5.10.2022 | Svátek má Eliška


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Občan povolení nepotřebuje

Kroměřížská výzva ohlásila záměr svých signatářů účastnit se aktivně volby prezidenta. Ne podporou někoho určitého, ale toho nejnadějnějšího, který věrohodně ztělesní zcela určité hodnoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Frauknecht 14.6.2016 12:18

Níže je řečeno vše :-))

Furt do kola - demokracii ano, ale pravidla vám stanovíme my - nejchytřejší, nejmorálnější, nejspravedlivější, nej... a ty ovčane kušuj a zvedej ruku (ale až dostaneš pokyn popř. koblihu).

K. Frauknecht 14.6.2016 12:11

Re: To je sebranka...

:-))))

K. Frauknecht 14.6.2016 12:09

Re: Drobná potíž je v tom

:-))

M. Klas 14.6.2016 11:49

Re: Kdopak byl asi...

Také mě nikdo jiný, jehož jméno se nesmí vyslovovat, nenapadl. Cítím se ochuzen, jelikož nevím...

V. Čermák 14.6.2016 11:48

Podvodník Kalvoda se zviditelňuje

pindáním o lidských právech, demokracii, míru a vůbec...Po neúspěšném tunelu na státní rozpočet pro také podvodníka Šťávu, kterým místo předpokládaných miliard přitekly "jenom" miliony by měl spíš lézti kanály. Ale to on ne. Inu hroší kůže....

P. Švejnoch 14.6.2016 11:48

Re: To je sebranka...

... tak abych potvrdil Vaše tvrzení, že o Češích se hodně tvrdilo, že jsou hulváti (kdo to tvrdil, pane Šulci? Vy?), a že lidí takového kalibru je stále dost a dost, tak Vám takto pravím:

Víte co, pane Šulci? Jděte už s tím věčným nasazováním na Čechy (z výšin Vaší spojenostátní bohorovnosti) do prdele.

P. Švejnoch 14.6.2016 11:42

Re: Omyl se nekoná.

No, oni si to možná mnozí i uvědomují, jenže leckteří už si začínají říkat, že COKOLI bude lepší, než je tenhle bordel, svrab a bezpráví.

A řeknu vám, pánové, že už jsem na hraně toho začít si myslet totéž. Svobody jsou dnes spíše iluzorní, typu: "Smíte, ale..." - ať se člověk obrátí jakýmkoli směrem. Jsme sešněrováni tisíci zákonů, nařízení, vyhláštiček, úředník nám nakukuje málem až do konečníku... Co zbylo z té "svobodné společnosti", ke které jsme měli nakročeno po '89? Jen velmi málo - v podstatě jen chaos v právním systému, nejasné regule pro fungování státu, a z toho obojího (a mnohého dalšího) vyplývající ztráta jakékoli osobní odpovědnosti za cokoli. Tedy bezpráví.

Takže jestli mám žít ve společnosti, která není svobodná, tak se nabízí oprávněná otázka: Nebyl by diktátor lepší?

V. Lacina 14.6.2016 11:39

Kdopak byl asi...

...tím "respektovaným politickým komentátorem"?

Obávaným autorem natolik, že ani nemohl být jmenován?

Žeby lord Voldemort?

:)

J. Forman 14.6.2016 10:53

Re: Pane Kalvodo,

Zastupitelská demokracie degradovala a nefunguje. Bohužel.

P. Čech 14.6.2016 10:36

Re: Chaos a zmatek

A nebo v totální rezignaci, předstupněm revoluce.

K. Janyška 14.6.2016 9:31

Re: Pane Kalvodo,

Používaný model demokracie je spolehlivou cestou k totalitě. Soukromé právo, které vládne jednotlivcům, nevládne při správě věcí veřejných. To je onen defekt... Dzp.

J. Tachovský 14.6.2016 9:13

Re: Pane Kalvodo,

No ja nevim, feudalismus fungoval dele nez demokracie a otrokarstvi fungovalo dele nez feudalismus. Takze tvrzeni, ze demokracie je jediny fungujici system je ponekud nadnesene.

P. Khail 14.6.2016 9:13

Re: Omyl se nekoná.

Souhlasím s vámi, pane Valento. Nejhorší opravdu je, že si to neuvědomují.

J. Tachovský 14.6.2016 9:12

Ono to jde ruku v ruce

Obcan muze psat petice, svolavat shromazdeni a shromazdovat se. Presvedcovat ostatni o sve pravde. Ale dokud neni zvolen a dokud nezmeni prislusny zakon, musi dodrzovat, to, co momentalne plati.

