20.2.2024 | Svátek má Oldřich


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Autor článku 9.9.2009 13:50

Re: Povrchní a laciné

Varane (nebo Štěpáne?), pokud jde o úvod tvé reakce, viz má odpověď pisateli s nickem "M."  Jinak, slůvko "etologie" jsem zmínil spíše mezi řečí, pokud bych věděl, že se toho někdo chytně, vynechal bych tento výraz. Mimochodem, co se ti zdá na mé představě o etologii "ne právě kvalitní?"

Autor článku 9.9.2009 12:41

Re: Povrchní a laciné

S tím, co píšete v úvodu, souhlasím. Určitě jde o velké téma. Z dalších, vámi uvedených stereotypů, jsem některé na stránkách Neviditelného psa již částečně rozvedl: třetí, poslední  (a trochu i předposlední) téma např. zde: http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-o-pravu-omezovat-demokracii-f00-/p_spolecnost.asp?c=A090505_124547_p_spolecnost_wag 

K tématu  "konzervativní" ochrany přírody zkuste kouknout sem: http://www.obcinst.cz/cs/OCHRANA-PRIRODY-JAKO-KONZERVATIVNI-TEMA-c1420/

Schumacher 9.9.2009 9:11

Genocida gayů ?

Bejt veselej že je o kejhák ? Aha, to jsou ti neveselí. Tady se jïm říká homosexuálové. Genocida ? Nechápu. Aby se nerozmnožovali ? Oni se rozmnožují ?

Marat 9.9.2009 12:20

Re: Genocida gayů ?

Gay, je v anglickém prostředí posměšným označením homosexuálu, stejně jako v češtině "teplouš". Čeští teploušové se domnívají, že když si budou říkat anglický, tak že se rázem stanou úctyhodnějšími?

Autor článku 9.9.2009 12:52

Re: Genocida gayů ?

Marate, označení "gay" si dali sami homosexuálové. Dále, pokud jde o konotaci tohoto výrazu, také si nemyslím, že jde o označení nejšťastnější. Jinak, věřím, že s každým člověkem je správné jednat s respektem, jinak řečeno, lidé, kteří mají nějakou menšinovou orientaci či jiné společenské stigma, jsou sami o sobě úctyhodní, pokud "nezpronevěří" jim darovaný morální kredit.

brok 9.9.2009 8:14

nejde jen o jídlo

Ono nejde jen o vztah zvířata a maso. Jde také o „chráněná“ zvířata. Jestliže je počet zvířat v lese (na louce apod.) nižší než optimální, pak je nutno zvířata chránit. Je-li počet vyšší než optimální, je třeba jejich stav redukovat odstřelem. Tedy párek kormoránů na rybníce je přirozené osídlení, pár set nebo tisíc kormoránů je přemnožení a je třeba zasáhnout, aby byl stav opět přiměřený, tedy ten párek. Kolik je přirozený stav, kolik podstav a kolik přiměřené musí rozhodnout lésák či biolog a ne zelený fanatik.

Marat 9.9.2009 12:23

Re: nejde jen o jídlo

V současné době jsou ve městech přemnožená psiska. To je  moc fajn pro výrobce psího žrádla a tak hlásají že pes má přeobrovský vliv na léčnu všech zravotních neduhu.

brok 9.9.2009 14:00

Re: nejde jen o jídlo

Ano. Kdysi (snad za pračlověka Janečka) se říkalo, že psí sádlo léčí tuberkulosu.

