Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Stačila by změna volebního systému, ten současný
je snad nejhorší možný (s vyjímkou "jednotné kandidátky Národní fronty").
Většinový volební systém by přepsal celou politiku.
Pane Mlejnku
platí a pohánějí daňoví poplatníci neboli občané.
Mate tam jednu drobnou chybu. Mnozina danovych poplatniku a mnozina obcanu s volebnim pravem nejsou ani zdaleka totozne. Kdyby byly, tak by na politicke scene ubylo 90 % problemu.
Dravý a nemilosrdný trh
tak to musej milej pane hodne ale hodne daleko smerem na Vychod. My jsme bohuzel vlezli do spolecenstvi ve stadiu hlobokeho rozkladu, kde uz krome uplaceni a korupce nefunguje skoro nic. A podle toho to i bohuzel vsechno vypada.
To je dobrý....
Mlejnku,napsal jste to akorát,špičky některých stran (hlavně ODS)už dávno pochopili,že jejich strana je obchodní společnost.Proto se také snaží se stýkat jen s lidmi,kteří jim zaručují nějakou návratnost ve formě :já tobě,ty zase mě.Asi jako v Katalánsku.
Smích není na místě - a nad čím vlastně autor pláče ?
Opravdu před tím trhem není úniku ! Aspoň ne v tomto ekonomickém a politickém systému s těmi jeho všelijakými marketingy, PR ap. Volnotržní mechanismy si najdou cestu všude, a vždycky také najdou mechanismus, jak cokoliv položit do roviny nabídky a poptávky. Copak nesledujeme letitá volební šou v USA, jaké prachy a odkud se tam točí ? Udělejme tedy opět nějakou Národní frontu národní záchrany se společnou volební kandidátkou, uzákoňme povinnou volební účast - a máme vystaráno ! Při pohledu na naši vykultivovanou politickou scénu si říkám, že už je na něco takového nejvyšší čas. Zašetříme stamiliony a časem až miliardy za ty předvolební maškarády, a také budou mít utrum všelijací paraziti a kariéristi, kteří se vyrojí v hojném počtu všude tam, kde cítí možnost více či méně se přiživit na moci
Re: Smích není na místě - a nad čím vlastně autor pláče ?
Národní frontu s lidmi plných nenávisti a závisti , ovšem pouze pod vedením tvrdého jádra KSČM . A to je v dnešní době neprůchodné...bohužel nebo bohudík .
Re: Smích není na místě - a nad čím vlastně autor pláče ?
Probůh, četli jsme vůbec stejný článek?
Re: Smích není na místě - a nad čím vlastně autor pláče ?
Čím to je, lampeduso, že mne tahleta tvá snůška odporných a hnusných rudých zvráceností vůbec nepřekvapuje??? Vůbec nejhorší je, že: " Udělejme tedy opět nějakou Národní frontu národní záchrany se společnou volební kandidátkou, uzákoňme povinnou volební účast - a máme vystaráno ! " ausgerechnet tobě zcela určitě věřím, právě tak, že jsi natolik veliká svi/n*ě, že pro realizaci téhož právě ty uděláš všechno, co je v tvé moci!
Takže, apeluji na všechny soudné lidi, udělejte naopak vy vše pro to, aby něco takového jako je tahle odporná lampedusa, měla pouze moc si zvolit barvu hajzlpapíru až si bude vytírat svou rudou !!!
Re: Smích není na místě - a nad čím vlastně autor pláče ?
Konečně pár volných veršů psaných citlivým odessismem, které zvoní čistotou a lahodí uchu a zanechávají duši osvěženou čistým idealismem a výhledy do budoucnosti.
Re: Smích není na místě - a nad čím vlastně autor pláče ?
K dy už ten bolševický a estébácký udavač, hrající cí si dnes na antikomunistu -jirka.s -konečně dostane po té své udavačské tlamě.
Re: Smích není na místě - a nad čím vlastně autor pláče ?
A můžete být konkretní? I kdyby, víte, co ho k tomu vedlo ?: Znáte jeho osud.? Život ho sám případně potrestá, pokud se tak již nestalo.
Re: Smích není na místě - a nad čím vlastně autor pláče ?
KDYŽ SE FAŠOUN A MODRÁ TLAMA JIRKA.S. ROZČILUJE JE NADĚJE, ŽE TO MODRŘOHNĚDÉ PRASE PUKNE.
