Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
"Nejsmutnější život mají japonští a jihokorejští muži. Tam dospěl vývoj matriarchátu tak daleko, že místní muži prakticky ztratili jakýkoliv vliv na ženy a jejich rodiny se téměř rozpadly. Muži a ženy žijí v těchto zemích ve studené válce a vzájemně se vyhýbají."
no, nevim, v kazdem pripade doporucuji japonsky film Happy Hour, varovani, trva 5 hodin 19 minut, ale stoji za zhlednuti, dal jsem to na 3 x.
https://www.youtube.com/watch?v=KQ_4vQj8Jbw
Jojo, pravdivé, leč gender špatně a neprogresivní v dnešním smyslu slova. A popudí to feministky ... což je vlastně dobře.
Hezký článeček. Zábavně podaná analýza základního poslání samců a samic a bazální strategie, jak realizovat jejich rozmnožovací pud. Udělal jste mi radost. Škoda to kazit šťouráním polovičních samouků, kteří instinktům a pudům nedůvěřují a o rozmnožování se poučili z vulgárních kresbiček a nápisů na ohradách průmyslových podniků či na veřejných záchodcích
Že o tom zrovna teď běží jeden TV seriál, jak von se jmenuje Sedm schodů k moci
Lidi jsou z toho jako diví, a říkaj že to je doslova jako ze života
Souhlas, až na tvrzení "rozum umožňuje vyplnit příkazy našeho zvířecího těla – například navařit si guláš. To křeček neumí." Neumí. Ale je mnoho zvířat, která fetují (žerou houbičky nebo přezrálé, nakvašené ovoce), které nejen nemají významnou nutriční hodnotu, ale přímo je ohrožují na životě (zfetovaný los má šanci, ale opilá veverka nebo křeček?).
Příroda to dobře zařídila, což některým jedincům vadí. Přírodní zákony budou platit i nadále, navzdory zákonům schváleným lidmi.
Taky hezky napsáno... Při tom mě napadlo, že kdyby přírodní zákony podléhaly schválení v zákonodárném sboru kteréhokoli státu nebo uskupení, jablka by nepadala k zemi a noc by se nestřídala se dny...
Bohužel...
Moderní svět do toho všeho přináší další předtím "přírodou" netušené možnosti. Technologie umožňují komunikaci, (i vizuální) , pohyb a další věci. To pak komplikuje zaběhané rituály. Bylo by fajn vzpomenout i další evoluční finty (strategie). Například obklopit se míň atraktivními jedinci nebo naopak.
A teď si položme otázku, kolik potomků bude mít muž s dalším mužem, nebo třeba se stovkou dalších mužů? Nebo žena s další ženou.
Žena s další ženou docela dost, pokud (ne)pravidelně zahýbá s muži.
No tak ale základem toho svazku by přece měla být VĚRNOST! Nebo ta se tam taky chápe úplně jinak, než normálně?
A je to rozum nebo instinkt, který velí žít spolu dvěma mužům nebo dvěma ženám?
Je to porucha přirozených instinktů.
BTW: stále omílané tvrzení, že homosexualita běžně v přírodě existuje, je lež. Vyskytuje se pouze homosexuální chování, typicky ve skupinách mladých samců, doposud neschopných získat samici. Jakmile takové možnosti dorostou, dají vždy přednost holce. Jedině snad u některých vyšších primátů (např. bonobové) by se dalo diskutovat, ti dupou každý s každým, ale tam to má spíš rituální a společenský charakter.
No, lesba může se zaťatými zuby podržet nebo využít umělého oplodnění. Gay může prodat své sperma do spermabanky a případně si zaplatit náhradní matku; nebo taky zatnout zuby a zkusit to přírodním způsobem.
Kdo ještě pamatuje únos sabinek? A co byla historicky hlavní meta vojáka? Kromě kořisti ovšem? Drsné časy. A nyní?
Řím byl založen spíš jako vojenská pevnost a aby se stal městem, potřeboval ženy. A ty našli Římané v Alba Lonze u kmene Sabinů. Nyní už není kde zakládat nová města a žen je zaplaťpámbůh dost.
t.zv.haraseni. a "me too" zasadili ranu fenismu, te dulezite filozofii o rovnost a rovnych příležitosti pro zeny. V Ccehach celkem dobry = placnout pres pozadí vyslouži si třeba facku ale ne vyhozeni z práce, zničeni kariery, vylouceni z části společnosti - jako treba v Americe a casti zap. Evropy
A co takhle: Slečno, moc se mi líbíte, mohu na vás oči nechat, dovolíte, abych vás směl pohladit?
Ne, je to ještě jinak: "Jé, slečno, vy máte krásného pejska, můžu si vás pohladit?".
