21.4.2024 | Svátek má Alexandra


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Kusák 25.2.2024 9:44

A není stejně absurdní oslavovat vyškoleného rozvědčíka se svou špionážní legendou a marxistickým chápáním dějin jako vzor naší demokracie a dnešní "první" dámu srovnávat s osobností Olgy Havlové. A to vše dělá jen a pouze lidská manipulace s hodnotami!! a nikoliv jakási AI.

P. Diviš 25.2.2024 15:37

Bylo by to absurdní, ano. Kdo to dělá, já jsem si nějak nevšiml?

J. Roškota 25.2.2024 8:35

Viděl jsem černošku nádherně recitovat Shakespeara. Je to nepřijatelné? Ona vyrostla v západní kultuře a naprosto rozumí co autor chtěl svými verši vyjádřit.

F. Kusák 25.2.2024 9:31

Ale o tom to přeci neni. Podstata Kechlibarových slov spočívá v popletení hodnot a historických faktu v seriózním vnímání reality. Ovšem v uměleckém a fantaskním světě je povoleno téměř vše. To je ovsem úplně něco jiného.

R. Langer 25.2.2024 9:33

Ne, to jste jenom asi něco nepochopil... ;-)

P. Diviš 25.2.2024 15:39

Jo, to je OK.

Ale co tak vím, tak problém byl, když nějaké verše černocha či černošky měl recitovat běloch či běloška.

M. Pivoda 26.2.2024 15:58

Oč blbější, o to agresivnější. Nejen, že se Karel Šebesta není schopen zde podepsat vlastním jménem po více než třech desetiletích údajné české demokracie, on ví prd.

Cituji z Wikipedie

... Ottův slovník naučný ho popisuje jako „oblíbeného černocha Petra Velikého“

Alexandr Sergejevič Puškin byl ruský básník, prozaik a dramatik. Byl představitel romantismu a bývá považován za zakladatele moderní ruské literatury. K jeho nejvýznamnějším dílům patří poema Ruslan a Ludmila, drama Boris Godunov, prózy Kapitánská dcerka a Piková dáma a veršovaný román Evžen Oněgin.

J. Chalupnik 25.2.2024 8:16

Jako vetsi pruser bych videl to, ze vam tahle AI nakresli - nebo spis nakreslila, nez ji zarazili v rozletu - obrazek cerneho paru, asijskeho paru, zidovskeho paru... ale kdyz ji pozadate o obrazek bileho paru, tak vas klepne pres prsty, ze ty ty ty, to je rasisticke, zobrazovat nekoho na zaklade barvy kuze.

R. Langer 25.2.2024 9:34

Fakt? ;-D

J. Chalupnik 25.2.2024 10:07

Jojo, psalo se o tom vsude.

https://a57.foxnews.com/static.foxbusiness.com/foxbusiness.com/content/uploads/2024/02/720/405/Google-Gemini-White-people-3.png?ve=1&tl=1

https://i.imgur.com/JUrAVVD.png

P. Diviš 25.2.2024 15:39

Všude asi ne, ale neudivuje mne to.

M. Pivoda 24.2.2024 17:36

Bože, ono to kreslí černé nacisty ...???

Parafráze: Bože, ono to řídí drony!!!!

M. Pivoda 24.2.2024 18:44

AI představuje dlouhodobý výzkum i pro současný kapitalismus (ten kapitalismus, který sice výkonově porazil reálný socialismus, ale nepřivodil konec historie Francise Fukuyamy ). Takže "kriticky důležitým faktorem úspěchu" takového výzkumu a vývoje bude nalezení způsobu financování dlouhodobých AI projektů.

- Vojáci mají asi nejvíce peněz, takže mohou financovat i ty projekty (řízení dronů), pro které neexistují zavedené způsoby financování (max. 7-11 let pro rizikový kapitál).

