19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hajský 7.9.2010 10:11

Otroci

Když jsou tedy lékaři otroci, proč tolik mladých lidí touží do otroctví? Otroků-čekatelů jsou plné fakulty.

V. Michl 6.9.2010 23:20

Tak to jsem

slyšel jen od Ratka a Kubka. Mezi zdravotníky je mnoho slušných a pracovitých lidí. Není pravda, že jsou dnes špatně placeni. Jen se podívejte na obvoďáky a specialisty? Kolik hodin denně pracují? A co zdravotníci v nemocnicích? Ať nám řeknou své platy. Já je znám. Vy ostatní se pak budete divit. A když budou říkat, že v tom mají mnoho služeb, tak ať také řeknou kolik hodin skutečně v těch službách odpracovali. K článku mohu pouze říci FUJ!!!!!

J. vavruška 6.9.2010 21:04

Přeháníte

1) Otrok patřil svému pánu a bydlel u něj v domě

2) Když byl drzý, dostal nařezáno důtkami. Například pokud by mě můj otrok nechal čučet v čekárně 45 minut a ještě mi odmítl sdělit kdy mne obslouží, dal bych mu asi co proto.

3) Když otrok způsobil svému pánovi nebo jeho rodině újmu na zdraví či smrt (například kdyby ho otrávil), byl by bez milosti zabit.

Já myslím, že naši zdravotníci s nadprůměrnými platy, drahými auty a domky za pět milionů (nezávidím, pouze konstatuji) mají do otroků poměrně hodně daleko...

M. Anklewicz 6.9.2010 19:12

Dobrý pláč, špatný hrob.

 Nejdůležitější pro člověka je svoboda. To je heslo dneška. Svobodu máte, tak se snažte a nefňukejte jako nějaká socka. Můžete dokonce odejít tam kde je lépe, tak nelžete , že jste otrok. A mimochodem, poradce jednoho z našich vládnoucích gentlemanů (Nečas, Schwanzerberg, John), pan Joch považuje vlastnictví otroků gentlemany za přijatelné.

L. Severa 6.9.2010 15:44

Otroci?

To je tedy síla.

R. Langer 6.9.2010 14:27

Opravdu?

"Považují za samozřejmost, že opravářům štědře zaplatí nejen za jejich znalosti, práci a jejich drahocenný čas, ale i za jejich dopravu. Nepozastaví se ani nad jejich předraženými službami, ani nad nevystavením faktur."

Skutečně si myslíte, že je to pravda? Já to třeba za samozřejmé nepovažuji a ani to nedělám...

T. Vodvářka 6.9.2010 15:19

Re: Opravdu?

Vážený pane Langere, kdysi psal MUDr.Šimek hezkou příhodu. Přišel mu domů opravit nějaký přístroj opravář, byl hotový za 5 minut, přitáhl nějakou součástku a naúčtoval 900,- Kč. Poté zjistil, že jeho zákazník je lékař a tak se ho zeptal, co má dělat se svými křečovými žilami, co dělat s nepravidelnou stolicí a bolestí za krkem. MUDr.Šimek vše objasnil a pan opravář odešel. MUDr. Šimek správně zvažoval, zda-li by neměl naúčtovat konsultaci za uvedené informace, ale nechtěl, aby opraváře netrefil šlak.

A o tom je celé naše zdravotnictví. Je využíváno velmi důsledně, mnohdy lidmi, kteří na své zdraví zvysoka kašlou. Zblblí různými seriály poté požadují i velmi nadstandardní služby a diví se, když je nedostanou ihned. Naše zdravotnictví je na úrovni evropské, z mén zkušenosti mnohdy více /měl jsem možnost studovat systém v Itálii a ve Francii a český občan může být docela rád. Problémem je totiž nepoměr nákladů ve zdravotnictví, které jdou do přístrojů a techniky a odměn za práci. Zatímco v civilizovaných zemích se cení právě ta informace, kterou zná lékař /viz můj úvod - MUDr. Šimek/, a  náklady na přístroje a provoz tvoří menší procento, u nás je tomu právě naopak.

