27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Diskuse k článku

100 DNŮ NA UKRAJINĚ: 54 880 padlých, 2309 kusů zničené těžké techniky

Sovětský svaz utrpěl v osmdesátých letech v Afghánistánu těžké ztráty, které vedly v roce 1987 k rozhodnutí tehdejšího sovětského vedení stáhnout svá vojska z této země. Ztráta prestiže spolu s vysokými ztrátami na životech byly jednou z hlavních příčin rozpadu sovětského impéria v roce 1991.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Roškota 20.1.2023 8:24

Diskutující pod tímto článkem zpochybňují přesnost dat o ruských ztrátách. Asi oprávněně, nicméně je bezpochyby, že mrtvých bude na obou stranách velmi mnoho, jestli 150, nebo 50 tisíc je vlastně jedno. Že zničené vojenské techniky je také více než ruská strana dokáže doplňovat.

To všechno kvůli válce o které vlastně nikdo neví jaké jsou její cíle. Doufám, že se Putin a jeho klub přátel bude za tohle jednou smažit v pekle.

P. Nemec 20.1.2023 12:48

cílem této války je oslabit Rusko, to už se nestydí říct ani kandidát na prezidenta

M. Hoblík 20.1.2023 8:18

Škoda lidských životů kvůli několika stovkám nacionálistů a fašistů!

M. Boháček 20.1.2023 7:34

To mi akosi s tou ukrajinskou prevahou nevychádza. 8-o

Bývalý velitel polských pozemních vojsk prohlásil, že Ukrajinci nedokáží porazit Ruskou armádu, ta šance prý byla promrhána vloni v létě! Ukrajincům chybí personál a polský generál proto navrhuje zahájit mobilizaci v řadách uprchlých Ukrajinců v Polsku! Výrok generála vyvolal mezi Ukrajinci v Polsku zděšení a zvažují útěk z Polska do ČR!

Představte si, že jste uprchlíci před válkou na Ukrajině, dostanete azyl v zemi EU a když se ukáže, že na Ukrajině hrozí vojenská porážka, tak vás generál hostitelské země chce mobilizovat, navléknout do uniformy a odvést zpátky na Ukrajinu do bojových operací na frontové linii. Ano, přesně k tomu došlo v pondělí v polském deníku wPolityce, kde byl otištěn rozhovor [1] s generálem Waldemarem Skrzypczakem, bývalým velitelem pozemních vojsk polské armády a bývalým zástupcem velitele generálního štábu polské armády. Ten poskytl doslova výbušný rozhovor, který by ještě donedávna byl v polských médiích nemyslitelný a označovaný za zradu a za defétismus. Jenže, situace se mění. Rusové postupují na celé frontě, obsadili klíčové město Soledar a další klíčové město Seversk zvažuje evakuaci kvůli hrozícímu obklíčení a odříznutí od zásobování.

https://wpolityce.pl/swiat/630314-gen-skrzypczakczy-zachod-czeka-az-wszyscy-ukraincy-zgina

K. Křivan 20.1.2023 12:07

Tohle mi v pondělí uniklo. Je to ale dobrý nápad, poslat Ukrajince zpátky na frontu. Nejen z Polska ale i z ČR !

M. Juraška 20.1.2023 7:28

Tady ještě někdo věří ukrajinským statistikám?

K. Křivan 20.1.2023 11:42

Jsou tu ještě takoví blbci. Rv

R. Langer 20.1.2023 7:24

Mohl bych prosím dostat stejně podrobnou zprávu z ukrajinské fronty? 8-o

J. Lukavsky 20.1.2023 7:32

"stejně podrobnou zprávu z ukrajinské fronty?" Ano napište si o to na adrese: podpl. V.V.Putin, Kreml, Moskva, Rusko. J.L. end

R. Langer 20.1.2023 7:35

Aha, takže zprávě z ruské strany o ukrajinských ztrátách přisuzujete stejnou věrohodnost jako této zprávě, pochopil jsem vás správně? ;-)

J. Lukavsky 20.1.2023 7:38

"pochopil jsem vás správně?" ano pochopil, jednička s hvězdičkou... No jeden můj kamarád říkal: "Rus lže i tam kde mu to škodí, a tak, že ani opak není pravdou". Chápete? J.L. end

