Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Naopak, kyslíku je všude dost ... H2O se tomu říká ... Je jak na Měsíci, tak na Marsu. Stačí jen energie a máte kyslíku dost.
Našlo by se dost těch, co by měli zájem i o jednosměrnou letenku.
Hmm, proč by se nedalo dostat z Marsu?? Právě proto bylo zvolena jako palivo metan ... použije se Sabatierova reakce a z oxidu uhličitého a vody se vyrobí (ano, je třeba dost elektrické energie) metan a kyslík.
No jo, ale mezi prokázáním přítomnosti vody na Marsu a jejím "průmyslovým" využitím je velká propast. CO2 je tam nakonec taky dost...
Moment, ten skok pár kilometrů nad zemí nebyla zkouška toho, kam ta raketa doletí, ale byla to zkouška, jak uřídit její přistání. Takže bylo vlastně zcela lhostejné, zda vyletí kilometr nebo 100 kilometrů nad zem, protože zkouškou bylo posledních sto dvěstě metrů nad zemí při návratu.
Myslím, že se mýlíte. Jeden scénář cesty na Mars předpokládá, že by s předstihem dvou let odletěla na Mars automatická továrna, která by vyrobila z tamního řídkého ovzduší metan a kyslík a vytvořila by jakousi tankovací stanici pro raketu s lidskou osádkou. K funkci takové továrny je zapotřebí pouze energie (sluneční nebo jaderná) a ovzduší Marsu.
Manévrovatelnost a znovupoužitelnost jsou skutečně úspěchy techniky, jejíž vývoj Elon Musk financuje. K cestě na Mars jsou však stále extérmní překážky a jestliže ten člověk prohlašoval, že pošle lidi na Mars za šest let, tak jsou to nezodpovědné nesmysly. Není vyřešena ochrana posádky proti radiaci, spolehlivost a údržba systémů během dlouhé mise, což zásadně souvisí i s pohonným systémem: Tak daleko, jako je Mars prostě lidi nelze posílat tak pomalu, je třeba vyvinout zásadně nový pohonný systém, který umožní podstatně rychlejší let.
Ano, za 6 let k Marsu asi nevyjde. Ale zdá se, že Musk je jediný, kdo má nějaký konkrétní cíl.
Spíše mě fascinují jeho vize: kyslíko metanový pohon (toto lze vyrobit na Marsu z místních zdrojů), opakovaně použitelné raketové stupně (výrazné zlevnění cest), stavebnicové řešení nosných raket (opět zlevnění a možná "seriová" výroba)
Pokud se Muskovi podaří kyvadlovà doprava ze Země na oběžnou dráhu za dost levný peníz, tak může kosmoplàn postavit tam z polotovaů
V roce 2026 poletí Musk na Mars a baterie jeho elektromobilů budou vážit 30 kg. Tak se stane.
Metan je daleko více sklenikovym plynem než oxid uhličitý. Když jsme v tom klimatickém šílení, kolik aut se spalovacimi motory musí být vyřazeno z provozu, aby to vyrovnalo jeden takový vzlet a přistání?
Přičemž se do ovzduší dostane takové množství jiného sklenikoveho plynu, že se budou muset statisíce lidí uskrovnovat - samozřejmě nesmyslně, nicméně nuceně.
"Nejvýznamnější skleníkové plyny přirozeného původu jsou vodní pára, oxid uhličitý, metan a oxiddusný."
Toto vůbec nesouvisí. Auta jsou fuj ale tisíce čínských uhelných elektráren ne...
Mimochodem, methan hoří na CO2 a vodu!
...nejhorší skleníkový plyn je vodní pára... ale Gretê to neříkejte
Také jsem si povšimnul, že ono pro totality typické rozhýkané oslavování světlých zítřků za každou cenu, se dnes přeneslo do firemních praxí.
Asi tak. Ten celý projekt je nereálný a nad síly p. Muska. No, bankéři co mu pořád půjčují musí být poněkud nervózní. Prostě ta zase bouchlo.
Všimli jste si, že se po zemi objevují monolity jako z Vesmírné Odysei?