Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Nebo takhle:
"Myslím, že chování na nuda pláži nelze použít jako příklad "přirozeného přístupu k nahotě". Jde o konvenční chování stejně, jako jinde."
Ano, jde o konvenční chování, ovšem dle konvencí IMHO přirozenějších, než jsou ty pruderní.
Nahota nesouvisí se sexem
Může to potvrdit každý, kdo navštěvuje nudistické pláže. V prostředí, kde mají lidé k nahotě přirozený vztah, teprve způsob chování vytváří sexuální stimulaci. Člověk se až tak moc neliší od zvířat a všechna zvířata jsou bez výjimky pořád nahá. Přesto se nepáří na potkání, ale až na základě jasně definovaných signálů. U člověka by to bylo podobné - nebýt konvencí, které udělaly z nahoty něco obscéního. Právě u muslimů, v jejichž společnosti nemůže muž vidět ženu (mimo vlastní rodiny) jinak, než s pytlem na hlavě, jsou sexuální stimuly naprosto deformované. To také vede k deformovanému sexuálnímu chování. V naší společnosti tyhle věci oscilují od téměř naprosté otevřenosti až po úzkostnou prudérii a podle toho se také mění sexuální chování lidí. Přičemž ta prudérie většinou mnohem víc škodí a deformuje vztahy mezi muži a ženami.
Re: Nahota nesouvisí se sexem
Nahota nesouvisí se sexem asi tak, jako teroristický útok ve jménu Alláha nesouvisí s Islámem.
Přes třeba džíny nelze provést pohlavní styk. Fyzicky to není možné.
;-)
Re: Nahota nesouvisí se sexem
Ale lze i přes džíny provést znásilnění - byť nedojde k proniknutí penisu do vagíny...
Re: Nahota nesouvisí se sexem
Samozřejmě. Chtěl jsem jen podotknout, že jistá souvislost mezi sexem a nahotou je, i když mezi tím není rovnítko. A to souvislost vcelku myslím přirozená.
Re: Nahota nesouvisí se sexem
Asi oba rozumíme tomu, co pan Vintr svým příspěvkem chtěl říci. Možná mohl volit jinou formulaci - sex není vyvolán nahotou, nahota je jen jedním z faktorů (jako vizuální stimul), které touhu po sexu mohou vyvolat.
Re: Nahota nesouvisí se sexem
Já tomu rozumím. Reagoval jsem ze dvou důvodů:
1. "nesouvisí" mi připomnělo jiné debaty, kde se lidé přou, jestli spolu něco souvisí nebo ne. A ono to většinou je podle mě tak, že tak trochu to souvisí, ale není to totéž, není tam přímá vazba. Nicméně často se to vyskytuje pohromadě.
2. poznámka o "přirozeném vztahu k nahotě" - dospěl jsem k názoru, že v případě lidské bytosti je přirozenost příliš široký pojem, aby s ní šlo pracovat jako s jednodimenzionální proměnnou (něco pouze je či není přirozené - jednička, nebo nula - a tak to platí pro všechny lidské bytosti beze zbytku). Domnívám se, že co jednomu může připadat přirozené, jinému přirozené nepřipadá. Srovnání se zvířaty považuji z mnoha důvodů za problematické. Pokud to jen trochu jde, rád se tomu vyhýbám. Opravdu velké množství věcí děláme jinak, než zvířata.
Zároveň, pokud to jen trochu jde, jsem pro nechat na lidech, ať si své životy zařídí podle svého. Ve snaze definovat obecně platné přijatelné a nepřijatelné chování bych viděl, použiji-li vaší terminologii, strach, že moje chování není akceptovatelné, a proto potřebuji "štempl" na tento přístup k životu. Dříve štempl dával Bůh, dneska vědci na základě pozorování chování zvířat? V obou případech je to snaha jedněch manipulovat druhé, aby odpovídali naší představě. Opravdu si myslím, že to prostě každý máme trochu jinak. Kdyby zvířecí chování (kterého zvířete?) bylo absolutním vzorem přirozenosti, pak se v něčem chci chovat přirozeně, v něčem velmi, velmi nepřirozeně. A byl bych rád, kdyby mi do toho tam, kde tím nikoho nepoškozuji, nikdo nemluvil.
Jen tak na okraj: autorka článku podle mě primárně nepsala o kojení, nepsala o nahotě. Upozorňovala na podle mě povšimnutí hodnou podobnost mezi odsuzovanou šariou a námi. Kojení, oblékání, obviňování sexistických reklam a další věci jsou jen příklady. A obojí má stejný základ: snahu vmáčknout nás do určité šablony.