Naše zdravotnictví, které si nese stigma "ústavu národního zdraví", je dle zákona nuceno poskytnout všechno všem. Sám asi cítíte, že to není ono, protože žádný stát na světě neunese kupříkladu 10 milionů umělých ledvin. Pokud u lidí nenastane zásadní zvrat - a to, že SVÉ zdraví se starám především JÁ sám, a teprve pokud to nejde, navštívím lékaře. U nás se zatím poskytuje opilcům, přejídajícím se obesním jedincům, chronickým kuřákům atd úplně stejná péče jako těm, co sportují, jedí zdravě a starají se o své zdraví. A to je samozřejmě špatně, protože pak nejsou peníze na to, když je opravdu někdo vážně nemocen. Těch hloupých 30,- Kč bylo jen malým pokusem o nápravu, který se nezdařil. Až bude jasné, na co mám nárok a co si mohu přikoupit, bude ve zdravotnictví lépe.

J. Kulheim 6.9.2010 15:47

Re: Opravdu?

Těch hloupých 30,- Kč bylo jen malým pokusem o nápravu, který se nezdařil.

Myslím, že na těch 30 Kč se ukázalo jak těžké je udělat reformu systému a financování zdravotní péče. Julínek na tom skončil, ODS také a slib, že se nebude platit 30 Kč vyhrál ČSSD volby. Komora nechtěla vybírat 30 Kč jak "hajzlbába". Ze strany pracovníků ve zdravotnictví byla slyšet pouze kritika. Podpora žádná.

R. Langer 7.9.2010 12:54

Re: Opravdu?

Ale to je přesně to, o čem píši! Když si holt pan doktor neřekl, ať si nestěžuje. Různí zaříkávači si řeknou a ani se nezačervenají...

J. Kulheim 6.9.2010 13:18

Paní Eliška Portešová, asi ráda používá silné výrazy

Nikdy bude k dispozici neomezené množství finančních prostředků na zdravotní péči. Lidé mohou dát jenom tolik, kolik jim dovolí jejich příjmy. Musí si zabezpečit stravu, oblečení atd. Dnes činí celkové daňové zatížení, včetně zdravotního a sociálního pojištění, téměř 50%. Pokud někdo odčerpává peníze tím, že nakupuje předražené přístroje, které jsou využívány jenom nejbohatších zemích, tak nebude na platy.  To za lékařský stav těžko kdo jiný bude řešit. To je přežívající socialistické myšlení, že to někdo zaplatí.. Představa, že přístroj pro magnetickou rezonanci se nemocnici vyplatí, pokud ho bude provozovat 5 dní v týdnu 8 hodin denně je naivní.

….Copak není v naší společnosti samozřejmostí, že lékaři po absolvování nesmírně náročného a vůbec nejdelšího studia na vysoké škole živoří ještě několik let na státem určených pracovištích, za symbolickou minimální mzdu, bez omezení pracovní doby, zato s neúnosnou odpovědností. Já jsem si myslel, že se platí za odvedenou práci ne za to, že absolvuji vysokou školu.  Absolvent neslouží a nepracuje bez omezení doby, ani nemá neúnosnou zodpovědnost . Absolvent pracuje pod dozorem staršího lékaře, který jeho práci řídí a kontroluje.

…na zneužívání jimi nabytého vzdělání a na své postavení novodobých otroků, kterým prý morální kodex přikazuje sloužit ostatním až do roztrhání svého těla.. Pokud se někdo cítí zneužívaný a ještě k tomu otrok, tak je potřeba situaci řešit. Já bych šel tam, kde se nebudu cítit jako zneužívaný otrok Ti nejen otrocky dřou za mizerný peníz, ale ještě dotují financování celého zdravotnictví.. Nevím kolik činí měsíčně mizerný peníz? Jak dotují zdravotníci financování zdravotnictví?.

L. Severa 6.9.2010 15:42

Re: Paní Eliška Portešová, asi ráda používá silné výrazy

Ano, přesně. Nedávno to řekl v televizi nový ministr, že je nutné šetřit na provozních nákladech, aby špičkové přístroje byly využity ve velkých nemocnicích, ne tedy jak uvádíte. Posledních 30 roků mám potíže se zdravím a moje zkušenosti(a nejen moje) při hospitalizacích jsou jednoznačné. Při každodenním  provozu se proti dřívějšku daleko víc plýtvá. Bylo by zajímavé srovnání jaká byla na př. spotřeba povlečení a prádla na jednoho pacienta před 2O léty a jaká je nyní, vytíženost sanitek a pod. Náklady na stravu jsou asi těžko srovnatelné, ale rozhodně pamatuji  jídlo kvalitnější.

