Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
jedna dizertace dvakrát obhájená
Článek je pěknou obhajobou kolegy a analyticky ukazuje některé problémy společenských disciplín. Ale autor prozrazuje také jednu nepěknou věc: jak je možné, že jedna dizertace byla obhájena na dvou místech. 'Teoreticky to možné je, pokud univerzity mají shodný studijní doktorský plán, ale to by pan Matonoha nesměl užívat dva tituly... Naskýtá se otázka, jak to je s tituly v Akademii věd? Nezískává je omezený kruh "zasvěcených" a na jedné a téže práci?
Dekuji, pane Samale,
za kvalitni polemiku.Ustav pro ceskou literaturu predstavuje kulturni nadstavbu, kterou nelze hodnotit podle toho, kolik penez prinese do statniho rozpoctu.
Svym primerem jste se trefil presne.
Jako drive delnicke kadry likvidovaly kulturu a vedu, nyni se ji snazi likvidovat kadry tech, kteri jdou jen za svym vlastnim materialnim prospechem.
Jejich vlastni zbran
Cituji text clanku: 'že mu postačí znát jejich název, aby věděl, že nic užitečného
nepřinášejí. Nerespektuje tedy základní předpoklad vědecké profese.' Tak je to tedy. Kdyz ti chytraci z Akademie nepotrebuji recenze a nepotrebuji neco cist, aby to zamitli, tak je to v poradku. To jsou proste oni, co vsecko vedi. Kdyz jim nekdo rekne, ze ty jejich slataniny ani nepotrebuje cist, tak se vztekaji. Proc se predevsim oni sami nechovali slusne a proc ted pozaduji korektni pristup od ostatnich, je jasne. Jde o prachy. Kdyz chytraci z Akademie neco zamitnou bez cteni, taky jde o prachy.
Klidek, to je jen komplex menecennosti.
Nedivim se, ze mate potize pri cteni vedeckych "slatanin". Nelamte to. Vezmete si Blesk a pivko a mokry hadr na hlavu - a hned bude lepe.
Clovek musi znat sve hranice
Blesk si musi vydelat
I ten Blesk si musi vydelat. Nedostava miliardove dotace, za ktere by si vymyslel blbiny a zase jen blbiny.
Genter je typicka paveda!
Cesky predni "genderovy odbornik" Tomas Pavlas mi na muj dotaz odpovedel takto:
Co to je vlastne "feminismus"?
Věra Sokolová z Katedry genderových studií FHS UK o spojovacím prvku feminismů říká: „Je jím poznání, že znevýhodněná pozice jedince (nebo skupiny) poskytuje vhodnou výchozí pozici pro pochopení, analýzu a kritiku společenských vztahů a organizace společnosti.“ Podle socioložky Jiřiny Šiklové je feminismus „schopnost a ochota přijmout možnost i jiné interpretace a vidění reality, než na jakou jsme byli až doposud zvyklí.“ Jak vidíte, feminismus v principu není nic protimužského, nejde totiž o pohlaví, ale o diskriminaci na základě pohlaví. Feministické myšlení prošlo třemi vlnami, tyto definice odpovídají poslední třetí vlně. Vy a vaši kolegové se bouříte především proti druhé vlně, je paradoxní, že při tom používáte stejné esencialistické argumenty jako právě vlna druhá. Diferenční feminismus druhé vlny zpochybňují mnohé feministky vlny třetí a já s jejich argumenty souhlasím. Na druhou stranu v šedesátých letech díky diferenčnímu femininismu dokázaly ženy na svou diskriminaci vůbec upoutat pozornost.
...nemam k tomu slov...
Re: Genter je typicka paveda!
Tomu se nedivím. Pěkně vám to řekl.
Obdivuji autora
Za to, že se zastal kolegy a že se pokusil věcně argumentovat ve zdejší diskusi (taková chyba nemohla zůstat bez trestu). Z většiny příspěvků je mi silně smutno. Když nerozumím psanému textu, je studium literatury k ničemu. Inu prázdný sud nejvíc duní. Ústav pro česku literaturu si sou existenci jistě zaslouží. Tím nechci říct, že gender studies nejsou jenom módní pavěda.
