20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
čort 26.1.2007 19:15

myslete i na druhé

Když už je většina z vás tak pobouřená tím, že vám někdo vymlouvá váš oblíbený způsob sebevraždy, zkuste aspon chvilku myslet na všechny ty děti které se dívají nejen na filmy ale hlavně na každého z vás. A pozorují nejen herce ale zase každého z vás. Uvědomte si že vy jste pro ně víc než film protože jste živý a dnešní děti to moc dobře ví. Můj děda umřel na rakovinu plic a když už tak chcete skončit taky, tak do toho netahejte ostatní.

JAPA 25.1.2007 23:19

Čím víc, tak tím víc

se bojuje proti kouření tabáku, tak tím víc (ve stínu pozornosti) se rozmáhají skutečně nebezpečné drogy. Ze dvou zel to menší je třeba volit, říkali staří latiníci. A andělé v nebi nejsou vytavení nebezpečí

-tabáku - alkoholu- AIDS - marihuany - heroinu- CRACKu- syfilidy-dortíčků - kofeinu - theinu - .............................

 -

J.G. Pašek 25.1.2007 19:44

In USA you must be 18 koupit jakýkoliv tabákový výrobek . . . .

v USA už léta nezavadíš o cigaretu, doutník v kině-filmu, TV,  radio programu . . . či reklamách . . . . a VŠUDE je kouření zakázáno . . . a kuřáci jsou považováni za slabochy bez vůle.

Přesto jsem si všimnul kolik mláďat kouří a obvzláště dívky . . . . zřejmě jim ty cigarety kupují 18ti letí "prátelé" . . . . a jak jsem napsal, z filmů, TV, radia, reklam ten nápad nedostali . . . tak proč začali a kouří? Zrejmě jako já, z hlouposti a jakou to dalo fušku se toho zlozvyku zbavit. To byl můj nejlepší investment v mém životě přestat kouřit . . . . viděl jsem bráchu rozkuchaného v intenzivní péči, vice mrtvého než živého . . . po operaci kterou si zavinil sám kouřením mnoho let. Zázrak se stal  . . . utekl hrobařovi z lopaty a od té "návštěvy" cigaretu do pusy nevzal. To byla drahá lekce-operacepřestat kouřit  . . . . $300 tisíc . . . . 

Karel 25.1.2007 15:42

Hanák

Ten Hanák je šílenej, takovouhle tresť černého humoru jsem dlouho nečet. Je to pro zasmání dobrý, ale už trochu moc dlouhý.

milos 25.1.2007 11:32

Ach ten cestin!

Mne se nejvic libila ta slecna s dlouhymi nohami. To jsem mel hned chut si zapalit, ackoliv uz tri roky nekourim.

hp 25.1.2007 8:55

kouření z trošku jiného pohledu

problematice kouření se z poněkud odlišné stránky věnuje také Martin Froněk v tomto komentáři. Doporučuji, stojí to za přečtení...

chucharo 25.1.2007 16:40

Re: kouření z trošku jiného pohledu

Uprimne vubec netusim jak to souvisi s clankem pane Hanaka? To jako, ze je normalni nechat ke koureni navadet deti?

Ja rozumim tomu, ze vlastnik restaurace ma pravo urcovat pravidla, protoze restaurace je jeho. Stejne tak producent ma pravo urcovat co ve filmu bude a co ne, protoze film je jeho. Nevidim, ale zadny duvod pro to, abych jim za to tleskal. Pokud umyslne uvadeji divaka v omyl tim, ze ukazuji jen tu "cool" stranku koureni, ktera casto vubec nesouvisi s dejem tak mi pripada zcela normalni verejne rict, ze je to hnus.

VIktor 25.1.2007 21:23

Re: Re: kouření z trošku jiného pohledu

Do filmu může mluvit nejen producent, ale i ten, kdo na něj dal peníze - to je u nás nejednou státní fond kinematografie anebo státní televize - a tedy stát! Kdyby si takový dárce stanovil podmínku, že film bude důsledně nekuřácký, musel by to producent respektovat.

BOMBON 25.1.2007 8:39

Přístroj je odepsán z daní, takže ho nakonec zaplatíme stejně my a naše děti....

