Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Největší zlo nezpůsobil teismus, ale ateismus!
Je mi líto,ale ten ateismus sloužil jak nacismu,tak komunismu k největší likvidaci lidstva v jeho dějinách. Nenávist rasová a třídní byla šířena ateisty a zvláště ta komunistická napáchala největší zlo s kterým jsme se ještě nevypořádali!!! Dnes pokračuje v destrukci společnosti bezbřehým liberalismem tzv.pokrokových neomarxistů,nebo těch,kteří věří jen v moc peněz i když je na dolarové bankovce napsáno: We trust in God!!!
Proti Bohu může mít něco jen nepřátelský fanatik.
Ať si v něho lidé věří, když jim to pomáhá. Také v něho věřím, 50 na 50. Dokud někdo neprokáže nebo nevyvrátí jeho existenci. Proti náboženstvím však mám úplně všechno a to na 100 % ! To kvůli nim se lidé perou a zabíjejí, ne kvůli Bohu ! Je to analogie rvaček fandů Sparty a Baníku. Fotbal je baví všechny, ale jen ten, který hrají ti jejich... Dzp.
Re: Proti Bohu může mít něco jen nepřátelský fanatik.
Karle, není to 50:50. Je to zhruba 10000000000:1 v neprospěch abrahámovského Boha. Možná i méně. Mění se to každou chvíli...
Pane K.Janyško,
s vámi je neskutečná legrace. Chováte se jako sólokapr v rybníku Svět. Chudinky štiky, candáti a úhoři, kterým nikdo nekáže o spontánním řádu kalných vod....
Re: Pane K.Janyško,
Máte samozřejmě pravdu. Ano, teorii spontánního řádu, která vznikla už koncem 17. století a kterou její objevitel Giambattista Vico nazval novou vědou a kterou od té doby pro její nepochopitelnost a složitost rozvíjejí jen ty nejotevřenější mozky lidstva, Hayek je jejich vrcholem, téměř nikdo nezná. Já ano a velmi dobře jí rozumím. Co mi zbývá, než se pokoušet ji prezentovat. A dělám to už mnohé roky. Bohužel s výsledkem téměř nulovým. Je to prostě složité pro nepředpřipravené mysli příliš... Dzp.
Re: Pane K.Janyško,
... protože jí prezentujete špatně. Právě Hayek jí prezentuje naprosto logicky a jasně ale Vy to pletete páté přes deváté takže to dílem vypadá jakože si děláte legraci a dílem jako nesmysl.
Pokud si fakt děláte legraci, tak se moc omlouvám a slibuji, že se pokusím ten humor pochopit.
Re: Pane K.Janyško,
Aspirine, co je to spontánní řád ? To jen abych věděl, že vůbec víte o čem je řeč, řekne-li se Hayek a není to ta herečka... Dzp.
Re: Pane K.Janyško,
... pokud se budete chovat zdvořileji, tak dám pár odkazů, půjčím Vám nějakou knížku a co nepochopíte tak Vám případně vysvětlím:-))
Re: Pane K.Janyško,
Je to zbytečné, pane Aspirine. Již několikrát jsem Kajanovi doporučoval ke studiu např. práce I. Prigogina (opravdová Nobelova cena za nelineární termodynamiku), ale je to jako házet hrách na zeď. Studium komplexit, složitých nelinearních systémů je cesta k pochopení fungování samoorganizace. Hayekovy spontánní řády jsou jen důsledkem těchto daleko obecnějších zákonitostí...
Re: Pane K.Janyško,
Svojho času istá americká učiteľka len na základe svojich skúseností a citu pre vec vypracovala veľmi kvalitný vyučovací systém. Potom sa k tomu snažila vypracovať nejakú teóriu, čo bola len zbierka náhodne pozbieraných informácií. Myslím, že teória spontánneho poriadku je niečo podobné.
Re: Pane K.Janyško,
Janyška je místní Pepek Vyskoč. Akorát není z Putimi, ale Vrbna. I s tím jeho Dzp. A co třeba Pnp: Něco jako polib nám p.....!