J. Kulheim 6.9.2010 16:16

Re: Paní Eliška Portešová, asi ráda používá silné výrazy

"Rychlá" sváží do nemocnice opilce a pacienty s běžným onemocněním, kteří v minulosti přijeli autobusem nebo pěšky. . Pokud někdo takovou službu chce, tak  nech si to zaplatí. To, že na to někdo nemá není starost zdravotní služby. To nech řeší sociální služba. Kolik asi může stát km jízdy takovým autem napěchovaným technikou a zdravotnickými pracovníky? Nikomu to nevadí. Rychlíci mají výjezdy.ˇKdyž mají moc výjezdů, tak se koupí ještě jedna rychlá. To je jenom malá ukázka systému. Zdravotníci ovšem to neřeší. Oni chtějí další peníze.

Pokud se z nemocnic nestanou obchodní společnosti, které budou muset skutečně hospodařit, tak se nic nezmění. Na konci roku audit a pokud se nebude dobře hospodařit, tak hledat schopnější lidi. Dnes se koupí přístroj, který na sebe nikdy nevydělá a jede se dál. Prospěch z toho má jenom prodávající a tek kdo dělal smlouvu. Nikdo neudělá ekonomický rozbor.

To je jenom malá ukázka jak to chodí. Paní autorka plače.  Nanabízí žádné řešení, ani rozbor příčin. Jenom říká dáváte málo, dejte víc. My jsme důležití a budeme ještě důležitější. Je pořeba říct. že aby společnost fungovala, jsou důležití všichni. Pokud přestanou popeláři vyvážet odpadky a čistit kanály, tak bude větší zdravotní pohroma než když paní autorka odejde tam, kde  jí bude lépe.

J. Kejkrt 6.9.2010 13:13

Měl bych faktické připomínky.

1. Naprosto stejně je rukojmím systému i pacient, který se z povinného pojištění nemůže vyvázat.

2. Pro lékaře v pracovním poměru PLATÍ Zákoník práce. To, že přistupují na jeho porušování, je jejich chyba (nebo možná svobodná volba).

3 Hipokratova přísaha nezavazuje lékaře k tomu, co (podle autorky kvůli ní) dělají, zato jim zapovídá velkou spoustu věcí, které dělají. Tak bych jí tady raději moc nemával.

J. Kejkrt 6.9.2010 13:15

Re: Měl bych faktické připomínky.

.. na konci předposlední věty chybí "v běžné praxi".

J. Anděl 6.9.2010 13:51

Re: Měl bych faktické připomínky.

Díky za odkaz na znění slibu. To je zajímavé, ty věci, které z něj postupně odpadávají - bohové, učení pouze synů, zapovězení řezání do těla, eutanázie a potratu... Mám pocit, že jediné, co dnes ještě platí, či co považujeme za správné, aby platilo, jsou věty:

"Lékařské úkony budu konat v zájmu a ve prospěch nemocného, dle svých

schopností a svého úsudku. Vystříhám se všeho, co by bylo ke škodě a co

by nebylo správné."

P.S.: často, když vidím staré texty, přijdou mi dobré a smysluplné. Když vidím, co se z nich postupně odstranilo, přijde mi to jako chyba. A tak mě napadá rouhačská myšlenka, že i to s těmi syny mělo smysl. Zajímalo by mě jaký. Myslím doopravdy, ne ten, se kterým by vyskočila třeba ......... teď jsem hledal jméno jedné autorky, na které jsem si nemohl vzpomenout, a narazil jsem na web feministky.cz. A už vím, proč to tehdy v těch starých textech bylo.........

J. Anděl 6.9.2010 14:11

Re: Měl bych faktické připomínky.

P.P.S.: nechal jsem se nachytat, ten web je asi recese :-)

Znamení, že bych měl pro dnešek skončit s komentáři...

J. Kejkrt 7.9.2010 12:19

Re: Měl bych faktické připomínky.

S těmi syny - to bylo dáno postavením žen v tehdejší společnosti. Které samozřejmě bylo jiné, než dnes nikoli proto, že by tehdy lidé (=muži) byli hňupi, ale proto, že to byl historicky osvědčený model.

