Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Generacni bariera ?
Aston je muj clovek. Skvele si s nim rozumim. At se to tyka politiky, scifi nebo v podstate cehokoliv. Ale tohle ? Mne vystava tel pripadne absolutne normalni vec. Co je na mrtvole nedustojneho ? Ale hlavne .. kde se takove 'tabu' bere ? Jsa jim nepostizen to nejak nechapu.
Zda se výstava někomu "líbí" nebo "nelíbí" je úplně jiné téma.
Právě proto, že každý člověk má vlastní žebříček hodnot, existují etické normy. Není mi jasné, jak lze dojít k tzv. "předpokladu", že mrtví (jaká náhodička, že právě z Číny) předem souhlasili s posmrtným pózovaním v rámci veřejného komerčního projektu. Roy Glover se v on-line rozhovoru na aktualne.cz vyjádřil jednoznačně: "Naprosto důvěřujeme našemu partnerovi, který shání a připravuje těla pro účely výstavy." Sám tedy nikdy žádný souhlas ani nezahlédl. Jde o to, že civilizovaná společnost by mu vydělávat na voyerismu, s pomocí takto opatřeného lidského "materiálu", jednoduše neumožnila, protože si chrání křehké hodnoty, na kterých stojí. Není pro nic snazšího a rychlejšího, než bezbolestný návrat na planetu opic.
No jo,
doufejme, že dr. Glover se po smrti vřadí mezi své exponáty ...
Jinak - není morbidity, hnusnosti, sprostoty, zvrácenosti a odpornosti, která by neměla zvědavé přihlížející i nadšené vyznavače. Tahle výstava to jen potvrzuje. Svoboda má holt i své hodně temné, ba až odpudivé stránky.
Re: vidíte Neffe
I prasečkář (pedofil) má možnost se svobodně rozhodnout. Od toho si platím stát, aby udržoval určitou hranici.
Naprosto souhlsím s panem Neffem.
Plastový model není realita - a blikací už vůbec ne.
Spousta anatomických struktur nemá přesně dané místo a plastový model je nutné zjednodušení. Na Bodies se těším.
Jen připomínám
jednu populární IT sérii na idnes - madam si nechala uříznout panďěro, odsát dvacet kilo špeku a zkrátit kozy.......
Tak nevím, s výstavou reality tu máme problém, naopak je trendem se nechat "zapošít" - to aby starému zase houplo...... jak sleduji, positivní společenský trend.....
Víte lidičky nebojte se smrti, je to to jediné, v čem jsme si vskutku rovni.....
Miluju Neviditelného psa
Miluju Neviditelného psa, protože v něm tak často najdu názory s nimiž se ztotožňuji. Nejsem v podstatě hádavý a tak mi stačí přitakat a zaradovat se, že někdo vidí či cítí stejně. Ovšem jde-li do tuhého tak se peru - na ta těla jsem nebyl zvědavý ani ve zprávách, vůbec lidi, kteří se na něco takového jdou podívat nechápu.
A já nerad skopové.
Kdybych šel do hospody, poručil si skopové a stěžoval si, že mně nechutná, nebyl bych za blázna ?
Vážený pane Neffe!
Děkuji Vám, že jste tak pregnantně vyjádřil to, co i já v této souvislosti pociťuji ..... návštěvníci musí být tak trochu devianti .....
souhlas
I když se mi chce dodat s nadnesenou dávkou jízlivosti, že takhle měli dopadnout třeba Lenin i Gottwald a jim podobní úpíři v lidské kůži.
A opet dukaz postupujici senility autora.
Kdyz se mi neco nelibi, tak tam nejdu a hloupe okolo toho nekecam. Ze bysme i zakazali medikum pitvat? Nebo vubec operovat? Neffovi mekne mozek.
Re: A opet dukaz postupujici senility autora.
Autor je svobodný člověk a ty jsi bysmen.
Re: A opet dukaz postupujici senility autora.
imprerativem amoralnich jedincu je: ignorujte amoralnosti, ale nam je ponechejte! Chodte ze zavrenyma ocima!
Proti gustu žádný dišputát
Pakliže "exponáty" ještě za života dobrovolně a ze svobodné vůle podepsaly smlouvu a diváci tam chodí taktéž dobrovolně a ze svobodné vůle, není na tom VŮBEC nic špatného. Pan Neff by si měl uvědomit, že přesně takhle společnost fungovat má a trvalo několik tisíc let a několik milionů životů, než jsme se k tomuto dopracovali. Křičící mravokárci a protestující humanisté mohou v dnešní době veřejně nesouhlasit a to je naštěstí to jediné, co mohou a je to MOC DOBŘE.
Re: Proti gustu žádný dišputát
Vy máte hodnověrnou informaci o takových smlouvách? Pak asi i znáte klíč, jakým se rozdělují výnosy z výstavy mezi pozůstalé "exponátů"... S jakým asi nadšením budete koukat na "upraveného" bratra, syna, matku? Při zvláštních poměrech v Číně mi připadá příznačné, že těla pocházejí z tamních zařízení. Nebo vítáte příležitost studovat odlišnosti mezi rasami?