Re: Pane K.Janyško,
Obscaný psychologu, neotravujte. A co je to spontánní řád ? Dzp.
Re: Pane K.Janyško,
Ob sca ný psychologu neotravujte ! A co je to spontánní řád ? Dzp.
Ateismus, tedy nevíra
v nějakou vyšší moc (nebo řekněme třeba inteligenci), která stojí za vznikem vesmíru a všeho živého, je drtivou většinou těch, kteří se považují za ateisty, chápána pouze jako v podstatě velmi primitivní a zaslepené vymezení se vůči institucím, které představují různé náboženské směry (tedy představy lidí o této vyšší moci). V našich končinách prakticky bez výjimky vůči katolické církvi a ani ne tak vůči ní, jako spíš vůči svým zkresleným představám o ní, které se zakládají buď na osobní zkušenosti s někým, kdo se k této církvi hlásí, nebo na protináboženské propagandě, které jsme z různých stran celý život vystaveni. Opravdový a důsledný ateismus, tedy víra, že vesmír a všechen život v něm jen náhodným seskupením atomů, by totiž negoval absolutně všechno kolem nás, morálku, cenu vlastního i cizího života a vůbec jakýkoliv smysl naší existence.
Re: Ateismus, tedy nevíra
Důsledný ateismus je něco, co je v podstatě stejné jako fanatický věřící. Fanatických věřících je rozhodně víc.
Ostatně, příliš nechápu o čem se pořád dohadujeme. Ví někdo natvrdo, že bůh existuje? Neví, jen tomu věří. A ví někdo natvrdo,že bůh není? Neví, jen se domnívá (včetně mně).
Když nikdo doopravdy nic neví, je nejsolidnější prostě říci "NEVÍM". Je to těžké přiznat, protože lidé chtějí, když neví, něčemu alespoň věřit. Dá jim to sílu a síla je silou, nehledě na to jestli je falešná, či ne.
Re: Ateismus, tedy nevíra
Nejde o to, kdo má pravdu, jde o praktické důsledky. Společnost, ve které žijeme (a troufám si říct, že je zatím to nejlepší, k čemu se lidé dohrabali) je zcela jednoznačně výsledkem práce mnoha desítek generací lidí, kteří věřili v Boha a respektovali jeho přikázání. Naopak evidentní eroze této společnosti v poslední době je následkem toho, že mnoho lidí nevěří ničemu a jedná jen podle svých sobeckých pudů ...
Re: Ateismus, tedy nevíra
Ne není. Nelze totiž věřit v něco, co neexistuje. Ateismus je ignorace víry, ne "víra v nevíru".
Re: Ateismus, tedy nevíra
Ano, souhlas. Je to obdobné, jako když někdo nevěří v existenci neviditelného růžového jednorožce. Za toho jednorožce můžete dosadit libovolnou magickou bytost.
Re: Ateismus, tedy nevíra
Psmadvacetichapadloví fluorovodíkoví hlavonožci
Re: Ateismus, tedy nevíra
ti se hodí skoro nejlíp, spolu s Velkým Zeleným Křečopažoutem.
Re: Ateismus, tedy nevíra
... asi byste měl rozlišovat mezi ateismem (stav bez boha, nikoliv proti bohu) a antiteismem. Kromě toho představitel tzv. New Atheism (říkají že iracionalita náboženství, duchaření a vůbec jakákoliv iracionalita má být podrobována vědecké, experimentální kritice...) R. Dawkins v jednom rozhovoru řekl že Bohu dává cca tak jednoprocentní možnost reálné existence, což je dnes kdy věda vidí až ke zlomku sec po vzniku vesmíru dost nadsazené číslo (srovnejte s náboženstvím kde vše stojí a padá s boží existenci a tudíž boží existence je dogma).
