Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
O tomto případu snad ví každý
Šlo o případ případ Charlie Hebdo ve Francii, kdy se v rámci absolutní svobody slova se francouzští karikaturisté posmívali Mohamedovi a byli za to jeho stoupenci zabiti. Nebudu to zde dál pižlat.
Nevidím důvod, proč nenavázat
přímo na antiku. A nevím co navícpřidalo křesťanství k odkazu starověkého Řecka a Říma. O islámu nemluvím, ten je v protikladu k nám!
Re: Nevidím důvod, proč nenavázat
Tak co třeba toto: ať jste muž, žena nebo dítě, otrok nebo svobodý, cena vašeho života je stejná a má stejnou důstojnost.
Re: Nevidím důvod, proč nenavázat
Ano, na tohle nachytalo křesťanství mnohé ovečky. Je nutno si ale povšimnout, že v praxi výrok byl, je a patrně vždy bude neplatný.
Z nepřeberného množství příkladů jeden: Vzpomeňte na Titanik a heslo "Ženy a děti první". A lodní důstojníky, kteří jej hájili s revolvery v rukou. A pak si najděte statistiky, jaké bylo procento zachráněných mezi cestujícími první, druhé a třetí třídy.
Re: Nevidím důvod, proč nenavázat
Máte pocit, že principy jsou špatné, protože je lidi nedodržují?
Re: Nevidím důvod, proč nenavázat
Takže se domníváte, že to "ženy a děti první" je nedodržení správného principu? Že je to tedy špatně?
Vy se tedy domníváte, že důstojnící bránivší možnost přednostního nástupu žen a dětí do záchranných člunů činili proti principu "ať jste muž, žena nebo dítě, otrok nebo svobodný, cena vašeho života je stejná a má stejnou důstojnost" a tudíž činili špatně? A že dobře činil dav beroucí čluny útokem, neboť ceny životů jednoho každého z toho davu byly stejné, o důstojnosti nemluvě, leč míst v člunech málo?
Víte, tomu principu chybí určení podmínek, za nichž platí. Kritérií, podle nichž se hodnotí cena. Bez nich je bezcennou, byť líbivou deklarací. Protože cena čehokoliv - i života - je subjektivně i objektivně různá a v čase proměnná.
Re: Nevidím důvod, proč nenavázat
Cítil byste se důstojně, kdybyste byl od svého pána jako otrok (služebník) bit?
Lk 12,47 Ten služebník, který zná vůli svého pána, a přece není hotov podle jeho vůle jednat, bude velmi bit. Ten, kdo ji nezná a udělá něco, zač si zaslouží bití, bude bit méně.
Re: Nevidím důvod, proč nenavázat
Ale cena života onoho služebníka je stejná jako u jeho pána a oba mají stejnou důstojnost - jak bylo uvedeno výše.
Z toho bych vyvodil, že zmlácení křesťana - ovšem služebníka - jeho důstojnost nepoškodí. Před bohem jsou si přece rovni, akorát někteří jsou holt častěji biti. Bůh je ale miluje stejně jako ty, kdož je mlátí.
Ergo - v praxi to nefunguje. Nicméně jako proklamace to zní hezky.
Re: Nevidím důvod, proč nenavázat
Zkuste se zamyslet nad podstatou textu. Evangelista Lukáš přece nenabádá k bití služebníků.
Re: Nevidím důvod, proč nenavázat
To jistě. Ale nabádá k potrestání. A diferencuje váhu provinění.
pointa
Mě ale úplně uniká pointa těchhle článků. Co je to "lepší" a "horší"? Přece jde o to, které z těch učení je pravdivé, a které není pravdivé. Muslimové nejsou Muslimy, protože si myslí, že je to super systém pro společnost (i když asi si i tohle myslí, ale nebude to důvod proč věří), ale proto, že věří, že věří pravdivým věcem. Že Mohammed byl SKUTEČNĚ Boží prorok, Korán je skutečně Boží Slovo, atd.
Stejně tak křesťané věří proto, že jsou přesvědčeni, že Ježíš byl doopravdy Boží Syn, skutečně vstal z mrtvých, a uvěřit v něj je cesta ke spáse. NIKOLIV proto, že by křesťanství bylo v nějakém smyslu "lepší" než "jiné filozofie".
A stejně tak kdo je ateista, tak věří, že teistická náboženství jsou falešná, že jsou to defacto lži. A i kdyby jinak byly úplně super, tak kvůli tomu přece nebudu akceptovat lež a nezasvětím lži svůj život?
Čili pan Drápal by se měl ptát, které z náboženství (či absecnce náboženství = ateismus) je pravdivější. Otázce "lepší/horší" v tomto kontextu nerozumím.