B. Mráz 14.6.2016 9:00

Pane Kalvodo,

zastupitelská demokracie je složitý, drahý, pomalý systém, leč prověřeně jediný fungující. Vaše návrhy jsou tudíž protidemokratické.Vytvořte stranu, vyhrajte ve volbách a pak měňte, jiné cesty není.

K. Janyška 14.6.2016 8:58

Také je odmítám. Nejsou žádnými hodnotami a právem.

Ale vymyšleným socialistickým zločinem. Jediným skutečným právem pravým je právo soukromé... Dzp.

V. Novák 14.6.2016 8:55

Ostatně soudím, že těm obvyklým petentům je věnováno

příliš mnoho prostoru, času a pozornosti.

R. Morava 14.6.2016 8:28

Re: pane Kalvodo

Asi tak. Nic proti Havlovi a jeho lidem typu Kocába. Byla doba kdy nás vytáhli z komunismu. Děkujeme. Ne že by byla kroměřížská výzva jen špatná.

"Učiňme diskusi o kvalitním prezidentském kandidátovi věcí veřejnou. Nenechme si tuto diskusi vzít mediálními kouzly a marketingovými triky.... pozvednout opět do společného povědomí hodnoty demokracie, svobody a právního státu."

Jenomže: "Stojíme na křižovatce Západ nebo Východ, demokracie nebo autoritativní režim" Je pitomost v době kdy mráz přichází z Východu i Západu. Ze Západu islám a neomarxismus, z Východu diktatura. Kdo je nebezpečnější?

Takže už není 1989 rok, musíme jít dál slušně, ale bez pokrytectví politické korektnosti. Určitě s našimi evropskými přáteli ale bez kolaborantství s úchylkami typu gendrismus, homosexualismus, neomarxismus, multikulturalismus. Proti těmto zlům je třeba se postavit a o tom ve výzvě nic není! A potřebujeme prezidenta, který to umí, třeba líp než Zeman.

M. Valenta 14.6.2016 8:19

Re: Mimoni?

Pane Morava, aby jste nevylil z vaničkou i to dítě. Ono to pak jde dost rychle.

M. Valenta 14.6.2016 8:15

Re: Omyl se nekoná.

Mnozí frustrovaní lidé jistě netouží po autoritářském režimu, ale nevědomky, už tím jak napadají kdejakou občanskou inciativu, pro něj připravují půdu. Přeji hezký den.

P. Remeš 14.6.2016 8:08

Omyl

Autor se podle mého soudu mýlí už v primární věci, totiž když přisuzuje frustrovaným lidem v naší společnosti touhu po autoritářském režimu. Osobně mám pocit, že je to právě naopak. Že tito lidé ve skutečnosti touží po ODSTRANĚNÍ autoritářských a demokraticky deficitních struktur, které mocensky ovlivňují naši společnost. Že touží po tom, aby reálnými mocenskými strukturami byly opět pouze ty struktury, které jsou demokraticky legitimovány (nikoliv tedy aktivistické skupiny, neziskovky, nevolená byrokracie z tisíc kilometrů vzdáleného mocenského centra atd) ...

V tomto smyslu podle mého soudu vidí současnou situaci i onen autorem kritizovaný "respektovaný politický komentátor" ... :o(

R. Morava 14.6.2016 8:06

Mimoni?

Klidně si sepisujte kroměřížské výzvy. Pokud Vám nevadí že jste mimo realitu. Hrozby Evropy nevyřeší to co obsahuje výzva. Evropskou hrozbou z východu je teď Islám a neomarxismus ze Západu. Pokrytectví a svoboda slova je dnes v západní Evropě i USA horší než u nás. Stalinisté se sice křísí, zatím jsou ale dál než jiné hordy z východu. Současnou situaci už umělci nevyřeší.

Výzva zní šíleně naivně, obsahuje výzvy s kterými nelze nesouhlasit, ale těžko realizovat: "Morální autoritu, která bude vzorem pro celý národ, slušného člověka, za něhož se lidé nebudou muset stydět." Takový je jen Ježíš. Churchill už je špatný protože pil a kouřil.

"Rozhodnou osobnost, která z titulu své funkce vrchního velitele armády bude stát pevně za naším ukotvením v obranném svazku NATO a bude rozvíjet porozumění a spolupráci v rámci EU."

NATO dobrá, ale znáte někoho koho bude poslouchat Merklová, Hollande, Jenkers? Z východu neposlouchají nikoho. S Hitlerem šlo jen kolaborovat nebo se mu vzepřít.

