Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: To my jsme...
Jestli se tedy nemýlím, tak se jedná o obchodní firmu, nikoliv výrobní! A o té energetice platí bezezbytku to, co jsem napsal. Naše energetika byla na světové úrovni. A dneska nám nemá kdo ani vyrobit reaktory na dostavbu Temelína.
Re: To my jsme...
škodaexport je pozůstatek po monopolních totalitních podnicích zahraničního obchodu. "Prodával" energeitiku i tenkrát...to že nekonkurenceschopné podniky zanikly je jen dobře, pokud by tomu tak nebylo, neměli bychom se dnes oproti r. 89 tak dobře.. žili bychom nadále na úrovni občanů KLDR nebo Kuby
Re: To my jsme...
Jo, mladej s ní jezdí. A má ta bezvadná "120" klimatizaci? Má dálkové ovládání zámku? U nás má jeden sedlák žebřiňák ještě po dědečkovi. Taky se s ním dá jezdit. Ale na pole jezdí traktorem. A Zetor to není. Má jinou značku. Výkonnější.
Re: To my jsme...
Opravdu vynikající příspěvek o tom Zetoru! Ten nikdy nevyráběl všechny možné typy a výkony. Zaměřil se na ty, které se dobře uplatnily třeba v tom Iráku a prodával. Tam nejsou potřeba typy a výkony do bahna!!! Například.
Re: To my jsme...
do Iraku prodával ? přesněji dodával a nebylo placeno. Irak je jednou ze zemí, kde zůstaly po ČSSR pohledávky v miliardách v USD nesplaceného dluhu...
Re: To my jsme...
Honzok, ve vší úctě, to bylo taky do značné míry tehdejší technologií.
Dneska jsou všude čipy, spínané zdroje a podobné šílenosti, do toho umělohmotný kryt navržený tak, aby se dal sestavit za dvě vteřiny bez použití nářadí, bezolovnatá pájka - a neštěstí je hotový.
Aby se věci dělaly pořádně, musela by být extrémně levná pracovní síla a dostatečný odbyt - a to v době, kdy se do věcí montují k u r v í t k a, která způsobují selhání přesně měsíc po skončení záruční doby, aby byl zachován koloběh spotřeby, "bohužel" nehrozí...
Aspoň co se týče jednoduchosti a spolehlivosti konstrukcí spotřebního zboží, dobře už bylo.
Re: To my jsme...
Je vidět, že jste zcela mimo, tyhle firmy vyvážely především na střední východ! A o jejích výrobky byla rvačka. Kolik traktorů vyráběl Zetor?!? Tisíce ročně!!! A nezůstal tady ani jeden!!! Vyrábí i dneska, ale živoří!!! Má už asi 150tého majitele! A tak je to se všemi!!! Ty firmy znal celý svět!!! Dneska tam jezdí buldozery a bude tam kdovíco!!!
Re: To my jsme...
konkrétně Zetor díly do montovny v Iraku. Dodnes ty milairdy nejsou zaplaceny..
Re: To my jsme...
Ale jsou! Zrovna nedávno byl v Zetoru Irácký velvyslanec a chtěl kupovat traktory. Ale ta fabrika už není schopna mu ty stroje vyrobit.
Re: To my jsme...
ale jděte, takový velvyslanec toho nakecá. Kdyby tak moc prodávali a dostali zaplaceno, nezkrachovali by
Re: To my jsme...
Nezlobte se, ale nevíte nic! Nebo nechcete vědět! HOWGH!!!
Re: To my jsme...
dneska je konkurence a prosadí se ten, kdo je úspěšný na trhu. Za komoušů se prosadil ten kdo byl politicky silný. Tahle mocenská zpětná vazba dlouhodobě vede k degeneraci. Naštěstí i u nás v globální konkurenci silně oslabila, ale vy tak myslíte stále. A protože tak voluntaristicky myslí i v Bruseli, tak Evropu válcuje Čína, USA, Indie i Rusko.
Re: To my jsme...
též mi jeden zaměstnanec Zetoru vykládal jak vše po revoluci v Zetoru fungovalo a jak prodávali až jsem nabyl dojmu, že je finanční ředitel. Byl to soustružník, takže zcela zaručené zpravy. Předpokládám, že vy jste na tom stejně
Re: To my jsme...
Pane neříkám, že to byly veledíla, ale mluvíe o věcech starých 25 let. On ten pokrok trochu existuje.
Re: To my jsme...