Re: Obdivuji autora
Gender studies hovoří o pěkně neurotické stránce české společnosti, když vyvolávají tolik hysterie a popírání.
Otázkou je kdy " čtení klasiky z pohledu gender" povede k posvěcení jejího přepsání podle l gender normy
Otázkou je kdy " čtení klasiky z pohledu gender povede k posvěcení jejího přepsání podle gender normy". Pan Matonoha, absolvent univerzit , zajisté dobře ví co se děje s "takovým gender nekorektním uměleckým dílem leckde ve světě" a čeho si " moderní doba bude žádat". Přeste vesele vytváří munici pro prznění literatury, textu, kontextu díla a myšlenek autora ( třeba poplatných době, ale to my napravíme).
Ptám se :
bude Bohumil Hrabal, po takovém akademickém čtení a následné úpravě , ještě Bohumil Hrabal ?
O dílo dalšího zmíněného Matonohova "objekta" paní Věry Linhartové věru strach nemám. Zatím. Na rozdíl od pana Hrabala je ještě živa a zdráva a tak se její dílo zatím genderově bude jenom číst.
Bude logika každého díla časem posuzována gender logikou ? O takových věcech dnes nelze pochybovat. Povedou akademické průzkumy děl světové literatury k jejich cenzuře? K obrazoborectví ve jménu "genderu"? Povedou. Zde pan Šámal dělá literální vědě medvědí službu. Otázkou je jestli je to hujerismus nebo prostě jen vrozená hloupost......
Re: Otázkou je kdy " čtení klasiky z pohledu gender" povede k posvěcení jejího přepsání podle l gender normy
Proboha, člověče vždyť vy jste blázen!
Re: Otázkou je kdy " čtení klasiky z pohledu gender" povede k posvěcení jejího přepsání podle l gender normy
speciální druh českého folkloru "tohlencto" označení diskutujícího za blázna......
Re: Otázkou je kdy " čtení klasiky z pohledu gender" povede k posvěcení jejího přepsání podle l gender normy
Ainsele, kde jste přišel k tak obdivuhodně lehkému stylu, přestože něco kritizujete či škarohlídsky předpovídáte ? Já to teda beru, šéfe....
Re: Otázkou je kdy " čtení klasiky z pohledu gender" povede k posvěcení jejího přepsání podle l gender normy
Váš pokus samostatně myslet je sympatický, žel - nezdařil se. Ale nebalte to, zkuste to příště zase, jednou to třeba vyjde...
Ze zakládací listiny berlínské Akademie věd, rok 1700
Prezident Akademie je dále povinen ze všech svých sil přispívati
k vyhubení vlkodlaků, permoníků, draků, vodních žínek a bludiček. Aby
byl lid účinně pobídnut k této bohulibé činnosti, vypisuje se na
vypátrání každé z těchto příšer, ať už je odhalena v děrách, jámách,
jeskyních nebo jezerech, odměna šesti tolarů.“ - Jaksi mám pocit, že některé obory AVČR k tomu nemají zas tak daleko ...
Potkal jste nějakého vlkodlaka, permoníka, draka, vodní žínku nebo bludičku?
Vidíte, že nesporné úspěchy Akademie má. Ačkoliv není vyloučeno, až příště padnete na hlavu, vycházeje z hospody, že někoho ze jmenovaných potkáte.
PB
Re: Potkal jste nějakého vlkodlaka, permoníka, draka, vodní žínku nebo bludičku?
No jisté zdokonalení od těch dob přeci jen vidím - tenkrát bylo nutné onoho permoníka, draka apod. alespoň vypátrat a ukázat - tedy předvést alespoň nějakou činnost. Terazky postačuje sepsat těsně před zavírací dobou v hospodě traktát o nesmrtelnosti chrousta.
Re: Ze zakládací listiny berlínské Akademie věd, rok 1700
No vidite, jak byli uspesni! Potkal jste snad posledni dobou permonika, nebo draka?
Re: Ze zakládací listiny berlínské Akademie věd, rok 1700
Já ne ale moje žena potkává draka každý večer.
