Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Co se seniory ?
Podivejte se na starsi americky film Soylent Green (Charlton Heston), tam je reseni
Jak to vidí jiní ....
uzitecni idioti spori na duchod
Zatimco bankeri a politici se chechtaji jak za ty penize nedostanou za par let ani slanou vodu.
Re: Pánové, dočkejte času, na každého dojde...
Já vím do roka a do dne, neboli: Es kommt der Tag.......... i pro Pepu
Cnosti zdanosti
Stačí přečísti si Nikomachistickou etiku od Aristotela, Platonovy dialogy a Metafyziku mravu od Kanta a vse pochopime. Toto ovšem neplatí pouze pro postkomunistickou společnost, ale i pro tzv. západní zivilizaci. Nedostatek etického vzdělání a víry (nejen v Boha) ale úpadek hodnot je ovsem v postkomunistickém českém prostoru velký nedostatek. Ovšem i zde se nesmí paušalizovat a kapitulovat. Naděje je sice křestánská zdadnost, ale přesto bychom si jí měli osvojit. Nesmíme jí ovšem hledati u druhých, ale v sobě.
Re: Cnosti zdanosti / vcelku souhls pane Josefe (10:46)
S uplatňováním křesťanské morálky souhlasím. Jen si myslím, že je třeba posunout pojem Bůh. Nenavrhuji nic nového: starozákonního Boha trestajícího posunul Kristus více k podobě milující a pomáhající (nevadí, že časem ve formě pomoz si sám a Bůh ti pomůže). O novou podobu Boha se pokouší Milan Kundera v Nesmrtelnosti. Něco jako Bůh - programátor světového počítače. Ale je to jen náznak. Uvědomíme-li si , že vesmír má být podle vědců deseti, či jedenáctirozměrný, pak Bůh odpovídající našemu trojrozměrnu chápání je anachronismus.
Re: Cnosti zdanosti / vcelku souhls pane Josefe (10:46)
Myslím že nepotřebujeme nový pojem Bůh. Křesťanská morálka pouze se pouze odvozuje z víry v Boha. Vezmeme tedy tuto morálku či jejích výsledek, tedy morální jednání jako za své a lidské tak jsme zdatní. Bůh zůstane vždy pro nás rozumem nepochopitelný. Víra je vždy takový "vehikl" či pomůcka. V matematice fiktivní neznámá a v myšlení imaginární bod. (při jeho poznání bychom mohli skutečně pohtnou světem) a našem duševním nebo empatickém myšlení to je naděje, tedy víra(v obecném slova smyslu) bez které nemůžeme žíti.
Pro pana Josefa (12:30)
Pro sebe a lidi Vám podobné máte samozřejmě pravdu, ale (po bolševickém vymývání mozků) asi budete v menšině (při tom platí: zaplať Pán Bůh, že jste). Pro mne je Bůh (jakkoliv uznávám potřebu tohoto pojmu pro mnohé lidi) transcendentní systém. Systém, který řídí vesmír, jehož jsme součástí. Oproštěný od (často rozporných) lidských vlastností, jako například (viz bible) zabití Onana za coitus interruptus a nepotrestání krále Davida za příkaz k zabití Uriáše Hetejského, kterému David svedl manželku. Zase aby bylo jasno: bible je nádherné literární dílo. a v tomto kontextu jsou oba příběhy (Onanúv i Davidův) jedinečné, Jsou ze života!
Re: Pro pana Josefa (12:30)
Ó, dědo 1926 vy plánům rozumíte. A dočetl jste se až do Nového zákona ? Pro mne je Bůh všemohoucí, milosrdný a milostivý Otec, který vládne s prozřetelností, takže za své myšlenky, slova i skutky dostáváme vždy to, co nám prospívá.
Re: Pro pana Ibalgina (18:48)
Připadá mi, že Bůh jak vy ho chápete, je příliš socialistický. Říkáte že: za své (jakékoliv?) myšlenky (jakákoliv?) slova i (jakékoliv?) skutky dostáváme vždy to, co co nám prospívá. Tak takového Boha by asi brali všichni. I soudruzi. A k Vaší otázce: dočetl jsem až do Nového zákona. Ale z celé Bible mám nejraději Šalamounovu píseň.
Re: Pro pana Ibalgina (18:48)
Musíte počítat, že nežijeme jenom jeden život. Reinkarnaci zrušila církev v roce 553, i když zmínky v evangeliích a výrok Ježíše o Janu Křtiteli, že to byl Eliáš, jsou jasné. Kdyby byl jen jeden život, tak by byl Bůh nespravedlivý, když jeden se narodí bohatý a jiný hrbatý.Ale Jeho zákony jsou dokonalé.Nikomu nebude prominut ani haléř.
Já mám rád Knihu moudrosti, Siráchovce, Žalmy, Janovo Evangelium.
Re: Pro pana Ibalgina (18:48)
Neodolám, abych si nepřisadil. Jakožto agnostik nevylučuji existenci Boha, poněvadž to nepovažuji z vědeckého hlediska za poctivé, ale zároveň si myslím, že ani důkazy o jeho existenci, coby objektivní realitě, či snad dokonce personifikované formě jsou dosti chabé. Ovšem pokud už pžřipustím, že nějaký je, vyvstává otázka, co to vlastně "Bůh" je. Jak mohou třeba křesťané vědět, že ten "jejich" Bůh je ten pravý? To proto, že je "jejich"?