P. Zeman 6.9.2010 11:10

Kňourání

Přiznám se, že z článku jsem přečetl jenom několi prvních odstavců ale podle stylu soudím, že zde není ano odstavec o zbohatlých lékařích různých profesí. Nechci rozebírat, jakým způsobem k, mnohdy nemalým majetkům přišli ale snad pouze to, že doktoři nejsou jen socky a to, co nám nejspíš paní odborářka předkládá je jenom jedna strana mince určena jednoduchému publiku. Právě tomu publiku, které není ochotno za ošetření zaplatit třicetikorunu. Není to pak mlácení prázdné slámy? :-O

V. Skalová 6.9.2010 9:13

Lékaři ať se obrací pouze do vlastních řad

Už od počátku 90-tých let byla reforma zdravotnictví ponechána na nich samotných. Vždy byl ministrem zdravotnictví lékař nebo aspoň vysoce vzdělaný zdravotnický pracovník. Kdykoliv hrozilo, že by systém se změnil v tom směru, že by odměňování lékařů a celých zdravotnických zařízení souviselo s jejich kvalitou a výkonností, začli se lékaři stavět proti. Jednodušší je brát bez omezení, vždyť přeci "zdraví není zboží", že. A když se nedostává, tak spustit křik - státe, dej, nebo neléčíme. A všichni víme, kdo byl autorem výroku "Pacienty to musí bolet" ...

B. Uhlich 6.9.2010 8:26

Je to stále stejné....

..já sice chápu, že má-li se napsat článek "bojující za lékaře" asi nemůže být jiný, ale jen bych vznesl takovou nepatrnou poznámku, zda si autoři podobných výtvorů vůbec uvědomují, že ne vždy mohou u běžných lidí vzbudit takovou reakci jakou očekávali. Já si myslím, že vztah běžných lidí k lékařům je povětšinou poměrně korektní, lidé nějak chápu, že se jedná o velmi vzdělané lidi, kteří se jim dost často snaží i pomoci... ovšem již zmíněná korektnost je dost často konfrontována s realitou, když se takový běžný člověk dostává do našeho zdravotního soukolí a pak se nestačí divit. Většina lékařů se svými pacienty zabývá dost povrchně a to prosím na všech stupních péče. Je to možná trochu nadsazené, ale přirovnání k soustružníkovi, který bere jednu součástku za druhou a vždy ji upne a obrobí a pak ji bezmyšlenkovitě přendá do jiné bedýnky, mě připadá asi nejtrefnější. Ano, chápu - lékař se nemůže každým zabývat nějak nadstandardně, ale zas na druhou stranu by si lékař nějak měl uvědomit, že za ním lidé přicházejí s nějakou důvěrou a podle přístupu k pacientovi se důvěra prohloubí nebo třeba i ztratí. A část lékařů důvěru nemá, proč? A podobné články se domnívám na důvěře lékařů taky moc nepřidají - lékař není nadčlověk..i ostaní lidé majií v práci zodpovědnost, musí se vzdělávat, chtějí se po nich přesčasy a pod..a to na rozdíl od lékaře většina běžných lidí dokonce ani nemá jistotu, že si za měsíc vůbec vydělá - zvláště ti co podnikají. Takže nářky lékařů považuji spíše za vydírání než za něco, co by mělo reálnou podstatu. Všichni normální lidi prostě vědí, že doba je bídná a každý se snaží vyjít s tím co má...za většinu běžných lidí nikdo neoroduje a tak holt musí vyjít s tím, co mají a dost lékařů by se hodně divilo s čím musí většina lidí vystačit... Navíc běžní lidé nenesou zodpovědnost za to, že se ze zdravotnictví stala neuvěřitelně obrovská černá díra ve které mizí libovolné množství prostředků a ať se dam dá kolik chce - vždy je to málo....

T. Vodvářka 6.9.2010 9:18

Re: Je to stále stejné....

