Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: Já chci Bohouše Doležala
Jsi magor,nečetl jsi článek pořádně a nebo jsi byl vychován jako buran.
Vraťte do škol rákosku
Metla vyhání z pekla
třak to prostě je
akorát si dát dát bacha aby to žák potom nevracel
vyjádření
co se týká tý rákosky to se mi zdá dost drsný protože co se týče žáků na 2. stupni tam to prostě bez bez občasnejch "poznámek" žáků neobejde
Vážený pane ministře
Dále prosím pane ministře, abyste se přimluvil, aby opět zvýšili pracovní úvazky psychologů a sociálním pracovnicím v Pedagogicko psychologických poradnách. Je stále více dětí, které potřebují pomoc, ale jejich úvazky byly sníženy na polovinu, takže s dětmi, které mají problémy se stačí sepsat jen anamnéza, určit příčinu - LMD, příp. formu dys. ale pracovat s nimi nemá kdo. Objednací lhůty jsou několikaměsíční. Vzhledem k tomu, že se zachraňují děti se stále nižší porodní váhou, je předpoklad, že většina bude potřebovat odbornou pomoc, ale nebude jim mít kdo poskytnout. Stejně tak dětem, které mají problémy s chováním, nebo učením.
Re: Vážený pane ministře
Naprostý souhlas. Psycholožky zkoumají žáky jako jednotlivce v laboratorních podmínkách. Nechápou, že v normálním rámci kolektivu třídy se chovají úplně odlišně, že se chovají jinak při zábavě a zcela jinak, pokud si učitel "dovolí" po nich něco požadovat. Opravdu většinou jen sepíšou posudek, v němž učiteli nařídí, jak má žáčkovi sloužit, a tím to pro ně končí
Čo sa prežilo nech zhynie.(G. Husák 1969)
Já bych toho pohrobka bývalých časů - školu - zrušil. Kdo chce pro své dítko nějaké vzdělání, ať si to zaplatí u soukromé agentury. Ruším školy podotýkám. Soukromé agentury by nabízely také skladbu předmětů, které jsou schopné učit. Rodič by si svobodně vybíral z té obrovské nabídky a tak vytvářel tu krásnou křivku, zvaná poptávka. Mně například prudí, že žádná současná škola nenabízí vyučování pletení košů a vrhání stínů. Jako motorická dovednost by se jistě uplatnilo plivání do dálky vpředmětu výchova ke zdraví . A co je nejdůležitější, soukromé agentury by nic nechtěly po státu, žádný podíl ze státního rozpočtu, jen by odváděly v podobě daní nějakou korunu ze svého výdělku. Tak tedy vpřed. Kupředu pravá. S tím rákoskovným, je to jako s Cikrtným. a teď vážně. Děti se skutečně nebíjí. Na budku mají dostat jejich rodiče Ale existuje spravedlnost. Tito rodiče budou možná jednou se slzami v očích číst o vymoženestech rodičů žijích na výměnku za Rakouska - Uherska na vesnici.
Re: Čo sa prežilo nech zhynie.(G. Husák 1969)
Právě proto,že se děti nebijí,tak si myslí,že si mohou na učitele dovolit,co si dovolují.
ale učitelé výchovný výprask nezakázali,tak není proto třeba jej dodržovat.
za našich mladých let se učitelé s námi nemazlili a na budku dostal i nezvedený synáček pana starosty.
tarifní tabulky
dnes už mám praxe 23, v řízení školy již 13.
K diskusím o tarifech a platových postupech dodávám. Tarifní plat musí být základ, protože v partě třeba 40-ti lidí nemůže být ( a statisticky samozřejmě nikdy není ) 40 tahounů, kteří vynikají tak, že si zaslouží extra osobní příplatky. Gaussova křívka platí i tady.
