9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

TAXIZKAZKY: O autech a lidech

Často se, když se někde na internetu objeví články o motorových vozidlech minulých let, dívám do diskusí. Baví mě je číst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Polášek 7.3.2024 11:23

Škodovka stovka byla dělána už z hlubokotažných plechů, které umožňovaly snadno i z hodně tenkého plechu lisovat složité díly, ale neměla odpovídajíci povrchovku. Hotová kára se odmastila a potom se ponořila do cca poloviny výšky do vany s barvou, tuším dokonce vodouředitelnou. To bylo jenom o trošku víc než skoro žádná povrchovka. To auto skutečně potřebovalo po nákupu odstrojit a potom všechno natřít kvalitní základní barvou s obsahem olovnatých pigmentů, která díky tomu olovu skutečně účinně chránila. A dutiny bohatě vystříkat voskem. Nejpozději před první cestou v zimě, jak se auto zasolilo na holý kov, byla otázka tak 3 - 5 let, než to auto shnije.

Teprve pozdější verze škodovek 105 - 120 už měly odpovídající povrchovku elektroforézou, v osumdesátkách už podnik Barvy a Laky produkoval českou elektroforézní barvu, zařízení na její nanášení se dováželo z kapitalistického Západu.