- Pak by se mohly prosadit AI projekty, které podporují udržování moci politiků (rozpoznávání tváří disidentů v protestujícím davu).

- Občané se bojí smrti, takže pak by se snad asi daly získat velké a dlouhé peníze na výzkum související s lidskou dlouhověkostí.

- A teprve pak (v pořadí důležitosti) následují ostatní AI projekty, prkotiny.

M. Pivoda 24.2.2024 21:22

Když jsem výše hovořil o financování projektů AI, hovořil jsem o dnes dominantním přístupu k AI, tj. přístupu strojového učení, britského psychologa Geoffrey Hintona.

Nehovořil jsem o historicky dřívějším přístupu symbolické logiky, kde čekání na výkon AI, který by už překonal výkon lidského mozku, by mohlo trvat, řekněme 20 - 30 let. Takže problém financování takového výzkumu a vývoje AI by byl ještě problematičtější.

To by byl býval i případ projektu brněnského docenta matematiky a logiky, Václava Poláka. Doc. Polák to nazval system OLS (Operation Logic System). Za světový přínos projektu OLS, doc. Polák (než zemřel) uvažoval o udělení vědecké Nobelovy ceny. Jiří Zlatuška (v červnu 1990) ale označil Polákův přístup jen za jakási "bombastická tvrzení" a svým vědecky skandálním posudkem, Polákův projekt OLS totálně zabil. Nevědecky řečeno "pochcal ho".

Já jsem system OLS nerozvíjel, já jsem (na Ústavu řízení při VUT Brno) připravoval jen aplikaci tzv. expertního systému pro podnikání, s využitím systému AI, OLS. To vše už před listopadem 1989. Tomu oboru ale informatik Jiří Zlatuška nemohl vůbec rozumět, což také osobně uznal ve svém dopise ze dne 19.12. 1990.

Jde o docela složitý případ pro omezený diskusní příspěvek na blogu Neviditelný pes.

R. Langer 25.2.2024 9:34

Meleš kraviny jako obvykle ty naše malá hloupoučká UI. :-P

M. Pivoda 25.2.2024 13:10

Až Langer položí nějaké věcné argumenty, můžou ho lidé (s kritickým myšlením) brát vážně. Zatím Langer zde jen opakovaně produkuje návyky z tzv. české vědy, tak jak jsem ji poznal i já.

J. Kostelanský 24.2.2024 12:04

Ono si to časem sedne. Dnes nám přijdou černoši v esesáckých uniformách komičtí, protože většina lidí si na to zprostředkovaně pamatuje. Z filmů, a ti mladší z počítačových her. Jenže v budoucnu, když bude těžké rozlišit, co je filmová klasika a co "klasika" vytvořená umělou inteligencí, se ty rozdíly budou stírat. Možná se z toho stane i způsob, jak Hitlera rehabilitovat.

Uvedu link na jednu legendární scénku Kaisera a Lábusa z počátků 90. let. Tehdy se diváci velice dobře bavili, co by studenti mohli o Listopadových událostech vědět v roce 2010 nebo 2012. Dnes by ta scénka nejspíš odpovídala skutečným vědomostem žáků než aby působila komicky. Možná by stálo za to udělat pokus ukázat ji dnešním studentům a pak sledovat jejich reakce.

https://youtu.be/sCVMAXqK0t0

M. Pivoda 24.2.2024 18:54

Začátkem 60. let existoval humor, co asi bude napsáno v historických knihách o tehdejším prezidentovi ČSR za cca 100 let. Prý tam bude u jeho jména napsáno: "Nevýznamný politik v době Mao Ce-tunga".

P. Diviš 25.2.2024 15:40

"Nevýznamný politik v době Karla Gotta", sklerozo.

M. Pivoda 25.2.2024 18:33

Za takový postřeh se uděluje docentura v českých ekonomických vědách.

