Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: Autor je mladý a tak leccos neví.
V té době to byla bohatá země a zdaleka ne tak bojechtivá (značná území praktikovala např. budhismus). Jenže pak se tam uchytil islám a už to jelo ... Stačí se zeptat vzdělaných Indů ze severu, kolikrát jim tam přišli Afgánci na "návštěvu".
Re: Autor je mladý a tak leccos neví.
Nad nimi lze vyhrát jediným způsobem, vyhladit. Bohužel, jinak to nejde.
A proč bychom měli nad nimi vyhrát?
Ať si ve svém Afgánistánu žijí po svém afgánském způsobu. Já se k ni necpu. Jen nechci, aby se cpali oni k nám. A ni se také necpali, dokud tam na ně nevlítli zblblí Amíci, co tu Ryanovu knihu ke své škodě nikdy nečetli.
Re: A proč bychom měli nad nimi vyhrát?
No, pohříchu je dlužno upřesnit - napřed sověti, co chtěli nastolit socialismus vlastního střihu, amíci proti nim vyvolali duchy, co jim přerostli přes hlavu, takže amíci nabyli dojmu, že tam musí vlítnout ... ovšem jednak válku nelze vyhrát s jednou rukou upoutanou za zády a jednak před tou válkou je dobré vědět, co je jejím cílem a za ním pak tvrdě jít ...
Autor
mluví o "Afgháncích" přitom žádní Afghánci jako národ neexistují. Na území Afghanistánu žije směska etnií, nejpočetnější z nich jsou Paštunové.
Afghánských "liberálů" :-)))), o kterých se autor nezapomněl zmínit je jako šafránu, zato analfabetů je 70 %. Odpovídající hodnotu má tudíž "průzkum", o kterém se autor zmiňuje.
Zdá se ale, že o archaickém kodexu pashtunwali, která ovlivňuje mentalitu víc než islám, autor ještě nikdy neslyšel.
Re: Autor
Měla byste pravdu, kdyby ovšem autor nepsal o Afgháncích ve smyslu obyvatel (občanů, chcete-li) Afghánistánu. Oni i "občanští" Němci jsou směsí Němců, Turků, Lužických Srbů a sem tam nějakého Čecha a Francouze a jistě iks dalších, a to ani nemusíme do historie mezi Prusy, Šváby, Durynky, Branibory a další. V Československu dokonce žádní etničtí Čechoslováci nežili, i když se to slovo nějaký čas v té souvislosti používalo.
Re: Autor
Jistě, jazyk, kultura, zvyky, náboženství a původ se u německých kmenů liší podobně jako u afghánských.
Re: Autor
Neliší. Ale na ilustraci toho, co jste nepochopila, to jako příklad stačí.
Nehledě na to, že početný kmen německých Turků se od bavoráka či sasíka dost lišit jistě bude - jazykem, kulturou, zvyky i náboženstvím, o původu nemluvě.
Nakonec i to náboženství katolických bavoráků a protestantských sasíků vykazuje jisté odlišnosti.
Nekecejte.
Má vnoučata jsou Čechoslováci. V pravém nacionálním významu toho slova - stejně jako pan Václav Klaus mladší. Syn si totiž vzal Slovenku. A takových Čechoslováků je u nás spousta!
Re: Nekecejte.
Taková varianta mě napadla, ale vynechal jsem ji, nechtě (nechtěje?) se zamotat. Čistě ze zvědavosti - lze národnost československou napsat do občanky? Ve sčítání lidu r. 2011 snad i existovala, jinak nevím... Takové děti mám národnostně za míšence (míněno zcela neutrálně, prostě mě nenapadá korektnější označení). Tento názor zakládám na zjištění, že rodiče nemusí být nutně čistými Čechy či Slováky, čímž se ocitáme v těžko čitelném propletenci, jehož jedním výběžkem jsou průkazy rasové čistoty.
Já osobně jsem ze tří čtvrtin (snad) čistokrevný Čech, ovšem jedna z babiček se velmi cítila být Moravankou, přičemž její dívčí jméno bylo jednoznačně německé. Aby toho nebylo málo, příslušný odborník by na mě našel mnoho keltského.
Ono vůbec: ve střední Evropě, kde se český ministr jmenuje Dienstbier, rakouský ministr Drozda a Sobotka je zastoupen dokonce tady i tam, a to ještě vynechávám českého Hermana a rakouského Doskozila, doporučuji být s odkazy na národnost velmi opatrný.
Re: Autor
Vy máte koukám s liberály problémy všude ... snad jen v USA by pro vás byli ti praví, když si tam tak říkají skorokomouši.
Re: Autor
Afghanistán má dokonce i Liberální demokratickou stranu. Předpokládám, že hraje stejně významnou roli jako Svobodní.