Re: pointa
Kdo je lepší ukazují jen dlouhodobé výsledky. Mohu věřit, a rodiče i učitele mne mohou v té víře utvrzovat, že jsem nejlepší skokan do dálky. A teprve opakovaná konfrontace s jinými skokany ukáže jak na tom opravdu jsem.
Muslimové jsou přesvědčení, že jsou nejlepší, protože jsou převážně konfrontováni s duchovní prázdnotou a dekadentním přístupem k životu většiny Evropanů, pro ně s naprosto nepochopitelnou neochotou efektivně bránit ( na rozdíl od muslimů) své životní hodnoty, neb žádné reálně nemají. A tak lidé, jejichž ideologie založena na řádu a disciplíně zatím vítězí nad lidmi s ideologií založenou na ne-disciplíně a duchovním chaosu. Evropané degenerují, protože se domnívají, že řád, víra v něco nemateriálního a disciplína je vývojově překonaná a muslimští vůdcové to vnímají jasné. . Technicky jsme zatím schopni prokázat, že jsme lepší,ale v dlouhodobé perspektivě nás muslimové porazí, když se nevrátíme k základům na kterých jsme se stali nejmocnější a nejvyspělejší světovou civilizací.
Že materální převaha západu vyhrává jen bitvy, ale ne válku ideologií, dokazují muslimové všude, kde se s námi v posledních desetiletích utkali.
Re: pointa
I válku ideologií vyhrajete. Ovšem musí Vám být povoleno bojovat naplno, bezohledně a totálně, s využitím veškeré převahy technologické i převahy v hrubé síle. Což náš humanismus a veřejné mínění nepovolují. Dosud, protože ještě není tak zle. Prý.
Ovšem bojovníku, jež je odhodlán Vás zabít, se neubráníte, máte-li zapovězeno jej byť jen poranit, i kdybyste byl zakut od hlavy až k patě v železné zbroji.
Bojovníku se můžete ubránit
To ale není vítězství ve válce ideologií, pokud na jeho místo nastoupí další a další.
Re: Bojovníku se můžete ubránit
Je. Napřiklad nacistická ideologie byla takto poražena. Nově nastoupivší nacisté jsou jen marginální pěna tupců na okraji civilizovaného světa.
Dejme tomu
nacismus byl ovšem jen věcí Německa, islám je universální ideologie, která zahrnuje významou část planetární populace. Myslíte, že pokud tuto část světa rozbombardujeme a dobudeme podobně, jako Spojenci Německo, stane se radikální islám stejně marginální, jako neonacismus? A není to tak trochu nad síly Západu, i kdyby opravdu chtěl?
Re: Dejme tomu
To s tím Německem byl příklad - neberte to doslovně, takhle se dějiny neopakují.
A nad síly Západu to není. Ovšem prvotně se Západ musí zbavit islámských pátých kolon, jejichž vytvoření ve své pošetilosti dopustil.
Řekl bych, že na islámu jsou problematické tři věci
Za prve, Korán je věčnou neměnnou pravdou. To Bible není, Bůh i svět se v jeho pojetí mění.
Za druhé, islám je náboženstvím vojensko-politické expanze. Podstata křesťanství naopak leží mimo tento svět. Celou podstatu křesťanství vlastně tvoří Desatero, Otčenáš a přikázání miluj bližního jako sebe samého (s upřesněním, že "bližní" znamená též, a vlastně především, nepřítel). Všechno ostatní z judaismu uložili Ježíš a sv. Pavel potichu k ledu. S tímhle samozřejmě nejde v pozemském životě vystačit, a tak každá nová generace křesťanů nebo aspoň každá nová epocha musí podrobnější pravidla hledat znovu a znovu.
Islám tuhle možnost nedává, protože Mohamed (podobně jako Mojžíš) byl vojevůdce a politik. S takhle okleštěným programem by ve své době neuspěl. To ovšem znamená, že vzepřít se těmto pravidlům a zůstat dobrým muslimem je mnohem těžší, než podobná vzpoura pro křesťana.
Ano, souhlasím.
Ale podotýkám, že islám považuji za antináboženství, dílo Zlého ducha.
Všichni jsme dílo Stvořitele a nám křesťanům Ježíš jasně a opakově řekl, že Stvořitel je náš Otec - má nás rád jako své děti. Proto se k sobě máme chovat tak, jako si rodiče přejí, aby se k sobě navzájem chovaly jejich děti. Každý, kdo děti už má, tomu rozumí.
Může snad nějaký syn přijít za svým otcem a říci mu "pochval mně, zabil jsem svého bratra, protože se o Tobě vyjádřil jinak, než já si myslím, že se o Tobě má mluvit"?
Mohamed muslimům tvrdí, že může. To mu ovšem našeptal právě Zlý duch.
Re: Ano, souhlasím.