Článek autorky vylíčil poměrně přesně realitu. Současně lze vyjádřit i opatrný souhlas s příspěvkem pana Uhlicha. S jedinou - a nikoli nepodstatnou - poznámkou. Soukromý lékař, jak koneckonců zmiňuje i autorka článku, je podnikatel jako každý, se všemi riziky. Má však proti jiným podnikatelům naprosto nesvéprávné postavení před molochem státní moci /jak zdravotní pojišťovnou, tak i magistrátem/, protože stačí jeden nesouhlas oněch dvou institucí a lékař podnikatel končí, byť by byl ve svém oboru úspěšný. Takže není pravda, že by lékař soukromník měl nějakou jistotu s příjmem. A upřímně řečeno, v jiných oborech se zedník může mračit, soustružník brblat, ale pokud provede dobře svou práci, zákazník je spokojen. V medicíně to neplatí, tam je požadován správně i úsměv a empatie. A ono je to někdy těžké se smát na psychopata, kterého nemůžete odmítnout.

A věta, že se většina lékařů chová k pacientům povrchně je takové plácnutí. Pokud máte tento pocit, můžete jít jinam.

J. Anděl 6.9.2010 10:27

Re: Je to stále stejné....

Dobré vlákno...

Původně jsem uvažoval, že se budu jakoby rozčilovat, že nikoliv lékař, nýbrž sám pacient a (nebo) Bůh rozhodují o životě a smrti (zajímalo by mě, co bude hůř zkousnutelná varianta).  Ubralo-li by se trochu nadčlověčenství až božství na jedné straně, ubylo by možná trochu otrokářství na straně druhé.

Samozřejmě problémy podnikání a vůbec celého zrodu lékaře jsou bolestné. Ono i mnoho dalších forem podnikání je nějak mrzutě omezováno ze strany státu, ale ne do té míry, jako zdravotnictví.

Přesto, světe div se, existují šťastní lékaři. A možná, opravdu jen možná, jsou to ti, kteří si uvědomují, že oni o životě a smrti nerozhodují.

J. Kulheim 6.9.2010 10:58

Re: Je to stále stejné....

......Takže není pravda, že by lékař soukromník měl nějakou jistotu s příjmem.

Pokud počítáte mezi soukromníky obvodní praktické lékaře, tak část jejich mzdy tvoří kapitační platba, takže ráno vstanou a mají vydělané. Mají asi peněz dost, protože neznám ani jednoho, který by sloužil noční služby. Nemají o to zájem. Navíc po 12 hodině je většinou už v ordinaci těžko najdete.

Není to podnikání, protože poskytovatel služby nejsou vystaveni konkurenci, uživatel péče není přímo zainteresovaný na ceně služby. Je mu jedno kolik pojišťovna za jeho návštěvu zaplatí.

T. Vodvářka 6.9.2010 11:14

Re: Je to stále stejné....

Prostor tohoto serveru neumožňuje větší rozbor. Máte pravdu, praktický lékař jede v kapitaci a jeho příjem je odvislý od počtu karet, které má v ordinaci. Jistě ale i jemu nemusí pojišťovna či magistrát prodloužit smlouvu, což je likvidační.

K praktickým lékařům. Nemáte pravdu, někteří z nich slouží pohotovostní služby, z principu odbornosti nemohou sloužit noční na lůžkách. Pokud je nenajdete v ordinaci, mohou vykonávat návštěvní službu. Stačí mít v obvodu pár ležících nemocných a máte o zábavu postaráno. Navíc bych Vám přál vidět množství různých papírů, které musí vyplňovat.

K specialistům. Tam platí plně, co jsem napsal prve. Pokud nepřijdou do práce, jejich výsledek je O,- Kč, navíc většinou platí nájem či leasing. Jsou ohrožení zamítnutím smlouvy a ukončením možnosti si vydělávat v soukromé sféře.

Souhlasím s Vámi, že nejde o regulérní podnikání i v tom, že uživatel není zainteresován na ceně služby. Což je věc, kterou lékaři již dlouhá léta kritizují a chtějí to změnit. Politici jsou jiného názoru.

J. Kulheim 6.9.2010 11:45

Re: Je to stále stejné....

Já jsem nenapsal, že praktičtí lékaři neslouží, ale že neznám nebo nevím o žádném, který by sloužil. To jenom na upřesnění.

V dnešní době musí každý pracovat , když má někdo o jeho službu zájem.  Zedník pracuje v létě od nevidím do nevidím a v zimě je rád když se mu podaří vydělat nějakou korunu. Chci říct, že každé povolání má svoje problémy. Papíry jsou zavaleni všichni řemeslníci neb OSVČ.