M. Pivoda 25.2.2024 19:26

Wikipedie zdarma informuje o Karlovi Gottovi:

... Dne 18. května 1968 odvysílala západoněmecká televize ARD svou pravidelnou sobotní show «Einer wird gewinnen», na které Karel Gott vystoupil před miliony televizních diváků s písní „Weißt du wohin“ a 1. října 1968 vydala agentura POLYDOR jeho první LP-desku (Karel Gott – Die goldene Stimme aus Prag), která mu vynesla první místo v západoněmecké hitparádě (Nummer-eins-Hit in Deutschland 1969) a první turné po 10 největších městech Západního Německa (NSR). V roce 1968 mu také Karel Svoboda složil hudbu pro Karneval v Riu jeho nejúspěšnější píseň „Lady Carneval“, která byla následně přeložena do třinácti jazyků. ... Po celou dekádu sedmdesátých let si v Československu udržoval bezkonkurenční pozici jak v žebříčcích popularity (Zlatý slavík), tak v prodejnosti zvukových nosičů. ... Zlatá éra (80. a 90. léta). V 80. letech vystupoval Karel Gott nejen v Československu, ale také v Sovětském svazu, stejně jako jinde v Evropě, zvláště v Německu, v zámoří i v Asii. ...

P. Hák 24.2.2024 11:21

"A zatímco absurdity černocha v nacistické uniformě si všimneme hned (teď; v roce 2050 třeba už mladší lidé nebudou mít příslušné vzdělání)" ... právě že budou mít PŘÍSLUŠNÉ vzdělání. Oni ho v řadě ohledů dostávají už teď. V menší míře to platí o všech pod nějakých 45 let, byť tehdy to ještě nebyl záměr... ale už se o některých věcech v rámci "bourání přežitků" nemluvilo. Ovšem co se děje v posledních cca 10 letech, je řádově jinde.

Jinak moc hezká historie, ta popsaná v článku. Občas v tom půxeru zazní i veselé tóny. No a vzhledem k tomu, že podobné věci jak se jednou do světa rozletí, už se blbě zavírají pod pokličku, uvědomělí si parádně naběhli. Co se z toho vyvrbí, uvidíme.

M. Koutný 24.2.2024 10:01

Tak už máme filmy a seriály s černou Kleopatrou, malou mořskou vílou, dokonce i britskou královnou.

Takže pořád čekám na filmy, kde bude hrát Brad Pitt Nelsona Mandelu a Samuel Jackson Raynharda Heydricha. Určitě by jim progresivisté zatleskali - vždyť je to přeci jen film, nee?

J. Jurax 24.2.2024 15:39

Inu, a což kdybychom se vyšvihli na špici progresivního pokroku a natočili film, v němž by Havla hrál černoch? Třeba kdyby se uvolil Mireček z Básníků, jistě by požadoval menší honorář než třeba Will Smith.

P. Hák 24.2.2024 20:21

Nelze.

1) Není to Američan.

2) Přece nebudeme kupovat levné zboží.

J. Chalupnik 26.2.2024 18:06

Skoda, ze je Anna Nicole Smith uz mrtva, skvele by zahrala Martina Luthera Kinga v zivotopisnem filmu.

J. Jurax 24.2.2024 9:59

Inu, jak patrno, umělá inteligence je sice blbá, ale politicky korektní, jsouc krmena a indoktrinována jedině správnými peachovinami - třeba rasismem typu BLM.

A mimochodem ty německé přílby jsou pomalovány symboly zcela blbě a ahistoricky - asi tak jak si Hurvínek představuje zlého esesáka.

P. Hák 24.2.2024 11:22

UI funguje dost podobně Josefu Švejkovi. Řídí se vydanými pokyny, jako by je vymyslel někdo inteligentní...

P. Diviš 24.2.2024 14:31

Jenže Švejk to dělal vědomě ...

J. Jurax 24.2.2024 15:41

Umělá inteligence nemá vědomí. Je blbá jenom tak, ani o tom neví.