Ale prosím vás, všechny náboženské texty si můžete vyložit zcela libovolně. Třeba že vás pro spasení vaší duše bude nejlepší zabít. Je to všechno jeden velký nesmysl a podvod. :-P
To je Váš názor.
Já věřím něčemu úplně jinému. Věřím v jednoho Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země, všeho viditelného i neviditelného. Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista, jednorozeného Syna Božího, který se zrodil z Otce přede všemi věky: Bůh z Boha, Světlo ze světla, pravý Bůh z pravého Boha, zrozený, nestvořený, jedné podstaty s Otcem: skrze něho všechno je stvořeno. On pro nás lidi a pro naši spásu sestoupil z nebe. Skrze Duch Svatého přijal tělo z Marie Panny a stal se člověkem. Byl za nás ukřižován, za dnů Poncia Piláta byl umučen a pohřben. Třetího dne vstal z mrtvých podle Písma. Vstoupil do nebe, sedí po pravici Otce.
A znovu přijde, ve slávě, soudit živé i mrtvé a jeho království bude bez konce. Věřím v Ducha Svatého, Pána a dárce života, který z Otce i Syna vychází, s Otcem i Synem je zároveň uctíván a oslavován a mluvil ústy proroků. Věřím v jednu, svatou, všeobecnou, apoštolskou církev. Vyznávám jeden křest na odpuštění hříchů. Očekávám vzkříšení mrtvých a život budoucího věku.
Re: To je Váš názor.
No když Vám to pomáhá vyrovnat se s nástrahami života, jsem dalek toho se Vám ušklebovat.
Ale osobně to béřu jako úsměvnou pohádku pro děti. To spíš uvěřím, že hloupý negramotný Honza z pastoušky s problematickými hygienickými návyky získal princeznu a půl království.
Re: To je Váš názor.
Kde chybí víra, nastupují pověry. Gratuluji, ovšem jestli Vám víra happyend negramotného líného a hloupého Honzy s královskou dcerou a půlkou království a špatnými hygienickými návyky, pomáhá se vyrovnat s nástrahami života, nu prosím.
S největší pravděpodobností nevíte o křesťanství víc, než Vám zvládly podat školy po kulturkampfu, školy oslavující Voltaira (autora citátu, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou) a školy socialistické - národně i internacionálně. Jen připomínám, že pravda osvobozuje, lež vede k otroctví.
Re: To je Váš názor.
Ale kuš - doufám jen, že nechápete záměrně a že jde o ironii, nikoliv o alternativní inteligenci. Tedy pokud jde o toho Honzu.
A o křesťanství vím dost, abych jej mohl odmítnout. Byť jistě vím méně než Vy.
A poslední připomenutí je úsměvné. Já jej - jistě na rozdíl od Vás - interpretují tak, že pravda osvobozuje a lež náboženství vede k otroctví víry.
".. lež náboženství vede k otroctví víry..."
Ale jděte.. Co takhle upřesnit, které "náboženství" vede k otroctví. Víra v Božího syna Ježíše Krista to však není. To Vás ujišťuji.
Re: ".. lež náboženství vede k otroctví víry..."
Ježíš proti otroctví neřekl ani slovo.
V 19. stol. baptisté v USA u soudu prokázali, že vlastnit otroka je v souladu s Biblí.
Re: ".. lež náboženství vede k otroctví víry..."
Všechna. Protože vyžadují víru.
Re: Ano, souhlasím.
Islám se přetvořil z náboženství ve státotvornou ideologii stejně, jako se to stalo s křesťanstvím ve středověku. Naštěstí pro vyvoj Evropy u křesťanů, mimo Vatikánu, nedošlo k instalaci teokratickych státních struktur jako v muslimských zemích, a "světští" vládcové si ponechali reálnou moc. Proto vývoj v islámských zemích jde jiným směrem, zcela zřetelně destruktivnim, což nutí značnou část muslimů k expanzi, zejména do Evropy.
P.S. To co vidíme ve středomoří není projev humanitární krize, ale muslimská expanze, což dokladuje i věkové složení t.zv. uprchlíků.
Re: Ano, souhlasím.
No jo, moslemíni - aspoň někteří - považují zase křesťanství za antináboženství, za dílo šejtanovo ...
A ve svatých knihách jakéhokoliv kultu můžete při troše obratnosti nalézt výroky pro podporu čehokoliv a něčeho zcela opačného. Proto nám taky náboženství vydržela - faktu víry sprostného lidu bylo lze - a je dosud - využít lidmi šikovnými k ideologické podpoře věcí a činů zcela přízemních.
A jestli Stvořitel je náš Otec a má nás rád jako své děti, pak jako vychovatel totálně selhal. Historie i současnost nám ukazují, že jsme pěkně nevychovaní parchanti.