Re: Smích není na místě - a nad čím vlastně autor pláče ?
jirko s., víš že je mi tě docela líto ! Jsi už tak zmagořený, že ani nedokážeš rozlišit nadsázku. A s komunisty jsem měl možná před časem větší problémy než ty, ale je zbytečné s tebou na toto téma diskutovat. A jinak - až budeš mít volnou chvíli, zajdi si pokecat s nějakým psychologem, nebo radši zajdi zrovna za psychiatrem
Autor se taktně vyhnul dost podstatné věci,
která se nazývá peníze a kterou jde až v první řadě. Asi půl miliardy bude stát předvolební kampaň, po volbách si strany namastí kapsy odměnami za odevzdané hlasy, v návrhu státního rozpočtu /který očekávám že bude schválen/ je další položka s názvem "příspěvek na činnost politických stran". Na nic nejsou peníze, lidé se mají uskromnit, všechno bude dražší, jen do partajnických pokladen bude přísun oběživa nepřerušen a neomezen. Protože pokud volby dopadnou jako ty minulé, opět budou potřeba na "argumenty" pro "konstruktivní poslance" jiných stran, zvrátí se volební výsledky a voliči budou zase za voly.
Ještě ,že autor není......
Ještě,že autor není marxista.Proto si může dovolit psát co se mu zlíbí.Kdyby byl marxista,musel by konstatovat,že do roku 1989 zde v ČSSR byla feudální společnost.Neboť kapitalismus podle Marxe je poslední společensko-ekonomická formace třídní společnosti.Její vznik byl připravován uvnitř feudální společnosti akumulací kapitálu.Tož jak to vlastně je?Co zde bylo do roku 1989.Byl to socialismus-ani náhodou.Feudalismus-to snad ne!Snad se to blížilo trošku kapitalismu státnímu,neboť v tomto zřízení má navrch totalismus.Z tohoto marasmu jsme přešli do kapitalismu,ale jsme natom hůře než společnosti které prožívali v 18. a 19.století buržoazní revoluce-v těchto společnostech byl naakumulován kapitál.V roce 1989 v ČSSR žádný aktivní a pozitivní kapitál nebyl naakumulován.Byl zde těžký průmysl jehož produkce šla na zbrojení,výrobu různých rafinerií v rizikových zemích,vystavby plynovodů,ropovodů(VOKD),které nám nepatří,úpravny rud,které se za rudu jen vydávaly.Obuvnická,textilní a strjírenská výroba sice pracovala na plné obrátky,ale tam,kde se tato produkce vyvážela,byla černá díra bez nároku řádného zaplacení.Takže v roce 1989 a později "začal"hospodařit kapitalismus.Musel oživit výrobní haly a dílny,výrobní prostředky dát do soukromých ruk(i když do některých měl nxsrat,omyly jsou dovoleny)Nyní na základě svých technických i teoretických předpokladů provádí neustálé převraty ve výrobních a technických způsobech.Má také ovšem jednu vadu a to je ta,kterou nyní prožíváme,období střídání rozkvětu a stagnace.V dnešní době se mně z toho vytratili proletáři.Jsou nahrazeni voliči.Politické strany je lákají na svoji stranu a neštítí se ničeho neboť je vše dovoleno jak při zápase volný styl.
Re: Ještě ,že autor není......
Do roku 1989 zde skutečně byl socialismus. Socialismus je totiž ve své podstatě otrokářská společnost.
Re: Ještě ,že autor není......
Ten socialismus byl nápadně podobný státnímu zřizení ve Starém Egyptě kde nikdo nic neměl, všechno patřilo Faronovi.
Re: Ještě ,že autor není......
Marate, feudalismus celkem sedi. Opusteni panstvi bylo trestne, pracovni povinnost ze zakona a vladce (z Breznevovy milosti) udeloval leno krajskym vevodum a okresnim baronum.
Re: Ještě ,že autor není......
Mě se to porovnání se starým Egyptem zamlouvá, někdy se tamní režim (v některém období) také nazývá feudálním.
Ono jde o to, JAKOU ETAPU feudalismu máte na mysli. Ten režim odpovídal poměrům v 10 století, kdy, stejně jako ve faraonském Egyptě bylo vše státní a panovník pouze propůjčoval funkce (které nebyly doživotní, natož dědičné). Naprosto jej nelze srovnat s pozdějším obdobím, kdy velcí feudálové, dědiční vlastníci svých panství, mohli uvěznit krále. Ve starém Egyptě je pád centrální moci ztotožňován s dobou úpadku.
