Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Nehorázně nivelizované. To je vždy a všude nevýhoda tabulkových platů - po kterých právě učitelští odboráři volají.
A myslíte, že s ohledem na trend růstu a platy ostatních lidí v ĆR je Stávka dobrým řešením?
Souhlas s panem Langerem.
Ovšem dělat jinou práci znamená (zde) - od základní školy se učit, na gymplu se učit, mít shůry dáno, ........ a nemít v hlavě jen ty dvě aprobace z pedáku.
Dost občas problémek!!!!!! Dívky jsou jiné než chlapci, že. Sakra, to jsem tomu dal ......
Těmi "ostatními lidmi" míníte státní úředníky a další zaměstnance státu, soudce, státní zástupce a "ústavní činitele"?
Co kdyby všichni chytrolíni s doporučením přechodu učitelů do LIDLu, jednou zkusili si stoupnout před bandu nevychovaných puberťáků a něco je naučit? A moc by mne zajímalo, jak se dospělo k výpočtu průměrného platu. Pokud je nástupní plat cca 27 tis., kolik učitelů by muselo mít kolem 50 tis.? Ukažte mi nějakého.
No tak proč k sakru nejdou do toho LIDLu? Takový klid za stejné peníze. A k dětem dát pro změnu nějakého Makarenka...
To je demagogie...Nízké platy jsou např. i ve výzkumných ústavech---Proč tedy takový badatel nejde do Lidlu...je tam klid, že?
Tak proč ten učitel nejde bádat do výzkumného ústavu? Nebo vědci z výzkumných ústavů také plánují stávku za vyšší platy? Kde vidíte nějakou demagogii?
A to je jako čí problém? Na tu práci v LIDLu ale snad kvalifikaci má, ne?
Nojo pane Langře, ono dělat devět měsíců v roce 5-7 hodin denně, tak to u LIDLu ani v nějakém jiném zaměstnání nejde, nemluvě o tom, že mají ten diplom, že?
Jasně, pane Langere.
Nejisté, uplakané osoby, které začnou začátkem hodiny křičet ....... ty vykostí dva nezvedenci. velice zjednodušeno.
Není to o penězích.
Ty vysoké platy mají učitelé, kteří se "vyšvihli" na ministerstvo. Měl jsem v blízkém příbuzenstvu dva učitele, takže vím o kvalitách běžného učitele své. Ostatně v mé rodné Plzni byly svého času čtyři fakulty: lékařská patřící k UK v Praze, fakulta strojní, fakulta elektrotechnická a pak pedagogická. Kdo v prvním "járu" neuspěl na některé z těch tří prvních, přešel na fakultu pedagogickou. Tam úspěšně vystudoval. Vzpomenu si také na některé své spolužáky, s nimiž jsem maturoval. S překvapením jsem později zjistil, že někteří, zvláště některé, kteří odmaturovali jen s pomocí Boha otce všemohoucího, se pyšnili titulem Mgr. Snad se ale úroveň studia na pedagogických fakultách za ta léta přece jen zlepšila.
Škola nikoho nic nenaučí, ale žák se může ve škole něco naučit, chce-li.
"Mezi mladými učiteli je například velký podíl těch, jejichž čtenářská gramotnost je silně pod průměrem jejich vrstevníků."
„Systém je vděčný za každého člověka, který je ochoten tuto profesi dělat, a přivírá obě oči nad tím, nakolik je schopen se vyjádřit či pochopit texty,“
--
Citáty z https://www.lidovky.cz/domov/kvalita-mladych-ucitelu-v-cesku-je-silne-nevyrovnana-tvrdi-studie.A180903_071852_ln_domov_ele
V průběhu let bylo prokázáno, že učitel musí mít některé morálně-volní vlastnosti v jiných povoláních tolik nevyžadované. Učitel, dříve nazývaný také kantor, musel vždy zpívat ty písně, které libě zněly právě vládnoucímu establishmentu: za Rakouska musel chválit vládnoucí rod a katolickou církev, za první republiky tatíčka Osvoboditele z Hodonína, za války zastupujícího říšského protektora, po roce 1948 strýčka Stalina a Klementa Gottwalda, později Dr. Husáka a závěry XVII. sjezdu KSČ. Jak je to dnes?
Vida. Na tenhle kus hovězího dobytku jsem zapomněl. Ale máte pravdu. Free Fridays for Students and Teachers.
Každá profese vyžaduje "určité vlastnosti" a znalosti.
Proč potkávám skoro jen učitel -ky, které jsou posedlé "láskospásou dítek", ale neví, kde jim hlava stojí? A jen málo těch, které v klidu vypráví o "dobrodružstvích při formování těch hříbat mladých (občas drzých)"???
Podle ovoce jejich hodnoťte je...
Kdo dokáže vyprodukovat FFF, není odměny hoden.
Ani za třicet let si lidé nezvykli na to, že lidé jsou v soukromé ekonomice placeni podle toho, jak jsou komu zapotřebí. Tak je tomu po staletí např. v USA.
Takže pokud budou např. zapotřebí instalatéři, tak je třeba je pořádně zaplatit, a to nejen tak, jak jsou placeni ve vyspělých zemích, ale někdy třeba i na úrovni vysokoškolského učitele. Komu se to nelíbí, může se vyučit instalatérem. Bude jen vítán. A cena instalatérské práce poněkud poklesne.
Když jde někomu o život, tak je ochoten dát výbornému lékaři bokem i desetitisíce, bez ohledu na jeho plat.
Příjmy za výkon je třeba zcela uvolnit a nechat v působení trhu. A jakákoliv platová regulace, zejména plošná, vede jen k černým příjmům.
V tomto konkrétním případě by příjmy jednotlivých učitelů měly být výlučnou záležitostí vlastníků škol a státu do toho nic není.