Re: Nahota nesouvisí se sexem
Ještě mi došlo, jak jsem psal reakci panu Prokopovi: nemám problém se stanovením pravidel, jak se někde chovat. Lidé nějaké konvence potřebují, vyžadují, pokud nějak jsou pohromadě, sdílí nějaký prostor.
Jsem spíše proti hledání a vnucování svatého grálu univerzálního způsobu chování. Neb podle mě neexistuje. A protože neexistuje, nezbývá nám, než se dohodnout (a neustále tak tvořit ty konvence).
Re: Nahota nesouvisí se sexem
Já ten "svatý grál" zjednodušuji do - "základní korektiv mého jednání budiž láska k životu" - a z toho logicky vyplývá svoboda a odpovědnost, proto také odmítání "vnucování". Což je něco jiného, než obrana svého vlastního...
Ad Váš bod č. 1 - zjednodušeně "vše souvisí se vším" - ale jde o chytání za slovíčko, což neodsuzuji, sám to dělám...
Ad Váš bod 2. - přirozené je i umírání slabých a starých jedinců sebeobětováním ve prospěch přežití svých genů v dalších členech skupiny - a netvrdím, že se tím máme řídit. Ale když řeknu - "přirozené mi připadá" - možná jsem se již vymanil z přirozeného a přikláním se k naučenému. Ale spíše je i použití rozumu k analýze situace přirozené - člověku s jeho schopností se učit...
Ke zbytku Vašeho příspěvku - z mého pohledu je přirozené to, co je v našich genech jako možnost (kterou sice nemusím, ale mohu ve svém životě využít k přežití mých genů). A v genech toho máme skutečně hodně...
K Vašemu "na okraj" - toto jsem psal panu Frankovi -
Myslím, že autorka se dotýká podstaty více, než vnímáte. Proč je život člověka - a také svoboda a odpovědnost - v naší kultuře nejvyšší hodnotou? Proč je naopak pro kulturu Islámu nejvyšší hodnotou odevzdání se vůli Alláhově - a tedy i snížení hodnoty lidského života, pokud není v souladu s "vůlí Alláhovou"?
Přinejmenším od dob Krista je náš Bůh odpouštějící - a to bezpodmínečně. Důvodem této jeho laskavosti je, že nás miluje. A to dokonce tak bezpodmínečně, že nám dovoluje i to, abychom si z něj dělali šprťouchlata, či prostě v jeho personifikovanou existenci nevěřili. To nám umožňuje přijímat svou lidskost - se všemi jejími krásami i vadami. BEZE STRACHU.
Alláh, ač je Ježíš dle Mohameda i jeho prorokem, je bůh ochraňující své věřící. Tak moc je ochraňuje, že jim předložil pravidla správného a bezpečného jednání, chování i myšlení - a to velmi podrobně. Není nic jednoduššího, než se podle těch pravidel vést životem - chce to jen poslušnost, odevzdání - a dosáhnout Alláhova ráje na zemi i po životě... A aby nebyl dobrý muslim sváděn Evou s jablkem hříchu, Alláh své ovečky dopředu informuje, co jim od něj hrozí..."boj se boha milosrdného, spravedlivého...".
Paní Šichtařová správně poukazuje na společný rys všeho příkaznictví (a také socialismu) s věroukou našich muslimských oponentů - STRACH.
I muslim je jen člověk. Nedokáže odolat onomu jablku s "jedem" života. Ale jeho víra jej drtí vědomím, že je špatné ten plod jíst. A drtí je tím více, čím více mu toto vědomí potvrzuje jeho okolí - muslimská umma. A my, tím, že necháváme muslimům žít v našich zemích, ale vedle sebe, nikoliv s námi, dovolujeme ummu vytvářet. A necháváme jí napospas muslima/člověka, který vlivem strachu z Alláha přestává být tak lidským, jak to umožňuje jedině láska k životu.
"Ale lze i přes džíny provést znásilnění "
Pak je další zkušenost, že znásilnit ženskou v sukni je skoro nemožné. S vyhrnutou sukní běží vždy rychleji než chlap se spuštěnými kalhotami. :-P
Re: Nahota nesouvisí se sexem
Pan Vintr má pravdu v tom, že na nudistické pláži jsou všichni nahatí a sexu tam není více než na plážích "textiláckých".
Re: Nahota nesouvisí se sexem
Asi ano. Lidé se podřizují konvencím. V naší společnosti existují konvence pro to, jak se chovat v sauně nebo na nuda pláži. Většinou je lidé dodržují, když ne, mají potíže a bývají vykázáni.
Myslím, že chování na nuda pláži nelze použít jako příklad "přirozeného přístupu k nahotě". Jde o konvenční chování stejně, jako jinde.