Re: Autor
Liberální demokratickou stranu mají i v Rusku, ba dokonce v Dumě. Troufám si řici, že není ani liberální ani demokratická.
Natož v Afghánistánu.
Re: Autor
Jistěže. Přece i Korejská lidově demokratická republika, taky není demokratická že?
Re: Autor
No právě.
Ale pro "echt liberála" Prokopa je liberál zřejmě každý, kdo si tak říká.
Re: Autor
Naopak, echtEUgenossin.
Pro liberála Prokopa mnoho z těch, kdo si říkají liberálové, liberály nejsou. Neznám zelené, levicové, městské liberály, ti to označení jen kradou.
Re: Autor
Vy jste určitě stejný znalec afghánských reálií jako Lukešová.
Na Afghánce se hledí s velkou rezervou
Na Afghánce se hledí s velkou rezervou i u našich západních sousedů:
Studie nazvaná Paštunská sexualita měla údajně britským jednotkám pomoci lépe pochopit sexuální chování afghánských Paštunů. Neboť britští vojáci si často stěžovali, že jim jejich afghánští spolubojovníci činí návrhy sexuálního rázu, přičemž britské vojáky pobuřovali i paštunští pederasté, o kterých se v rámci politické korektnosti v Británii mlčelo. Podle autorky studie, americké socioložky Anny Marie Cardinalli, jsou mezi Paštuny v jižním Afghánistánu homosexuální styky zcela běžné. Vysvětluje to muslimskou praxí striktního oddělování mužů od žen, kombinovanou s chudobou (nutno zde podotknout, že v řadě muslimských zemí zakazuje sex před uzavřením manželství přímo zákonodárství, např. v Ománu, Kuvajtu, na Maledivách, v Saúdské Arábii, nebo Pákistánu). Mladí muži, kteří si nemohou dovolit nákladnou svatbu, tak často uspokojují své sexuální potřeby mezi sebou. "Pokud bychom tento jev ignorovali jen proto, abychom se jako příslušníci západní civilizace vyhnuli rozpakům, riskovali bychom, že nepochopíme základní sociální dynamiku paštunské kultury," říká americká socioložka Cardinalli. K čemuž podotýká, že Paštunové si cení fyzické krásy mladých chlapců, do tajů sexu zasvěcovaných staršími muži. Tato tradice je podle západních analytiků živá po celém území Afghánistánu, i když největšímu obdivu se mladí chlapci podle Marie Cardinalli těší v jihoafghánském Kandaháru. Ovšem ani studie americké socioložky britským vojákům neprozradila, jak že se v případech, kdy se setkají s paštunskými pederasty, mají zachovat.
Zastřelit.
Ihned, na místě, bez soudu a bez zaváhání.
Ďáblovi je třeba jasně říci NE.
Re: Zastřelit.
No, homosexualita není trestná ... odstřelení by patrně bylo přehnaným trestem za sexuální nabídku buď normálnímu chlapovi odpudivou ... a ďábla bych do toho nepletl ... ďábel bývá v tradici líčen jako že je na baby ... :-)
Re: Zastřelit.
To si myslíte vy. V Starém Zákoně se hodně píše o kultu homosexuality u vyznavačů Baala. To je velký rozdíl proti vrozené homosexualitě (za kterou nelze člověka odsuzovat). Je to vlastně takový Satanismus, dokonce tam snad byli i lidské oběti....
Re: Zastřelit.
No jo, já si zas pamatuju na upalované čarodějnice, jež prý obcovaly s ďáblem; ledaže by byl ďábel sexuálně podobojí.
Mimoto - Baal byl ve Starém Zákoně něco jako ďábel? Vím o tom málo, ale nějak se mi to nezdá ... ale mohu se mýlit.
Re: Na Afghánce se hledí s velkou rezervou
Že by to bylo jediné dědictví po Alexandrovi a starořecké civilizaci ?
Re: Na Afghánce se hledí s velkou rezervou
Český cestovatel Malý uvádí příklady obdivu k předpubertálním tanečníkům "bačům" a až erotické dusno na jejich vystoupeních na sever od Amu-Darji (Oxu) - v Samarkandu a Buchaře.
Ovšem přímo o sexu s nimi se nezmiňuje, možná z důvodu "co kdyby ta knížka padla do rukou nějakému hochovi". I když leccos naznačuje třeba to, že bačové byli součástí harému.
Nejspíš jde o předislámský zvyk islámem nepotřený. Podobně jako "farónská obřízka" zase v Africe. Koneckonců i přísná parda a burka paštunských žen je kmenová zvyklost, nejspíš pohanská.
Re: Na Afghánce se hledí s velkou rezervou
I pashtunwali má předislámské kořeny.
Zaostalost a agresivita
mají jednoho společného jmenovatele, není jim islamismus, není jim ani politický islám, je jím islám. A islám je jen jeden a je úplně jedno odkud který jeho vyznavač pochází!