M. Šejna 14.6.2016 7:53

pane Kalvodo

členové té Vaší skupiny, co údajně chtejí bránit tu demokracii, jsou ti samí, co před lety podporovali "Velkou televizní bolševickou revoluci", co tehdy tvrdili, že DUCH zákona je víc, než litera zákona. Ti samí Vaši "obránci demokracie" se po vítězství Zemana vyjádřili o Zemanových voličích jako o "hnědých a rudých prasatech". Vy sám coby advokát nehájíte lidi podle toho, zda jsou v právu, ale podle toho, kolik jsou schopni Vám zaplatit.

Takže nás tu i s tou Vaší vyzvou neotravujte. Jste jen samozvaná "elita", která nám chce diktovat, co je podle vás elitářů pro nás správné. Demokracie Vás zajímá jen do té výše, do které Vás může dostat k moci.

M. Červeňák 14.6.2016 7:36

Chaos a zmatek

má nespornou výhodu v tom, že obyvatelstvo udržuje neustále ve střehu...

M. Červeňák 14.6.2016 7:33

Drobná potíž je v tom

že petenty výzvy nelze považovat za kompetentní. Jsou to jen pořád ti stejní nešťastníci, potácející se od jednoho "zlomu" ke druhému...

P. Švejnoch 14.6.2016 7:32

Re: To je sebranka...

... obávám se, že onen pověstný "dopis pragováků" (nebyl náhodou jen jeden?), to připomíná pouze Vám... Znáte to přísloví o holi a psu? Tak aby pasovalo na Váš příspěvek, upravil bych ho takto: "Chceš-li psa bít, hůl si vždy vymyslíš...". :-)

Já s příspěvkem pana Dekyského v podstatě souhlasím. A neodpustím si poznámku, že o úrovni politické kultury pana Kalvody jsem po jeho odchodu z politiky měl poněkud vyšší mínění. V tom, jak se angažuje okolo "kroměřížské výzvy" cítím jakési skrývané politické ambice, což mi a) nepřipadá příliš odvážné; b) nejsem si jist, zda Kocáb & company je to správné uskupení pro osobu profilu Jana Kalvody.

P. Čech 14.6.2016 7:21

To, co říkáte je základní rozdíl mezi demokracií a totalitou

Ale, ale, pane doktore. Rozdíl mezi demokracií a totalitou to dozajista je, nikoliv ovšem základní. Základní rozdíl je v něčem jiném. Ve skutečné demokracii a to jakéhokoliv typu je základem vláda většinové občanské vůle. Chcete-li, vláda vůle mnimálně 50%+1 občanů. Takovouto demokratickou vůli nikdy nemůže vygenerovat např. volební systém podle zásad poměrného zastoupení, ale ani volební systém sice většinový, ale jednokolový. Pokud není zajištěn systémem tento skutečný základ demokracie, je činnost jakýchkoliv iniciativ zcela zbytečná, neřku-li napadnutelná. Jako příklad v souvislosti s volbou našeho prezidenta uvádím čl. 56, odst.5 naší ústavy, který je v rozporu s nejméně dvěma články Listiny základních práv a svobod. Článek a odstavec, který zcela zásadním způsobem narušil volbu současného prezidenta. Opět, skutečná demokracie předpokládá existenci právního státu. Právní stát však nepřipouští, aby dva nejvyšší zákony státu byly mezi sebou v rozporu, tedy, aby ústava byla v rozporu s ústavním pořádkem. To není demokracie, ale chaos a zmatek, příznačný pro náš politický systém.

J. Koubek 14.6.2016 6:59

Slepota, hluchota

To zírám. On nepoznal, že jde o legitimní snahu Kocába dostat se na kandidátku.

P. Sulc 14.6.2016 4:02

Re: To je sebranka...

Mate asi tolik intelektu jako zahradni trpajzlik - pumprlik, jiste si oba rozumite, jenze ten neni takovy hulvat. Inu, o Cesich se to hodne tvrdilo, zrejme lidi vaseho kalibru je stale dost a dost.

I. Mertl 14.6.2016 2:26

Re: To je sebranka...

Vizte stanovisko skutečného demokrata, pana Dekyského, diktované spravedlivým rozhorčením samotného Dědy Mráze. Kdyby to někomu připomínalo jisté dopisy pragováků z roku 68, pak to jistě není žádná náhoda. Republiku si přece rozvracet nedáme, soudruzi!