Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
zlatuška
se odporem proti navrácení domu do rukou vlastníka diskvalifikoval, doté doby jsem si hopovažoval jako politika i jako personu, konec
???
Učinil jsem opakované pokusy a s překvapením jsem zjistil, že mi provozovatel zabraňuje ve vyslovení korektního názoru, zatímco některým "diskutujícím" zveřejňuje hloupé osobní urážky. Zvláštní přístup.
poznámka
Církve, šlechta, oběti holakaustu, sudetští němci. Najdete společného jmenovatele? Všichni byli historicky nějakým způsobem státem okradeni. Jak může vypadat žebříček největším nepřátel státu? Pořadí nechť si každý doplní sám.
Stínová válka
Skutečný základ sporů o Tugendhat není, (jak je neustále omíláno), ve vlastnictví či nevlastnictví vily či souvisejících uměleckých děl. Skrytý boj probíhá o "správné" naporcování cca 200 milionů určených na rekonstrukci Tugendhatu z rozpočtu města Brna. Věřte nebo ne, zúčastněné osoby dnes už vůbec neskrývají touhu obejít výběrová řízení (s odkazem na "havarijní stav" v případě nepředání, nebo na "přání majitelky" v případě předání vily). Současná situace je teď velmi komplikovaná, úplatky jsou již rozděleny, firmy se těší na svůj kousek koláče a do téhle selanky si klidně Tugendhatka udělá tu kravinu s prodejem sochy. Málokdo zpochybňuje morální nároky rodiny Tugendhat ve vztahu k majetku, když se ovšem ze všech stran skloňuje morálka lze jen těžko označit prodej sochy, (po prohlášeních paní Tugendhat o citových vazbách k tomuto dílu, nebo o nekvaliním provedení a použitých materiálech kopií dalšího vybavení vily atd.) za osvícený čin. Podotýkám že Tugendhatovi doposud neprojevili sebemenší zájem jakýmkoliv spůsobem spolufinancovat rekonstrukci či podílet se na provozních nákladech vily. Zjednodušeně řečeno Brno má prostě také svoji "katedrálu svatého Víta".
Re: Stínová válka
Vilu vrátit majiteli! Brno může peníze použit na něco potřebnějšího.
Brno ohromně úspěšné a prosperující?
Místo toho lavoru mohly být na náměstí postaveny veřejné záchody.A nejen tam.
Re: Brno ohromně úspěšné a prosperující?
Zdá se vám snad kapacita toho lavoru nedostatečná? Nebo je jeho umístění nedostatečně veřejné? A navíc si ještě při tom můžete číst poézii vy nevděčnej parchante!
Taky bych se přimlouval za článek na téma
"Hromada slizu na Letné".
Tak tak
Máme tomu rozumět tak, že Tugendhatovi čekali, až vilu stát opraví, a pak by o ni požádali Jako mnozí včetně Švarcnberka (užívám Sedláčkův pravopis jména českéhho šlechtice).
Za opravenou by dostali víc. Teď vzali aspoň sochu? I když slibovali, že ji nestřelí?
Re: Tak tak
A proč by jí neměl stát opravit? Myslíte snad, že by si jí normální, právoplatní majitelé nechali nechali takto schátrat? Stát se neumí starat ani o nakradený majetek. Rozhodně a urychleně vrátit. A můžou jí třeba i zbořit. Je totiž jejich.
Re: Re: Tak tak
Než ji nechat potupně zchátrat, tak ji radši zbourat! To mělo Brno udělat už dávno. byla by to menší ostuda, než celá tahle nechutná tahanice.
Co takhle pohled s jiné strany?
1. Vilu lze charakterizovat jako nahromadění několika krabic různých rozměrů na sebe.
2. Stavba se moc obyvatelná nezdá.
3. Jedná se o pár spojených výkladních skříní.
4. Podobné stavby má prý Miess van der Rohe na světě čtyři. To není zrovna závratné číslo mluvící o velkém úspěchu. Nejde náhodou jen o snobárnu?
5. Údajné vrcholy české současné architektury vykazují tvary podobné Tugenthadově vile. Že by panstvo opisovalo? Proč ne věžičky? Můžu se snad zeptat.
Re: Co takhle pohled s jiné strany?
ad 4 ("...na světě čtyři. To není zrovna závratné číslo mluvící o velkém úspěchu...): Chápu, že socialistická panelová sídliště pro Vás musí bát přímo symbolem úspěchu
Re: Re: Co takhle pohled s jiné strany?
Jsem-li architekt, usiluji o realizaci svých nápadů. Pokud se mi podaří udělat jen čtyři obdobné stavby za život, nepovažoval bych to za příliš velký úspěch. Je mi jasné, že van der Rohe udělal i jiné věci. Já ale reaguji jen na to, co znám.
Re: Re: Re: Co takhle pohled s jiné strany?