Ludva 9.9.2009 14:20

Re: nejde jen o jídlo

Hodně psisek je dobře - co když přijde hlad ?:-D

brok 9.9.2009 8:13

maso a zvíře

V zabíjení a jedení zvířat panuje mnoho nepochopitelných rozporů. Existuje (prý) seznam „potravinářských“ zvířat. Existuje také komise OECD pro „nové potraviny“. Nesmyslnost obojího vynikne porovnáním toho, co je „nové“ např. v Asii a v Evropě. Národy jihovýchodní Asie si pochutnávají na psech, červech apod. jako na delikatesách. Psí maso pro ně není „nová“ nýbrž  „tradiční“ potravina. Židé a muslimové z náboženských důvodů nejedí vepřové maso, hinduisté maso hovězí. Evropské národy mají částečný (tj. s mnoha výjimkami) námitky proti konzumaci masa psího a koňského. To, že většina národů nejí maso šelem má nepochybně historické důvody, které v současné době již nejsou známé. Muslimové a židé nejedí vepřové proto, že v klimatických podmínkách jejich vlasti je vepřové maso příliš tučné a příliš náchylné k hnilobě. Hinduisté nejedí hovězí maso proto, že v dobách hladomoru byla kráva svým mlékem a krví cennější živá, než snědená. Nebylo by pak tedy na místě ponechat lidem jejich zvyky, neurčovat „z moci úřední“, co je a co není dovoleno jíst a ušetřit tak mnoho „úředních výkonů“.

honzak 9.9.2009 8:12

dobrý článek

Vyvolá spoustu nesouhlasných komentářů ze strany pravdy & lásky.

Autor článku 9.9.2009 13:54

Re: dobrý článek

Honzaku, proč myslíte, že článek vyvolá nesouhlas strany "pravdy a lásky? Nemám pocit, že bych se tohoto tématu nějak dotýkal. Mimochodem, tento termín zrovna nemusím, co třeba standartní politologické označení "nepolitická politika" či "občanská společnost?"

brok 9.9.2009 14:10

Re: dobrý článek

Nepolitická politika snad ano, ale občanská společnost je něco úplně jiného. V občanské společnosti právě vše určuje sám občan pro sebe. Je dovoleno činit vše, co neškodí a neobtěžuje ostatní občany a není k tomu potřeba regulace politických hodnostářů. Znamená to, že budu jíst to, na co mám chuť či peníze a nebudu s tím obtěžovat okolí (např. jíst na veřejnisti něco nelibě páchnoucího či vypadajícího), nebude mi nikdo určovat jestli smím svítit žárovkou či jen úspornou výbojkou, jíst banány zahnuté či rovné atp. To je smysl termínu "občanská společnost". Jedná se tedy o společnost svobodných, úředními blby neomezenovaných občanů. Jakási "rada moudrých" jak si mnozí představují "nepolitickou politiku", která bude určovat co je pro nesvéprávného občana to pravé, je totalita ať to dělá kdokoliv. A občanská společnost rozhodně neznamená, že co je správné a co ne, budou určovat spolky, za bolševika "složky".

honzak 9.9.2009 17:42

Re: dobrý článek

"brok" odpověděl za mě.

Autor článku 9.9.2009 19:22

Re: dobrý článek

Někdy se zaměňuje termín občanská společnost s termínem NGOismus. V tomto smyslu jsem tedy měl pravdu ve svém přirovnání tohoto fenoménu k tzv. nepolitické politice. Více o tom např. zde: http://www.reflex.cz/Clanek21556.html

Tandem 9.9.2009 7:33

Další stereoryp

....chápání „svobody“ bezdomovců spíše jako naši ostudu....lokalit v tržním hospodářství je absence bezplatných veřejných WC ve vzdílenosti na dohled. Proto jsou i metropole provoněná výpary moče atd. Tato situce za komoušů nebyla. Totaltní nesvobodná WC byla všude běžně dostupná i když tam nebyla provoněná prkýnka. Ale ulevit se dalo. Teprve s těžce nabytou svobodou znovu páchne čpavek po všech místech v naši krásné vlasti. Tento fenomen tržního hospodářství je čato popisován na internetu. Cítíte-li moč jste v oblasti s tržním hospodářstvím a bezdomovci.;-D

MM Benátky 9.9.2009 8:08

Re: Další stereoryp - o kapitalismu s láskou

Michal Moore:

"Pokud systém produkuje pouze jedno

procento extrémně bohatých a masu

chudých, musí logicky zkrachovat,

neboť už nejsou ti, kdo by kupovali všechno, co se vyrobí."