R. Langer 20.1.2023 8:00

Chápu. A odkud tedy dostat skutečná data o obou stranách? To byste nevěděl? ;-)

J. Lukavsky 20.1.2023 9:07

Věděl. 1) Nejspolehlivější data budou od min. zahr. Lávry a prez. V.V.P. z RF, ti vždy mluvili pravdu, nic než pravdu, jak je u nich v kraji zvykem... 2) Prolhané tajné služby USA a Anglie, které už začátkem roku fabulovaly, že se prý Rusko chystá napadnout Ukrajinu.... Vyberte si! J.L. end

P. Hák 20.1.2023 11:15

Pane Lukavský, ale tohle je je prázdné šaškování. Pokus odvést pozornost.

Prosím ocitoval byste třeba odhad tajných služeb USA, bez ohledu na jeho pravdivost či nepravdivost? Když jej najdu já, jistě jej najdete i Vy.

Tvrzení, že Vás americké odhady nezajímají, nevěřím.

J. Lukavsky 20.1.2023 12:12

No prý nedavno šéf CIA jednal s e Zelenským.... ale mě k tomu nepřizvali, tak nevím zase nic a jsem zase odkázán jen na ministra Lávru. Vy opravdu věříte, že CIA o takovýchto věcech píše do novin? J.L. end

P. Hák 20.1.2023 14:37

Pane Lukavský, čemu věříte Vy? Jakým číslům? Ukrajinským nebo americkým?

J. Lukavsky 20.1.2023 15:29

No já bych řekl, že ta Ukrajinská a USA a Anglická čísla o ztrátách Ruska se dosti shodují. Takže samozřejmě věřím jen a jen číslům ministra Lávry a prezidenta V.V.P. Jak jinak? J.L. end

P. Hák 20.1.2023 14:55

Jde o to, že obě armády logicky mají ztráty. Pokud si nebudeme vytvářet představu na základě ideologických a etnických předsudků, resp. na základě filmových spektáklů o úplně jiné době, potřebujeme data.

Ta data budou nějaké odhady, protože přesné pdaje nemá nikdo. Odhady jsou k dipozici ruské, ukrajinské a americké/britské. Česká média přebírají odhady ukrajinské, případně je ještě nafukují, co se týká ruských ztrát, o ukrajinských ztrátách vesměs mlčí. Americké údaje jsou blíže ruským než ukrajinským. Vycházím z anglicky psaných médií. Česká jsou vesměs na nic, tam je jen ideologie.

Bez nějakých čísel si člověk nedokáže udělat rozumnou představu o tom konfliktu a může leda tak šaškovat nebo hulákat hesla.

Proto mne zajímá, z čeho vycházíte Vy. To, že byste jen blbě kecal, nepovažuji za pravděpodobné.

J. Lukavsky 20.1.2023 15:38

"Česká média přebírají odhady ukrajinské" nemáte pravdu, v našich médiích jsou skoro vždy odhady ukrajinské, USA, anglické a ruské, Ty ukrajinské, USA a anglické se dosti shodují. U ruských je to prosté, ztráty vynásobit 10x, zisky vydělit 10x a dostanete zhruba čísla UK, USA a Anglie. Elementary dear Watson. J.L. end

P. Hák 20.1.2023 15:47

"U ruských je to prosté, ztráty vynásobit 10x, zisky vydělit 10x a dostanete zhruba čísla UK, USA a Anglie."

Můžete prosím uvést zdroje tohoto tvrzení? Tj. můžete uvést OFICIÁLNÍ ruská čísla, která se 10x liší od amerických?

J. Lukavsky 20.1.2023 15:50

"můžete uvést OFICIÁLNÍ ruská čísla, která se 10x liší od amerických?" To nemůžu, ale vycházím ze zkušeností za cca půl století života v tzv. Táboře míru. Vyčkejme jak to dopadne a co se bude psát..... J.L. end

P. Hák 20.1.2023 17:52

OK, chápu.

P. Hák 20.1.2023 15:55

Pane Lukavský, můžete uvést nějaké prameny?

