Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Pořád o tom přemýšlím - Váš příspěvek se téměř na 100 procent přiblížil mému pohledu na věc. Díky.
Zajímavá úvaha pane Klepetko. Panenka Maria jistě z nebeských výšin vše viděla, ale uvažuje jinak, nežli předpokládáte vy.
Mě se panenka Maria zjevila a svěřila se mi, že je ráda, že sloup s jí samou byl po letech znovu obnoven a vztyčen. Takže je vše v naprostém pořádku.
Ano, panenka Marie, milosti plná, je nadějí zoufalých a útočištěm hříšníků, a jistě Vás nechtěla rozrušit nějakou kontroverzní, své stížnosti nebude adresovat Vám, ale Pánu!
Sochař Váňa dokázal ještě více rozšířit rozpory ve společnosti, žádné smíření se hned tak nedostaví. Přitom bylo určitě nějaké tolerantní řešení než to váňovské beranidlo. Církev mohla dát najevo svou umírněnost a vstřícnost i vůči jinověrecké a ateistické části populace, jenže stále má příznivce "Církve Vítězící", tak hurá do posvěcené akce. Historii nelze beze zbytku napravit, jen zmírnit dopady zlých činů z minula. Tak se stala zase další osudová chyba, prosadit fanatickou touhu po pravdě. Jenže historie učí - co bylo tragické, se po čase opakuje jako směšné. Už v té replice je kus srandy, není to ta pravá Panna a určitě není vítězící nejen nad Švédy, ani nad duší národa. Bohužel historie také ukazuje, že zlomové okamžiky jsou doprovázeny i borcením starých symbolů, a tehdy - v r. 1918 - ten sloup byl symbolem starého zemského uspořádání, v němž Češi nechtěli žít . Ten sloup je dnes zcela zbytečný pokus o obnovu staré slávy, no tak jen ať stojí, pořád lepší než Koněv. A to je asi jediné positivum, které pociťuji. Z Desatera: Neučiníš sobě žádného podobenství čehokoli, aby ses tomu klaněl. To by snad mohli znát i katolíci. A docela jistě i sochař Váňa.
Jenže Váňa - to je Sauer dnes.
Boří základy naší Republiky, vybudované na troskách onoho nešťastného sloupu!
To není nejhorší nápad! Ale snad až večer...
Nyní Vás prosím o odpuštění - nemusíte mi stále vyhrožovat těmi všemi svými vztyčenými ošklivými sloupy Vždyť -
"Blažení ti, kdo je nesou v pokoji, neboť ty, Nejvyšší, dáš jim korunu." "Ať tě chválí, můj Pane, ti, kdo odpouštějí pro tvou lásku a snášejí nemoci a soužení!"
https://www.pastorace.cz/tematicke-texty/chvalozpev-stvoreni-sv-frantisek-z-assisi
Republika, vybudována na troskách onoho nešťastného sloupu neexistuje. Minimálně osmadvacet let. A ta předchozí se potácela jako vše, co bylo vybudováno na troskách, místo na pevných základech předchozích staletí. Byla jakžtakž stabilní prvních dvacet let. pak už to s ní šlo jen z kopce.
Jediné, co z ní přetrvalo je vlajka, hymna a nešťastný osud toho sloupu.
Má laojalita patří stále Republice TGM.
V našich srdcích přetrvala!
TGM a jeho idejím se nezpěčuji, davu a skandování "Kdo neskáče, není Čech" vždy.
Faktorem, bránícím sjednocení křesťanů je lpění jedné z církví na katolicitě a na papežské neomylnosti. Ekumenického života se zúčastňuje jen jako pozorovatel a její faráři , kteří se chovají vstřícně, jsou kázeňsky postihováni. Koncepci této církve, že má stále monopol na výklad křesťanství, s radostí podporují nepřátelé věřícího lidu. S institucí, která se hlásí k odkazu Torquemady, Borgiů, jejíž papeži se exkomunikovali navzájem, se snadno bojuje. V době svržení sloupu to bylo jen pár desítek let, co bylo povoleno jiným církvím stavět věže , budovat kostely z jiného materiálu než ze dřeva , a mít takovou kapacitu kostela, sboru , která odpovídala počtu věřících. TGM, který si vážil upřímné katolické zbožnosti své matky, odmítal klerikalismus, který pronikal instituce Habsburského soustátí . V kultuře a školství dominovali hodnostáři německé nebo uherské provenience, často pocházející ze šlechtických kruhů. Moravské pole bylo místem slavného vítězství, nikoli kruté porážky Přemysla Otakara II. Konec 30leté války umožnil zvýšit vykořisťování historických českých zemí a upevnit poddanství, čemuž církev katolická zdatně pomáhala. Feldkurát Katz není žádná mytická postava. Tato církev asistovala ve zbytečné válce, kde Češi měli bojovat za to, aby "při Dunaji čněly paláce z krve mé a z mého potu." V době stržení sloupu měli katolíci podobné postavení, jakého dnes dosáhli pravoslavní v Putinovu Rusku. Akt násilí na pomníku neschvaluji. Má-li dojít ke smíření křesťanského lidu, nemůže ústupky dělat jen jedna strana.
Už jsem to zde na Psu uvedl dříve: Jednoznačně jde o falický symbol /dle Freuda, který byl mimochodem Žid/, a to je podstatné! Aktuálně ale zbývá vyjasnit, zda jde o falus rasistický, tedy podlý, bělošský, či naopak - zda byl na Staromáku právě vztyčen falus šlechetný - černošský ?
Vy nemůžete být brňáci. jinak byste věděli, že je to významné místu pro schůzky: V šest večer u .uráka.
Když už jste autore takový odborník na ten sloup, mohl byste nám sdělit, kterou veřejnou soutěž na jeho zřízení ten Váňa s tímto nekvalitním dílkem vyhrál?
Tak podle mne vyhrál tu nejtěžší soutěž a to je s časem, nenávistí všeznalých čumilu a jiných dobroseru, malý skromný a plachý muž Váňa i když je ne-jockey, osedlal si svýho koně a v klidu si sochal a plnil si sen , dal si cíl, který byl dál než v nekonečnu a ejhle, stal se zázrak , větší než ten který avizoval VH, když v Praze vítal JPII a proto Váňovi fandím a děkuju, ámen, volové.
Panu Jarošovi: Nazdar, já jsem kráva se sloupen nesouhlasící, přesto byste mne měl oslovit!!! Nejsem vůl.
Nic si z toho nedělejte,paní Heidlerová, kráva je ušlechtilé zvíře a to se u sloupu neříká, ale snad budelíp?
Ač všichni stejného druhu, nejste kráva ani dojnice, já nejsem ani vůl ani bejk, ale podobně jako tato hospodářská stvoření máme na různé věci různé názory i různá poslání, ač jsme stejného druhu a někdy bývá s námi i sranda.
So geht das.
Něco postavit dá vždy větší práci, než zapalovat a bourat. Takže Kyselýho Frantu nebrat.