Nicméně Bibli mám ve velké úctě jako celek, NZ je skutečná kniha knih o lásce a toleranci, ovšem srozumitelná teprve na pozadí SZ, který je v tomto a mnoha dalších smyslech s NZ v duálním protikladu. Je tedy Bible nejlepší taková, jaká je - kompletní. Podle mého vidění obsahuje jako celek poměrně jasné poselství, které se dokonce neztrácí ani špatnými překlady. jen se v ní člověk nemůže nimrat tak, že pro stromy přestane být vidět les.
Re: Cnosti zdanosti
Co je to zdadnost? Marně přemýšlím, kde je tam překlep. Nebo že by nebyl? Nadpis "Cnosti zdanosti" mi taky moc jasný není.
Re: Cnosti zdanosti
Cenosti z danosti? Zdaněné cenosti? Taky tápu... :-)
Re: Cnosti zdanosti
Omluva, zdatnost (Aristotelova Nikomachisticka etika)
Přesně jste to vystihl autore.
Víte on se musí problém ze neschopnost na někoho hodit. A senioři jsou nejslabším článkem.
Ideologický žvást nehrubšího zrna
Ano, někteří důchodci skutečně zavdávají důvod k tomu, aby je lidi neměli rádi ... pane.
Re: Ideologický žvást nehrubšího zrna ???
Panebože! Fascinuje mne vektor Vašeho myšlení! V čem vidíte ideologický žvást nejhrubšího zrna?
Re: Ideologický žvást nehrubšího zrna ???
První odstavce jsou takové přeslazené nostalgické kakao se kterým se ztotožní skoro každý, soubor banalit, které jsou ke slyšení každou chvíli idealizující staré zlaté časy, kdy ještě v roce 1920 byl průměrný věk dožití 50 let. Ale budiž, jsem také staromilec, tohle bych spolkl, byť je to přeslazené.
Ovšem poslední odstavec o 13. důchodu je jako z propagační příručky ODS. Ne, že bych byl nějak horující pro ten 13. důchod, ale pokud chce autor mluvit o poctivosti a noblese, která kamsi vymizela, tak myslím, že důchodci tady nenadělali díky korupci a tunelování škody za stovky miliard. Prostě pro třísku nevidí břevno. A protože ho nemám za hlupáka, považuji to za záměr.
Pro pana Minuta (11:52)
Trochu Vám nerozumím, trochu Vás nechápu. Ale to nic. Jenom to tvrzení, že - po Václavovi Klausovi, Viktoru Koženém a dalších (seznam je dlouhý a známý) DŮCHODCI NADĚLALI DÍKY KORUPCI A TUNELOVÁNÍ ŠKODY ZA STOVKY MILIARD je zcela nový pohled. Netušil jsem, do jak odporné skupiny patřím. Rozhodně nejsem chudý, (protože dovedu hospodařit a spoléhám se jen sám na sebe) ale že bych korumpoval, tuneloval a další nepravosti páchal, mi připadá, vzhledem k mým důchodcovským možnostem, nepravděpodobné.
Re: Pro pana Minuta (11:52)
Dědo, přesně to netvrdím. Přečtěte si můj příspěvek ještě jednou. Mám tam "NEnadělali" ...
Iniciativní návrh
Autore, závěr článku neodpovídá úvodu. Jako plátce daní se Vás ptám: Jakým právem chcete rozhazovat peníze?
Mám pro Vás návrh na lepší závěr článku: Místo Paroubkova podfuku v červnu každý plátce daně vezme nějaké peníze a dá je nějakému důchodci jako dar, aby ukázal své dobré vychování. Co Vy na to? Kdo ukáže lepší vychování? Paroubek nebo ten, kdo poslechne mě?
Důchody a děti
Myslím , že by se pro zlepšení bilance důchodového účtu měl využít upravený systém z dob socialismu , tehdy zvaný „impotentní daň“. Aby totiž byl poměr plátce- důchodce 1:1 musí mít (teoreticky) každý člověk 1 dítě. Mohlo by to vypadat následovně: Kdo 1má - pár 2děti , žádná změna. Kdo nemá žádné dítě - navýšení platby sociálního pojištění o 2% , 0,5dítěte 1%(pár s jedním dítkem).K více dětem by se nepřihlíželo -proč , netřeba rozebírat. Věkový limit 25let a dožití dítěte 1rok. Další život či smrt dítěte by neměl žádný vliv. Je úplně jedno zda člověk dítě chce- nechce , nemůže mít - je to časově přenesený příplatek na jeho budoucí soc. zajištění - nikoliv trest. Mělo by to časem i vliv na demografický vývoj. Čísla jsou samozřejmě k diskusi. Kdo má víc dětí , má větší šanci , že se o něj ve stáří postarají. Samozřejmě by se to týkalo (zápočet) i osvojených dětí.