Výroky typu "vysvětlil jsem vám to, tak proč se ptáte" opravdu neberu. Zatím jste nevysvětlil nic, jen tu házíte ideologií.

J. Lukavsky 20.1.2023 16:48

"můžete uvést nějaké prameny?" Jistě, jsou to prohlášení ministra zahraničí RF a prezidenta RF. ty jsou jediné spolehlivé. Nikomu jinému nevěřím. Vy ano? J.L. end

P. Hák 20.1.2023 17:53

Omlouvám se za zdvojenou reakci, nezobrazilo mi to tu první.

J. Kostelanský 20.1.2023 7:24

Je obdivuhodné, jaké pohádky ve stylu K.J.Erbena se dají vytvořit z oficiálních dat ukrajinské strany. A záviděníhodná je ta fanatická víra bez pochybností, zda data mají vůbec něco společného s realitou.

Zkusme si udělat zkoušku správnosti: Rusko začalo tuhle válku s 200 000 vojáky. Podle těch ukrajinských statistik bylo z boje doteď vyřazeno kolem 120 000 ruských vojáků. Zůstat by tedy mělo jen cca 80 000 Rusů.

Na podzim proběhla v Rusku mobilizace s výsledkem 300 000 vojáků. Někteří z nich byli prý posláni okamžitě na frontu, ale nejméně 200 000 z nich se podle ukrajinské strany pořád cvičí "někde za Uralem":

"Náčelník ukrajinského generálního štábu Valerij Zalužnyj nedávno časopisu The Economist řekl, že podobně jako za druhé světové války Rusové někde za Uralem cvičí další armádu o 200 000 mužích, aby možná již v lednu, ale spíše na jaře spustili proti Ukrajině novou ofenzívu. Nepochybuje, že se znovu pokusí dobýt Kyjev."

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-mobilizace-ukrajina-nacelnik-rozvedky-kyrylo-budanov.A221230_201707_zahranicni_pukk

Podle jiného "oficiálního" zdroje z loňského září měla ukrajinská armáda ve zbrani kolem 700 000 vojáků. A prý žádnou mobilizaci - na rozdíl od té ruské - prý již nepotřebovala.

Zdroj:

https://www.forum24.cz/ukrajina-mobilizovat-nemusi-potrebuje-vsak-tezke-zbrane-od-spojencu-rika-ukrajinsky-stab/

Já k tomu dodám, že přesto, že ruská armáda pořád nenasadila minimálně 200 000 vojáků, Ukrajina mobilizuje dál.

J. Kostelanský 20.1.2023 7:24

Tak si to tedy srovnejme: 80 000 přeživších ruských vojáků se starou ruskou technikou + kolem 50 000, možná 80 000 vojáků z podzimní ruské mobilizace. A proti nim 700 000 ukrajinských vojáků se zbraněmi dodanými Západem v objemu desítek miliard dolarů.

Ukrajinská armáda by tedy měla mít nad ruskou převahu v živé síle v poměru minimálně 4 ku 1. A jako bonus k tomu vyspělou západní techniku. Jak je tedy možné, že se ukrajinský postup v prosinci zastavil a naopak, Rusové začali ofenzivu u Soledaru (ten je již obsazen) a Bachmutu hrozí odřezání od zásobování - jinými slovy obklíčení a kapitulace. Bez nových zásob jídla a munice se bojovat moc dlouho nedá.

Z. Lapil 20.1.2023 12:01

Nenechávejte se unést. v článku je hned na začátku napsáno, že fakta jsou jednostranná a není možné ověřit je z nezávislých zdrojů. Takže s tou fanatickou vírou opatrně.

F. De Winter 20.1.2023 6:24

Jestliže americké zdroje uvádějí, že ukrajinské ztráty jsou 5-7x vyšší než ruské, tak potěš koště. To budou muset rychle začít hledat potravu pro děla i mimo Ukrajinu.

J. Kindl 20.1.2023 6:44

Teď jsem si to našel , že americké zdroje uvádějí, že ukrajinské ztráty jsou 9 000 vojáků, ruské ztráty jsou 90 000 vojáků.