26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 9.7.2011 11:28

Připojuji se k Vaší gratulaci.

F. Svoboda 8.7.2011 19:49

Vlastní zkušenost.

Pravidelně se s manželkou zúčastňujeme setkání absolventů a sice ze základní, střední i vysoké školy. Získali jsme zkušenost, že čím vyššího vzdělání naši spolužáci dosáhli, tím více mají zájmů , ale především víéce práce. Nejupracovanější jsou vysokoškoláci nejen dle jejich vyprávění, ale i dle jejich upracovaných rukou. Mezi nimi opravdu žádná blbá nálada není.

L. Severa 8.7.2011 17:08

"Podkoní a žák" byli nuly, ale chválili se.

Říká se, že když se sejdou dva Angličané hovoří zpravidla o počasí. Troufám si tvrdit, že, když se kdekoliv sejde několik Čechů, např. v čekárně u lékaře a dají se do řeči mluví buď o svých neduzích, ale ještě pravděpodobněji začnou nadávat na poměry.  Nepamatuji se, že by k obdobným výlevům docházelo za první republiky, z čehož usuzuji, že tento národní zvyk má své počátky v druhé světové válce, kdy bylo na co nadávat, za komunismu byl jen posílen a přetrvává do našich dob. Myslím, že se nemáme až tak zle, ovšem ta blbá nálada se nám zadřela pod kůži.

J. Ráž 8.7.2011 17:06

Re: Paní Eliško

vypadlo mi: Svými pedagogickými metodami učení

J. Ráž 8.7.2011 17:05

Re: Paní Eliško

vypadlo mi: pedagogickými metodami

J. Ráž 8.7.2011 17:04

Paní Eliško

nezbývá mi než gratulovat! Jednak k tomu, že jste asi svými pedagogickými přispěla, že z vašich žáku nejsou ufňukaní příživníci a jednak k tomu, že jste se s nimi po tak dlouhé době setkala a oni vám vlili optimismus do duše! Je to krásné....až záviděníhodné!

J. David 8.7.2011 16:55

Paní Eliško

Já kdysi učil 6 let na střední škole, jako externista ekonomiku a informatiku (již přestala být buržoasní pavědou, ohlupující dělnickou třídu, tedy kybernetika). Mí mendíci se mohli tehdá dostat tak leda do Babičina údolí. V informatice to bylo jednoduché, školdozorci o tom neměli ani páru, takže byl klídek. Ale v socialistické ekonomice byla jiná. Já totiž nevykládal jenom Marxovu teorii nadhodnoty, ale i jiné ekonomické směry. Ekonomické "libri prohibiti", chcete-li, což vzbudilo pozornost. Jako externista jsem si to mohl dovolit. Ve sborovně mne kolegové a kolegyně nabízeli cigarety (tehdá se ve sborovnách kouřilo), plácali mne s úsměvem po plecích, jinak měli ksichty jako Sfinga. Mendíky to docela zajímalo. Několik školdozorců bylo na hospitaci. Znal jsem své pappenheimské, takže to byl "tyjátr". Zkoušel jsem třeba bod zvratu. Vytáhl jsem toho, který ovládal matematiku a ekonomii a začali jsme to malovat na tabuli se vzorci. Soudruha hospitujícího inspektora jsem vyzval, aby se zapojil, že jeho názor bude přínosný. Doprovázející zástupkyně ředitele lezla pod lavici v hrůze. Blb inspektor neměl ani páru o tom, co se řeší. Když mu mendík dal souřadnice bodu zvratu, vstal a vyzval místoředitelku k odchodu. Potřásl mi pravicí se slovy "jen tak dál". Mé hodnocení bylo pak eminentes. Já pak od sboru dostal flašku slivovice. Další inspekce... Ale to je na dlouhé povídání a memorování. Řachl jsem třeba dceři tajemníka "nedostatečnou", nebyla blbá, ale pouze V.I.P. a líná se učit. To byl hukot. Holka tasemníka KSČ v nomenklatuře dostala kouli. Kdo si to dovolil? Tehdá já. Na "koberci" mi bylo sděleno, že nemůže dostat horší známku, než "dobrá", tak jsem je poslal do řiti. Poslali do řiti mne. Taková byla a je realita. Plzeňská práva? Analogie? Přeji pěkný den.

J. Anděl 8.7.2011 16:13

Re: Já vám sice fandím,

Jako bývalý knihovník Vám to mohu zcela potvrdit, jedná se evidentně o nadprůměr.

J. Matuška 8.7.2011 16:09

Svobodné volby? Co to je?

"Herec Dyk burcuje: Vyhoďme politiky z oken, zapalme auta" /http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/202145.aspx

Jenom si tak povzdychnu, kdyby k tomu vyzýval předseda DSSS Vandas, prošlo by mu to?

P. Kersch 8.7.2011 14:43

Re: Já vám sice fandím,

Panu Langerovi a dalším, kteří mají podobný zůsob argumentace:

Přestaňte už konečně stavět statistické požadavky proti individuálním příkladům. To je klasický trik věčných remcalů - exhibicionistů. Uvede-li autor A. nějaký zajímavý příklad, epizodu, příběh ze života, kterého byl účastník, remcal B.mu ihned vytkne že to není typické, reprezentativní, statisticky významné apod. A obráceně: stačí, když zasvěcený odborník S. uvede věrohodná, statisticky podložená fakta a učiní z nich nějaký důležitý závěr - hned se najde remcal D. (v horším případě je totožný s remcalem B.!), který uvede individuální případ, příhodu, zážitek, jenž je " v naprostém rozporu" s výroky od S. Vždycky se takové nesouhlasné kauzy najdou, od toho máme ve statistice pojmy směrodatná odchylka, hladina pravděpodobnosti, testování nulové hypotézy a tak dále.

Žádná "blbá nálada" mezi mladou generací není, spíše bezradnost, maskovaná sebevědomým vystupováním nebo argumentem "je to super, protože bylo nás tam hodně..."

J. Vavrochová 8.7.2011 13:57

Když je "blbá nálada", je o čem psát.

Když novináři mají pocit, že se dlouho nic hrozného nestalo, začnou aféry vytvářet alespoň virtuálně, však on už se někdo chytí.

U nás nadávají na současné poměry nejvíce starší lidé s nadstandardními důchody (důchod + výsluha estébáka nebo kancelářského vojáka), ti mají stále málo a perou se o akční potraviny v supermarketech; je to smutné, možná už působí stařecká demence.

Mladí lidé se snaží vyjíždět za hranice a vracejí se s neocenitelnými zkušenostmi, které jim zde usnadňují život.

R. Langer 8.7.2011 11:01

Já vám sice fandím,

ale zcela na rovinu vám říkám, že sraz knihovníků skutečně NENÍ "reprezentačním vzorkem celé současné, nyní již střední, generace". Spíše právě naopak. ;-)

F. Michek 8.7.2011 10:35

Opravuji hrubku. "lidmi"!!!

F. Michek 8.7.2011 10:34

Mám stejný pocit

Vážená paní profesorko, dobře jste to napsala.

Lidí s blbou náladou není zcela jistě většina. Ani náhodou. Mají jistě často jiné názory na dílčí věci, ale celkově je to zcela jinak, nežli podle médiií. Je to škoda, že to tak vyznívá.

Mám zkušenosti s mnoha lidmy ze všech sociálních skupin.