Eifelovka je taky jen jedna. Představte si, že by stála v každém větším městě
P.S. Gustave Eiffel ani Mies van der Rohe určitě nebyli neúspěšní architekti, to Vám zaručuji!
Re: Re: Re: Re: Co takhle pohled s jiné strany?
Pardon, u Eiffela jsem nevhodně snížil rozsah jeho činností....
Re: Re: Re: Re: Re: Co takhle pohled s jiné strany?
Eiffel aspoň tehdy otevřeně přiznal, že staví rozhlednu ..
Omyl, pane Lukeši
Stát tuto sochu nezabavil před 61 lety (2007-61=1946), ale poněkud dříve (.1939-1940). Norimberské zákony jsou teď zřemě někomu dobré, zrovna tak jako "dědictví" po nacionálním socialismu. Pěkné kulturní dědictví "českého národa".
Pokud se pak samotného tristního stavu vily týče -
snad by nebylo od věci konstatovat, že by bývalý magistrát vskutku učinil dobře, kdyby 180 milionů, které utopil ve zcela ZMRVENÉ "rekonstrukci" nám. Svobody, investoval do stabilizace vily. Nicméně pohyb stavby v relativně velmi dobrém stavu nastal na počátku 3. tisíciletí a souvisí, jak jsem dodatečně zjistil, skutečně s pohybem celého svahu. Sousední dům se už podařilo stabilizovat; není tedy důvod, aby se to nezdařilo s vilou Tugendhat. Lamento nad náhradou některých dílů sanitární keramiky, obkladů a vodovodních baterií (kdykoli napravitelné) je ve srovníní se ztrátou nenahraditelného originálu Lehmbrucka, který jedním dechem obhajujete, čirým farizejstvím. Lituji.
Re: Pokud se pak samotného tristního stavu vily týče -
Psali jsme naše příspevky zrejmě současne. Ale myslím, že můj příspevěk shora odpovídá i Vám.
No ono tady asi ani o ten prodej nejde
ono tady jde hlavně o to, za KOLIK se socha prodala.
A to mnoho lidí nedokáže zkousnout.
Je pěkné, jak někteří bojují proti vydání ukradené vily "cizákům" , přičemž těmže lidem nevadí, že třeba v Karlových Varech dneska vlastní Rusové větší část lázeňských domů a skoro všechny hotely, že v Teplicích nakupují domy Arabové a že velkou část domů v centrální Praze vlastní Italové a cizí fondy.
Mno, pane autore, tohle je už příliš silné kafe:
buď dědicové žádají vydání vily jakožto UMĚLECKÉHO DÍLA - a pak nechť stejným způsobem přistupují k jeho restauraci - nebo je jejich žádost pouhým etiketním pdovodem. L.M.van der Rohe dobře věděl, proč umístil před onyxovou stěnu Lehmbruckův originál, nikoli bronzovou kopii - při pohledu na vaši fotku je to jasné i laikovi - světlý originál totiž proti pozadí stěny VYSTUPUJE a násobí světelné efekty světla, skulptury a stěny v pozadí, zatímco bronzová KOPIE
Re: Mno, pane autore, tohle je už příliš silné kafe:
se naopak na pozadí ZTRÁCÍ.
Prodej originálu Lehmbruckovy sochy je tak z hlediska vily Tugendhat jakožto uměleckého celku - v tom se shodujeme, že vila, včetně INTERIÉRŮ umělecké dílo JE - TUNELOVÁNÍM její umělecké podstaty.
Bronzová kopie na místě originálu je pouhou, velmi NEDOKONALOU náhražkou původního řešení L.M.van der Roha, ve svých důsledcích daleko zhoubnější, než náhrada umělecky řemeslných produktů, jako je např. na základě dochované dokumentace kdykoli obnovitelný mobiliář. Mějte se.
Re: nebo je jejich žádost pouhým etiketním pdovodem.
to víte, židi. Něco si koupěj, pak se to líbí někomu jinýmu, voni mu to nechtěj dát, co s nima, podvodníkama.
Fascinující je již termín :" žádají" Žádají, prosí o to, co jim ukradli nacisti, pak komunisti ( a jejich následníci to zjevně schvalují). Žádají o to, co by měl jeden každý bolševik vkleče odevzdávat dokonale opravené původním majitelům.
a ještě si dovolí nějaký nýmand okradené kritizovat.
Re: Re: nebo je jejich žádost pouhým etiketním pdovodem.
Jistě, milostivá paní, hloupost vašeho komentáře se skutečně dotýká hvězd. Upřímně vám gratuluji, jste naprostá jednička.
Re: Re: Re: nebo je jejich žádost pouhým etiketním pdovodem.
Nevážený podporovateli nacistů, fašistů, komunistů a jiných typů zlodějů a vrahů, Vaše reakce na AndyO je ovšem plná chytrosti a slušnosti. Děkuji za příklad.