15.6.2024 | Svátek má Vít


Diskuse k článku

TEMPO: Vyznavači pomalosti

Ministerstvo životního prostředí se postará, aby všechny domy v celé republice byly energeticky nebo tepelně nebo vůbec a úplně neutrální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 28.3.2024 19:24

Co 30 km/h, to je moc rychle, to jsou furt emise zločinného kysličníku, když jedete dopředu, tak se jim nevyhnete; já být zelený magor, tak budu chtít, aby auta furt stála, s vypnutým motorem. Nebo ještě líp aby couvala - to by benzín nádrži přibýval a emise by byly záporné ... ;-D

V. Mokrý 28.3.2024 19:24

1*

:-);-)R^

J. Jurax 28.3.2024 19:15

Při daném zpřevodování na rychlosti závisí. Přesněji závisí na zatížení a otáčkách. Prostě na tom, jak máte sešlápnutý pedál plynu.

J. Jurax 28.3.2024 19:03

Dnes hlavně aby stavba byla uhlikově neutrální a vyhověla všemu, co si EU vymýšlela ... :-/

J. Jurax 28.3.2024 18:52

Z Brna do Kardašovy Řečice nic nelítá.

J. Jurax 28.3.2024 18:47

No, dnes chcete-li postavit školu, tak za půl roku ani nezjistíte, kolik a jakých razítek, povolení a vyjádření k tomu potřebujete, natož abyste je všechny sehnali. A až to konečně máte po pár letech všechno papírově v kupě, hodí Vám do toho vidle nějaký ekoaktivista, Děti země a kverulantský magor, jehož by neúnosně obtěžovalo dětské hlaholení. Takže soud, jež u nás slyne neobyčejnou rychlostí popuzeného hlemýždě. Pak ještě výběrové řízení napadené firmou, co jej nevyhrála, takže zase soud. A děcka, co se těšila, že půjdou do první třídy do nové školy, už mají po maturitě, když se začne stavět.

Inu, všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest

Všeliké lidské kvaltování toliko pro hovado dobré jest, tak pravil učitel národů Jan Amos Komenský.

P. Pavel 28.3.2024 16:48

Spěchej pomalu ! To bylo heslo už za komoušů. A jak je vidět, stále platí.

J. Hanzal 28.3.2024 13:00

Můžete mi, prosím, prozradit jakým leteckým spojem se dostanu např. z Prahy třeba do Berouna nebo Poděbrad?;-(

O. Vašíček 28.3.2024 11:56

Pořád to jsou ve stavebnictví nepostradatelné nástroje. A s proškolenou obsluhou splňují i nejvyšší nároky. ;-)

V. Mokrý 28.3.2024 11:46

Jo, kalfas a lopatu.

K. Nový 28.3.2024 11:04

Pokud potřebujete někam rychle, použitjte letadlo.

R. Langer 28.3.2024 10:32

No, vy evidentně nemáte. :-P

P. Diviš 28.3.2024 10:31

Začněte češtinou a pokračujte na obsah, oboje je ostudné.

P. Diviš 28.3.2024 10:29

A vy to máte promyšlené? :-P

R. Langer 28.3.2024 10:21

No, a proto přece ty vlaky mají jezdit pomalu. Tím se to všechno kompenzuje. ;-D

R. Langer 28.3.2024 10:21

Taky bych omezil maximální výšku, tak na 100 m, aby to bylo bezpečnější. ;-D

J. Nevrkla 28.3.2024 10:09

Ano, hlupáci uvažují o rychlovlacich. Nezajímají je náklady, nezajímá je, kolik by stála jízdenka, nezajímá je, kolik cestujících by mělo zájem a odkud a kam by jezdili, kupecké počty jsou pod jejich úroveň. Připomíná to éru čínského velkého skoku z dob MaoCetunga a taky to tak skončí. Už aby ti pomatení mimoni vypadli.

R. Meišner 28.3.2024 8:36

autore, a kam tak strašně pospícháte?? do hrobu? --nynější zrychlená doba je naprosto šílená, všichni pořád někam spěchají,--aby si tam pak sedli a dělali co? ..velké h. je to dané i tím, jak lidstvo postupně hloupne...což už je i vědecky prokázané. kam se řadíte vy, autore?

F. Navrátil 28.3.2024 8:25

Dříve se požadovalo, aby stavba byla postavena co nejrychleji a měla vysokou užitnou hodnotu. Dnes je zásadním požadavkem, aby vyhovovala podmínkám výběrového řízení a byla co nejlacinější. Dříve tak vznikaly stavby rychle a překonaly věky. Dnes výstavba trvá roky a a dožije se stěží konce záruční doby.

P. Kubáč 28.3.2024 8:16

Můj bývalý šéf pár let před svou smrtí vždycky docela vesele prohlašoval "Děcka, já už brzy umřu, ale co vy tady budete dělat ????" A pak ještě opakoval hlášku ze Švejka "I zmatené rozkazy vás dovedou do první linie"

Kdykoliv na to vzpomenu mám dejá-vu jako hrom.

O. Vašíček 28.3.2024 8:05

To jste trochu přehnal. Jeřáb znali a používali. Míchačku taky (jen byla na ruční pohon :-)).

Ale měli něco daleko důležitějšího. A to zkušené mistry a pracovité lidi. ;-)

V. Mokrý 28.3.2024 8:03

Tak jest !

M. Šejna 28.3.2024 8:01

Když se omezuje rychlost, tak se prostě omezuje všude. ;-D

Čekám, kdy bude omezena rychlost letadel nad městy na pouhých 50 km/h. ;-D

M. Mamutovič 28.3.2024 7:50

Napsat po větě "Lpím na haraburdí minulosti, jako je například fyzika a na ní položená technická zkušenost" větu "automobilový motor pracuje nejúsporněji s nejmenší spotřebou a nejlepším spalováním s nejmenšími nečistotami v rychlostech kolem padesáti a šedesáti." mi přijde dosti troufalé. Od kdy spalování závisí na rychlosti? Já třeba nejmenší spotřebu a tím asi i spaliny mám při 80km/h.

R. Langer 28.3.2024 7:33

No, dneska je jich evidentně víc, než těch zedníků. Dřív to bývalo naopak. ;-)

J. Vorlický 28.3.2024 7:18

. . . a kolik úředníků povolovalo, co se smí nebo nesmí, popřípadě musí . . .

J. Lukavsky 28.3.2024 6:54

No další otázkou je, kolik zekníků a rochňat tam makalo, kolik sedláků jim vozilo cihly, kolik tesařů stavělo lešení..... stavba školy byla tenkrát šance pro desítky lidí si vydělat. J.L. end

R. Tichý 28.3.2024 6:52

:-)

J. Lukavsky 28.3.2024 6:52

"automobilový motor pracuje nejúsporněji s nejmenší spotřebou a nejlepším spalováním s nejmenšími nečistotami v rychlostech kolem padesáti a šedesáti." a navíc při rychlosti 30 km/hod pojedou auta do centra Prahy či podobně - dvojnásobek času..... takže ty zoufalé skutky jurodivých Zelených na prosazení rychlosti 30 km/hod budou mít zcela opačný efekt. No to by blbýho nenapadlo ani kdyby ho umlátili. No jak říkal Jan Werich "to je blbý, to se bude líbit". J.L. end

M. Kocián 28.3.2024 6:45

Pomalost je jen jeden z aspektů průměrnosti. Tam kde zvítězí, je s civilizací konec - ty ostatní ji druhou šanci nedají.