Re: Re: Proti gustu žádný dišputát
ta informace zazněla, vy máte jinou hodnověrnou informaci, která to vyvrací?
Re: Re: Re: Proti gustu žádný dišputát
Informace o dobrovolnosti dárců i teorie, která to zpochybňuje, jsou zřejmě stejně neověřitelné. Která vám ale připadá pravděpodobnější?
Re: Re: Re: Re: Proti gustu žádný dišputát
Ta, že se na nic neptal a plastinoval.
Věc vkusu
Ač jsem názoru, že většině návštěvníků nejde o poznání, nýbrž o dráždivou senzaci maskovanou ušlechtilými důvody, přesto bych tuto výstavu nezakazoval, ač mně osobně je taková exhibice odporná.
Důležité je v takových situacích něco jiného, jestli je jisté, že vystavovaní nebožtíci dali za svého života souhlas, aby se s jejich ostatky zacházelo tímto způsobem. Pakliže ano, OK, výstava je legální, nikdo, komu se nelíbí, na ni chodit nemusí, jde o věc vkusu. Jestliže si to nepřál, organizátora výstavy trestně stíhat. A v případech, kdy k dispozici žádné vyjádření není, postupovat tak, jako by dotyčný s vystavováním svých ostatků nesouhlasil.
Re: Věc vkusu
Při penezích, které se v tom točí není problém najmout šikovného grafika, aby souhlas vyrobil.
souhlasím s panem Neffem
Neviděl jsem a nechci vidět. Stačilo pár záběrů v ČT. Koho brzo napadne, že by za pěkné prachy šlo vystavovat i rozdrcená, spálená těla po všech možných neštěstích?
Re: souhlasím s panem Neffem
Třeba BESIP vystavuje rozdrcená auta po různých vážných dopravních nehodách třeba i s krví těch, kteří tam zemřeli. A myslím, že to má poměrně dobré výsledky na prevenci.
Pamatuju se na jinou výstavu
Bylo to už před pěknými pár roky. Byla to výstava potracených a znetvořených lidských plodů. Bylo to rok po tom, co se mi narodila strašlivě postižená holčička; přežila jen 10 hodin. Když mi známý navrhl, že bychom na tu výstavu mohli zajít, málem jsem se poblil. Plně chápu pana Neffa.
Což, zkopíruji můj příspěvek i sem, když Aston taky dělá na dvě hromádky.
Re: Což, zkopíruji můj příspěvek i sem, když Aston taky dělá na dvě hromádky.
Moje já, moje osobnost je dána interakcemi mé neuronové sítě. Asi tak 4 minuty po zastavení dodávky kyslíku nervovým buňkám se tato síť rozpadne a já nebudu. Bez ohledu na to co bude nebo nebude potom, s tělem je jednou provždy konec. Už není k ničemu dobré. Chápu své tělo spíše jako věc potřebnou k žití. Snažím se o něj rozumně pečovat, ale co s ním někdo udělá potom, je mně jedno. Přehnaná pieta a úcta k mrtvému tělu mně připadá vrcholem materialismu.
Klidně bych nechal své tělo vypreparovat a vystavit. Je to jen mrtvá věc, obal. Člověk, duch, duše, podle toho jak to kdo cítí, je někde jinde.
Jestli ona ta hysterie kolem výstavy není jen důsledkem toho, jak je dnešní společnost kultem těla pohlcena. Nejrůznější miss, plastické operace, kosmetika, posedlost vlastní tělesnou dokonalostí. Zajímavé, že o ducha člověka takový zájem společnost nejeví. Stačí se jen podívat na stav budov psychiatrických léčeben versus budovy plastické chirurgie. Inu asi to bude s tím člověkem jako na trhu - obal prodává. Pak se ale také může stát, že člověk dospěje do stavu mnohých dnešních výrobků. Totiž, že obal je to jediné kvalitní na výrobku, vlastní výrobek - "duše" - je nepoužitelná,chybí.
Re: Re: Což, zkopíruji můj příspěvek i sem, když Aston taky dělá na dvě hromádky.
Jistěže z materialistického hlediska máte pravdu. Mrtvé tělo bylo obalem a po smrti je to odpad. Jestli ho rozsekáte na kusy, necháte zhnít, nakrmíte s ním prasata ap. je úplně jedno.
Já stejně jako pan Nef nepatřím do skupiny lidí, kteří mají takový materialistický pohled. S tím se nedá nic dělat a bránit výstavě odpadu nelze
nerozumím
Zřejě si pletete idealismus s materialismem. Doporučuji nastudovat.
Re: nerozumím
Patrně jsem se nešikovně vyjádřil. Odsuzuji materialistický pohled na mrtvé tělo člověka a tím i jeho vystavování a jsem zastáncem pietního zacházení s mrtvými těly lidí.
Pokud pojmeme materialisticky zacházení s mrtvými těly, pak není důvod odsuzovat ani výrobu stínítek z lidí umučených v koncentrácích a snad ani by nebyl důvod mrtvé využívat průmyslově. Kšeft jako kšeft, ne?
Z tohoto pohledu mi materialismus určitě vadí!