:-D proboha, neni nekde nejaka ta soutez o perlu roku? :-D nejaky ekonomicky ropak... ja bych tomuto vyroku poslal hlas....

takze, vazeni spoluobcane, citici akutni potrebu buzerovat ostatni lidi, dovedne k tomu vyuzivajice stat, ktery ja si take platim ze svych dani, VEZTE:

chce se mi blit nad takovymto vyrokem, chce se mi blit nad vami, hloupymi a autoritarskymi demagogy, chce se mi blit na vas retez lasky, chce se mi blit na vase petice apod.

to, co predvadite ve sve (snad dobre minene) snaze, je jeste mnohem hnusnejsi nez tabakova reklama uprostred pohadky o sipkove ruzence. uvedomuje si to aspon nekdo z vas? ve jmenu "dobre myslenky" komuniste zavrazdili, zavreli, poslali do koncentracnich taboru miliony  miliony lidi, vy mate peklne nakroceno, protoze VY MATE STEJNOU LOGIKU!!!

nejsem zastance cenzury, ani nasili proti obyvatelum, byt by byli sebedementnejsi (i kdyz tri roky navrtdo za hovadstvi by nebyly spatne :-)), proto zacnu proti takovymto demagogum bojovat rovnez slovem.

míša mýval 25.1.2007 8:34

a co to kouření koncipovat takto

Marlow vstane, protáhne se a na na terase se spokojeně nadýchá čerstvého vzduchu. Mezitím se mu uvaří voda na kafe. Zapálí si svou ranní cigaretu, s rozkoší vtáhne kouř a začne kašlat a vychrchlávat dehtové hleny, které plive přes zábradlí na hlavy chodců. Po vychutnání celé cigarety si do krku nasprejuje kodein, dokončí ranní hygienu a vyrazí do ulic potírat zločin ... Na to by ale asi grant od svého jmenovce Morise asi nedostal ...

68 25.1.2007 6:32

Už konec? Víte jak na to. Vy zkončíte až v Houlivůdu, uvidíte.

chucharo 25.1.2007 2:14

Vsem skarohlidum

kteri se jiste pod clankem asi opet vyroji a budou argumentovat pravem na svobodne rozhodovani, absolutni nenavisti ke kurakum a pokleslosti clanku chci jenom pripomenout, aby meli na mysli, ze:

Svobodne se rozhodovat o cemkoliv je mozne pouze pokud mame k dispozici pravdive a uplne informace o predmetu o kterem se rozhodujeme. Posudte jak se toto da aplikovat na tabakovy prumysl.

Zadny z clanku pane Hanaka neni namiren proti kurakum(v tom dnesnim je to dokonce vyslovne zmineno), ale proti tomu, aby zacinali kourit deti. To je podstatny rozdil.

Bez ohledu na literarni hodnotnost jsou vsechny clanky motivovany dobrym umyslem pomoci detem, ktery je navic podepren nazory v oboru vzdelanych lidi. A to se pocita i kdyby se tu tisic Jendu na hlavu stavelo.

Dobrou noc

BOMBON 25.1.2007 8:59

Re: Vsem skarohlidum

jasne, "vzajmu lidu, rpoti lidu, ve svem vlastnim zajmu".. zpivala jedna undergroundova kapela koncem 80 let.... v zajmu lidu, aby se lidi meli lip... byly mimo jine povrazdeny miliony lidi, zaznamenal jste to?

samozrejme, ze je kolem nas plno informaci o skodlivosti tabaku - vy jste si nevsimnul? to jen licomerny stat, ktery delil drogy na legalni a nelegalni se snazi vytvorit dojem, ze legalni drogy jsou vlastne docela v pohode. vy nereknete svym detem, ze to je svinstvo? nepoucite je? vy jim nereknete, ze jenom dement si nici sve vlastni zdravi? vy jim nereknete, ze zacit kourit je stejne smyslupne jako uriznout si kazdy rok jeden clanek prstu na ruce?

vy opravdu potrebujete statni zasahy do obsahu filmu, aby vase dite nezacalo kourit? pak je mi vas fakt lito. a jestli jste schopen se smirit s predvadenou demagogii, protoze je "v dobrem umyslu", pak je mi lito me, ze tu s vami musim bydlet v jednom state. asi dlouho nebudu

chucharo 25.1.2007 16:29

Re: Re: Vsem skarohlidum

Ale Bombone, ty ses ale startovaci. Pokud jde o mne osobne, zadny velky problem s cigaretami nemam. Nekourim, moje zena nekouri, vetsina nasich pratel nekouri. Ditko si doufam vezme nase rady k srdci.

Problem je jinde. Mozna  sis vsimnul, ze kolem nas ziji i lide, kteri - no rekneme maji na cigarety jiny nazor. A tito lide take jsou rodici. A jejich deti nemohou za to, ze zrovna jejich rodice jim nereknou o cigaretach to co vy do tech svych zrejme cpete horem dolem. A i tyhle deti maji pravo vedet, jake jsou skutecne dusledky koureni.

Myslim, ze nikdo nechce zasahy do obsahu filmu. Film je dilem a majetkem producenta, ktery ho zaplatil. To co by se mi libilo je pred zacatkem filmu shot, ve kterem se decka vhodnou formou dozvedi jake jsou dusledky koureni.