Je třeba sledovat obrácený konec. Když učitel není dobrý, nevydrží před příkladem ostatních učitelů a neustojí nápor žáků a rodičů. Bohužel výjimky jsou, ale dobří šéfové se je snaží vymýtit. Když blbec a nebo zlý kantor před dětmi funguje dlouhodobě, bývá v tom něco jiného než zdravý rozum. A i proto je výhodou nového člověka vzít nejdříve na dobu určitou, co je obrovská vymoženost pro řízení na rozdíl od let, kdy já jsem začínal ( 1985 ). To jsem dostal umístěnku a když jsem držel hubu a krok, mohl jsem hodiny odflákávat zcela po svém, pokud bych chtěl. Tehdy se totiž drtivá většina rodičů bála něco říct. Dneska na škole sledujou i to, jestli si učitel myje svoji Fabii a nebo jestli je to čuně...
Re: tarifní tabulky
nového člověka vzít nejdříve na dobu určitou,....To bývala běžná praxe ve státní službě. Definitivu dostal zaměstnanec až po několika letech "zkušební doby" (nevím, jak se tomu říkalo ouředně), a pak postupoval podle odsloužených let a jak umírali jeho nadřízení. Je možné, že to nebyl system ideální, ale asi nejlepší ze všech špatných systémů. Jinak, kolo bylo vynalezeno už dávno, Amerika objevena také a přesto se to lidé pokoušejí opakovat.
Re: tarifní tabulky
Proč nenavrhnete rovnou kuratorium. Možná o té instituci nic nevíte. Pokud máte zájem, sedněte si do archivu ve svém městě a prostudujte si pár dokumentů k nějaké škole. Výroční zprávy a jednání městské rady o rozpočtu města. Dost poučné pro vyjádřování normativních názorů. Pokud ale chcete žít dál ve svých bludeeeeeeech, nic jsem nenapsal. Víte co je "sranda"? Na školství je odborníkem každý, kdo chodil do školy. Jako kdo jednou, dvakrát kopl do balonu je odborníkem na fotbal
Re: tarifní tabulky
Hrade, jak se zdá, podle vašeho příspěvku odborníci na školství jsou ti, co sedí na ministeriu a vydávají fermany.
Re: tarifní tabulky
a jak se projevuje,že není dobrý?chce učit?známkovat,dávat domácí úkoly?...no tak to by před dětmi a rodiči rozhodně neobstál!!!a smlouva na dobu určitou? no to je opravdu dar z nebes!!!!a na prázdniny mazej na pracák!!!!!!!!
Re: tarifní tabulky
S tím nesouhlasím, že by měli učitelé pracovat na dobu určitou, bude se to zneužívat. Učila jsem 20 let a byla jsem svědkem toho, že paní ředitelka ukončila v červnu samoživitelce s dítětem smlouvu, s tím, že jí přes prázdniny nebude platit a může přijít v září s novou smlouvou opět do června. To se má jít o prázdninách pást?
Pár poznámek
Chacha,jeden můj popřevratový ředitel si z mladých kantorek udělal poradní sbor a posléze jsme se dověděli,že mezi ním a obstaróžními pracovitými účami byl více než třítisícový rozdíl v osobním ohodnocení a odměnách.
Re: Pár poznámek
Zřejmě poukazujete na to, že ty obstarožní pracovité úči měly o tři tácy víc, než mladé hopsalky. Jen bych ale poznamenal, že jestli to bylo obráceně, tak to mohlo být proto, že ty obstarožní úči měly jen učitelák, zatím co hopsalky měly pajdáka (teda pedagogickou fakultu university, aby bylo jasno). I když nakonec vykonávaly stejnou práci. Takže není dobré soudit, pokud nemáme pokud možno všechny podklady.
Pár poznámek
Pár poznámek:
ad 4) Člověče, vy jste spad s višně. Uděláte frackovi na zadnici jelito rákoskou a máte na krku žalobu o těžkém ublížení na těle a odsouzení k placení doživotní renty.
ad 3) Tak vám se nelíbí plat podle odsloužených let. Tedy se vám jistě bude líbit, když pohledná (a třeba i míň pohledná) "paní učitelka, co zrovna přišla ze školy, bude dostávat víc, než učitel s x odslouženými roky, protože poskytuje panu řediteli určité služby v poloze horizontální. Případně proto, že je neteří pana ředitele nebo jeho přítelkyně. Bohužel, plat podle odsloužených let je jediné objektivní měřítko.