K poslední větě - ateismus není víra, ateista prostě boha nepotřebuje a nepovažuje náboženská kritéria morálky (a ostatních věcí, které jste vyjmenoval) za to nejlepší a jediné správné. Nakonec i v křesťanství se pojem morálka v historii vyvíjel a i dnes má katolík jiná kritéria než protestant. Takže se nebojte, k žádné negaci nedojde a osobně si myslím, že hodně lidem, potažmo lidstvu by jen prospělo, kdyby si uvědomilo že svojí existenci má ve svých rukou a svojí budoucnost si těmito rukama musí samo vytvořit, nikoli modlitbami jakkoliv vroucnými.
Re: Ateismus, tedy nevíra
Není v možnostech vědy dokázat existenci či neexistenci Boha. Je také směšnou domýšlivostí lidí, že v něčem došli ke konečnému poznání. Tohle si někteří lide mysleli už před více než sto lety a hrdě tvrdili, že rozumem dokázali neexistenci Boha - a dnes jsou nám jejich vědomosti směšné (jako nejspíš budou naše vědomosti směšné budoucím generacím). Jinak se velmi mýlíte v tom, že morálka něpotřebuje víru v nějaký vyšší smysl života. Morálka, která určuje stav naší společnosti je nepochybně křesťanská, i když už se mnoho lidí od křesťanství odklonilo. Ale její vliv tím slábne a to má zcela jednoznačně negativní vliv na společnost. A bude zřejmě ještě mnohem hůř, pokud se lidé nevrátí k původnímu zdroji.
Re: Ateismus, tedy nevíra
Již od dob Galilea (tedy od počátků moderní vědy) je známo, že věda nemůže dát negativní důkaz tudíž pokud někdo tvrdil, že věda dokáže, že cokoliv neexistuje tak nebyl na pozicích vědy. Druhá věc - věda je z principu soubor neustále zpřesňovaných tvrzení (zlé jazyky říkají "opravovaných omylů":-)) a dnes už nikdo z vědců neřekne ani náhodou, že už není co objevovat a zpřesňovat, absolutní a věčné pravdy tak nadále zůstávají výsadou náboženství... ale stejně jako se dnes divíme my co bylo naprosto morální v minulosti tak se naši potomci budou divit co jsme považovali za morální my.
Re: Ateismus, tedy nevíra
Morální zásady, obsažené v Desateru jsou obecně platné napříč celou historií lidstva (než ohledu na to, že si jejich význam lidé často ke své škodě v různých dobách vykládali různě). A není to samozřejmost. V jiných kulturách platily morální zásady často hodně odlišné.
Re: Ateismus, tedy nevíra
... a právě proto je nejen směšné ale i arogantní myslet si, že dnešní výklad je lepší než ten minulý nebo ten budoucí. Či si myslet, že křesťanství má patent na morálku.
Re: Ateismus, tedy nevíra
Myslíte toto:
1. Já Hospodin jsem tvůj Bůh, který jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví. Nebudeš mít jiné bohy vedle mne.
2. Neuděláš si tesanou modlu ani jakékoliv zpodobení toho, co je nahoře na nebi nebo dole na zemi či ve vodě pod zemí. Nebudeš se jim klanět a nebudeš jim otročit, neboť já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivý, který s trestem navštěvuji vinu otců na synech i na třetí a na čtvrté generaci těch, kdo mě nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům těch, kdo mne milují a zachovávají mé příkazy.
3. Nebudeš brát jméno Hospodina, svého Boha, nadarmo, protože Hospodin nenechá bez trestu toho, kdo bere jeho jméno nadarmo.
Děkuji, nechci. Mám přirozenou evoluční morálku a té se budu držet.
Re: Ateismus, tedy nevíra
Ano, s tímto naprosto souhlasím. Ostatně totéž jsme před nedávnem diskutovali v diskuzi pod článkem o rozpínání vesmíru, a pokud si dobře pamatuji, zastávali jsme totožná stanoviska.
Re: Ateismus, tedy nevíra
Patří pod: Autor: J. Aspirin Datum: 3.1.2016 13:26. Vlákna jsou poněkud nepřehledná.