brok 9.9.2009 8:22

Re: Další stereoryp - o kapitalismu s láskou

Tohle je případ současného Ruska, ne zbytku evropské kultury. Ve vtšině zemí se jedná o mírný rozptyl od průměru. Rozhodně platí, že socialismus je rovnost v bídě, kapitalismus nerovnost v bohatství. Přestože se rozdíl mei "chudými" a "bohatými" po r. 89 zvětšil, i ti "chudí" se mají lépe, než před r. 89. Příklad? Moji rodiče čekali na byt 15 let a nakonec byt "zdědili" po prarodičích. Dnes si 70% rodin byty kupuje a (i když někdy s problémy) náklady unesou. Více než 50% populace jezdí na dovolenou do zahraničí a nečiní jim to potíže. Před r. 89 to bylo 5%. V dětství byl pro mě banán či pomeranč něco jako zázrak, moje děti tomu nevěří. A příkladů by bylo mnoho. Pamatujete v obchodech pravou svíčkovou? A dnes je jí všade dost. Že na to nikdo nemá? A kdo to tedy kuouje?

www.pimpaku.cz 9.9.2009 11:18

Re: Další stereoryp - o kapitalismu s láskou

Možná ještě spíš Saúdské Akábie a okolních uhlovodanových knížectví.

harry 9.9.2009 12:30

Re: Další stereoryp - o kapitalismu s láskou

"V dětství byl pro mě banán či pomeranč něco jako zázrak" Nemate pravdu, zazrak je neco unikatniho, neopakovatelneho. Banany a pomerance (hrozinky tez) se objevovaly naprosto pravidelne a to vzdy a pouze pred Prvnim majem a pred Vanocemi. Cili zadny zazrak. Moje deti neveri ani na cb televizi, devizovy prislib, Tuzex......jsou to Vanku paradoxy.

portwyn 9.9.2009 15:31

Re: Další stereoryp - o kapitalismu s láskou

No, životní úroveň se opravdu zvýšila, ale jen pro upřesnění:

- v posledních letech jsem nikoho neviděl kupovat pravou svíčkovou, a to u masného pultu jsem obden. I mí  poměrně movití známí kupují kulatou plec (4x levnější).

- ven se dříve nejezdilo hlavně kvůli zákazům, ne z finančních důvodů. "Jugošku" by si mí rodiče jednou za pár let dovolit mohli, ale nepustili je. Je ovšem pravda, že každoroční dovolená u moře by byla za komoušů pro normálního člověka neúnosná.

ja 9.9.2009 8:38

blábolíte.

Extrémně bohatých bude vždycky to procento - jinak by to nebyl extrém. A chudých bude vždycky masa. Jen v období revolucí se chudině předhodí něco, na co má myslet, aby si neuvědomovala, že je chudá.

portwyn 9.9.2009 15:36

Re: blábolíte.

Ne tak úplně. Zdravá západní společnost má mít nejpočetnější nižší střední vrstvy: lidi, kteří mají co ztratit i co získat. Model "pár bohatých + masa chudých" je typický pro diktatury.

harry 9.9.2009 12:27

Další stereoryp

"Totaltní nesvobodná WC byla všude běžně dostupná i když tam nebyla provoněná prkýnka" Tak to jsme asi zili kazdy jinde. Ja pamatuji, ze v nasem mestecku (skoro 10k mechyru) nebyl zadny verejny WC, presneji snad byl, ale zamcen, bez cedukly a bez obsluhy. Cili jedine do hospod, to bylo celkem jednoduche, vejit do dveri, zavetrit a vydat se "podle much". Nebetycne zlepseni kultury WC je snad nejmarkantnejsim indikatorem kapitalismu.

občanka 9.9.2009 18:25

Zrovna dnes jsem si v duchu říkala, konajíc potřebu na veřejném WC, že novému

režimu musím připsat k dobru právě to, že WC jsou použitená a na každém rohu. Myslím, že už si ten minulý stav nepamatujete, což je, jak zjišťuji, problém většiny občanů. 

Houmr 9.9.2009 6:46

Je to zvláštní

Když řekne cikán "bílá svině", je to vpořádku.