Re: Pár poznámek
Víte, já funguju v soukromé sféře. A zaměstnanci jsou placeni podle toho, jak jsou dobří. Např. 28 let stará holka má víc peněz než chlapík s padesátkou na krku. A nikdo si nestěžuje, protože všichni vědí, že ta holka je fakt dobrá a nepostradatelná.
A u školství - To přece může poznat sám ředitel, jak jsou žáci a rodiče s učitelem spokojení, jak se mu žáci dostávají na vyšší stupně... A může do toho zohlednit i snahu učitelů o sebevzdělávání.
Re: Pár poznámek
Pane Marko, asi jste neslyšel o případech, kdy nanicovatá sekretářka dostávala víc, než DOBRÝ chlapík s padesátkou na krku. V soukromé sféře to je věc šéfa, a do toho mu nemá kdo co kecat. Ale ve veřejné službě by - aspoň podle mého názoru - měla být uplatňována pouze měřítka objektivní. Výše vzdělání, odsloužené roky. Šmytec. Možná, že nějaké standartní kursy na universitě nebo tak nějak, ne nějaké soukromé pseudokursy. Jakékoliv hodnocení subjektivní můře být zneužito.
Re: Pár poznámek
A tabulkové ohodnocení zase diskrimunuje vyjímečnost a schopnosti učitelů.
Re: Pár poznámek
To sice můžete mít pravdu, ale na výjimečnost a schopnosti nejsou objektivní měřítka.
Re: Pár poznámek
Bingo - exaktně definovatelná a objektivní měřítka pro ohodnocování učitelů neexistují, proto bych to nechal na lidech z vedení škol, ti vědí nejlépe, jak pracují jejich zaměstnanci.
Re: Pár poznámek
Mýlíte se, Marko. Ta měřítka existují, jak jsem uvedl. Ale vám se nelíbí.
Re: Pár poznámek
jaká "objektívní měřítka" odliší mladého kvalitního kantora, který dokáže naučit, od staršího, který naučřit nedokáže?
Re: Pár poznámek
Pavle, on je rozdíl v tom, co si kdo představuje pod pojmem "něco naučit". Angličani, přesněji anglicky mluvící národy, říkají "monkey see, monkey do" - opice vidí, opice udělá. Někteří lidé tomu říkají "něco naučit".
Re: Pár poznámek
no řekl bych, že "opice" od "naučených žáků" pozná nejen "přebírající" učitel ve vyšším ročníku či dále učitel na vyšším stupni či nadřízený po nástupu do praxe. Ostatně i sám žák (po pár letech) moc dobře ví, kdo jej naučil použitelné znalosti a dovednosti. U učitelů, kteří na škole působí pár let, je všeobecně známo co naučí a co nikoli.
Re: Pár poznámek
Mně se hlavně neblíbí to měřítko odučené doby. Není normální, aby stará, nepružná přeučená ruštinářka na angličtinu měla vyšší plat než třicetiletý učitel, který studoval v USA, průběžně se vzdělává a žáci se mu dostávají na prestižní školy.
Re: Pár poznámek
Ještě jsem ve škole neviděl učitele, který studoval v USA.
Re: Pár poznámek
Já jednoho viděl. Byl rodilý američan, pak zprznil nějaké studentky a dokonce byl v hlavních zprávách na Nově, jak po něm pátrá policie ČR. asi se to ututlalo, ale pak už neučil
Re: Pár poznámek
Tak to jste toho m,oc neviděl. Znám angličtináře ( spíše angličtinářky), kteří mají za sebou pobyty hrazené Fulbrightovou nadací ( 1 rok), kteří studovali na universitách v Británii, USA. Na ZŠ jich je pravda málo, na gymplech a VŠ mnohem víc. Zrovna u nás anglinářů to zas až taková výjimka není, i já mám takové studium, za sebou. Jenže, třeba v Polsku něco takového znamená plus v kvalifikaci, u nás po tom často neštěkne ani pes.
Přičemž, abyste se tam dostal, musíte projít několikastupňovým výběrovým řízením.