Pátek 20. září 2024, svátek má Oleg
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

DOSVĚTÁCI: Zlomené letiště

diskuse (2)

Líčení katastrof, když někde proběhnou zemětřesení a v posledních letech také velké lesní požáry, už všichni známe. Televizáci by bez takových záběrů neměli prakticky co zajímavého vysílat. Je to fakt zážitek a neuvěřitelný bordel! Já bych dodal, že když se to stane někde, kde je na místě víc turistů než místních obyvatel, tak se to jo musí zažít. To bych musel být Hemingway, abych to dobře a plasticky vylíčil.
Město vypadalo tak, jak vypadá každé město po zemětřesení. Před aerolinkami JAT se shromažďovaly davy turistů, kteří měli ten den odletět. A jako vždycky na jihu byl všude neuvěřitelný zmatek. Voda netekla a kdo měl peníze a štěstí, tak si koupil minerálku ve skleněné lahvi. Protože tehdy žádné PET lahve nebyly. Kdo neměl štěstí, jako třeba my, prostě nepil. Bylo 30˚ C nebo 32˚ C nad nulou.

Kolem poledního však už něco začalo zase jakžtakž fungovat. Po dopoledních zprávách jugoslávských aerolinek, že se létat nebude, jsme propadli depresi. Už jsem neměli ale vůbec žádné peníze, (o takových věcech, jako jsou kreditní karty pro každého ňoumu nesnil ani Isaac Asimov), situace vypadala beznadějně. Nakonec ale před JAT odněkud přijely autobusy, které běžně vozily pasažéry z letiště Dubrovník do města Dubrovník. A zpět. Byly to staré Američany vyřazené autobusy Greyhound. Takové ty s těmi šikmými okénky. Tak hurá nahoru na letiště. Když jsme jeli poprvé těmito autobusy po přistání na letišti Dubrovník dolů do města, byl to nezapomenutelný zážitek. Autobus se po úzké silnici vytesané do skály řítil dolů jako šílený a „bezpečnost“ jízdy zajišťovali řidiči tak, že před každou zatáčkou, do které nebylo vidět – to znamená prakticky do každé – troubili jako šílení. Při cestě nazpátek nahoru na planinu, kde je letiště, ovšem staré vyběhané motory amerických autobusů, šplhajících do prudkého kopce, namáhavě chrčely a sténaly. Občas jsme jeli jenom krokem a já jsem se děsil, že kdyby motor v autobusu zhasl, tak začneme couvat, a protože to je silnice vytesaná do stěny skály, skončíme dole na útesech na pobřeží. Autovraků se tehdy kolem tehdejší pobřežní magistrály na skalnatých spádech k moři, jak pamatují pamětníci, válelo dost a dost.

Konec dobrý, všechno dobré, říká se u nás často. V tomto případě to neplatilo. Když autobus zachrčel na parkoviště na vyprahlé pláni s několika křovinami, zjistili jsme, že Jugoslávci to vyřešili oním oblíbeným způsobem řešení problémů, kterému se říká, (dámy prominou) „systém padajícího hovna“. Poslali to prostě o kus dál.

Václav Vlk st.

Když se něco lidem líbí, je škoda to rušit. A tak znovu pro velký zájem dotiskujeme knížku „Stálo to za… a stejně byla sranda“, můžete si ji objednat na www.dobreknihkupectvi.cz

A protože sranda musí bejt, začal jsem psát v podobném duchu knihu o cestách za hranice. V dobách, když všude kolem nás byly dráty. Ale bolševik chca – nechca, musel nakonec začít lidi pouštět ven. Nejdřív k Černému moři a pak i do Jugošky. A to se děly věci...

Aston Ondřej Neff
20. 9. 2024

Jestli vás napadlo „z louže pod okap‟, pak je to v pořádku, tak jsem to myslel.

Ondřej Neff
20. 9. 2024

Neuplynulo ani dvacet let a padlo rozhodnutí, zřídit si domeček na nářadí, tam bude schované.

Ivo Fencl
20. 9. 2024

Těžko říct, co všechno Káju a Jaroslava přimělo k adaptování pověstného televizního seriálu o...

Modrý pták
20. 9. 2024

Proč vlastně lidé vynakládají tolik úsilí na uspokojení požadavků vrtošivého tvora, kterému se...

Karel Wágner
20. 9. 2024

Éře elektromobility v příštích letech může konkurovat jen vývoj alternativních paliv.

Aston Ondřej Neff
18. 9. 2024

Bude to energetika… bude to obchod… Nakonec to pro Jozefa Síkelu je komisariát pro partnerství a...

Aston Ondřej Neff
17. 9. 2024

Ani velká voda nemůže zastavit přípravu voleb do krajů a třetiny senátu. Byly takové nápady,...

Jan Kovanic
18. 9. 2024

Dánové (a Uršula) chtějí zachránit planetu elektromobily, které mají „nulové emise“. Čím je budou...

Aston Ondřej Neff
19. 9. 2024

Voda na mnoha místech stoupá, jinde opadá a odhaluje ohromující rozsah škod. Zabránit přírodním...

Dalibor Matušinský
19. 9. 2024

Účelem Sikelova úřadu není rozsévání dobra mezi černoušky, ale zajištění ekonomických zájmů EU.

Lidovky.cz, ČTK
19. 9. 2024

Třetí hrací den fotbalové Ligy mistrů odstartoval debaklem Feyenoord Rotterdam. Svěřenci bývalého...

tty Tereza Tykalová
19. 9. 2024

Poslední televizní debata před krajskými a senátními volbami se nesla opět v mnoha přestřelkách...

Lidovky.cz, ČTK
19. 9. 2024

Jihokorejský prezident Jun Sok-jol při čtvrtečním jednání v Praze ujistil českého prezidenta Petra...

Karel Oliva
19. 9. 2024

Vážený pane ministře školství, mládeže a tělovýchovy, obracím se na Vás ohledně financování...

jhr Jan Hron
19. 9. 2024

Ničivé povodně v Rakousku daly politikům před nadcházejícími parlamentními volbami impuls k...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz