

P. Rada 14.5.2024 18:44

Pane Pallas nejspíš jste přednostně zatížený libovat si v politikaření či jen v diskusním provokatérství?... - viz úvod "Zelení khmérové...".

Uvažování logické však zřejmě oproti proklamaci ponecháváte stranou. Logické by totiž bylo aplikovat na jevy doposud známé zákony fyziky - např o záření černého tělesa, radiačních vlastnostech plynů...... To jste neudělal a není proto divu, že Vám v komplexním nelineárním systému vychází rozpor s pozorovanými jevy. Vám to ale zřejmě nevadí - že?

Pokud bych se mýlil, zkuste si alespon k roli uhlíku v atmosféře pustit vysvětlující videa která však nejsou s dílny politiků, vojáků a pod.:

https://www.youtube.com/watch?v=8ZM8gbxtUiI

https://www.youtube.com/watch?v=pBgSY3_V_AQ

https://www.youtube.com/watch?v=wDpkmcFEwnA

J. Lukavsky 14.5.2024 7:44

Na grafech z vrtu do ledovce v Antarktidě (Vostok, možno najít ve WIKIPEDII) jsou jasné oscilace teplot (doby ledové a meziledové) a obsahu CO2. Růst teploty ale předchází nárůst před CO2. Což nakonec je logické protože většina CO2 je z rozkladu organické hmoty v zemi. Navíc CO2 je vlastně stopový plyn, je ho strašlivých 400 ppm = 0,04% = 0,0004 dílu. Argonu je skoro 1%.... Milankovičovy cykly docela souhlasí s těmi oscilacemi (též WIKIPEDIE). J.L. end

J. Pallas 14.5.2024 9:28

Díky za potvrzení mé úvahy. Podobný graf jsem před pár lety viděl, šlo o vrtání grónského ledovce, ale neumím ho už dohledat.

O tom argonu jsem nevěděl.

J. Lukavsky 15.5.2024 13:09

Ony ty vrty v Antarktidě a v Grónsku se shodly když započítali nadm. výšku. Dá se to najít ve wikipedii. J.L. end

J. Pallas 14.5.2024 20:10

Ještě jednou dobrý den, neměl byste odkaz na ty grafy z Vostoku? Na Wiki u hesla Vostok o nich zmínka není. Docela by se mi hodily, napadl mě p. Rada a nemám mu jak oponovat.

J. Lukavsky 15.5.2024 7:43

Wikipoedie, heslo "klimatická změna, Vostok". Také pak "Milankovičovy cykly" tamtéž. Ale s p. Radou nic nehne, na můj dotaz zda to zná odpověděl, že ano. A konec. J.L. end

V. Chrastina 13.5.2024 16:54

Green deale je falešnou rouškou, která má skrýt záměr "elit" EU vydělat na této šílené doktríně biliony eur, jež jim budou pohodlně plynout do kapes ve formě obludných dotací na bezzubé "občasné zdroje energie". Vůbec "jim" nevadí, nemají sebemenší výčitky svědomí, že jde o děsivě monstrózní tunel do ekonomik států EU, který občany EU totálně zbídačí. Měli bychom korporátně podat na tyto zločince trestní oznámení u soudů celého světa. !!

P. Gabriel 13.5.2024 16:45

Jedinou možnost obrany proti klimabolševismu dávají nadcházející volby do EP. Chceme-li změnu kurzu a zrušení některých dříve ustanovených nesmyslů a návrat k racionální energetice (ekologicky šetrné, ale ne energeticky a hospodářsky likvidační) musíme pečlicvě volit konzervativně smýšlející kandidáty = samozřejmě nevolit zelené, piráty, ale ani STAN a pod a preferencemi eliminovat prokazatelné energoškůdce, jako Niedermayer a pod.. Po zvolených pak důrazně požadovat změnu kurzu unijní energetiky a nápravu chyb.

R. Řezníček 16.5.2024 12:50

Oni Vám ti zvolení samozřejmě rádi "změnu kurzu" slíbí, ale silně pochybuji, že splní. A kdyby, kolik jich tam za ČR je?

Proti EU jsme zcela bezmocní. EU