Jinak, funkce generálního tajemníka je dědičná jen v severní Koreji, nikomu jinému se to nepodařilo, ač Ceausescu o to rovněž usiloval.
Analýza pro ty přemýšlivé.
http://www.umlaufoviny.com/www/res_publica/Redakcni_system/index.php?clanek=611
co s tím dělat?
No to právě záleží na nás na voličích. Autor pouze popsal stav. Pokud nám nevadí výše popsaná politika, volme ty, kteří ji budou udržovat. Pokud chceme změnu, dejme hlasy těm, kteří ji nabízí a jsou schopni tu nabídku splnit. Je to jen o tom, co chce většina tohoto národa. Klídek, pohodu, sem tam si něco pro sebe ukrást? Volty ty, kteří to nabízí. Volnost, možnost výběru, mít prostor pro seberealizaci? Další partaj. Silnou ruku, pořádek udržovaný za cenu fízlování, obavu, že něco nevhodného řeknu, či se jen blbě podívám? Další partaj. Výběr je. Jen to chce zvednout zadek a dojít k volbám. Ale před tím je třeba sledovat, co se děje na politické scéně a nenechat se ohlupovat různými aférkami.
Re: co s tím dělat?
"dejme hlasy těm, kteří ji nabízí a jsou schopni tu nabídku splnit" ... nikoli. Kdyz uz tak tem kteri take HODLAJI tu nabidku splnit.
Re: co s tím dělat?
a jak se o nich chcete dozvědět bez reklamy? Dvacet let jsme zahlcováni reklamou na cokoli, i na prací prášky a dámskou hygienu. Je iluzorní, že by voliči, jejichž polovina je ochotna volit laciné a nesplnitelné sliby, mohli přijmout informace a zejména si udělat jasnou představu, koho volit, jinak, než otloukáním o hlavu prázdných klišé.
Trh a morálka
Trefná analýza! Ovšem chybí odpověď na zásadní otázku, co s tím dělat. Tu asi autor čeká od čtenářů. Inu trh je trh. Pokud jsou pro lidi jedinou hodnotou peníze, tedy materiální výhody a osobní zisk, nenadělá se s tím nic. Trh prostě funguje podle jakýchsi přírodních zákonů a pronikne všude, podobně jako všude nateče voda, když jí v tom nedokážeme zabránit. Trhu v tom lze zabránit nějakými regulacemi, které většinou nebývají účinné a ještě osekávají demokracii, vracejí společnost k nějaké formě totality. Jedinou možnou regulací potom zůstává hodnotový systém, určitá morální pravidla, která má každý ve své hlavě nebo spíš v srdci. Svědomí se tomu říká. Každý člověk se na svém originálním místě ve společnosti a v naprosto neopakovatelné siruaci, ve které se ocitl právě teď a právě jen on sám, musí rozhodnout, co udělá. Spočítá si, co je pro něj nejvýhodnější a udělá to. Nebo taky neudělá a bude tak sám proti sobě, protože si uvědomí, že by to nebylo fér. Svědomí mu řekne, že by jeho konání nebylo poctivé, že by někomu ublížil. A právě tato míra osobní zodpovědnosti jednotlivých lidí za rodinu, za společnost, za sousedy, za obec, za nějaký hodnotový systém, za firmu, za kolegy v práci, za podřízené, vytváří kvalitu celé společnosti. Je-li společnost špatná a její vládci špatní, bude to asi nízkou morální úrovní většiny jednotlivců. Politika v demokratickém státě je pouhým zrcadlem celé společnosti, jaká doopravdy je.
Ale to hlavní, pane autore, jsem nenašel.
Co s tím hodláte, jako odborník a čestný muž, dělat?
přešli jsme
od diktatury proletariátu k diktatuře kapitálu. Za bolševika se mezi lidmi o politice nemluvilo vůbec, protože se báli a navíc neviděli možnost nějak s věcí pohnout. Dneska se mezi lidmi o politice mluví hodně s tím,že nevidí možnost nějak s věcí pohnout.
Re: přešli jsme
Jo, kdo ztratí paměť, ten je odsouzen si historii zopakovat.