Re: Ze zakládací listiny berlínské Akademie věd, rok 1700
Nebo permonika?
Děkuji
Pane Šámale, děkuji za Váš skvělý článek a přeji mnoho úspěchů v práci Vám i Vašim kolegům
Re: Děkuji
Ja take! Hlavne mnoho uspechu v moderni pavede nazyvane "Gender studies":
Co je gender?
Renzetti a Curran (2005) definují gender jako společensky utvářené postoje a modely chování, obvykle dichotomicky dělené na mužské a ženské. Pojem gender zdůrazňuje, že mnoho z toho, co odvozujeme od biologického pohlaví, je dáno sociálně, kulturně, strukturálně. Ann Oakley (1972) definovala gender právě jako to, co souvisí s pohlavím, ale není to dané biologicky. Gjuričová vysvětluje, že prohlášení o sociální konstrukci genderu neznamená jen prohlášení o enviromentálním původu genderových vlastností, ale jak zdůrazňuje: „Argument zní, že gender není vůbec rysem jednotlivce, ale konstruktem, který vymezuje určité transakce přiměřené pouze pro jedno pohlaví. Pokud definujeme gender takto, gender existuje v iterakcích, které jsou sociálně konstruované jako genderové.“ (Gjuričová 1999:78) . Joan Scott definovala gender ve dvou rovinách: 1. Gender je konstituční element sociálních vztahů založený na vnímání pohlavních rozdílů. 2. Gender je primárním způsobem projevu moci. (Scott 1986:167).
Re: Děkuji
A teď ještě co je na tom pavědeckého, prosim, prosim ... Házet frky na to, čemu nerozumí a kopírovat cizí texty, to umí každý.
hledal jsem (a ne zcela nalezl), nicméně
během hledání jsem narazilm na
"Kniha Domov a dálava shrnuje autorovo celoživotní zamyšlení nad českou kulturní totožností. Erazim Kohák se tu snaží zodpovědět na dvě otázky - Co to znamená být Čech? a Má to ještě nějaký smysl? Sleduje vývoj českého myšlení od obrození po dnešek na pozadí našich rozháraných dějin. Zvláštní pozornost věnuje T. G. Masarykovi, Emanuelu Rádlovi, Janu Patočkovi a Karlu Kosíkovi. Dochází k závěru, že dějinám tak mnohotvárným nelze přičíst jeden výlučný smysl. Sjednocuje je nekončící hledání a kritika naší kulturní totožnosti.
Budiž spravedlivě řečeno, že to harazím kejhák psal de iure ve volném čase. Tutově je to již rozebrané a já se stydím, že nemám výtisk ve své knihovně! Jak jen bez toho budu dále žít, nevěda jak správně kritizovat svoji kulturní totožnost???
Netrapte se. Klidně můžete umřít i bez kulturní totožnosti.
Nakonec i bez totožnosti vůbec.
Víte kdo je to Čech?
Kdo mluví česky a nepřemýšlí o tom, co by mu to mělo přinést :-))))
Re: Víte kdo je to Čech? - Třeba Emanuel Moravec:
"Stojíme-li jako vlastenci před volbou, má-li, národ žít bez neplodné inteligence, anebo s ní společně zahynout, pak volím záchranu národa a neplodnou inteligenci i se svými darmošlapy hodím přes palubu. Ze zdravého prostého lidu vyroste nám nová silná inteligence."
Re: Víte kdo je to Čech? - Třeba Emanuel Moravec:
Američan, Angličan, Polák, Němec o tom, zda je to co je, nepřemýšlí, bere to jako prostý fakt, do kterého se narodil.
Zato o tom přemýšlejí takoví Pobalťané, Slováci, Slovinci, Rakušané, Češi a mnoho dalších.
To jsou věci, co?
Re: Víte kdo je to Čech? - Třeba Emanuel Moravec:
Bohužel vám musím sdělit, že o tom co jsou velmi intenzívně přemýšlejí rovněž američtí, angličtí, polští i němečtí intelektuálové. Že o tom nevíte, svědčí jen o vaší nevědomosti.