Nikomu nevadí, že mnozí specialisté pracují v nemocnici a mají taky soukromé ordinace. Lehčí případy si přesouvají do své soukromé ordinace.

Mám dojem, že stávající stav většině lidí docela vyhovuje. 'Uředníkům, kteří rozhodují o tom, které léky bude platit pojišťovna.  Prodejcům léků, protože mají svou cenu jistou, když "přesvědčí" lékaře, že jejich lék je nejlepší. Lékařům, protože jestli pacient přijde nebo nepřijde mají každý měsíc výplatu. Pacientům, protože mají všchno "zdarma". Pojišťovnám, protože kolik dostanou, tolik rozdělí a poku nemají tak "Stát" přisype.

Všichni nadávají, ale politik, který chce něco udělat skončí na 30 Kč za návštěvu lékaře.

J. Kulheim 6.9.2010 7:10

Zdraví a zdravotní služba.

Zdraví je nejcennějším soukromým statkem, který  každý dostáváme. Je na každém z nás,  jak s ním hospodaříme. Socialistický systém odnaučil lidi starat se o svoje zdraví a to přežívá do dnešní doby.. 

Hlavní determinanty zdraví, možnost jejich ovlivnění, zdravotní stav populace -            1./  50% =Životní styl (způsob života) (sociální faktory-chudoba, nezaměstnanost, práce, stres, vzdělání, způsob stravování, pohybové aktivity, abusus drog, alkoholu, kouření..) .   2/ 20% - Genetické faktory (vrozené vady nebo dispozicie ke vzniku nemoci. 3. 15% -Životní prostředí (ovzduší,voda, půda, fauna, flora, kvalita potravin,záření, hluk, chemické látky, biologické faktory-infekce) . 4. 15% Zdravotnické služby (zdravotní péče,zdravotnická zařízení, organizace  zdravotnictví, financování, řízení….. Váha vlivu těchto čtyř determinant zdraví je v různých společnosti odlišná,

Zdravotnictví je služba tak jako každá jiná. Platí zde stejná ekonomická pravidla t.j. nemůže se utratit víc peněz než lidé odvedou na zdravotní dani. Pokud se spotřebuje víc peněz, tak je otázka kdo chybějící peníze poskytne. Může to být sám pacient nebo "stát" ze státního rozpočtu t.j. zase plátce daně. Při stávajícím systému organizace a financování zdravotní péče je schopno zdravotnictví "spotřebovat" celý rozpočet.

Řešení systému organizace a financování zdravotní péče je pro politiky strašák. Je to problém, který je nutné řešt, ale je lehce zneužitelný a lze na něm prohrát volby. Všichni nadávají a všem to vyhovuje

A. Bocek 6.9.2010 8:36

Re: Zdraví a zdravotní služba.

Slova jsou ohebná , však pouze čísla hovoří ! Nechte nás daňové poplatníky utrácet svých 85% příjmů na životní styl, lepší genetickou výbayu a kvalitnější životní prostředí.K vašemu snažení nechť postačuje 15%. Na víc naše společnost nemá !

Z. Rychlý 6.9.2010 10:37

Re: Zdraví a zdravotní služba.

souhlasím, a připojuji svůj postřeh.

Hodně lidí má všípený tento myšlenkový postup. JÁ přece platím zdravotní pojištění, tak VY mě laskavě udělejte zdravým, mám na to PRÁVO. A po mém způsobu života je vám prd, 'sem si zaplatil, tak mám PRÁVO i na to nejdražší ošetření - tudle jsem četl v Plesku, že je to pro mě to nejlepčí !

J. Kulheim 6.9.2010 11:08

Re: Zdraví a zdravotní služba.

Uživatel zdravotní péče není přímo zainteresovaný na platbě za poskytnutou službu.  Službu užívá "zdarma". Neplatí za dovoz do zdravotnického zařízení, vyšetření, ošetření, hotelové služby. Proto se mnohdy neurvale chová k zdravotnickému personálu. Stručně řečeno pacient si neváží lékaře a lékař si neváží pacienta. Je mu docela jedno jestli se na zdravotnické zařízení obrátí znovu. On za svoji službu peníze nevidí a když bude víc pracovat, tak steně víc peněz nedostane.

J. Kejkrt 6.9.2010 13:03

Re: Zdraví a zdravotní služba.

Ano, tak to je. Bohužel.