Teď si kupujeme kapitalistické šmejdy, které nevydrží ani polovinu toho, co ty socialistické, ale jsou minimálně třikrát dražší.
Re: To my jsme...
nemusíte kuipovat pokud naleznete lepší. Ostatně vžďyt třeba auta Lada či motocykly JAWA jsou stále v prodeji
Re: To my jsme...
No, nejsou - v reálných cenách jsou mnohem levnější. Š120 stála nějakých 50 měsíčních platů, za to dnes koupíte bourák. Pračka dnes stojí nějakých 10 tisíc (střední kategorie), to je něco přes půl čistého průměrného platu. Za bolševika automatka za 1500 nebyla ani náhodou.
Druhá věc je, že třeba Š120 byla poruchová, na druhou stranu tatramatky byly velmi spolehlivé.
"Socialistický šmejd" Tatramat
fungoval 37 let (s plus mínus pěti opravami).
Slovy třicet sedm let. Takže to sice bylo drahé, ale pořádně udělané. Levné šunty koupíte teď.
Re: "Socialistický šmejd" Tatramat
nepřipadáte si jako vůl ? srovnávat Trabanta s dnešními auty může opravdu jen blbec taky proto Trabant přes úpornou snahu pokračovat ve výrobě skončil jenom jako muzeální a sentimentální hračka
Re: Jako vůl mi připadá ten,
sorry, ale i Já se pamatuju, že tenkrát těhotná žena byla po avizu, že "příjdou" ve frontě týden (na střídačku) na pračku Philco Ford za Kč 8400 (měl jsem 1680 měs. a samo z práce se nešlo uvolnit)) ta bylo lepší nežli Tatramat - té se říkalo pračka rajtovačka, jak skákala. O spolehlivosti tatramatu tedy netuším nic....
Re: Jako vůl mi připadá ten,
Ceny byly vysoké, o tom žádná. Ale tatramatky mnohde ještě slouží - přežily i své západní nástupce.
Re: To my jsme...
No, dělal jsem léta ve strojírenském kolosu, pýše to našeho strojírenství - vyvážel ovšem hlavně do RVHP (elektronika taky RVHP, takže poruchová); na západ s řídícími jednotkami Siemens (kupovanými za devizy), my vyváželi železo a produkovali dolar za 60 až 80 korun ...
Re: To my jsme...
Jen na okraj, já mám pračku Tatramat 29 roků a stále pere dobře.
Re: To my jsme...
možná jste Ladíku nepochopil, že ty podniky nelikvidoval režim ale lidi co to vedli. Po pravdě se vůbec nedivím, že zkončili, když vynechám, že je tunelovali, hlavně se neosvědčili na trhu a prohráli i když se stát snažil je udržet a lil do nich další miliardy a zcela zbytečně
Re: To my jsme...
Ale já jsem to pochopil!! Tyhle podniky zlikvidovala tzv. kuponová privatizace. Ty podniky přestaly mít majitele. Stát byl možná špatný vlastník, (já si to ale nemyslím, viz třeba vlastnictví ČEZu), ale pořád lepší, než žádný vlastník!!!
Re: To my jsme...
jediné co by dokázal stát je do nich stále lit nové peníze. Podniky se měli okamžitě prodat tak jako Škodovka. Problém byl hlavně v tom, že všichni řvali jak se prodává rodiné stříbro do rukou cizinců. Takže 10 let to šlo od 10 k 5 a stejně se všechny podniky museli rozdrobit na malé aby byly funkční. Dnes většina funguje
Re: To my jsme...
Jsem rád, že se mnou souhlasíte. Kdyby se ty podniky prodaly, jako ta Škodovka, tak by fungovaly dodnes a prosperovaly! Ale protože se tak nestalo, tak zkrachovaly. Nebo si opravdu myslíte, že může fungovat podnik, který má třeba 5000 majitelů od Aše až po Humenné?!?
Re: To my jsme...
podnik může fungovat jen pokud má kvalitní vedení a konkurenceschopné výrobky. Ani jedno tady po komunstech v naprosté většíně podniků nezůstalo. To je ten důvod zániku většiny podniků. Nezanikly jen ty, kterým se podařila transformace - objevil se schopný šéf a získali kvalitní výrobek - ale tohle potřebovalo čas a přirozený výběr na trhu. Privatizace v každém případě byla vždy jen předpokladem.
Myslíte Zbrojovku Brno ?
Zeptejte se soudruha Mohority. Třeba Vám to vysvětlí