Zodpovednost za vychovu deti samozrejme nikdo z rodicu nesejme a taky tu nepadlo nic o narizeni, ale s spolecenske poptavce. To je bombone velky rozdil.

BOMBON 25.1.2007 17:56

Re: Re: Re: Vsem skarohlidum

je to tak, jsem startovaci, protoze muj pohar trpelilvosti s lidmi, kteri hlavne presne vedi, co by meli delat ostatni a zadaji po statu, aby je k tomu donutil, v techto dnech prave pretekl. (a netyka se to pouze tohoto pripadu, tohle je samozrejme marginalie)

souhlasim, mnoho lidi kouri. mnoho lidi taky pije, cpe se buckem, knedlikama, hranolkama a dalsim svinstvem, provozuje riskantni aktivity typu nechraneny sex, horolezectvi, kontaktni sporty... nase malicke je tedy potreba upozornit na vsechna rizika, nikoliv postupovat selektivne pouze proti cigaretam, ze?

asi budu povazovan za asociala, ale racionalne je mi jedno, jestli je nekdo, koho neznam, nemocny, kouri, nebo umira, a to za predpokladu, ze me jeho nemoc, koureni ci smrt neohrozuje. ano, citove je mi lito kazdeho trpiciho, ale nachazim v sobe silu smirit se s vecmi, ktere nemohu zmenit a ovlivnit veci, ktere zmenit mohu. na dobrocinnost vsak dobrovolne prispivam...

tem, kterym to jedno neni (coz jste czejme vy, pan hanak a spoust dalsich - a ja to respektuji a fandim vam), doporucuji, aby za sve penize (nikoliv tedy prostrednictvim statu za penize i moje) objednali a zaplatili patricny spot, objednali a zaplatili vas pred kazdym filmem a varovali deti i dospele treba az do bezvedomi...

dalsi moznosti by bylo vyuzit vasich (nikoliv tedy statnich a tedy i mne statem uloupenych) penez na kvalitni osvetovou kampan v hromadnych sdelovacich prostreduich, pripadne k propagaci bojkotu filmu "kurackych" ci jakkoliv jinak zavadnych (na bojkot tupych bych vam snad i prispel). termin spolecenska poptavka by bylo potreba definovat. zajmem lidovych mas, delnicko rolnicke tridy a ja nevim jakymi zajmy uz argumentovano bylo, to znam na vlastni kuzi. je spolecenska poptavka poptavka cele spolecnosti? vsech? vetsiny? elit? jen nekoho? jedno vim urcite - ja to nepoptaval, nepoptavam a poptavat nebudu.

chucharo 25.1.2007 19:12

Re: Re: Re: Re: Vsem skarohlidum

Tak asi startujete na spatnym prispevku, ;-). Ja nechci po statu, aby nutil lidi nekourit, ja chci po ucastnicich treba i tehle diskuze, aby se zamysleli nad tim, jestli jim neprijde divny, ze herci, producenti atd. berou prachy za to, ze do filmu schovaj podprahovou reklamu. Reklamu jejiz pirmy dusledek je zavislost deti na cigaretach. (Prosim pripadne reaktery, aby si odpustili argumnety typu, ze oni sami nebo dokonce hromada jejich znamejch zacala kourit, ale z lautr uplne jinejch duvodu - ja jsem taky zacal z jinejch duvodu a v jinym veku, ale to samozrejme neznamena, ze pricinna souvislost mezi vyse zminenym neexistuje)

Me tohle proste prijde hodne divny. A davam p Hanakovi za pravdu v tom, ze kdyby si tuhle podpasovku uvedomil vetsi pocet lidi (a Bombonu) tak se muze neco zmenit. Muze se zmenit medialni obraz tabakovych koncernu. Muze se zmenit pohled na zminovane filmy a hlavne se muze stat, ze pro nactilete divaky prestane byt cigareta atraktivni.

Pod spolecenskou poptavkou si nepredstavujte zadne zarodky delnicke revoluce za cilem socialniho smiru a jinych kravin. Proste kdyz si chci pujcit film, vezmu radeji "nekuracky", kdyz se dozvim o retezu lasky tak jim poslu nejaky prispevek atd. - vytvarim spolecenskou poptavku po zmene. Pokud v tom zustanu sam s p Hanakem, sotva neceho dosahnem, ale pokud bude takovato poptavka dost silna - myslim, ze je to jasne.

Jeste k roli statu, Dokazu si predstavit, ze penize investovane do podobne prevence se vrati na nyzsich vydajich na zdravotni peci, ale rozhodne tento nazor nijak neprosazuju. Nemam k tomu duveryhodne podklady a samozrejme - cim mene statu tim lepe.