Posledni odstavec pane Grundmanne, plodi otazku. kolikrat jste se jako dospely samec vytvoril s lidskou samici domacnost, a kolik jste zpoldil potomku. Pokud jsou Vasi potomci jiz dospeli, jak byste ocenil vas vzajemny vztah , od jedne do deseti?
No, řekl bych, že lidský samec s názory pana Grundmanna nebude pro lidské samice za účelem založení rodiny příliš přitažlivý.
Své názory veřejně vyjadřuji až ke konci svého života, kdy je ze mě dědek, který o své vrstevnice nemá vůbec žádný zájem. Proto si mohu dovolit psát, co si skutečně myslím.
Tato verze přirozených rolí pohlaví u člověka je chybná a je pravděpodobně podmíněna zkušeností ze současné společnosti. V autorových úvahách není žádná známka o rodině a monogamii. Autor popisuje hlavně polygamní chování člověka. Ale v rámci polygamního chování se samec o své potomky nestará, pouze potomky plodí. Samec tedy v polygamním uspořádání neukazuje samicím svou schopnost živit a chránit ji i její potomky, pouze ukazuje kvalitu svých vlastních genů. Samci v klasickém polygamním uspořádání hlavně bojují mezi sebou a zabíjejí ty nositelé genů, které jsou dostatečně kvalitní na to, aby byl druhý samec nebezpečným konkurentem. Existuje samozřejmě extrémní matriarchát, kde je samec pouhým dárcem genetického materiálu a přitom samci mezi sebou vůbec nebojují, ale pouze se předvádějí. To je příklad tokajících druhů, jako je například tetřev.
Primáti žijí převážně v klasickém polygamním uspořádání, kde jsou samci velmi agresivní a bojují mezi sebou na život a na smrt o samice. U šimpanzů samci nejsou živiteli samic či dětí. Samice se živí samy a podobně to bylo i u našich dávných předků, kdy se ženy jako sběračky plodů uživili lépe než lovící samci. Lovící šimpanzi nedávají případný úlovek samici, s kterou mají potomky, ale dávají tuto kořist nové samici v rámci rituálu svádění. Jinak samec tráví čas hlídkováním, zda samci z jiných tlup nechtějí jeho tlupu napadnout, samce pobít a samice si odvést. Nebo samci organizují kolektivní útok na jiné tlupy, aby pobili cizí samce a přivedli si jejich samice. Právě takoví byli naši předci, ze kterých jsme se vyvinuli. U bonobů se však vyvinula originální organizace matriarchátu s polygamním uspořádáním, kde je role samce podobná tokajícím druhům. Samec u bonobů nedělá vůbec nic užitečného, ani nebojuje, pouze se předvádí a čeká, zda si ho dominantní samice vyberou či nevyberou. Toto chování samců i samic bonobů je však lidem biologicky cizí.
V průběhu evoluce došlo k výrazné změně v organizaci předlidské společnosti někdy před několika milióny let. Naši mužští předkové se mezi sebou dohodli, že se už nebudou zabíjet kvůli ženám a že si je raději mezi sebou rozdělí. Toto rozhodnutí bylo v rozporu s přirozenými pudy jak mužů, tak žen, a bylo svým způsobem proti přírodě. Muži se postavili svému těžkému osudu a na úkor žen přírodu obelstili. Muži již netrávili celý svůj čas pouze bojem a soutěžením mezi sebou a mohli se věnovat i něčemu užitečnějšímu. Začali se starat o své partnerky i o své děti díky vzniku rodiny. Díky životu našich předků v monogamním uspořádání, které bylo proti přírodě a oba partneři v něm byli většinou nespokojeni, byli naši předkové donuceni evolučně zvyšovat svou inteligenci, aby v podobném uspořádání proti přírodě s nespokojeným partnerem vydrželi. Výsledkem je současný inteligentní tvor, který takto vznikl díky neustálým rodinným sporům mezi mužem a ženou a je díky takto nabyté inteligenci schopen vyřešit i méně složité úkoly, jako je vytvořit civilizaci, doletět na Měsíc nebo vyrobit jaderné zbraně.
Problémem je, že současné ženy na Západě přerostly mužům přes hlavu a už nechtějí žít ve vztazích proti přírodě. Na druhou stranu se však nechtějí vrátit k přirozené organizaci lidské společnosti a znovu se stát obětí predátorů v africké savaně. Místo toho emancipované ženy vymyslely, že vnutí celé lidské společnosti jiný model organizace, který je také proti přírodě, ale je velmi výhodný pro samice. Ženy chtějí mužům vnutit matriarchát s polygamním uspořádáním jako u bonobů. Toto uspořádání je proti mužským pudům a navíc je pro muže ještě horší, než bylo původní přirozené uspořádání lidské společnosti. Buď tedy muži budou reagovat na toto nové uspořádání depresemi a ztrátou zájmu o jakoukoliv užitečnou činnost, nebo budou reagovat podle přírody agresivně a prosadí se rákoskou jako v Kábulu.