Re: Pěkně napsána
Reklama na e kuchařku?
Hm, asi jsem byl při čtení nepozorný...
Re: Pěkně napsána
https://www.kosmas.cz/knihy/212676/citliva-kuchyne/
Ale jak tak na to koukám, pro mne by ty recepty asi nebyly.
A pokud někoho pohoršuje obrázek, tak je asi nějaký masturbát nebo feministka.
Re: Pěkně napsána
Nějak mi ty genderdámy, už delší dobu, evokují bojovnice Armády spásy.
Re: Pěkně napsána
Bojovnice Armády spásy sem tam udělají i něco užitečného. U gendernán o ničem takovém nevím.
Re: Pěkně napsána
Jestli jste si vzal z článku jen "reklamu na kuchařku", dost vás lituji
Re: Pěkně napsána
To víte pane Mrázi; kdo umí, umí.
Vám nikdo nebrání, pokud budete mít čemu svému dělat reklamu, můžete to klidně dělat tady a nezávidět paní Šichtařové. Mohlo by to být užitečnější, než mnoho zdejších příspěvků.
Ano, je to tak
jak píše p. Šichtařová. Právě na těchto zdánlivých maličkostech lze doložit, jak pomalu ale jistě otravuje evropský prostor a jednání evropských občanů idiotské působení zpovykaných feministek, rudozelených socialistických multikorektníků, dobroserů a sociálních inženýrů.
Zaráží mne povrchnost autorky.
Ve střetu kultur nejde přece o slunce, seno a erotiku. Jde o vztah kultury k lidskému životu. Zatím co pro evropskou kulturu je život člověka a jeho práva na prvním místě, u islámské "kultury" nemá život člověka absolutně žádnou hodnotu. Ten střet je právě a jen v této klíčové věci.
Re: Zaráží mne povrchnost autorky.
Počkejte, s takovýmhle shrnutím rozdílu v těch kulturách přece nemůžete myslet vážně výtku, že je autorka povrchní :-D.
Re: Zaráží mne povrchnost autorky.
Myslím, že autorka se dotýká podstaty více, než vnímáte. Proč je život člověka - a také svoboda a odpovědnost - v naší kultuře nejvyšší hodnotou? Proč je naopak pro kulturu Islámu nejvyšší hodnotou odevzdání se vůli Alláhově - a tedy i snížení hodnoty lidského života, pokud není v souladu s "vůlí Alláhovou"?
Přinejmenším od dob Krista je náš Bůh odpouštějící - a to bezpodmínečně. Důvodem této jeho laskavosti je, že nás miluje. A to dokonce tak bezpodmínečně, že nám dovoluje i to, abychom si z něj dělali šprťouchlata, či prostě v jeho personifikovanou existenci nevěřili. To nám umožňuje přijímat svou lidskost - se všemi jejími krásami i vadami. BEZE STRACHU.
Alláh, ač je Ježíš dle Mohameda i jeho prorokem, je bůh ochraňující své věřící. Tak moc je ochraňuje, že jim předložil pravidla správného a bezpečného jednání, chování i myšlení - a to velmi podrobně. Není nic jednoduššího, než se podle těch pravidel vést životem - chce to jen poslušnost, odevzdání - a dosáhnout Alláhova ráje na zemi i po životě... A aby nebyl dobrý muslim sváděn Evou s jablkem hříchu, Alláh své ovečky dopředu informuje, co jim od něj hrozí..."boj se boha milosrdného, spravedlivého...".
Paní Šichtařová správně poukazuje na společný rys všeho příkaznictví (a také socialismu) s věroukou našich muslimských oponentů - STRACH.
I muslim je jen člověk. Nedokáže odolat onomu jablku s "jedem" života. Ale jeho víra jej drtí vědomím, že je špatné ten plod jíst. A drtí je tím více, čím více mu toto vědomí potvrzuje jeho okolí - muslimská umma. A my, tím, že necháváme muslimům žít v našich zemích, ale vedle sebe, nikoliv s námi, dovolujeme ummu vytvářet. A necháváme jí napospas muslima/člověka, který vlivem strachu z Alláha přestává být tak lidským, jak to umožňuje jedině láska k životu.
Re: Zaráží mne povrchnost autorky.
Nechápu spojení "povrchnost autorky" s tím, že jste nepochopil, že to, co bylo pro evropskou kulturu správné, nyní ustupuje příchozím imigrantům a tím postupně přejímáním islámské "kultury".
Není již rasismem
neexistence černého Oscara, černých medailí a existující hra v Černého Petra?
Re: Není již rasismem
A co teprve Cikánská hovězí pečeně?...:-)