BOMBON 25.1.2007 19:47

Re: Re: Re: Re: Re: Vsem skarohlidum

i kdyz ne uplne souhlasim, diky za racionalni argumenty, respektuju je. aspon lze diskutovat narozdil od clanku, kery je totalne demagogicky... treba jeden druheho presvedcime o sve pravde :-)

zivot je svina - minimalne jeden bombon su plne uvedomuje, ze filmari berou za "product placement" (def. viz napr. wikipedia) nejen cigaret, stejne tak hrdinove pijou ty spravne napoje (nejen alkoholicke), reklamy na mistech, kde se nataci, se nahrazuji jinymi... proste kdo zaplati, ten ma. neni to asi hezke, ale takova je ekonomika. mozna jste zaznamenal, ze skoro odevsad odjinud cigaretovou reklamu vyhnali... je jasne, ze se snazi - vy se take snazite v tom, co delate. mozna je spis chyba v tom, ze malo chucharu (chuchar?) vi o tom, co je ve svete kolem nich "normalni" (ve smyslu bezne) ;-)

ohledne primeho dusledku filmoveho koureni na detske koureni si nejsem moc jisty, "analyzy expertu" vzdy porovnavam s vlastnimi zkusenostmi a zkusenostmi lidi, ktere znam (asi proto, ze nejakeho toho experta sem tam znam a vim o jejich "objektivnosti" sve).

ohledne tech zarodku delnicke revoluce apod. - zrovna pripravuju svuj privatni web, na kterem budou i veci kolem tohoto tematu a nejaka teori kolem toho, mrknete se tak ta dva mesice na www.liho.cz tady na to neni misto. ... pokrac...

BOMBON 25.1.2007 20:10

Re: Re: Re: Re: Re: Vsem skarohlidum

sledovanim "nekurackych filmu" nevytvarite "spolecenskou poptavku", tim vytvarite ekonomicky tlak (hlasujete penezenkou), protoze tvurce/distributor kurackeho filmu prijde o vase penize, ktere by jinak mohl ziskat.

"spolecenskou poptavkou" se zpravidla omlouva/ospravedlnuje/zduvodnuje autoritativni zasah proti nekomu, kdo se nelibi, zasah, ktery nahrazuje napr. ekonomicky prirozeny vyber nebo ktery zasahuje do necich prav a svobod. presnou definici neznam a ani vy ji nezminujete... :-P v zasade rikate, ze pokud vas s panem hanakem a ostatnimi bude dost, budete dostatecne silni na to, abyste nejaky administrativni zasah byli schopni vyvolat. ano, tohle je jasne od sameho pocatku. a argumenty typu "Přístroj je odepsán z daní, takže ho nakonec zaplatíme stejně my a naše děti. " mi pripominaji tu nejhorsi argumentaci, kterou jsme museli papouskovat za bolsevika. nezlobte se, ale clovek, tkery takto uvazuje ci snad je dokonce schopen to napsat (!!!)je v mych ocich opravdove hovado.

v poslednim odstavci se s vami shodnu pouze na dvou vecech a) koureni zvysuje vydaje za zdravotni peci a b) cim mene statu, tim lepe. je ale zoufale, jak lidi zamenuji pricinu a nasledek - z vize, ze stat je jakymsi pasakem obcanu, ktere doji v narodnim, statnim ci spolecenskem zajmu a je tedy "odpovedny" i za jejich zdravi (odtud NARODNI, ci VEREJNE ZDRAVI, ackoliv je jenom moje zdravi a zdravi ostatnich jednotlivcu)... jenom zdrave ovce jsou pro STAT-PASAKA uzitecne, ze? proto se vytvori "system verejneho zdravotniho pojisteni" (co bylo za komunistu nema smysl komentovat)... vsichni museji byt jeho ucastniky....at chteji ci nechteji.... vsichni maji prakticky identicke podminky (jakoby soutez zdravotnich pojistoven je chimera udusena zakony a vyhlaskami)... a vsechny musi stat buzerovat, protoze ...

BOMBON 25.1.2007 20:15

Re: Re: Re: Re: Re: Vsem skarohlidum

...ten, kdo si nici zdravi, vlastne OKRADA NAS VSECHNY, VAZENI SPOLUOBCANE!!! hamba mu, je potreba ho omezit, prikazat mu, zakazat mu.... je tu prece spolecenska objednavka.... :-/

no njic, vice snad nekdy nekde u kafe nebo v diskusi na mych strankach...

preju hezky den

Jenda 25.1.2007 0:18

Proboha kolik jeste dilu ma ten prujem???

bongo-bongo 25.1.2007 1:05

Re: Proboha kolik jeste dilu ma ten prujem???

hlavně se už na nic neptejte, psali, že skončí čtvrtým dílem, nebudou-li další dotazy :-)